Рішення
від 25.04.2018 по справі 911/3755/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"25" квітня 2018 р.           м. Київ           Справа № 911/3755/17

Суддя:           Грабець С.Ю.

Секретар судового засідання: Абрамова В.Д.

Суд, розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАМАН ТРАНС-ЕКСПРЕС"

до товариства з обмеженою відповідальністю "АМІ ЛОГІСТІК"

про стягнення боргу в сумі 71 600,00 грн.,

за участю представника:

позивача: не з'явився;

відповідача: не з'явився,

ВСТАНОВИВ:

13 грудня 2017 року до Господарського суду Київської області надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАМАН ТРАНС-ЕКСПРЕС" (далі – позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю "АМІ ЛОГІСТІК" (далі – відповідач) про стягнення боргу в сумі 71 600,00 грн.

В обґрунтування заявлених вимог, позивач послався на те, що між ним та відповідачем були укладені заявки на перевезення вантажу, заявки - договори про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом та заявка – договір, а саме:

- заявка на перевезення вантажу №А-000000335 від 03.10.2016 року, на суму 2 500,00 грн.;

- заявка на перевезення вантажу №А-000000401 від 11.10.2016 року, на суму 2 900,00 грн.;

- заявка на перевезення вантажу №А-000000418 від 12.10.2016 року, на суму 6 000,00 грн.;

- заявка на перевезення вантажу №А-000000419 від 12.10.2016 року, на суму 6 200,00 грн.;

- заявка - договір про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом №А-000000420 від 12.10.2016 року, на суму 6 200,00 грн.;

- заявка на перевезення вантажу №А-000000451 від 18.10.2016 року, на суму 6 200,00 грн.;

- заявка - договір про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом №А-000000460 від 19.10.2016 року, на суму 3 200,00 грн.;

- заявка на перевезення вантажу №А-000000519 від 26.10.2016 року, на суму 6 000,00 грн.;

- заявка на перевезення вантажу №А-000000522 від 26.10.2016 року, на суму 6 200,00 грн.;

- заявка - договір про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом №А-000000530 від 27.10.2016 року, на суму 8 000,00 грн.;

- заявка - договір про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом №А-000000554 від 31.10.2016 року, на суму 6 200,00 грн.;

- заявка - договір про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом №А-000000579 від 02.11.2016 року, на суму 3 200,00 грн.;

- заявка на перевезення вантажу №А-000000603 від 04.11.2016 року, на суму 6 200,00 грн.;

- заявка – договір №А-000000701 від 17.11.2016 року, на суму 3 000,00 грн.

Відповідно до умов вищевказаних заявок, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявках, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Відповідач послуги, надані позивачем, оплатив частково.

Вважаючи, що його права порушені, позивач звернувся до суду, просив стягнути з відповідача 71 600,00 грн. боргу.

Провадження у справі порушено ухвалою Господарського суду Київської області від 13.12.2017 року, розгляд справи призначено на 27 грудня 2017 року.

27 грудня 2017 року в засідання представники сторін не з'явились, вимог ухвали суду не виконали, про причини неявки суд не повідомили.

Ухвалою суду від 27.12.2017 року в справі призначено підготовче засідання на 07 лютого 2018 року.

07 лютого 2018 року в засіданні представник позивача заявила клопотання про відкладення підготовчого засідання для виконання вимог ухвали суду від 13.12.2017 року. Крім цього, представник позивача подала клопотання про продовження строку підготовчого провадження на тридцять днів.

Представник відповідача у засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, вимог ухвали суду не виконав.

Суд, розглянувши в засіданні клопотання представника позивача про відкладення підготовчого засідання та клопотання про продовження строку підготовчого провадження на тридцять днів, визнав їх такими, що підлягали задоволенню.

Ухвалою суду від 07.02.2018 року продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів та відкладено підготовче засідання на 28 лютого 2018 року.

27 лютого 2018 року на електронну пошту Господарського суду Київської області представник позивача направив клопотання №201 від 27.02.2018 року про відкладення засідання, у зв'язку з його участю в іншому судовому засіданні, на підтвердження чого надав копії документів.

28 лютого 2018 року в засідання представники позивача та відповідача не з'явились, про дату, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином, вимог ухвал суду не виконали.

Суд розглянув у засіданні клопотання представника позивача про відкладення засідання та визнав його таким, що підлягало задоволенню.

Ухвалою суду від 28.02.2018 року підготовче засідання відкладено на 21 березня 2018 року.

21 березня 2018 року через канцелярію Господарського суду Київської області представник позивача подала клопотання про долучення до матеріалів справи документів, яке підлягало задоволенню судом.

21 березня 2018 року в засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, вважала їх обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Представник відповідача в засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, вимог ухвал суду не виконав.

Ухвалою суду від 21.03.2018 року підготовче засідання відкладено на 28 березня 2018 року.

28 березня 2018 року на електронну адресу Господарського суду Київської області представник позивача направила заяву про уточнення позовних №318 від 27.03.2018 року, просила суд не брати до уваги заявку на перевезення вантажу №А-000000335 від 03.10.2016 року, на суму 2 500,00 грн., у зв'язку з помилковістю її долучення до матеріалів позовної заяви.

Разом з тим, представник позивача просила суд визнати доказами в справі заявку - договір №А-000000370 від 06.10.2016 року, на суму 7 000,00 грн. та заявку на перевезення вантажу №А-000000391 від 02.08.2016 року, на суму 2 600,00 грн. Представник позивача послалась на здійснення часткової оплати відповідачем боргу, що виник у зв'язку із здійсненням перевезення позивачем на підставі вищевказаних заявок.

Крім цього, представник позивача направила на електронну пошту Господарського суду Київської області письмові пояснення щодо обставин справи №319 від 27.03.2018 року, які були прийняті до розгляду судом, а також клопотання №320 про розгляд справи без її участі, яке підлягало задоволенню судом.

28 березня 2018 року в засідання представники сторін не з'явились, про час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

Ухвалою суду від 28.03.2018 року закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду по суті на 25 квітня 2018 року.

24 квітня 2018 року на електронну пошту Господарського суду Київської області представник позивача направила клопотання про розгляд справи без її участі, яке підлягало задоволенню судом.

25 квітня 2018 року в судове засідання представники сторін не з'явились.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, враховуючи те, що відповідач був належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, відзиву на позовну заяву не надано, суд дійшов наступних висновків:

07 жовтня 2016 року між товариством з обмеженою відповідальністю "ЛАМАН ТРАНС-ЕКСПРЕС" (далі – позивач) та товариством з обмеженою відповідальністю "АМІ ЛОГІСТІК" (далі – відповідач) укладено заявку – договір №А-000000370 про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом (далі – заявка №1), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Відповідно до заявки №1, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги - 7 000,00 грн.

Згідно з п. 1 заявки №1, відповідач оплачує послуги з перевезення протягом 14 (чотирнадцяти) банківських днів після отримання від позивача оригіналів наступних, вірно оформлених документів:

-          товарно – транспортних накладних (не менше 2-х екземплярів) та актів, накладних, претензій, отриманих при перевезенні вантажів водієм на руки (п.п. 1.1 заявки №1);

-          рахунку – фактури та акту виконаних робіт із зазначенням інформації про маршрут, номери автотранспорту та номери товарно – транспортних накладних (п.п. 1.2 заявки №1);

-          зареєстрованої податкової накладної, оформленої згідно з діючим законодавством (п.п. 1.3 заявки №1);

-          договір – заявку, підписану та завірену печаткою (п.п. 1.4 заявки №1).

Вищевказані документи позивач був зобов'язаний вислати відповідачу не пізніше 10 календарних днів з моменту закінчення перевезення, за фактичною (поштовою) адресою відповідача. У разі несвоєчасного отримання документів, відповідач залишав за собою право відстрочення платежу до 25 календарних днів з дати надходження документів (п.п. 1.5 заявки №1).

Пунктом 2.4 заявки №1 встановлено, що усі спірні питання, які виникли в процесі виконання договору – заявки, вирішуються шляхом переговорів або, якщо сторони не дійдуть згоди, у господарському суді м. Києва.

11 жовтня 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку на перевезення вантажу №А-000000391 (далі – заявка №2), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці №2, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Згідно із заявкою №2, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги - 2 600,00 грн.

Відповідно до заявки №2, відповідач оплачує надані позивачем послуги протягом 14 банківських днів після отримання оригіналів документів: рахунку, акту виконаних робіт та податкової накладної, виписаних 11.10.2016 року, а також оригіналів супровідних документів по кожному вантажоодержувачу в кількості, зазначеній у графі заявки "направити документи", з відміткою вантажоодержувача про одержання.

11 жовтня 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку на перевезення вантажу №А-000000401 (далі – заявка №3), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Згідно із заявкою №3, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги - 2 900,00 грн.

Відповідно до умов заявки №3, відповідач оплачує надані позивачем послуги протягом 14 банківських днів після отримання оригіналів документів: рахунку, акту виконаних робіт та податкової накладної, виписаних 12.10.2016 року, а також оригіналів супровідних документів по кожному вантажоодержувачу в кількості, зазначеній у графі заявки "направити документи", з відміткою вантажоодержувача про одержання.

12 жовтня 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку на перевезення вантажу №А-000000418 (далі – заявка №4), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Згідно із заявкою №4, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги - 6 200,00 грн.

Відповідно до умов заявки №4, відповідач оплачує надані позивачем послуги протягом 14 банківських днів після отримання оригіналів документів: рахунку, акту виконаних робіт та податкової накладної, виписаних 13.10.2016 року, а також оригіналів супровідних документів по кожному вантажоодержувачу в кількості, зазначеній у графі заявки "направити документи", з відміткою вантажоодержувача про одержання.

12 жовтня 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку на перевезення вантажу №А-000000419 (далі – заявка №5), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Згідно із заявкою №5, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги - 6 200,00 грн.

Відповідно до умов заявки №5, сторонами визначено, що відповідач оплачує надані позивачем послуги протягом 14 банківських днів після отримання оригіналів документів рахунку, акту виконаних робіт та податкової накладної, виписаних 13.10.2016 року, а також оригіналів супровідних документів по кожному вантажоодержувачу в кількості, зазначеній у графі заявки "направити документи", з відміткою вантажоодержувача про одержання.

12 жовтня 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку - договір про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом №А-000000420 (далі – заявка №6), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Відповідно до заявки №6, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги – 6 200,00 грн.

Згідно з п. 1 заявки №6, відповідач оплачує послуги з перевезення протягом 14 (чотирнадцяти) банківських днів після отримання від позивача оригіналів наступних, вірно оформлених документів:

-          товарно – транспортних накладних (не менше 2-х екземплярів) та актів, накладних, претензій, отриманих при перевезенні вантажів водієм на руки (п.п. 1.1 заявки №6);

-          рахунку – фактури та акту виконаних робіт із зазначенням інформації про маршрут, номери автотранспорту та номери товарно – транспортних накладних (п.п. 1.2 заявки №6);

-          зареєстрованої податкової накладної, оформленої згідно з діючим законодавством (п.п. 1.3 заявки №6);

-          договір – заявку, підписану та завірену печаткою (п.п. 1.4 заявки №6).

Вищевказані документи позивач був зобов'язаний вислати не пізніше 10 календарних днів з моменту закінчення перевезення, за фактичною (поштовою) адресою відповідача. У разі несвоєчасного отримання документів, відповідач залишав за собою право відстрочення платежу до 25 календарних днів з дати надходження документів (п.п. 1.5 заявки №6).

Пунктом 2.4 заявки №6 встановлено, що усі спірні питання, які виникли в процесі виконання договору – заявки, вирішуються шляхом переговорів або, якщо сторони не дійдуть згоди, у господарському суді м. Києва.

18 жовтня 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку на перевезення вантажу №А-000000451 (далі – заявка №7), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Згідно із заявкою №7, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги - 6 200,00 грн.

Відповідно до умов заявки №7, відповідач оплачує надані позивачем послуги протягом 14 банківських днів після отримання оригіналів документів: рахунку, акту виконаних робіт та податкової накладної, виписаних 20.10.2016 року, а також оригіналів супровідних документів по кожному вантажоодержувачу в кількості, зазначеній у графі заявки "направити документи", з відміткою вантажоодержувача про одержання.

19 жовтня 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку - договір про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом №А-000000460 (далі – заявка №8), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Відповідно до заявки №8, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги – 6 200,00 грн.

Згідно з п. 1 заявки №8, відповідач оплачує послуги з перевезення протягом 14 (чотирнадцяти) банківських днів після отримання від позивача оригіналів наступних, вірно оформлених документів:

-          товарно – транспортних накладних (не менше 2-х екземплярів) та актів, накладних, претензій, отриманих при перевезенні вантажів водієм на руки (п.п. 1.1 заявки №8);

-          рахунку – фактури та акту виконаних робіт із зазначенням інформації про маршрут, номери автотранспорту та номери товарно – транспортних накладних (п.п. 1.2 заявки №8);

-          зареєстрованої податкової накладної, оформленої згідно з діючим законодавством (п.п. 1.3 заявки №8);

-          договір – заявку, підписану та завірену печаткою (п.п. 1.4 заявки №8).

Вищевказані документи позивач був зобов'язаний вислати відповідачу не пізніше 10 календарних днів з моменту закінчення перевезення, за фактичною (поштовою) адресою відповідача. У разі несвоєчасного отримання документів, відповідач залишав за собою право відстрочення платежу до 25 календарних днів з дати надходження документів (п.п. 1.5 заявки №8).

Пунктом 2.4 заявки №8 встановлено, що усі спірні питання, які виникли в процесі виконання договору – заявки, вирішуються шляхом переговорів або, якщо сторони не дійдуть згоди, у господарському суді м. Києва.

26 жовтня 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку на перевезення вантажу №А-000000519 (далі – заявка №9), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Згідно із заявкою №9, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги - 6 000,00 грн.

Відповідно до умов заявки №7, відповідач оплачує надані позивачем послуги протягом 14 банківських днів після отримання оригіналів документів: рахунку, акту виконаних робіт та податкової накладної, виписаних 27.10.2016 року, а також оригіналів супровідних документів по кожному вантажоодержувачу в кількості, зазначеній у графі заявки "направити документи", з відміткою вантажоодержувача про одержання.

26 жовтня 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку на перевезення вантажу №А-000000522 (далі – заявка №10), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Згідно із заявкою №10, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги - 6 200,00 грн.

Відповідно до умов заявки №10, відповідач оплачує надані позивачем послуги протягом 14 банківських днів після отримання оригіналів документів: рахунку, акту виконаних робіт та податкової накладної, виписаних 27.10.2016 року, а також оригіналів супровідних документів по кожному вантажоодержувачу в кількості, зазначеній у графі заявки "направити документи", з відміткою вантажоодержувача про одержання.

27 жовтня 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку - договір про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом №А-000000530 (далі – заявка №11), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Відповідно до заявки №11, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги – 8 000,00 грн.

Згідно з п. 1 заявки №11, відповідач оплачує послуги з перевезення протягом 14 (чотирнадцяти) банківських днів після отримання від позивача оригіналів наступних, вірно оформлених документів:

-          товарно – транспортних накладних (не менше 2-х екземплярів) та актів, накладних, претензій, отриманих при перевезенні вантажів водієм на руки (п.п. 1.1 заявки №11);

-          рахунку – фактури та акту виконаних робіт із зазначенням інформації про маршрут, номери автотранспорту та номери товарно – транспортних накладних (п.п. 1.2 заявки №11);

-          зареєстрованої податкової накладної, оформленої згідно з діючим законодавством (п.п. 1.3 заявки №11);

-          договір – заявку, підписану та завірену печаткою (п.п. 1.4 заявки №11).

Вищевказані документи позивач був зобов'язаний вислати відповідачу не пізніше 10 календарних днів з моменту закінчення перевезення, за фактичною (поштовою) адресою відповідача. У разі несвоєчасного отримання документів, відповідач залишав за собою право відстрочення платежу до 25 календарних днів з дати надходження документів (п.п. 1.5 заявки №11).

Пунктом 2.4 заявки №11 встановлено, що усі спірні питання, які виникли в процесі виконання договору – заявки, вирішуються шляхом переговорів або, якщо сторони не дійдуть згоди, у господарському суді м. Києва.

31 жовтня 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку - договір про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом №А-000000554 (далі – заявка №12), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Відповідно до заявки №12, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги – 6 200,00 грн.

Згідно з п. 1 заявки №12, відповідач оплачує послуги з перевезення протягом 14 (чотирнадцяти) банківських днів після отримання від позивача оригіналів наступних, вірно оформлених документів:

-          товарно – транспортних накладних (не менше 2-х екземплярів) та актів, накладних, претензій, отриманих при перевезенні вантажів водієм на руки (п.п. 1.1 заявки №12);

-          рахунку – фактури та акту виконаних робіт із зазначенням інформації про маршрут, номери автотранспорту та номери товарно – транспортних накладних (п.п. 1.2 заявки №12);

-          зареєстрованої податкової накладної, оформленої згідно з діючим законодавством (п.п. 1.3 заявки №12);

-          договір – заявку, підписану та завірену печаткою (п.п. 1.4 заявки №12);

Вищевказані документи позивач був зобов'язаний вислати відповідачу не пізніше 10 календарних днів з моменту закінчення перевезення, за фактичною (поштовою) адресою відповідача. У разі несвоєчасного отримання документів, відповідач залишав за собою право відстрочення платежу до 25 календарних днів з дати надходження документів (п.п. 1.5 заявки №12).

Пунктом 2.4 заявки №12 встановлено, що усі спірні питання, які виникли в процесі виконання договору – заявки, вирішуються шляхом переговорів або, якщо сторони не дійдуть згоди, у господарському суді м. Києва.

02 листопада 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку - договір про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом №А-000000579 (далі – заявка №13), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Відповідно до заявки №13, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги – 3 200,00 грн.

Згідно з п. 1 заявки №13, відповідач оплачує послуги з перевезення протягом 14 (чотирнадцяти) банківських днів після отримання від позивача оригіналів наступних, вірно оформлених документів:

-          товарно – транспортних накладних (не менше 2-х екземплярів) та актів, накладних, претензій, отриманих при перевезенні вантажів водієм на руки (п.п. 1.1 заявки №13);

-          рахунку – фактури та акту виконаних робіт із зазначенням інформації про маршрут, номери автотранспорту та номери товарно – транспортних накладних (п.п. 1.2 заявки №13);

-          зареєстрованої податкової накладної, оформленої згідно з діючим законодавством (п.п. 1.3 заявки №13);

-          договір – заявку, підписану та завірену печаткою (п.п. 1.4 заявки №13);

Вищевказані документи позивач був зобов'язаний вислати відповідачу не пізніше 10 календарних днів з моменту закінчення перевезення, за фактичною (поштовою) адресою відповідача. У разі несвоєчасного отримання документів, відповідач залишав за собою право відстрочення платежу до 25 календарних днів з дати надходження документів (п.п. 1.5 заявки №13).

Пунктом 2.4 заявки №13 встановлено, що усі спірні питання, які виникли в процесі виконання договору – заявки, вирішуються шляхом переговорів або, якщо сторони не дійдуть згоди, у господарському суді м. Києва.

04 листопада 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку на перевезення вантажу №А-000000603 (далі – заявка №14), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Згідно із заявкою №14, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги - 6 200,00 грн.

Відповідно до умов заявки №14, відповідач оплачує надані позивачем послуги протягом 14 банківських днів після отримання оригіналів документів: рахунку, акту виконаних робіт та податкової накладної, виписаних 07.11.2016 року, а також оригіналів супровідних документів по кожному вантажоодержувачу в кількості, зазначеній у графі заявки "направити документи", з відміткою вантажоодержувача про одержання.

17 листопада 2016 року між позивачем та відповідачем укладено заявку - договір №А-000000701(далі – заявка №15), відповідно до умов якої, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення вантажу (далі – послуги) у строки, визначені у заявці, а відповідач зобов'язувався їх прийняти і оплатити.

Згідно із заявкою №15, строк поставки – протягом 2 календарних днів, вартість послуги - 3 000,00 грн.

Відповідно до умов заявки №15, остаточний розрахунок проводиться за погодженням сторін. Відповідач сплачує за послуги перевезення не раніше 14 (чотирнадцяти) банківських днів після отримання від позивача оригіналів наступних, вірно оформлених документів:

-          товарно – транспортних накладних (не менше 2-х екземплярів) та актів, накладних, претензій, отриманих при перевезенні вантажів водієм на руки;

-          рахунку – фактури та акту виконаних робіт;

-          зареєстрованої податкової накладної, оформленої згідно з діючим законодавством;

-          договір – заявку, підписану та завірену печаткою.

Позивач зобов'язаний вислати вище перелічені документи не пізніше 10 календарних днів з моменту закінчення перевезення, за фактичною (поштовою) адресою відповідача. У разі несвоєчасного отримання документів, відповідач залишає за собою право відстрочення платежу до 25 календарних днів з дати надходження документів.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача послалась на те, що позивачем надані відповідачу послуги з перевезення на підставі вищевказаних заявок, проте відповідач надані позивачем послуги оплатив частково.

Згідно з ч. 1 ст. 19 Господарського процесуального кодексу України, сторони вживають заходів для досудового врегулювання спору за домовленістю між собою або у випадках, коли такі заходи є обов'язковими згідно із законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Господарського процесуального кодексу України, особи, які порушили права і законні інтереси інших осіб, зобов'язані поновити їх, не чекаючи пред'явлення претензії чи позову.

З метою досудового врегулювання спору, позивач направив на адресу відповідача претензію щодо оплати заборгованості за надані транспортні послуги з перевезення вантажів №12061 від 01.06.2017 року, просив сплатити борг у сумі 71 600,00 грн. Відповідач претензію отримав, проте відповіді не надав, борг не оплатив.

Вважаючи, що його права порушені, позивач звернувся до суду, просив стягнути з відповідача борг у сумі 71 600,00 грн.

Згідно з ч. 1 ст. 173 Господарського кодексу України, господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 174 Господарського кодексу України встановлено, що господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Згідно зі ст. 629 Цивільного кодексу України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов'язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Частиною 1 ст. 908 Цивільного кодексу України встановлено, що перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти здійснюється за договором перевезення.

Згідно з ч. 2 ст. 908 Цивільного кодексу України, загальні умови перевезення визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них. Умови перевезення вантажу, пасажирів і багажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Відповідно до ч. 1 ст. 909 Цивільного кодексу України, за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

Частиною 1 ст. 306 Господарського кодексу України встановлено, що перевезенням вантажів у цьому Кодексі визнається господарська діяльність, пов'язана з переміщенням продукції виробничо-технічного призначення та виробів народного споживання залізницями, автомобільними дорогами, водними та повітряними шляхами, а також транспортування продукції трубопроводами.

Згідно з ч. 1 ст. 307 Господарського кодексу України, за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

Суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом (ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України).

Відповідно до ч. 7 ст. 193 Господарського кодексу України, не допускаються одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов'язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.

Згідно зі статтею 525 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 526 Цивільного кодексу України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Частиною 1 ст. 903 Цивільного кодексу України встановлено, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Згідно з ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Як вбачається з матеріалів справи, між позивачем та відповідачем були підписані заявки на перевезення вантажу №2, №3, №4, №5, №7, №9, №10 та №14, відповідно до умов яких, позивач зобов'язувався надати відповідачу послуги з перевезення, на підтвердження чого направити відповідачу оригінали рахунків, актів виконаних робіт, податкових накладних та супровідних документів, а відповідач зобов'язувався протягом чотирнадцяти банківських днів після отримання вищевказаних документів оплатити надані позивачем послуги з перевезення.

Крім цього, між позивачем та відповідачем були підписані заявки – договори про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом №1, №6, №8, №11, №12, №13 та заявка – договір №15, відповідно до умов яких, позивач зобов'язувався не пізніше десяти календарних днів з моменту закінчення перевезення направити на фактичну адресу відповідача товарно – транспортні накладні (не менше 2-х екземплярів), акти, накладні, претензії, отримані при перевезенні вантажів водієм на руки; рахунки – фактури, акти виконаних робіт із зазначенням інформації про маршрут, номери автотранспорту та номери товарно – транспортних накладних; зареєстровану податкову накладну, оформлену згідно діючого законодавства; договори – заявки, підписані та завірені печаткою, а відповідач зобов'язувався протягом чотирнадцяти банківських днів з моменту отримання вищевказаних документів оплатити надані позивачем послуги з перевезення.

Як вбачається з умов вищевказаних заявок, підставою для оплати відповідачем наданих позивачем послуг з перевезення вантажу було надання позивачем відповідачу вищевказаних документів.

На підтвердження факту надання позивачем відповідачу послуг з перевезення вантажу, представником позивача надано акт надання послуг №1122 від 11.10.2016 року до заявки на перевезення вантажу №2, на суму 2 600,00 грн.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач послуги з перевезення вантажу оплатив частково, а саме в сумі 2 500,00 грн., що підтверджується банківською випискою по рахунку позивача №500-3/275 від 15.03.2018 року.

Так, суд дійшов висновку про те, що вимога позивача про стягнення з відповідача боргу в сумі 100,00 грн. є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

Разом з цим, документів, що підтверджують надання позивачем відповідачу послуг з перевезення вантажу на підставі заявок на перевезення вантажу №2, №3, №4, №5, №7, №9, №10, заявок - договорів про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом №1, №6, №8, №11, №12, №13 та заявки – договору №14, а саме направлення відповідачу та одержання відповідачем документів, на підставі яких здійснюється оплата наданих послуг згідно з ними, суду не подано.

Так, суд дійшов висновку про те, що обов'язок відповідача оплатити послуги, надані позивачем, не наступив, оскільки позивачем не підтверджено та не доведено факт надання відповідачу послуг з перевезення, а також направлення відповідачу необхідних документів для здійснення останнім оплати послуг на підставі заявок, на які послався позивач.

Відтак, вимога позивача про стягнення з відповідача боргу в сумі 71 500,00 грн. є необґрунтованою та такою, що задоволенню не підлягає.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 124 Конституції України, ч. 1 ст. 173, п. 3 ч. 1 ст. 174, ч. ч. 1, 7 ст. 193, ч. 1 ст. 306, ч. 1 ст. 307 Господарського кодексу України, ч. 1 ст. 509, ст. 525, ч. 1 ст. 526, ч. 1 ст. 530, ст. 629, ч. 1 ст. 903, ст. 908, ч. 1 ст. 909 Цивільного кодексу України, ст. ст. 2, 3, ч. 1 ст. 5, ст. 7, ч. ч. 1, 2 ст. 11, ст. ст. 12 - 15, ст. 18, ст. 19, ч. 1 ст. 73, ч. ч. 1, 3 ст. 74, ст. 86, ч. 1 ст. 123, п. 2 ч. 1 ст. 129, ч. 9 ст. 165, ч. ч. 1, 2 ст. 222, ст. 223, ч. 3 ст. 232, ст. 233, ст. 236, ст. 237, ст. 238 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Задоволити частково позов товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАМАН ТРАНС-ЕКСПРЕС" до товариства з обмеженою відповідальністю "АМІ ЛОГІСТІК" про стягнення боргу в сумі 71 600,00 грн.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "АМІ ЛОГІСТІК" (08130, Київська область, Києво-Святошинський район, село Петропавлівська Борщагівка, вулиця Соборна, будинок 1 А, ідентифікаційний код 39412665) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАМАН ТРАНС-ЕКСПРЕС" (67600, Одеська область, місто Біляївка, вулиця Леніна, будинок 145, ідентифікаційний код 35775931) 100,00 грн. (сто грн. 00 коп.) боргу; 2,23 грн. (дві грн. 23 коп.) витрат на сплату судового збору.

Відмовити в іншій частині позову.

Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом 20 днів з дня складення повного тексту рішення.

Повний текст рішення складено 02.05.2018 року.

Суддя                               С. Грабець

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення25.04.2018
Оприлюднено04.05.2018
Номер документу73701699
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/3755/17

Рішення від 25.04.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Грабець С.Ю.

Ухвала від 28.03.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Грабець С.Ю.

Ухвала від 21.03.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Грабець С.Ю.

Ухвала від 28.02.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Грабець С.Ю.

Ухвала від 07.02.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Грабець С.Ю.

Ухвала від 07.02.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Грабець С.Ю.

Ухвала від 27.12.2017

Господарське

Господарський суд Київської області

Грабець С.Ю.

Ухвала від 13.12.2017

Господарське

Господарський суд Київської області

Грабець С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні