Рішення
від 06.04.2018 по справі 911/261/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-23-25, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" квітня 2018 р. Справа № 911/261/18

Господарський суд Київської області у складі судді Горбасенка П.В. за участі секретаря судового засідання Куракси Ю.І., розглянувши матеріали справи

за позовом Керівника Броварської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Богданівської сільської ради Броварського району Київської області

до Товариства з обмеженою відповідальністю Бровари

про стягнення 74 600, 00 грн

За участю представників:

від прокуратури: ОСОБА_1 (посв. № 031869 від 02.02.2015);

від позивача: ОСОБА_2 (дов. б/н від 20.02.2018), ОСОБА_3 (сільський голова);

від відповідача: ОСОБА_4 (дов. № 1 від 05.03.2018).

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Керівник Броварської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Богданівської сільської ради Броварського району Київської області (далі - позивач) звернувся з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Бровари про стягнення збитків у розмірі 74 600, 00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Товариством з обмеженою відповідальністю Бровари не укладено договір пайової участі та не перераховано до державного бюджету сільської ради коштів для створення та розвитку інфраструктури населених пунктів Богданівської сільської ради, чим завдано територіальній громаді збитків у виді упущеної вигоди.

Ухвалою господарського суду Київської області від 08.02.2018 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі № 911/261/18 та призначено розгляд справи в порядку загального позовного провадження у підготовчому засіданні на 16.03.2018.

Ухвалою господарського суду Київської області від 16.03.2018 розгляд справи в порядку загального позовного провадження у підготовчому засіданні відкладено на 30.03.2018.

Ухвалою господарського суду Київської області від 30.03.2018 підготовче засідання у справі № 911/261/18 закрито та призначено справу до розгляду по суті у судовому засіданні на 06.04.2018.

У судовому засіданні 06.04.2018 прокурор та представники позивача повністю підтримали задоволення позовних вимог, представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог.

Заяв чи клопотань про застосування позовної давності до вимог позивача відповідачем не заявлено.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні в ній докази, оцінивши їх в сукупності та заслухавши пояснення прокурора, представників позивача та відповідача, суд

ВСТАНОВИВ:

11.12.2014 між Товариством з обмеженою відповідальністю Бровари та ОСОБА_5 укладено договір купівлі-продажу нежитлової будівлі зі спорудами, що знаходиться за адресою: Київська область, Броварський район, село Богданівка, вул. Леніна, 130/а, яка розташована на земельній ділянці площею 0, 2450 га, кадастровий номер якої: 3221280801:01:039:0016. Вказаний договір посвідчений нотаріально та зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

04.02.2015 відділом містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації видано ТОВ Бровари містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки № 3, що знаходиться за адресою: Київська область, Броварський район, село Богданівка, вул. Леніна, 130/а. Наміри забудови - реконструкція нежитлової будівлі під магазин. Цільове призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування об'єкту комерційного призначення.

26.03.2015 замовником виконання будівельних робіт, ТОВ Бровари , отримано декларацію про початок будівельних робіт об'єкту № 10/10-2303/154/У, а саме: реконструкція нежитлової будівлі під магазин.

19.06.2015 Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області (далі - Інспекція) зареєстровано декларацію № КС 082150850126 про готовність до експлуатації об'єкту під назвою Реконструкція нежитлової будівлі під магазин , замовником якого є ТОВ Бровари . Загальна площа будівлі становить 652, 40 кв.м.

Кошторисна вартість будівництва за затвердженою проектною документацією становить 746 000, 00 грн.

26.12.2017 Богданівською сільською радою направлено повідомлення № 1635, згідно якого остання повідомляла ТОВ Бровари про те, що розпорядженням сільського голови № 49 від 21.12.2017 було створено тимчасову комісію з питань визначення та відшкодування розміру збитків за несплату пайової участі у розвиток соціальної і інженерної інфраструктури населених пунктів Богданівської сільської ради, у зв'язку із чим просив відповідача з'явитись до виконкому Богданівської сільської ради для сплати розміру заподіяних збитків у бюджет позивача, які відповідно до проведених розрахунків та висновку комісії становлять 74 600, 00 грн.

Броварська місцева прокуратура в позовній заяві просить стягнути вищевказану суму пайового внеску з відповідача як збитки на користь бюджету Богданівської сільської ради, оскільки ТОВ Бровари , як замовник будівництва всупереч імперативних вимог закону, не уклав з Богданівською сільською радою договір про пайову участь.

Суд розглянувши заявлені позовні вимоги, приходить до висновку, що вони підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно зі ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон), замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.

Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами.

Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.

Відповідно до ч. 9 ст. 40 Закону, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.

Згідно із ч. 1 ст. 40 Закону, порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.

Рішенням Богданівської сільської ради № 347 від 24.04.2014 затверджено Положення про порядок залучення та встановлення розміру пайової участі (внеску) фізичних та юридичних осіб у створенні і розвитку інженерно-транспортної інфраструктури населених пунктів Богданівської сільської ради (далі - Положення) та типову форму договору про пайову участь, відповідно до п. 1.2., 1.3, 1.3.1. якого, положення встановлює критерії визначення розміру та порядку сплати пайового внеску фізичних та юридичних осіб у створенні і розвитку інженерно-транспортної інфраструктури населених пунктів Богданівської сільської ради. Дія цього положення поширюється на всіх замовників, незалежно від форми власності, які здійснюють в адміністративних межах населених пунктів Богданівської сільської ради будівництво (реконструкцію) об'єкту будь-якого призначення.

Рішенням Богданівської сільської ради за № 670-20-VII від 12.10.2017 вирішено встановити розмір пайової участі (внеску) ТОВ Бровари у створенні і розвитку інженерно-транспортної інфраструктури населених пунктів Богданівської сільської ради Броварського району Київської області у розмірі 10 % загальної вартості об'єкту містобудування Реконструкція нежитлової будівлі під магазин ; доручено виконкому Богданівської сільської ради здійснити розрахунок величини пайової участі замовника будівництва ТОВ Бровари у створенні і розвитку інженерно-транспортної інфраструктури населених пунктів Богданівської сільської ради Броварського району Київської області та скласти графік оплати коштів пайової участі; направити проект договору про пайову участь у створенні та розвитку інженерно-транспортної інфраструктури населених пунктів Богданівської сільської ради на підписання ТОВ Бровари .

Згідно з ч. 1 ст. 73 Закону України Про місцеве самоврядування , акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Судом встановлено, що Відділом містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області ТОВ Бровари видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: Броварський район, с. Богданівка, вул. Леніна, 130-А.

Пунктом 13 вказаних містобудівних умов та обмежень передбачено необхідність замовнику перерахування коштів пайової участі для створення і розвитку зазначеної інфраструктури до прийняття об'єкта в експлуатацію.

Таким чином, норми чинного законодавства покладають на ТОВ Бровари як замовника будівництва обов'язок звернутися до органу місцевого самоврядування та взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.

Разом з тим, ТОВ Бровари з відповідною заявою до Богданівської сільської ради чи до Відділу містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області не зверталось та відповідний договір пайової участі не укладало, що не спростовано відповідачем.

Згідно зі ст. 22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є, зокрема, доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Відповідно до ст. 1166 ЦК України, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної особи або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Для застосування такої міри відповідальності як стягнення збитків необхідною є наявність усіх елементів складу цивільного правопорушення, а саме: протиправної поведінки, збитків, причинного зв'язку між протиправною поведінкою боржника, збитками та вини.

Оскільки відповідач (ТОВ Бровари ) не звернувся до Богданівської сільської ради чи до Відділу містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області та не уклав договір про пайову участь у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Богданівської сільської ради, це свідчить про бездіяльність відповідача у вчиненні передбачених законодавством обов'язкових дій щодо такого звернення та укладення договору.

Таким чином, неправомірна бездіяльність відповідача щодо його обов'язку взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, який кореспондується зі зверненням відповідача до Богданівської сільської ради із заявою про укладення такого договору, є протиправною формою поведінки, внаслідок якої Богданівська сільська рада позбавлена права отримати відповідну суму коштів на розвиток інфраструктури населеного пункту, яка охоплюється визначенням упущеної вигоди. При цьому наслідки у виді упущеної вигоди перебувають у безпосередньому причинному зв'язку із наведеною неправомірною бездіяльністю відповідача.

ОСОБА_2 правова позиція наведена також у постановах Верховного суду України від 22.03.2017 у справі № 908/312/16 та від 12.07.2017 у справі № 908/6328/15.

Відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону, граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати 10 відсотки від загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд.

Кошторисна вартість будівництва за затвердженою проектною документацією становить 746 000, 00 грн.

Відтак, згідно із розрахунком величини пайової участі замовників будівництва у розвитку інфраструктури населених пунктів Богданівської сільської ради на підставі затвердженої в установленому порядку проектної документації від 18.10.2017, розмір пайової участі ТОВ Бровари під час реконструкції об'єкта становить 10 % від загальної вартості будівництва, тобто 74 600, 00 грн (746 000, 00 грн * 10 % від кошторисної вартості будівництва).

Супровідними листами № 1286 від 17.10.2017 та № 1634 від 26.12.2017 Богданівська сільська рада направляла примірники проекту договору № 2/17 від 18.10.2017 Про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної інфраструктури населених пунктів Богданівської сільської ради на адресу відповідача для підписання, однак, відповідачем даний договір не підписано.

Враховуючи те, що договір про пайову участь не укладено саме внаслідок протиправної бездіяльності ТОВ Бровари , зазначена сума є збитками у виді упущеної вигоди, яку б Богданівська сільська рада могла отримати при укладанні відповідного договору.

Враховуючи викладене та той, факт, що у строк, визначений чинним законодавством (зокрема, до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію) ТОВ Бровари не виконало зобов'язання та не уклало договір з Богданівською сільською радою на оплату коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста та, відповідно, не сплатило 74 600, 00 грн пайової участі у розвиток соціальної і інженерної інфраструктури населених пунктів Богданівської сільської ради, вказана сума коштів підлягає стягненню з відповідача.

Доводи та твердження відповідача, щодо необґрунтованості позовних вимог, не спростовують викладених вище висновків.

Витрати по сплаті судового збору, відповідно до статті 129 ГПК України, покладаються судом на відповідача.

Керуючись ст. ст. 129, 237 - 240 ГПК України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Бровари (07401, Київська область, м. Бровари, вул. Кирпоноса, 17-В; ідентифікаційний код 34361124) на користь Богданівської сільської ради Броварського району Київської області (07433, Київська область, Броварський район, с. Богданівка, вул. Б. Хмельницького, 219; ідентифікаційний код 04358678) збитки у розмірі 74 600 (сімдесят чотири тисячі шістсот гривень) 00 коп.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Бровари (07401, Київська область, м. Бровари, вул. Кирпоноса, 17-В; ідентифікаційний код 34361124) на користь прокуратури Київської області (01601, м. Київ, б-р Лесі Українки, 27/2; ідентифікаційний код 02909996) 1 762 (одну тисячу шістсот гривень) 00 коп. судового збору.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено: 10.04.2018.

Суддя П.В.Горбасенко

Дата ухвалення рішення06.04.2018
Оприлюднено02.05.2018
Номер документу73696515
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/261/18

Ухвала від 02.07.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткач І.В.

Судовий наказ від 22.06.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

Судовий наказ від 22.06.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

Постанова від 05.06.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Іоннікова І.А.

Ухвала від 16.05.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Іоннікова І.А.

Рішення від 06.04.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

Ухвала від 30.03.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

Ухвала від 16.03.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

Ухвала від 08.02.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні