Ухвала
від 26.04.2018 по справі 922/402/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-21-42, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

26.04.2018 Справа № 922/402/18

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Байбака О.І.

при секретарі судового засідання: Косенко К.Д.

розглянувши матеріали справи № 922/402/18

за позовом Харківської міської ради, м. Харків до Приватного підприємства "Тексінвест", м. Харків про внесення змін до договору оренди землі за участю представників сторін:

позивача - ОСОБА_1 (довіреність № 08-11/3958/2-17 від 28.12.2017);

відповідача - не з'явився.

ВСТАНОВИВ:

Харківська міська рада, м. Харків (далі за текстом - позивач) звернулась до господарського суду Харківської області з позовною заявою до Приватного підприємства "Тексінвест", м. Харків (далі за текстом - відповідач), в якій просить суд внести зміни до договору оренди землі № 7294/04 від 29.12.2004 р., шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі з 01.01.2014 р. в редакції, зазначеній у позовній заяві.

Позов обґрунтовано з посиланням на те, що рішенням Харківської міської ради № 1269/13 від 25.09.2013 р. затверджено нову нормативну грошову оцінку земель міста Харкова, що є підставами для внесення змін до договору оренди землі, укладеного між позивачем та відповідачем.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 22.02.2018 р. зазначену позовну заяву прийнято до розгляду за правилами загального провадження, підготовче судове засідання призначено на 19.03.2018 р.

У судових засіданнях 19.03.2018 та 02.04.2018 оголошувалась перерва.

На судове засідання 26.04.2018 прибув представник позивача, який просить суд закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті.

Відповідач у судове засідання 26.04.2018 свого уповноваженого представника не направив, хоча належним чином повідомлені про час та місце проведення судового засідання, про причини неприбуття представників не повідомили.

Відповідач звернувся до суду з клопотанням (вх. № 7140 від 16.03.2018), в якому просить суд призначити експертизу, проведення якої доручити Київському науково-дослідному інституту судових експертих (м. Київ, вул. Смоленська, 6).

На вирішення експерта поставити наступні питання:

- чи відповідає нормативна грошова оцінка земельної ділянки по вул. Котлова, 181 у м. Харкові, зазначена у витягу № 340 від 17.10.2013 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки вимогам земельного законодавства, державним стандартам, нормам, правилам та іншим нормативним документам з питань землеустрою? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності?;

- чи відповідає витяг № 340 від 17.10.2013 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Котлова, 181 у м. Харкові вимогам земельного законодавства, державним стандартам, нормам, правилам та іншим нормативним документам з питань землеустрою? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності?;

- чи правильно проведені позивачем розрахунки розміру орендної плати за земельну ділянку по вул. Котлова, 181 у м. Харкові? Якщо розрахунки проведені неправильно, о в чому полягають невідповідності?

Розглянувшизазначене клопотання суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 99 ГПК України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

1) для з'ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності, або за клопотанням учасника справи, мотивованим неможливістю надати експертний висновок у строки, встановлені для подання доказів, з причин, визнаних судом поважними, зокрема через неможливість отримання необхідних для проведення експертизи матеріалів.

Преамбулою Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 № 78 встановлено, що цей Закон визначає правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.

У відповідності до положень ст. 5 Закону України Про оцінку земель залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель та грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Статтею 15 Закону України Про оцінку земель встановлено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

За результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (ч. 1, 2 ст. 20 Закону України Про оцінку земель ).

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, відповідно до ст. 23 Закону України Про оцінку земель , оформлюються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, який видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин є Державне агентство земельних ресурсів України (далі - Держземагенство ), яке відповідно до пункту 2 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, є правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів.

Згідно пп. 6 п. 4 Положення про Держземагенство України та п. 21 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, територіальні органи Держземагентства, серед іншого, уповноважені видавати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Крім цього, визначення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки проводиться на підставі Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі Порядок) затвердженого спільним наказом Держкомзему, Мінагрополітики, Мінбудархітектури та УААН від 27.01.2006 року № 18/15/21/11і.

У Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 340 від 17.10.2013, визначено розмір нормативно-грошової оцінки земельної ділянки земельної ділянки площею 1,3111 га за кадастровим номером 6310137200:02:033:0013, яка складає 5 813 155 грн., також визначені значення коефіцієнтів Км2, КмЗ та коефіцієнту функціонального використання (Кф).

Рішенням Харківської міської ради від 24.10.2012 № 894/12 Про заходи щодо виконання Постанови Верховної Ради України від 06.09.2012 № 5215- VI про зміну і встановлення межі міста Харкова визначено КП Міський інформаційний центр замовником робіт за рахунок власних коштів підприємства на розроблення Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова з урахуванням нової межі міста. Виконавцем зазначених робіт є ДП Харківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою (м. Харків, вул. Космічна, 21, ліцензія Держземагентства України серія АД № 076157).

Таким чином, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 6310137200:02:033:0013 є визначеною, і таке визначення здійснено у відповідності з вимогами вищевказаних нормативно-правових актів.

Відповідач не надав суду доказів того, що таке визначення є помилковим або таким, що зроблено з порушенням вимог чинного законодавства України.

Зазначене спростовує доводи відповідача стосовно необхідності призначення судової експертизи в т.ч. з метою перевірки правельності її визначення.

На підставі викладеного у задоволенні клопотання відповідача про призначення експертизи (вх. № 7140 від 16.03.2018) слід відмовити.

За результатами дослідження матеріалів справи, судом у відповідності до приписів ч. 1 ст. 177 ГПК України здійснені всі дії, що необхідні для реалізації завдань підготовчого провадження (остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з'ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті).

Згідно з ч. 2 ст. 185 ГПК України за результатами підготовчого засідання суд, зокрема, постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

На підставі викладено, керуючись статтями 177, 185, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Відмовити у задоволенні клопотання Приватного підприємства "Тексінвест" (вх. № 7140 від 16.03.2018) про призначення експертизи.

2. Закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті на "07" травня 2018 року о 17:00 год.

3. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: 61022, місто Харків, майдан Свободи 5, 8-й під'їзд, 2-й поверх, зал № 206. /суддя Байбак О.І./.

4. Викликати на судове засідання представників сторін з належним чином оформленими повноваженнями на участь у справі. Про неможливість прибуття обов'язково повідомити суд до початку судового засідання.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу що не підлягає оскарженню включаються до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя ОСОБА_2

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення26.04.2018
Оприлюднено02.05.2018
Номер документу73697439
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/402/18

Рішення від 07.05.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 26.04.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 02.04.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 02.04.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 22.02.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні