КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 травня 2018 року м. Кропивницький Справа № П/811/956/18
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кармазиної Т.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного (письмового) провадження справу за позовом Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області до Приватного сільськогосподарського підприємства "Центр-Агро" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до приватного сільськогосподарського підприємства "Центр-Агро", а саме: зупинити експлуатацію стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, зокрема: приймальний бункер ЗАВ-50; норія; бункер зерна; бункер відходів; зерноочисний сепаратор БЦС-50 (обладнаний пилогазоочисною установкою ЦОЛ) автонавантажувач "Маніту"; склад зберігання зерна.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що під час планової перевірки Приватного сільськогосподарського підприємства "Центр-Агро" встановлено, що відповідачем здійснюються викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу наступними стаціонарними джерелами: приймальний бункер ЗАВ-50; норія; бункер зерна; бункер відходів; зерноочисний сепаратор БЦС-50 (обладнаний пилогазоочисною установкою ЦОЛ) автонавантажувач "Маніту"; склад зберігання зерна.
Ухвалою судді від 23.03.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (а.с.2).
Відповідач відзив на позов у встановлений судом строк не подав.
У відповідності до ч.6 ст.12 КАС України дана справа є справою незначної складності, та згідно ст.257 розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Клопотань позивача та відповідача про проведення розгляду справи в судовому засіданні з повідомленням сторін до суду не надходило.
Дослідивши докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та дійшов до таких висновків.
Судом встановлено, що наказом Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області від 14.07.2017 р. за №481, направлення на проведення перевірки від 14.07.2017 року №374/17 та плану комплексних планових заходів державного нагляду (контролю) органів державного нагляду (контролю) на 2017 рік, 27 липня 2017 року посадовими особами інспекції проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства приватного сільськогосподарського підприємства "Центр-Агро" (код ЄДРПОУ 32721197), розташованого за адресою: Кіровоградська область, Новоархангельський район, смт. Новоархангельськ, вул. Леніна, 119 на відповідність дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами (а.с.11-15).
За результатами перевірки складено акт перевірки від 27 липня 2017 року №17-141, яким встановлено, зокрема, порушення ст.10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря", а саме: ПСП "Центр-Агро" здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (а.с.14-15).
Примірник акту перевірки отримано без будь-яких зауважень або заперечень.
З метою усунення виявлених порушень та недоліків природоохоронного законодавства, виявлених під час перевірки, позивачем внесено припис №17/103 від 27.07.2017 р., однією з вимог є вимога: до 27.10.2017 р. оформити Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (а.с.16).
На підставі зазначеного акту перевірки був складений протокол від 27.07.2017 №171076 та винесено постанову №171076 про накладення адміністративного стягнення від 27.07.2017 р. стосовно головного інженера ПСП "Центр-Агро" ОСОБА_1 (ас.17-18).
Згідно квитанції, яка міститься в матеріалах справи штраф сплачено у повному обсязі (а.с.19).
13.02.2018 р. Державною екологічною інспекцією у Кіровоградській області на підставі наказу від 13.02.2018 р. №133 та направлення на проведення позапланової перевірки від 13.02.2018 р. №61/18 щодо виконання припису по усуненню виявлених недоліків та порушень природоохоронного законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища (а.с.20-21).
За результатами перевірки складено акт перевірки від 13.02.2018 р. №18-14, яким встановлено, що не у повній мірі виконано вимоги припису по акту планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 27.07.2017 р. (п.3) та не надано відповіді до Держекоінспекції у Кіровоградській області про хід виконання припису (а.с.22-29). Акт перевірки підписано відповідачем без будь-яких зауважень або заперечень.
На підставі зазначеного акту перевірки були складені протоколи про адміністративне правопорушення від 14.02.2018 р. №180237, №180238 та винесено постанови №180237, №180238 про накладення адміністративного стягнення від 14.02.2018 р. стосовно головного інженера ПСП "Центр-Агро" ОСОБА_1 (ас.30-31, 33-34).
Згідно квитанцій, які містяться в матеріалах справи штрафи сплачено у повному обсязі (а.с.32, 35).
Відповідно до ст.2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", відносини у галузі охорони навколишнього природного середовища в Україні регулюються цим Законом, а також земельним, водним, лісовим законодавством, законодавством про надра, про охорону атмосферного повітря, про охорону і використання рослинного і тваринного світу та іншими спеціальними законами.
Згідно ст.34 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.
Положеннями частин 5, 6 ст.11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" визначено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до першої групи, суб'єкту господарювання, об'єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Пунктом 2 Порядку проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ організацій та громадян-підприємців, які отримали такі дозволи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2002 року №302, закріплено, що дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами це офіційний документ який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам-підприємцям експлуатувати об'єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну.
Таким чином, підприємство набуває право на експлуатацію обладнання, з якого в атмосферне повітря надходять забруднюючі речовини, лише після отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, експлуатація такого обладнання без отримання дозволу є правопорушенням та підставою для застосування встановлених законодавством заходів реагування.
Згідно ст.12 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" господарська чи інші види діяльності, пов'язані із порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена, зупинена або припинена відповідно до законодавства.
Відповідно до норм п.1.14.5 Інструкції про зміст та порядок складання звіту проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві, затвердженої Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 10.02.1995 р. № 7, стаціонарне джерело забруднення атмосфери - підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об'єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу.
Згідно із ч.5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Матеріалами справи підтверджується порушення відповідачем вимог чинних нормативно-правових актів щодо охорони атмосферного повітря, зокрема, щодо неоформлення дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря на стаціонарні джерела викидів.
Однак, доказів усунення таких порушень відповідачем суду не надано. До того ж, суд зазначає, що жодних заперечень чи зауважень до акту перевірки відповідачем також надано не було.
Таким чином, враховуючи наявність вищезазначених обставин, зокрема, неусунення відповідачем порушень вимог чинного законодавства щодо охорони атмосферного повітря, суд дійшов висновку, що подальша експлуатація об'єктів відповідача з порушенням правил охорони атмосферного повітря створює загрозу життю та здоров'ю людей, що в свою чергу свідчить про обґрунтованість вимог позивача.
Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволені позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243, 245, 246, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області ( 25006, м. Кропивницький, вул. Віктора Чміленка, 84/37, ЄДРПОУ 38037110) до Приватного сільськогосподарського підприємства "Центр-Агро" ( 26100, Кіровоградська область, смт. Новоархангельськ, вул. Слави, 140, код ЄДРПОУ 32721197) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Приватного сільськогосподарського підприємства "Центр-Агро" ( 26100, Кіровоградська область, смт. Новоархангельськ, вул. Слави, 140, код ЄДРПОУ 32721197) шляхом зупинення експлуатації стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, зокрема: приймальний бункер ЗАВ-50; норія; бункер зерна; бункер відходів; зерноочисний сепаратор БЦС-50 (обладнаний пилогазоочисною установкою ЦОЛ); автонавантажувач "Маніту"; склад зберігання зерна.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.255 КАС України та може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Відповідно до пп.15.5 п.15 Розділу VII Перехідні положення КАС України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Т.М. Кармазина
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.05.2018 |
Оприлюднено | 03.05.2018 |
Номер документу | 73731405 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Т.М. Кармазина
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні