Рішення
від 24.04.2018 по справі 812/1978/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

24 квітня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1978/17

Луганський окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді Чиркіна С.М.,

за участю

секретаря судового засідання Якимчук В.В.,

та

представників сторін:

від позивача - не прибув,

від відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про визнання незаконною та скасування вимоги від 11.09.2017 № Ю-2706-17,-

ВСТАНОВИВ:

13 грудня 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області, в якому позивач просить визнати незаконною та скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 11.09.2017 № Ю-2706-17, винесену у відношенні Первомайської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області є правонаступником прав та обов'язків Луганського обласного відділення Фонду соціального страхуванню з тимчасової втрати працездатності і у тому числі його відокремленого підрозділу Первомайської міської виконавчої дирекції.

25 вересня 2017 року комісією з реорганізації Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності отримано від Головного управління ДФС у Луганській області вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-2706-17 від 11.09.2017, винесену у відношенні Первомайської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Ознайомившись з Вимогою, винесеною у відношенні Первомайської виконавчої дирекції, вважає її незаконною, та такою, що підлягає скасуванню.

Позивач зазначає, що Луганське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності знаходиться у процесі припинення шляхом приєднання до управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області.

Відомості щодо прийняття рішення засновниками про припинення Луганського обласного відділення внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 29.05.2017. Для з'явлення кредиторами вимог, у відповідності з нормами статті 105 Цивільного кодексу України, було визначено двомісячний строк, який, згідно відомосте з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань спливає 04 серпня 2017 року.

Таким чином, останньою датою для подання кредиторами вимог до Луганського обласного відділення та його відокремлених підрозділів 04 серпня 2017 року.

Вимога Головного управління ДФС у Луганській області надійшла до комісії з реорганізації Луганського обласного відділення 25.09.2017 тобто з пропуском, встановленого строку, більше ніж на місяць.

Первомайська виконавча дирекція розташовувалась у м. Первомайськ та перебувала на обліку у Первомайській ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області до 11.11.2014, а з 12.11.2014 у зв'язку з АТО переміщена до міста Сєвєродонецьк, та знаходилась на обліку у ДПІ Сєвєродонецьку ГУ МД у Луганській області/ДПІ у м. Сєвєродонецьк; ДФС у Луганській області/.

Посилаючись на норми Закону України від 02 вересня 2014 року № 1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , вважає, що Первомайська виконавча дирекція на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, звільнена від виконання обов'язку своєчасно та в повному обсязі нарахувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідач позовні вимоги не визнав про що подав відзив на позовну заяву (а.с. 23-26).

В обґрунтування своєї позиції зазначив таке.

Оскаржувана вимога вважається відкликаною станом на 09.12.2017, у зв'язку з погашенням недоїмки з єдиного внеску, що підтверджується даними інтегрованої картки позивача. Станом на 31 серпня 2017 року Первомайська міська виконавча дирекція Луганського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Дирекція) дійсно мала недоїмку зі сплати єдиного внеску у розмірі 2363,95 грн, що підтверджується інтегрованою карткою.

Відносно посилань позивача на відсутність в оскаржуваній вимозі номеру та дати акту документальної перевірки або рішення, відсутність дати набрання чинності вимогою та відсутність у тексті вимоги чітко визначених періодів виникнення недоїмки зазначив, що для правомірності складання оскаржуваної вимоги немає необхідності проводити документальну перевірку, чи приймати додаткові рішення, якими б встановлювалась заборгованість зі сплати єдиного внеску.

Також вважає помилковим твердження Відповідача, що він у відповідності до норм Закону України від 02 вересня 2014 року № 1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, звільнена від виконання обов'язку своєчасно та в повному обсязі нарахувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Оскільки єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України, який Позивачем до податкового органу не надавався. Наявність чи відсутність у платника єдиного внеску пільги, передбаченої пунктом 9-4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , не впливає на законність оскаржуваної вимоги, а має відношення виключно до того чи зобов'язаний платник єдиного внеску виконувати таку вимогу.

Просив відмовити у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

В подальшому Відповідач надавав письмові пояснення по справі (а.с. 125), в яких зазначив, що інформаційна система, з якої до суду надано інформацію про стан оскаржуваної вимоги, інтегровану картку платника та витяг за формою Історія недоїмок введена в експлуатацію з 01.01.2013 на підставі наказу Державної податкової служби України від 24.12.2017 № 1197 Про введення в експлуатацію інформаційної системи Податковий блок . Особа, яка роздрукувала та підписала вищевказані докази є працівником структурного підрозділу управління погашення боргу ГУ ДФС у Луганській області, за таких обставин слід зробити висновок, що надана до суду на паперових носіях інформація відносно недоїмки та оскаржуваної вимоги відповідає інформації, що знаходиться безпосередньо б інформаційній системі ДФС. Враховуючи наведене, вважаємо надані докази належними та допустимими для здійснення правосуддя.

24 квітня 2018 року від Позивача надійшли пояснення у справі (а.с. 169-170), в яких зазначено таке.

У зв'язку з проведенням на території Луганської області, у тому числі і у місті Первомайськ, антитерористичної операції та неможливістю виконання повноважень з реалізації загальнообов'язкового державного соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Первомайська виконавча дирекція перемістилась до м. Сєвєродонецьк. Однак, під час переміщення зберегти та вивезти фінансово-бухгалтерські документи дирекції не вдалося. Тому Позивач був позбавлений можливості, перевірити правомірність пред'явленої Відповідачем Вимоги про сплату боргу у сумі 2363,95 грн, а саме встановити дату виникнення заборгованості та період її несплати.

Під час розгляду справи № 812/1978/17 Позивачем подано до Головного управління ДФС у Луганській області запит від 15.02.2018 № 660/06-1 про надання інформації щодо дати виникнення заборгованості, зазначеної у Вимозі та періоду, за який Первомайською виконавчою дирекцією не здійснено або не у повному обсязі здійснено сплату єдиного внеску.

19 березня 2018 року на адресу Позивача надійшов лист від Головного управління ДФС у Луганській області від 15.03.2018 № 1331/10/12-32-17-03-11, в якому повідомлялось, що станом на 01.01.2014 сальдо переплати складало 13706,30 грн, протягом 2014 року платником самостійно нараховано єдиного внеску на загальну суму 154795,88 грн, сплачено до бюджету єдиного внеску у загальній сумі 138841,33 грн, з урахуванням сальдо переплати на початок року станом на 31.12.2014 недоїмка зі сплати єдиного внеску склала 2248,25 грн.

Позивач листом від 26.03.2018 за вих. №1222/06-1 звернувся до Уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ КБ НАДРА з проханням надати виписку з рахунку Первомайської виконавчої дирекції, з якого здійснювалась сплата єдиного внеску до Державного бюджету.

06.04.2018 Позивачем від Уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ КБ НАДРА отримано із супровідним листом за вих № 1-4-2856 від 03.04.2018 виписку з рахунку № 25605155259003 Первомайської виконавчої дирекції.

Ознайомившись з випискою, Позивачу стало відомо, що 15 липня 2014 року платіжним дорученням за № 252 Первомайською виконавчою дирекцією помилково сплачено єдиний внесок у сумі 2506,08 грн на рахунок 33212800700054, замість рахунку 37190201001210, у зв'язку з чим і виникла заборгованість зі сплати єдиного внеску, що вказана у оскаржуваній Вимозі.

Представники сторін в судове засідання не прибули, надали клопотання про розгляд справи за їх відсутністю (а.с. 165, 167).

З урахуванням вимог статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності осіб, які не прибули, на підставі наявних доказів.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90 КАС України, судом встановлено таке.

У межах спірних правовідносин Первомайською міською виконавчою дирекцією Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (ідентифікаційний код 26071405) як платником єдиного внеску відповідно до поданих звітів про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів, визначені зобов'язання по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування:

- за липень 2017 року в загальній сумі 20680,13 грн (а. с. 150-151).

На підставі даних інтегрованої картки платника Головним управлінням ДФС у Луганській області згідно з абзацом першим частини четвертої статті 25 Закону № 2464 сформовано та надіслано Первомайській міській виконавчій дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 11 вересня 2017 року № Ю-2706-17 на суму 2363,95 грн (а.с. 6).

За наслідками досудового оскарження, передбаченого Порядком розгляду контролюючими органами скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2015 року № 1124 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2016 року за № 178/28308, рішенням Державної фіскальної служби України від 06 листопада 2017 року №25269/6/99-99-11-02-02-25 скаргу Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на вимогу Головного управління ДФС у Луганській області від 11 вересня 2017 року № Ю-2706-17 на суму 2363,95 грн залишено без розгляду (а.с. 40).

15.02.2018 Позивач звернувся до Відповідача та ДПІ у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області із запитом про надання інформації про дату виникнення заборгованості у розмірі 2363,95 грн, зазначеної у вимозі від 11 вересня 2017 року № Ю-2706-17 (а.с. 130-131).

15.03.2018 Відповідач листом № 1331/10/12-32-17-30-11 повідомив, що станом на 31.12.2014 недоїмка зі сплати єдиного внеску склала 2248,25 грн, на 31.12.2015 - рахувалась переплата в розмірі 12696,08 грн, на 01.01.2016 - переплата зі сплати єдиного внеску склала 5126,77 грн, станом 01.01.2017 - недоїмка зі сплати єдиного внеску склала - 2363,95 грн (а.с. 158).

Згідно з інформацією, зазначеною у виписці за липень 2014 року по поточному рахунку № 25605155259003, який було відкрито Первомайській міській виконавчий дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності єдиний внесок у сумі 2506,08 грн на рахунок 33212800700054, замість рахунку 37190201001210 (а.с. 174-177).

Таким чином під час судового розгляду справи судом встановлено, що 15 липня 2014 року платіжним дорученням за № 252 Первомайською виконавчою дирекцією помилково сплачено єдиний внесок у сумі 2506,08 грн на рахунок 33212800700054, замість рахунку 37190201001210, у зв'язку з чим і виникла заборгованість зі сплати єдиного внеску, що вказана у оскаржуваній Вимозі.

Вирішуючи адміністративний позов по суті заявлених позовних вимог та оцінюючи обґрунтованість заперечень відповідача, суд виходить з такого.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08.07.2010 № 2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону № 2464 єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок (пункт 10 частини першої статті 1 Закону № 2464).

Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з пунктом 1 частини другої статті 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Платник єдиного внеску зобов'язаний подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю (пункт 4 частини другої статті 6 Закону № 2464).

Згідно із абзацом першим частини восьмої статті 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань (абзац другий частини восьмої статті 9 Закону № 2464).

Абзацом першим частини четвертої статті 25 Закону № 2464 передбачено, що орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Згідно з пунктом 6 частини першої статті 1 Закону № 2464 недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.

У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку (абзац четвертий частини четвертої статті 25 Закону № 2464).

Пунктом 4 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1105:

- утворено Фонд соціального страхування України, реорганізувавши шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності;

- припинено виконавчу дирекцію Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності шляхом приєднання до Фонду соціального страхування України;

- припинено управління та відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та виконавчі дирекції відділень цього Фонду, що є юридичними особами, шляхом приєднання до робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України;

- припинено всі відокремлені підрозділи Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та/або їх робочих органів та відділень протягом 30 днів з дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 6 грудня 2016 року № 1774-VIII, забезпечивши повне правонаступництво таких відокремлених підрозділів юридичними особами, які їх створили, а за їх відсутності - Фондом соціального страхування України, у тому числі щодо всіх прав, обов'язків та майна.

- припинення управлінь та відділень виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, відділень Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та виконавчих дирекцій відділень цього Фонду, а також їх відокремлених підрозділів, що знаходяться на тимчасово окупованій території, території проведення антитерористичної операції, здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, після прийняття ним відповідного рішення.

Пунктом 5 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1105 регламентовано, що Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступниками Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділень у районах і містах обласного значення, а також Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його виконавчої дирекції, відділень цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та їх робочих органів.

Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 22 травня 2017 року № 252-ос припинено Луганське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (ідентифікаційний код 21785643), відокремленим підрозділом якого до 31 липня 2017 року була Первомайська міська виконавча дирекція Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, шляхом приєднання до управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (ідентифікаційний код 26071405) (а.с. 179-184).

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань відокремлений підрозділ Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - Первомайська міська виконавча дирекція Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (ідентифікаційний код 26071405), закритий 31 липня 2017 року (а.с. 179-184).

Відповідно до передавального акта від 27 листопада 2017 року внаслідок реорганізації шляхом приєднання Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, код ЄДРПОУ 21785643, правонаступником всього майна, усіх прав та обовязків за цим передавальним актом є управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, код ЄДРПОУ 41313100 (а.с. 30).

Згідно з частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, який визначає механізм здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - органи виконавчої влади) та їх територіальних органів, орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Згідно з пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, права та обов'язки органів виконавчої влади переходять:

у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття;

у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади;

у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу;

у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади;

у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань державна реєстрація припинення юридичної особи Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (ідентифікаційний код 21785643) в результаті реорганізації проведена 21 грудня 2017 року, правонаступником припиненої юридичної особи вказано Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (93404, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, проспект Центральний, будинок 17, ідентифікаційний код 41313100) (а.с. 179-184).

Отже, з огляду на викладене, у спірних правовідносинах Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області належить право вимоги як правонаступнику реорганізованого платника єдиного внеску Первомайської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (відокремленого підрозділу Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності).

Процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) страхувальниками, визначеними Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - Закон), нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів, визначає Інструкція про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року № 449 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28 березня 2016 року № 393) та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 07 травня 2015 року за № 508/26953 (далі - Інструкція № 449).

Згідно з пунктом 3 розділу VI Порядок стягнення заборгованості з платників Інструкції № 449 органи доходів і зборів надсилають (вручають) платникам вимогу про сплату боргу (недоїмки), якщо: дані документальних перевірок свідчать про донарахування сум єдиного внеску органами доходів і зборів; платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати єдиного внеску; платник має на кінець календарного місяця борги зі сплати фінансових санкцій. Вимога про сплату боргу (недоїмки) формується на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів платника на суму боргу, що перевищує 10 гривень.

Вимога про сплату боргу (недоїмки) формується на підставі актів документальних перевірок, звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з інформаційної системи органу доходів і зборів за формою згідно з додатком 6 до цієї Інструкції (для платника юридичної особи) або за формою згідно з додатком 7 до цієї Інструкції (для платника фізичної особи) (пункт 4 розділу VI Порядок стягнення заборгованості з платників Інструкції № 449).

Враховуючи, що в ході судового розгляду судом встановлено, що у Позивача дійсно утворилась заборгованість з єдиного внеску внаслідок помилкового перерахування Первомайською виконавчою дирекцією єдиного внеску в сумі 2506,08 грн на рахунок, призначений для зарахування іншого податку.

Суд не приймає до уваги посилання Позивача на приписи Закону України від 02.09.2014 № 1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , оскільки Позивач самостійно визначив та добровільно сплатив єдиний внесок, що підтверджується інформацією, зазначеною у виписці з поточного рахунку Первомайської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (а.с. 174-178).

Відтак, суд вважає, що Відповідачем правомірно у межах передбачених законом повноважень винесено у відношенні Первомайської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 11.09.2017 № Ю-2706-17, а тому оскаржувана вимога про сплату боргу (недоїмки) від 11.09.2017 № Ю-2706-17скасуванню не належить.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Оцінка судом обставин справи базується на наданих доказах, їх належності та переконливості, в поєднанні з принципами КАС України.

Відповідно до частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (частинами першою, другою статті 77 КАС України).

За таких обставин суд дійшов висновку про відмову у задоволені позову.

Питання про розподіл судових витрат відповідно до вимог статті 139 КАС України судом не вирішується, оскільки позивач на час звернення до суду з позовом згідно з пунктом 18 частини першої статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VІ Про судовий збір від сплати судового збору був звільнений.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про визнання незаконною та скасування вимоги від 11.09.2017 № Ю-2706-17 відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складено та підписано 03 травня 2018 року.

Суддя С.М. Чиркін

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2018
Оприлюднено03.05.2018
Номер документу73731681
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1978/17

Рішення від 24.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 20.03.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 20.03.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 05.02.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні