ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 квітня 2018 року № 826/2074/18
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вєкуа Н.Г., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" доДержавної фіскальної служба України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії , В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" до Державної фіскальної служби України про:
- визнання протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від Комісії ДФС: № 512186/39771291 від 29.12.2017, № 512187/39771291 від 29.12.2017, № 512188/39771291 від 29.12.2017, № 512189/39771291 від 29.12.2017, № 512190/39771291 від 29.12.2017, № 512191/39771291 від 29.12.2017, № 512192/39771291 від 29.12.2017, № 512193/39771291 від 29.12.2017 - про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" податкові накладні: № 134 від 23.11.2017, № 137 від 23.11.2017, № 147 від 24.11.2017, № 149 від 27.11.2017, № 152 від 27.11.2017, № 154 від 27.11.2017, № 160 від 28.11.2017, № 161 від 28.11.2017 - з дати подання на реєстрацію.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, були прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, які, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податкових накладних.
Отже, ТОВ "АЙСКЛІМАТ" зазначаючи, що сукупність наявних первинних документів у повній мірі підтверджує реальність операцій, їх фактичне виконання, в той час, коли з документів ДФС України взагалі не вбачається у чому саме полягають порушення, рішення про відмову в реєстрації накладних є протиправними і підлягають скасуванню з відновленням їх прав.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 23.02.2018 року відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), встановлено відповідачу строк для надання відзиву та витребувано від останнього докази та відповідні матеріали.
У встановлений судом строк від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечує, вказавши, що фіскальна служба діяла у відповідності до норм чинного законодавства, а відтак позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню. Так, на виконання положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (ПК України) позивачу надіслано квитанцію №1 щодо зупинення реєстрації розрахунку коригування з підстав, визначених пунктом 201.16 статті 201 ПК України. Податкова накладна/розрахунок коригування відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567.
Оскільки позивачем не було надано копії первинних документів, що підтверджують безпосереднє здійснення господарських операцій, Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 512186/39771291 від 29.12.2017, № 512187/39771291 від 29.12.2017, № 512188/39771291 від 29.12.2017, № 512189/39771291 від 29.12.2017, № 512190/39771291 від 29.12.2017, № 512191/39771291 від 29.12.2017, № 512192/39771291 від 29.12.2017, № 512193/39771291 від 29.12.2017.
Розглянувши подані сторонам документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "АЙСКЛІМАТ" поставлено товар покупцю - приватному підприємству СТК-САНТЕХКОМПЛЕКТ у зв'язку з чим, складено податкову накладну № 134 від 13.06.2017 року. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що основний вид діяльності підприємства код КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля. Для здійснення реалізації матеріалів та комплектуючих товарів для вентиляції та кондиціювання, підприємство здійснює закупівлю необхідних матеріалів у дилерів та виробників. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.
Товариством з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" поставлено товар покупцю - ТОВ КОНКЛІМ у зв'язку з чим, складено податкову накладну № 137 від 23.11.2017 року. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що основний вид діяльності підприємства код КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля. Для здійснення реалізації матеріалів та комплектуючих товарів для вентиляції та кондиціювання, підприємство здійснює закупівлю необхідних матеріалів у дилерів та виробників. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.
Товариством з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" поставлено товар покупцю - ТОВ КИЇВСПЕЦМОНТАЖ у зв'язку з чим, складено податкову накладну № 147 від 24.11.2017 року. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що основний вид діяльності підприємства код КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля. Для здійснення реалізації матеріалів та комплектуючих товарів для вентиляції та кондиціювання, підприємство здійснює закупівлю необхідних матеріалів у дилерів та виробників. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.
Товариством з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" поставлено товар покупцю - ТОВ КОМПАНІЯ ТЕХНОКЛІМАТ у зв'язку з чим, складено податкову накладну № 149 від 24.11.2017 року. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що основний вид діяльності підприємства код КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля. Для здійснення реалізації матеріалів та комплектуючих товарів для вентиляції та кондиціювання, підприємство здійснює закупівлю необхідних матеріалів у дилерів та виробників. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.
Товариством з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" поставлено товар покупцю - ТОВ ОВК-ГРУПП у зв'язку з чим, складено податкову накладну № 154 від 27.11.2017 року. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що основний вид діяльності підприємства код КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля. Для здійснення реалізації матеріалів та комплектуючих товарів для вентиляції та кондиціювання, підприємство здійснює закупівлю необхідних матеріалів у дилерів та виробників. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.
Товариством з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" поставлено товар покупцю - ТОВ СК АВІК у зв'язку з чим, складено податкову накладну № 160 від 28.11.2017 року. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що основний вид діяльності підприємства код КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля. Для здійснення реалізації матеріалів та комплектуючих товарів для вентиляції та кондиціювання, підприємство здійснює закупівлю необхідних матеріалів у дилерів та виробників. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.
Товариством з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" поставлено товар покупцю - ОСОБА_1 у зв'язку з чим, складено податкову накладну № 152 від 27.11.2017 року. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що основний вид діяльності підприємства код КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля. Для здійснення реалізації матеріалів та комплектуючих товарів для вентиляції та кондиціювання, підприємство здійснює закупівлю необхідних матеріалів у дилерів та виробників. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.
Товариством з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" поставлено товар покупцю - ТОВ СК АВІК у зв'язку з чим, складено податкову накладну № 161 від 28.11.2017 року. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що основний вид діяльності підприємства код КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля. Для здійснення реалізації матеріалів та комплектуючих товарів для вентиляції та кондиціювання, підприємство здійснює закупівлю необхідних матеріалів у дилерів та виробників. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.
Тобто, як вбачається із долучених до матеріалів справи квитанцій реєстрація вказаних податкових накладних зупинена відповідно до пункту 201.16 Податкового кодексу України (ПК України) у зв'язку з тим, що податкові накладні/розрахунки коригування відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (далі - Критерії оцінки ступеня ризиків). За результатами опрацювання в системі автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, виявлено, що обсяги постачання, не відповідають обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем через Електронний кабінет платника направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним на підтвердження реальності здійснення господарських операцій.
Між тим, 29.12.2017 року прийняті оскаржувані рішення № 512186/39771291, № 512187/39771291, № 512188/39771291, № 512189/39771291, № 512190/39771291, № 512191/39771291, № 512192/39771291, № 512193/39771291 про відмову у реєстрації податкових накладних з тих підстав, що платником надано копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією ДФС України рішення про реєстрацію податкової накладної.
Вважаючи вказані рішення необґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся з цим позовом до Окружного адміністративного суду м. Києва.
При вирішення даного спору по суті суд виходить з наступного.
Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема: визначають вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України.
У розумінні пп. 14.1.60 п. 14 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України, у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин), Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Таким органом центральної виконавчої влади, відповідно до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 року № 236, є Державна фіскальна служба України.
Згідно з пп. а , б п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
У свою чергу, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п. 187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
За приписами п. 74.2 ст. 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3 ст. 74 ПК України).
У відповідності до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (п.13 Порядку № 1246).
Аналогічні норми містяться і у п. 201.16 ст. 201 ПК України, згідно якого реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як вбачається зі змісту квитанцій, контролюючим органом було сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладної в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567.
Водночас, у вищевказаній квитанції фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567.
Фактично, фіскальним органом, в порушення пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, не вказано у зазначеній квитанції конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567.
Так, наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 року за № 753/30621 (далі - наказ № 567), містить у собі пункт 4 наступного змісту: Державній фіскальній службі України: до 25.06.2017 здійснити аналіз ефективності застосування Критеріїв оцінки та у п'ятиденний строк надати пропозиції Міністерству фінансів України стосовно їх удосконалення; щокварталу до п'ятого числа першого місяця наступного кварталу надавати пропозиції Міністерству фінансів України для удосконалення Критеріїв оцінки .
Натомість, критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом № 567 містять пункт 4 наступного змісту: Інформація за встановленою формою подається платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами. ДФС постійно розміщує на офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку, якими може подаватися інформація за встановленою формою .
Разом з тим, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом № 567, взагалі не містить пункту 4.
У свою чергу, відповідно до пп. 201.16.2. п. 201.16 ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту (пп. 201.16.3 п. 201.16. ст. 201 ПК України).
Позивачем в порядку, визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, подано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, до якого на підтвердження реальності здійснення операцій було додано всі необхідні документи.
Суд встановив, а представник відповідача не спростував той факт, що позивач в порядку, визначеному пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, надав ДФС України копії документів по спірних господарських операціях та податкових накладнх для направлення для Комісії ДФС України.
Незважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, що були надані в електронному варіанті відповідачу, ТОВ "АЙСКЛІМАТ" отримало рішення комісії ДФС України, яким позивачу відмовлено у реєстрації зазначених податкових накладнох на підставі того, що "документи складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію вищевказаних податкових накладних.
Абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 року № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (далі - Постанова № 190) передбачено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з абз. 2 Постанови № 190 підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Незважаючи на надані позивачем копії документів, які, на думку суду, підтверджують факт вчинення господарських операцій, їх суть та зміст, порядок та підстави вчинення відповідачем прийнято рішення від 29.12.2017 року № 512186/39771291, № 512187/39771291, № 512188/39771291, № 512189/39771291, № 512190/39771291, № 512191/39771291, № 512192/39771291, № 512193/39771291 про відмову у реєстрації податкових накладних № 134 від 23.11.2017, № 137 від 23.11.2017, № 147 від 24.11.2017, № 149 від 27.11.2017, № 152 від 27.11.2017, № 154 від 27.11.2017, № 160 від 28.11.2017, № 161 від 28.11.2017.
Водночас, з тексту оскаржуваних рішень вбачається, що останні не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містять загальну фразу про те, що причиною його прийняття є: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Крім того, у оскаржуваних рішеннях не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної позивача.
За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для визнання протиправними та скасування рішення Державної фіскальної служби України від Комісії ДФС: № 512186/39771291 від 29.12.2017, № 512187/39771291 від 29.12.2017, № 512188/39771291 від 29.12.2017, № 512189/39771291 від 29.12.2017, № 512190/39771291 від 29.12.2017, № 512191/39771291 від 29.12.2017, № 512192/39771291 від 29.12.2017, № 512193/39771291 від 29.12.2017 - про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стосовно позовної вимоги про зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" податкові накладні: № 134 від 23.11.2017, № 137 від 23.11.2017, № 147 від 24.11.2017, № 149 від 27.11.2017, № 152 від 27.11.2017, № 154 від 27.11.2017, № 160 від 28.11.2017, № 161 від 28.11.2017 - з дати подання на реєстрацію, суд зазначає наступне.
Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: за) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В даному випадку, зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.
Суд також враховує, що чинним законодавством покладено на Комісію обов'язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, фіскальному органу надано права вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже, свобода розсуду фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в даному випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов'язання Державної фіскальної служби України здійснити дії по реєстрації податкових накладних № 134 від 23.11.2017, № 137 від 23.11.2017, № 147 від 24.11.2017, № 149 від 27.11.2017, № 152 від 27.11.2017, № 154 від 27.11.2017, № 160 від 28.11.2017, № 161 від 28.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного отримання.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" необхідно задовольнити повністю.
Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з статтею 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (частина перша статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 77, 139, 246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" (код ЄДРПОУ 39771291) задовольнити повністю.
Визнати протиправним і скасувати рішення Державної фіскальної служби України від Комісії ДФС № 512186/39771291 від 29.12.2017, № 512187/39771291 від 29.12.2017, № 512188/39771291 від 29.12.2017, № 512189/39771291 від 29.12.2017, № 512190/39771291 від 29.12.2017, № 512191/39771291 від 29.12.2017, № 512192/39771291 від 29.12.2017, № 512193/39771291 від 29.12.2017 - про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України здійснити дії по реєстрації податкових накладних № 134 від 23.11.2017, № 137 від 23.11.2017, № 147 від 24.11.2017, № 149 від 27.11.2017, № 152 від 27.11.2017, № 154 від 27.11.2017, № 160 від 28.11.2017, № 161 від 28.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного отримання.
Стягнути з Державної фіскальної служби України (04053, Львівська площа, 8, м. Київ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АЙСКЛІМАТ" (код ЄДРПОУ 39771291) судові витрати у сумі 14 096,00 (чотирнадцять тисяч дев'яносто шість гривень).
Рішення набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.Г. Вєкуа
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2018 |
Оприлюднено | 04.05.2018 |
Номер документу | 73734908 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вєкуа Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні