Постанова
від 27.04.2018 по справі 173/302/18
ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 173/302/18

Провадження № 3/173/153/2018

ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 квітня 2018 р. м. Верхньодніпровськ

Суддя Верхньодніпровського районного суду Дніпропетровської області Бурхан С.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Верхньодніпровську, матеріал, який надійшов від Національного агентства з питань запобігання корупції відносно

ОСОБА_1

ІНФОРМАЦІЯ_1,

ідентифікаційний номер - не вказаний в матеріалах справи;

місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_2,

АДРЕСА_1;

місце роботи: Верхньодніпровська районна рада, депутат

у скоєнні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1, ч.2 ст.172-7 КпАП України.

встановив:

ОСОБА_1 обраний депутатом Верхньодніпровської районної ради Дніпропетровської області на чергових виборах депутатів Верхньодніпровської районної ради Дніпропетровської області 25.10.2015, про що свідчить протокол засідання І сесії Верхньодніпровської районної ради VII скликання від 01.12.2015 (том №1, а.с.38-56).

Відповідно до вимог статті 2 Закону України Про статус депутатів місцевих рад депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Згідно з частиною першою статті 8 Закону України Про статус депутатів місцевих рад депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та член ради, здійснюючи депутатські повноваження, повинен дотримуватися правил депутатської етики, зокрема керуватися загальнодержавними інтересами та інтересами територіальної громади чи виборців свого виборчого округу, від яких його обрано, не використовувати депутатський мандат в особістих інтересах чи в користливих цілях.

На засіданні шостої сесії Верхньодніпровської районної ради VII скликання Дніпропетровської області, що відбувалося 04.05.2016 у приміщенні Верхньодніпровської районної ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, Верхньодніпровський район, м. Верхньодніпровськ, проспект Шевченка, 21, було розглянуто питання Про внесення змін до рішення районної ради від 22.12.2015 № 24-3/ VII Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району .

Вказаним рішенням було доповнено перелік бюджетних установ та організацій, інших соціально-важливих підприємств, яким надається в оренду нерухоме майно, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району, затверджений рішенням районної ради Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району .

Відповідно до вказаного рішення, громадській організації Федерація футболу Верхньодніпровського району (код ЄДРПОУ - 39234617) надано в оренду приміщення, за адресою: пл. Щербицького, 8, м. Верхньодніпровськ, а також комплекс будівель та споруд стадіону за адресою: вул. Федоровського, м. Верхньодніпровськ, із сумою річної орендної плати 1 гривня (том №1, а.с.61-62).

Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань одним із засновників та керівником громадської організації Федерація футболу Верхньодніпровського району (код ЄДРПОУ - 39234617), є ОСОБА_1 (том №1, а.с.108-112).

Таким чином, 04.05.2016 під час засідання Верхньодніпровської районної ради VII скликання Дніпропетровської області у депутата Верхньодніпровської районної ради Дніпропетровської області ОСОБА_1 був наявний приватний інтерес, обумовлений діяльністю в громадській організації Федерація футболу Верхньодніпровського району та бажанням отримати особисту вигоду у вигляді оренди нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району за заниженою орендною платою - 1 гривня на рік.

За результатами голосування Верхньодніпровською районною радою VII скликання Дніпропетровської області 04.05.2016 прийнято рішення № 91-6/VII Про внесення змін до рішення районної ради від 22.12.2015 № 24-3/ VII Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району (том №1, а.с.61-62).

Згідно з протоколом шостої сесії Верхньодніпровської районної ради VII скликання Дніпропетровської області від 04.05.2016, на вказаному засіданні з 34 депутатів були присутні 25, у тому числі і ОСОБА_1 (том №1, а.с.65-81).

Відповідно до вказаного протоколу 25 депутатів, в тому числі і ОСОБА_1, проголосували за прийняття рішення № 91-6/VII Про внесення змін до рішення районної ради від 22.12.2015 № 24-3/VII Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району (том №1, а.с.63).

При цьому, з протоколу шостої сесії Верхньодніпровської районної ради VII скликання Дніпропетровської області від 04.05.2016 також вбачаєтья, що депутат Верхньодніпровської районної ради Дніпропетровської області ОСОБА_1 під час розгляду та прийняття Верхньодніпровською районною радою рішення № 91-6/ VII Про внесення змін до рішення районної ради від 22.12.2015 № 24-3/VII Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів, обумовленого діяльністю в громадській організації Федерація футболу Верхньодніпровського району та бажанням отримати особисту вигоду у вигляді оренди нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району за заниженою орендною платою - 1 гривня на рік.

Відповідно до пунктів 1, 2 частини першої статті 28 Закону України Про запобігання корупції особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті З цього Закону, в тому числі і депутати місцевих рад, зобов'язані вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів та повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно.

Особливості врегулювання конфлікту інтересів, що виник у діяльності окремих категорій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування визначено статтею 35 Закону України Про запобігання корупції .

Згідно з частиною першою статті 35 Закону України Про запобігання корупції правила врегулювання конфлікту інтересів в діяльності Президента України, народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України, керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, суддів, суддів Конституційного Суду України, голів, заступників голів обласних та районних рад, міських, сільських, селищних голів, секретарів міських, сільських, селищних рад, депутатів місцевих рад визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів.

Відповідно до частини першої статті 59-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільський, селищний, міський голова, секретар, депутат сільської, селищної, міської ради, голова, заступник голови, депутат районної, обласної, районної у місті ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою за умови самостійного публічного оголошення про конфлікт інтересів під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 28 Закону України Про запобігання корупції особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті З цього Закону, в тому числі депутати місцевих рад, зобов'язані не вчиняти дій тане приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

ОСОБА_1 умисно допустив суперечність між його приватним інтересом та представницькими повноваженнями з метою задоволення власних, корисливих інтересів, публічно не повідомивши на засіданні Верхньодніпровської районної ради про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час голосування за рішення № 91-6/VII Про внесення змін до рішення районної ради від 22.12.2015 № 24-3/VII Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району .

Отже, депутат Верхньодніпровської районної ради VII скликання Дніпропетровської області ОСОБА_1 всупереч вимогам пункту 3 частини першої статті 28, частини першої статті 59-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні свідомо вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, які полягали у голосуванні ним 04.05.2016 за рішення № 91-6/VII Про внесення змін до рішення районної ради від 22.12.2015 № 24-3/VII Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району без попереднього самостійного публічного оголошення про конфлікт інтересів.

Частиною першою статті 65 Закону передбачено, що за вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень особи, зазначені в частині першій статті 3 цього Закону, притягаються, у тому числі до адміністративної відповідальності у встановленому законом порядку.

Диспозиція частини другої статті 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає відповідальність за вчинення особою дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Згідно з приміткою до даної статті суб'єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону України Про запобігання корупції .

У цій статті під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

У свою чергу під приватним інтересом слід розуміти будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Таким чином, ОСОБА_1, не вживши всіх вичерпних заходів, спрямованих на запобігання конфлікту інтересів, та знаючи, що на засіданні шостої сесії Верхньодніпровської районної ради VII скликання Дніпропетровської області 04.05.2016 приймалося рішення в його інтересах, вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, які полягали у безпосередній його участі у голосуванні за рішення районної ради Про внесення змін до рішення районної ради від 22.12.2015 № 24-3/VII Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району , без попереднього самостійного публічного оголошення про конфлікт інтересів під час засідання ради, на якому розглядалися зазначене рішення.

В ході судового розгляду даної справи гр. ОСОБА_1 неодноразово не з`являвся до суду, а оскільки він був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, у відповідності до ст.268 КпАП України, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення листів з повістками (том №1, а.с.149,154,171), вважаю можливим розглянути справу без участі особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши всі надані докази в сукупності, приходжу до висновку, що вина ОСОБА_1 в скоєнні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1, ч.2 ст.172-7 КпАП України знайшла своє повне підтвердження, зокрема:

- Згідно протоколу першої сесії Верхньодніпровської районної ради Дніпропетровської області шостого скликання від 01.12.2015 - ОСОБА_1 обраний депутатом Верхньодніпровської районної ради Дніпропетровської області на чергових виборах депутатів Верхньодніпровської районної ради Дніпропетровської області 25.10.2015 (том №1, а.с.38-56);

- Рішенням Верхньодніпровської районної ради VII скликання від 22.12.2015 № 24-3/VII Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району (том №1, а.с.57);

- Додатком до Рішення Верхньодніпровської районної ради VII скликання від 22.12.2015 № 24-3/VII Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району (том №1, а.с.58-60);

- Відповідно до Рішення Верхньодніпровської районної ради VII скликання від 04.05.2016 № 91-6/VII Про внесення змін до рішення районної ради від 22.12.2015 № 24-3/VII Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району , громадській організації Федерація футболу Верхньодніпровського району (код ЄДРПОУ - 39234617) надано в оренду приміщення, за адресою: пл. Щербицького, 8, м. Верхньодніпровськ, а також комплекс будівель та споруд стадіону за адресою: вул. Федоровського, м. Верхньодніпровськ, із сумою річної орендної плати 1 гривня (том №1, а.с.61-62);

- Згідно результатам відкритого поіменного голосування депутатів Верхньодніпровської районної ради VII скликання від 04.05.2016 - 25 депутатів, в тому числі і ОСОБА_1, проголосували за прийняття рішення № 91-6/VII Про внесення змін до рішення районної ради від 22.12.2015 № 24-3/VII Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району (том №1, а.с.63);

- Згідно з протоколом шостої сесії Верхньодніпровської районної ради Дніпропетровської області від 04.05.2016, на вказаному засіданні з 34 депутатів були присутні 25, у тому числі і ОСОБА_1, які проголосували за прийняття рішення № 91-6/VII Про внесення змін до рішення районної ради від 22.12.2015 № 24-3/VII Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району . При цьому, з протоколу шостої сесії Верхньодніпровської районної ради VII скликання Дніпропетровської області від 04.05.2016 також вбачаєтья, що депутат Верхньодніпровської районної ради Дніпропетровської області ОСОБА_1 під час розгляду та прийняття Верхньодніпровською районною радою рішення № 91-6/ VII Про внесення змін до рішення районної ради від 22.12.2015 № 24-3/VII Про передачу в оренду нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів, обумовленого діяльністю в громадській організації Федерація футболу Верхньодніпровського району та бажанням отримати особисту вигоду у вигляді оренди нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району за заниженою орендною платою - 1 гривня на рік (том №1, а.с.65-81);

- Копією договору оренди нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Верхньодніпровського району № 45 від 06.05.2016 (том №1, а.с.105-107);

- Відповідно до інформації, що міститься у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 11.12.2017 № НОМЕР_1 - одним із засновників та керівником громадської організації Федерація футболу Верхньодніпровського району (код ЄДРПОУ - 39234617), є ОСОБА_1 (том №1, а.с.108-112).

Призначаючи адміністративне стягнення гр. ОСОБА_1, виходжу з вимог ч.2 ст.36 КпАП України, згідно якої, якщо особа скоїла декілька адміністративних правопорушень, справи за якими одночасно розглядає один і той самий орган (посадова особа), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більше серйозніше порушення з числа скоєних.

Крім того, відповідно до ст.33 КпАП України, накладене адміністративне стягнення в кожному конкретному випадку має бути необхідним і достатнім для виправлення правопорушника та попередження вчинення ним нових правопорушень.

З урахуванням того, що гр. ОСОБА_1 скоїв правопорушення, яке стосується засад запобігання та протидії корупції та полягає у грубому порушенні порядку самоврядування, вважаю за необхідне накласти на гр. ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу в межах, передбачених санкцією ч.2 ст.172-7 КпАП України.

Відповідно до ст.40-1 та зміни до ст.283 Кодексу України про адміністративне правопорушення, зміни до ст.4 Закону України Про судовий збір , судовий збір справляється в дохід держави у розмірі 352 (триста п`ятдесят дві) грн. 40 коп. у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення.

На підставі викладеного та керуючись ст.283, ст.40-1, ст.36 КпАП України

постановив:

ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні правопорушень передбачених ч.1, ч.2 ст.172-7 КпАП України, та притягти до адміністративної відповідальності у вигляді стягнення штрафу у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що дорівнює 3400 (три тисячі чотириста) гривень на користь держави.

Стягнути з гр. ОСОБА_1 , судовий збір у розмірі 352 (триста п`ятдесят дві) грн. 40 коп. в дохід держави (ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106; код ЄДРПОУ 37993783; Р/р 31215256700001; МФО 820019) .

На постанову може бути подано апеляційну скаргу до Дніпропетровського апеляційного суду на протязі 10 днів.

Строк пред'явлення постанови до виконання протягом трьох місяців з дня набрання нею законної сили.

Суддя С.М. Бурхан

Постанова набрала законної сили


СудВерхньодніпровський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення27.04.2018
Оприлюднено04.05.2018
Номер документу73737488
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —173/302/18

Постанова від 10.07.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Слоквенко Г. П.

Постанова від 23.05.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Слоквенко Г. П.

Постанова від 27.04.2018

Адмінправопорушення

Верхньодніпровський районний суд Дніпропетровської області

Бурхан С. М.

Постанова від 12.02.2018

Адмінправопорушення

Верхньодніпровський районний суд Дніпропетровської області

Бурхан С. М.

Постанова від 12.02.2018

Адмінправопорушення

Верхньодніпровський районний суд Дніпропетровської області

Бурхан С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні