ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 травня 2018 року м. Київ № 826/15303/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Чудак О.М. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю Міжнародний Слов'янський канал про стягнення штрафу та пені,
встановив:
27.11.2017 Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Міжнародний Слов'янський канал (ТОВ Міжнародний Слов'янський канал ) про стягнення штрафу та пені у розмірі 4999,50 грн.
Зазначили, що на підставі частини четвертої статті 12 Закону України Про телебачення і радіомовлення від 21.12.1993 №3759-XII за неподання, несвоєчасне подання суб'єктом інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення інформації про свою структуру власності або подання інформації, що не відповідає дійсності, передбачено застосування санкцій.
Посилаючись на те, що застосована до ТОВ Міжнародний Слов'янський канал санкція у передбачений частиною третьою статті 75 Закону України Про телебачення і радіомовлення тридцятиденний термін з дня отримання рішення про накладення штрафу не сплачена, а за кожен день прострочення нараховується пеня, просили стягнути 4999,50 грн в судовому порядку.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.11.2017 у справі відкрито провадження та призначено попереднє судове засідання.
15.12.2017 набрав чинності Закон України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів від 03.10.2017 №2147-VIII, яким внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), шляхом його викладення в новій редакції.
Відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII Перехідні положення КАС України в новій редакції передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Тобто, розгляд даної справи після 15.12.2017 здійснено відповідно до приписів нової редакції КАС України, за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.03.2018 закрито підготовче провадження і вирішено здійснювати розгляд справи по суті у засіданні.
Присутня в засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримала та просила їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві та наданих у справу доказах.
Представники відповідача у жодне засідання не з'являлися, хоча про час, дату й місце їх проведення суд вважає, що товариство повідомлялося належним чином. Так, надіслана судом поштова кореспонденція поверталася з відміткою Не знаходиться , а відповідно до частини восьмої статті 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Враховуючи заявлене клопотання позивача про розгляд справи у їх відсутність в порядку письмового провадження та неявку представників відповідача, судом прийнято відповідне рішення.
Так, суд дослідив матеріали справи на підтвердження й спростування заявлених вимог в їх сукупності, надав їм юридичну оцінку та встановив наступне.
Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 29.06.2017 №1131 Про накладення штрафу на ТОВ Міжнародний Слов'янський канал до відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 3030 грн.
Рішення надіслано на адресу ТОВ Міжнародний Слов'янський канал рекомендованим листом 04.07.2017, згідно списку згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів (за №11079), що підтверджується поштовим штампом та додатком до реєстру розсилки рішень ради від 29.06.2017 року (розсилка 04.07.2017).
Оскільки сума штрафу у встановлений законодавством тридцятиденний строк товариством не погашена, позивачем прийнято рішення від 11.10.2017 №1973 Про звернення до суду про стягнення штрафу з ТОВ Міжнародний Слов'янський канал . При цьому за кожен день прострочення сплати, Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення нарахована пеня. Загальна сума до стягнення склала 4999,50 грн.
Визначаючись щодо заявлених вимог по суті, суд виходить з того, що відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення від 23.09.1997 №538/97-ВР Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.
Статтею 13 Закону України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення передбачено, що Національна рада здійснює, зокрема, нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги вимог законодавства у галузі телерадіомовлення.
Відповідно до частини другої статті 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення телерадіоорганізація зобов'язана щороку, до 31 березня, подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності про свою структуру власності, в якому зазначаються: відомості про структуру власності станом на 31 грудня звітного року; відомості про зміни у структурі власності, що відбувалися впродовж звітного року; відомості про всіх осіб, які володіють або володіли впродовж звітного року прямою або опосередкованою істотною участю, із зазначенням підстав такого володіння (дата укладення відповідних правочинів або настання інших юридичних фактів), включаючи відомості про осіб, які діяли на підставі відповідних доручень, а також відомості про всіх пов'язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса).
Відповідно до частини четвертої статті 12 Закону України Про телебачення і радіомовлення суб'єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону.
Згідно частини одинадцятої статті 72 цього ж Закону, за неподання або несвоєчасне подання інформації, передбаченої частиною другою статті 59 (для телерадіоорганізацій) або частиною дев'ятою статті 40 (для провайдерів програмної послуги) цього Закону, телерадіоорганізація або провайдер програмної послуги сплачує штраф у розмірі 5 відсотків загальної суми ліцензійного збору за всіма ліцензіями, власниками яких є порушник, відповідно до статті 31 цього Закону.
Частиною третьою статті 75 Закону України Про телебачення і радіомовлення передбачено, що у разі застосування санкції у вигляді штрафу ліцензіат зобов'язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення. За кожен день прострочення сплати нараховується пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу. У разі несплати ліцензіатом штрафу штраф стягується за рішенням суду.
Як вбачається із матеріалів справи, Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення встановлено порушення відповідачем частини четвертої статті 12 й частини другої статті 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення та зобов'язано на підставі рішення від 29.06.2017 №1131 сплатити до Державного бюджету України у тридцяти денний термін з дня отримання рішення штрафу у розмірі 3030 грн.
Рішення надіслано товариству, але також ним не отримано у зв'язку із незнаходженням за місцем реєстрації. Відповідно, ні в судовому, ні в адміністративному порядку не оскаржено.
Приймаючи рішення про звернення у такому випадку до суду, Національною комісією України з питань телебачення і радіомовлення прийнято рішення від 11.10.2017 №1973 та розраховано у передбаченому законодавством порядку пеню, про що надано відповідний розрахунок.
Таким чином, оскільки доказів, які могли б свідчити про сплату штрафу у повному обсязі на час розгляду справи, або доказів оскарження рішення про застосування штрафу ТОВ Міжнародний Слов'янський канал не надано, суд вважає, що наявні підстави для стягнення штрафу й пені в судовому порядку. Тобто вимоги Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Отже, за відсутності доказів наявності таких, судові витрати стягненню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 72, 76, 139, 241, 242, 246, 255 КАС України,
вирішив:
Адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю Міжнародний Слов'янський канал про стягнення штрафу та пені - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Міжнародний Слов'янський канал (адреса: 01054, м. Київ, вул. Дмитрівська, буд. 15-17, кв. 17, код ЄДРПОУ 34765299) на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (адреса: 01601, м. Київ, вул. Прорізна, 2, код ЄДРПОУ 00063928) штраф та пеню у розмірі 4999 (чотири тисячі дев'ятсот дев'яносто дев'ять) грн 50 коп. за наступними реквізитами: УДКСУ у Шевченківському районі м. Києва, код ЗКПО 37995466, р/р 31115056700011 в ГУДКСУ у м. Києві, МФО 820019, поле призначення платежу: +;2659;101;;;;; сплата штрафу згідно з рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 29.06.2017 №1131, без ПДВ.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя О.М. Чудак
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.05.2018 |
Оприлюднено | 02.05.2018 |
Номер документу | 73704725 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Чудак О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні