Рішення
від 24.04.2018 по справі 927/877/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

Іменем України

24 квітня 2018 року м. Чернігів

Господарським судом Чернігівської області у складі судді Фетисової І.А.

за участю секретаря судового засідання Єдомахи І.О.

розглянуто у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу 927/877/17

за позовом: Заступника прокурора Чернігівської області, вул. Князя Чорного, 9, м. Чернігів, 14000 в інтересах держави

в особі позивача-1: Чернігівської обласної ради, пр-т Миру, 43, м. Чернігів, 14005

в особі позивача-2: Управління комунального майна Чернігівської обласної ради,

пр-т. Миру, 43, м. Чернігів, 14005

до відповідача: ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Амазоніт",

пр-т. Миру, 180 А, м. Чернігів, 14037

про розірвання договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва від 15.02.2007

за участю представників сторін:

від позивача 1: ОСОБА_2 за довіреністю

від позивача 2: ОСОБА_2 за довіреністю

від відповідача: ОСОБА_3 директор

від прокуратури: ОСОБА_4 посвідчення №044727 від 02.11.2016

ВСТАНОВИВ:

Заступником прокурора Чернігівської області подано позов в інтересах держави в особі Чернігівської обласної ради та Управління комунального майна Чернігівської обласної ради до відповідача ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Амазоніт" про розірвання договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області та знаходиться за адресою: Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Перемоги, 161, укладений 15.02.2007 між Управлінням комунального майна Чернігівської обласної ради та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Амазоніт" та зареєстрований в реєстрі за №455.

Ухвалою суду від 18.09.2017 було порушено провадження у справі та призначено її розгляд на 26.09.2017.

До початку судового засідання 26.09.2017 через канцелярію суду від відповідача надійшов відзив на позов №14 від 26.09.2017 разом з додатками, у якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Вважає за доцільне початок трирічного терміну завершення будівництва об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні в розумінні пункту 5.5 договору здійснювати з дати укладання договору оренди землі, тобто з 08.09.2016, оскільки тільки з цієї дати є законні підстави на проведення на об'єкті будь-яких робіт.

До початку судового засідання 03.10.2017 через канцелярію суду від позивача-2 надійшли додаткові пояснення по суті спору разом з додатками, які судом прийнято та залучено до матеріалів справи.

У судовому засіданні 04.10.2017 відповідачем було подано додаткові пояснення №16 від 04.10.2017 по суті спору разом з додатками, відповідно до яких відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

До початку судового засідання 05.10.2017 через канцелярію суду від прокурора надійшло клопотання №05-142-17 від 05.10.2017 про залучення до матеріалів справи копію акту приймання-передачі земельної ділянки від 20.09.2016 та копію інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно станом на 22.09.2016, з якої вбачається дата реєстрації права відповідача на оренду земельної ділянки - 20.09.2016.

У судовому засіданні 17.10.2017 представником позивача-2 було подано копії листів відповідача №17 від 05.10.2017 та №18 від 09.10.2017 щодо відсутності рішень облради щодо продовження терміну добудови спірного об'єкту незакінченого будівництва та листа позивача -2 №01-962 від 13.10.2017, яким було повідомлено відповідача, що на дев'ятій сесії обласної ради сьомого скликання 17.05.2017 депутатами розглянуто питання про продовження строку добудови об'єкта незавершеного будівництва до кінця 2019 року, однак рішення з цього питання не прийнято.

У судовому засіданні 17.10.2017 відповідачем було подано клопотання №19 від 17.10.2017 про призначення судової будівельно-технічної експертизи.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 17.10.2017 у справі № 927/877/17 було призначено проведення судової будівельно-технічної експертизи, проведення якої доручено Чернігівському відділенню Київського науково-дослідного інституту судових експертиз та провадження у справі № 927/877/17 зупинено на час проведення експертизи.

15 грудня 2017 року набув чинності новий Господарський процесуальний кодекс України, підпунктом 9 пункту 1 Перехідних положень якого передбачено, що справи у судах першої інстанції, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суд перейшов до розгляду спору по суті 26.09.2017, про що зазначено в протоколі судового засідання по справі № 927/877/17 від 26.09.2017.

Враховуючи що на момент набрання новим Господарським процесуальним кодексом України чинності, суд перейшов до розгляду справи № 927/877/17 по суті, розгляд вказаної судової справи розглядається зі стадії розгляду спору по суті.

Господарським судом Чернігівської області отримано лист Чернігівського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз № 5156/5157/17-24 від 14.03.2018 про направлення висновку експертів, повернення матеріалів справи № 927/877/17 та додаткових матеріалів.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 26.03.2018 провадження по справі № 927/877/17 поновлено та судове засідання призначено на 16.04.2018 на 09:50 год.

До початку судового засідання відповідачем по справі 10.04.2018 подано письмові пояснення, в яких повідомлено, 26.04.2007 відповідач звернувся до Прилуцької міської ради з проханням надати дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки в м. Прилуки, вул. Перемоги, 161 під житлово-офісне-торговий комплекс, в який буде входити весь комплекс інженерних споруд, установи культурно-побутового обслуговування населення і весь цей комплекс буде розміщено на площі 5,0 га. Рішенням сесії міської ради м. Прилуки від 08.06.2007 надано дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки на площі 1,3 га, що обмежує виконання будівельно-монтажних робіт. 16.06.2007 відповідач вдруге звернувся про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки площею 5,0 га. Рішенням сесії міської ради м. Прилуки від 28.07.2007 попереднє рішення залишено чинним. 08.08.2007 ТОВ Амазоніт втрете звернулося до Прилуцької міської ради з проханням переглянути рішення від 08.06.2007. Листом від 24.10.2007 виконком Прилуцької міської ради повідомив, що ТОВ Амазоніт необхідно звернутися до міськради з клопотання про надання дозволу на підготовку матеріалів погодження місця розташування об'єкта. Листом від 17.10.2007 відповідач вчетверте звернувся до Прилуцької міськради з клопотанням про надання дозволу. Рішення сесії Прилуцької міськради від 29.11.2007 відповідачу знову було відмовлено у підготовці матеріалів вибору земельної ділянки . В період з вересня 2007 по квітень 2008 розроблено робочий проект, який з травня 2008 по грудень 2008 проходив комплексну експертизу. Висновок отримано 26.12.2008. Рішенням Прилуцької міської ради від 13.03.2014 відповідачу дозволено розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. ДП Водземпроект розроблено проект землеустрою, який передано на погодження управлінню містобудування та архітектури Прилуцької міської ради. Незважаючи на позитивне рішення Прилуцької територіальної громади Управління містобудування та архітектури висновком від 22.09.2014 відмовило в погодженні проекту земле відводу. Листом від 18.06.2015 відповідач вп'яте звернувся до Прилуцької міської ради зі заявою про затвердження проекту землеустрою. Рішенням Прилуцької міської ради від 09.07.2015 відповідачу відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 5000 кв м та наданні її в оренду для обслуговування та реконструкції об'єкта незавершеного будівництва по вул.. Перемоги, 161 в зв'язку з відсутністю генерального плану міста та відповідно до вимог частини 3 статті 24 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності . Листом від 07.08.2015 ТОВ Амазоніт вшосте звернувся до прилуцької міськради про затвердження проекту землеустрою. Листом від 03.09.2015 виконком Прилуцької міськради відповів що дане питання не буде розглянуто на черговій сесії враховуючи попередню відмову. Листом від 25.09.2015 ТОВ Амазоніт всьоме звернулося з заявою про затвердження проекту землеустрою. Рішенням Прилуцької міської ради від 08.10.2015 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та наданні її в оренду. ТОВ Амазоніт 02.10.2015 надано міському голові м. Прилуки пропозиції до Генерального плану м. Прилуки про врахування питання відведення земельної ділянки для обслуговування та реконструкції об'єкта незавершеного будівництва. Виконком Прилуцької міської ради листом від 20.10.2015 проінформував що розробникам проекту Генерального плану міста направлено відповідного листа з приводу врахування внесених пропозицій. Листом від 09.12.2015 ТОВ Амазоніт восьмий раз звернулося до Прилуцької міськради про затвердження проекту землеустрою. Рішенням Прилуцької міської ради від 24.12.2015 затверджено проект землеустрою щодо відведення та передачі земельної ділянки в оренду терміном на 5 років ТОВ Амазоніт площею 5000 кв. м. 08.09.2016 було укладено договір оренди землі. Після підписання договору оренди землі в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 09.11.2016 здійснено реєстрацію права власності на об'єкт незавершеного будівництва - комплекс будов та споруд районної лікарні. У листопаді 2016 Чернігівська регіональна торгово-промислова палата провела експертне дослідження та надала висновок що об'єкт в цілому непридатний для подальшого завершення будівництва. Процедура подання декларації про початок виконання будівельних робіт та її форма визначені Порядком виконання будівельних робіт. Замовнику необхідно заповнити бланк декларації, в якому зазначаються відомості про право встановлюючи документи на земельну ділянку, на якій здійснюватиметься будівництво. Вважає за доцільне початок трирічного терміну завершення будівництва об'єкта незавершеного будівництва здійснювати з дати укладання договору оренди землі, тобто з 08.09.2016. За результатами експертизи строк з 20.09.2016 по 01.02.2017 не є достатньо об'єктивним (можливим) для здійснення ТОВ Амазоніт добудови об'єкту незавершеного будівництва за адресою м. Прилуки, вул.. Перемоги, 161. Відповідно до Робочого проекту, розробленого ТОВ ЧернігівБудПроект в 2008 році прийнята тривалість будівництва 15 місяців. Додано копію виписки з ЄДР та копію протоколу про обрання директора.

16.04.2018 Прокуратурою Чернігівської області подано письмові пояснення № 05-142-17 від 16.04.2018, в яких повідомлено згідно висновку експертизи від 14.03.2018 строк з 20.09.2016 по 01.02.2017, з урахуванням висновку експертів Чернігівської ТПП № ЧК-500 від 15.11.2016, вимог СніП та ДБН на об'єкті незавершеного будівництва, з урахуванням його призначення - житлова забудова, не є достатньо об'єктивним (можливим) для здійснення ТОВ Амазоніт добудови об'єкту незавершеного будівництва. У висновку констатовано, що об'єкт в цілому непридатний для подальшого завершення будівництва і з метою відновлення експлуатаційної придатності будівлі для його завершення необхідно проводити демонтаж 3 поверхів, у яких конструктивні елементи вичерпали свої функції та не підлягають ремонту, та усунення дефектів і пошкоджень конструкцій ще 2 поверхів. З цією метою необхідно вносити зміни до проектно-кошторисної документації з урахуванням всіх зауважень, узгодивши їх із замовником. При передачі об'єкта у власність відповідача зазначалося, що покупець не має претензій до продавця по відношенню придбаного майна, що свідчить про те, що стан будівлі погіршився у період його перебування у власності товариства. Згідно п. 9 договору купівлі-продажу об'єкту незавершеного будівництва від 15.02.2007 ризик псування об'єкта приватизації несе покупець. Упродовж всього часу з моменту першої перевірки додержання умов договору відповідач вказував як на причини не проведення будівельних робіт, проблемність отримання кредитних ресурсів та відсутність попиту через низьку купівельну спроможність населення на новозбудоване житло. Також товариство посилалося на відсутність правовстановлюючих документів на право користування земельною ділянкою площею 5 га під об'єктом незавершеного будівництва, що є перешкодою в отриманні дозвільних документів на проведення будівельних робіт. Наведені відповідачем обставини можуть свідчити лише про існування певних проблемних питань, що відносяться до внутрішньої організації комерційної діяльності товариства та нормального господарського ризику, а їх причини не можуть бути підставою для звільнення відповідача від обов'язку виконання прийнятих на себе зобов'язань за договором. Договір оренди земельної ділянки між товариством та Прилуцькою міськрадою укладено 08.09.2016. Відповідачем не надано суду доказів отримання дозвільних документів на проведення будівельних робіт від органів Держархбудконтролю після усунення перешкоди у видачі такого дозволу, на яку постійно посилалося товариство у листуванні з Управлінням комунального майна облради. Рішенням Чернігівської обласної ради від 02.02.2017 дію договору купівлі-продажу не продовжено. Відповідачем не наведено належних та обґрунтованих доказів вжиття вичерпних заходів щодо належного виконання умов договору.

16.04.2018 в судове засідання з'явились повноважні представники сторін.

24.04.2018 року в судове засідання з'явились представники сторін. Судом проголошено вступну та резолютивну частину рішенні, роз'яснено порядок та строк його оскарження, дату виготовлення повного тексту рішення.

Сторони належним чином повідомлено про час та місце судового засідання, що підтверджується поштовими повідомленнями про вручення, які знаходяться в матеріалах справи.

Заслухавши представників сторін, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив:

Предметом заявленого позову є спір про розірвання договору купівлі-продажу об'єкту незавершеного будівництва саме з мотивів порушення відповідачем умов договору щодо добудови такого об'єкту. Таким чином, доведення та спростування допущеного відповідачем порушення умов договору, підлягає оцінці та дослідженню судом при розгляді спору.

15.02.2007 року між Управлінням комунального майна Чернігівської обласної ради (продавець) та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Амазоніт (покупець) укладено договір купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Перемоги, 161.

Відповідно до умов договору продавець зобов'язується передати у власність покупцеві майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області - об'єкт незавершеного будівництва - комплекс будов та споруд районної лікарні, що перебуває на балансі управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації та знаходиться за адресою: Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Перемоги, 161 без земельної ділянки, під добудову, без збереження профілю діяльності.

Згідно акту обстеження будівельного майданчика і технічного стану об'єкта незавершеного будівництва від 11 жовтня 2006 року слідуючою характеристика об'єкта приватизації: до складу об'єкта приватизації входять: головний корпус, харчовий блок, трансформаторна підстанція, станція лікувального газопостачання, самотічний напірний колектор, котельня (тимчасова споруда). Згідно з рішенням Прилуцької районної ради від 17.10.89 № 262 під об'єкт приватизації відведено приватизації відведено земельну ділянку 5,0 га.

Покупець зобов'язується прийняти зазначений об'єкт приватизації і сплатити за нього ціну відповідно до умов, що визначені в цьому договорі.

Відповідно до п. 1.2 договору об'єкт приватизації продається покупцю шляхом продажу на аукціоні на підставі рішення Чернігівської обласної ради від 18.09.2006 року Про внесення доповнення до Переліку об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області, що підлягають приватизації у 2006 році .

Відповідно до п. 1.4 договору згідно з протоколом аукціону з продажу об'єкта приватизації від 09.02.2006 р. № 2007/05, що затверджений наказом Управління комунального майна від 12.02.2007 р. № 26, остаточна ціна продажу з ПДВ становить 383467,17 грн у т.ч. ПДВ 63911,20 грн.

Указаний в цьому договорі об'єкт приватизації продано з урахуванням ПДВ за 383467,17 грн, в т.ч. ПДВ 63911,20 грн (пункт 1.5 договору).

Згідно п. 2.1 договору розрахунки за придбаний об'єкт приватизації здійснюються покупцем шляхом безготівкового перерахування усієї суми на рахунок, зазначений у пункті 2.2. Плата за об'єкт приватизації вноситься на підставі цього договору.

Відповідно до п. 2.2 договору покупець зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту підписання цього договору внести грошові кошти за придбаний об'єкт приватизації таким чином: грошові кошти в сумі 284695,32 грн сплачуються покупцем на рахунок Управління комунального майна Чернігівської обласної ради, сума ПДВ 63911,20 грн сплачується покупцем на рахунок Управління комунального майна Чернігівської обласної ради, грошові кошти в сумі 34860,65 грн внесені для участі в аукціоні згідно з платіжним дорученням № 447 від 05.02.2007 на рахунок ТОВ УТБ Соціум , зараховуються покупцю у рахунок вартості об'єкта приватизації.

Факт належного проведення відповідачем розрахунків за придбаний об'єкт сторонами визнається та не оспорюється.

Відповідно до п. 5.5 договору завершити будівництво об'єкту приватизації без збереження профілю протягом трьох років після підписання договору купівлі-продажу. Подальше використання об'єкта визначає покупець.

Відповідно до п. 5.7 договору на вимогу продавця покупець зобов'язаний протягом добудови, до моменту введення об'єкта приватизації в експлуатацію та підписання акту підсумкової перевірки виконання умов цього договору, надавати продавцю для ознайомлення необхідні матеріали, відомості, документи тощо про виконання умов цього договору.

Продавець зобов'язаний здійснювати контроль за виконанням умов договору (п. 6.2 договору).

У разі невиконання покупцем умов цього договору продавець має право у встановленому законодавством порядку на розірвання договору, повернення об'єкта приватизації у комунальну власність за рішенням суду, стягнення завданих збитків у цінах, діючих на момент розірвання договору (пункт 7.3 договору).

06.03.2007 між Управлінням комунального майна Чернігівської обласної ради та відповідачем складено акт приймання - передачі об'єкта незавершеного будівництва спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області - комплексу будов та споруд районної лікарні, який знаходиться за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161. Передача вищезазначеного майна проводиться згідно з договором купівлі-продажу, засвідченим нотаріально 15.02.2007 ОСОБА_5, приватним нотаріусом Чернігівського міського нотаріального округу та зареєстрованим в реєстрі за № 455. Разом з майном передається проектно-кошторисна документація в повному обсязі на об'єкт незавершеного будівництва, згідно з відповідним ОСОБА_3 приймання-передачі від 18.10.2007, яка перебуває на відповідальному зберіганні в Управлінні капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації.

10.06.2010 між Управлінням комунального майна Чернігівської обласної ради та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Амазоніт укладено договір про внесення змін до договору купівлі-продажу від 15.02.2007 за реєстровим номером 455 об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Перемоги, 161.

Даним договором п. 5.5 викладено в наступній редакції Завершити будівництво об'єкту приватизації без збереження профілю у четвертому кварталі 2012 року, але не пізніше 31 грудня 2012 року .

Відповідач листом № 82 від 27.12.2012 звернувся до Управління комунального майна Чернігівської обласної ради про пролонгацію договору купівлі-продажу від 15.02.2007 № 455 із перенесенням строку добудови об'єкта на 4 квартал 2015 року. Повідомив, що залишається невирішеним питання щодо оформлення землекористування на ділянку 5 га, де розміщений весь комплекс будівель та споруд незавершеного будівництва. Прилуцька міська рада відмовила в оформленні документів на землекористування всією земельною ділянкою. По цій причині позбавлені можливості отримати дозвіл на будівництво.

Відповідач листом № 02 від 24.01.2013 звернувся до Управління комунального майна Чернігівської обласної ради, в якому повідомив про розробку проектної документації виходячи з передбаченої договором площі земельної ділянки 0,5 га. Однак Прилуцька міська рада відмовила у наданні передбаченої договором земельної ділянки. В 2013 році ТОВ Амазоніт планує відновити роботи щодо будівництва. Просить продовжити строк добудови об'єкта до кінця 2015 року.

Листом № 01-71 від 30.01.2013 Управління комунального майна надало відповідь що за наявною інформацією рішенням Прилуцької міської ради від 08.06.2007 року товариству надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування об'єкту незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні в межах, необхідних та достатніх. Відповідно до Закону України Про приватизацію державного майна строк виконання зобов'язань, визначених у договорі купівлі-продажу, не повинен перевищувати 5 років, а тому в даний час не має підстав для внесення змін до договору купівлі-продажу в частині зміни термінів добудови об'єкта приватизації у зв'язку з закінченням встановленого законодавством терміну для виконання покупцем взятих на себе зобов'язань. Прийняття рішення щодо подальшого використання об'єкта незавершеного будівництва комплексу будов та споруд районної лікарні належить до виключної компетенції обласної ради.

Листом № 02-98 від 08.02.2013 Управління комунального майна Чернігівської обласної ради повідомило, що за умовами договору відповідач взяв на себе зобов'язання здійснити добудову об'єкта приватизації без збереження профілю діяльності та ввести його в експлуатацію протягом трьох років з моменту підписання договору купівлі-продажу, в термін до 15 лютого 2010 року. За клопотанням покупця рішенням Чернігівської обласної ради від 14.05.2010 продовжено термін дії договору та визначено строк добудови об'єкта приватизації - четвертий квартал 2012 року. 10.06.2010 внесені зміни до договору. 03.01.2013 комісією Управління проведено підсумкову перевірку виконання відповідачем умов договору. Встановлено факт не виконання товариством істотних умов договору в частині зобов'язання щодо проведення будівельно-монтажних робіт, завершення будівництва та введення об'єкта приватизації в експлуатацію.

Рішенням Чернігівської обласної ради від 29.03.2013 Про продовження терміну дії договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, який розташований за адресою Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Перемоги, 161 від 15.02.2007 вирішено продовжити термін дії договору купівлі-продажу об'єкта незвершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, який розташований за адресою Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Перемоги, 161, від 15.02.2007 № 455, укладеного між Управлінням комунального майна Чернігівської обласної і ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Амазоніт та визначено строк добудови об'єкта до 01 жовтня 2014 року.

12.04.2013 між Управлінням комунального майна Чернігівської обласної ради та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Амазоніт укладено договір про внесення змін до договору купівлі-продажу від 15.02.2007 за реєстровим номером 455 об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Перемоги, 161.

Даним договором п. 5.5 викладено в наступній редакції Завершити будівництво об'єкту приватизації без збереження профілю до 01 жовтня 2014 .

Листом № 02-844 від 26.11.2013 Управління комунального майна повідомило відповідача, що 13.11.2013 було здійснено перевірку виконання умов договору та встановлено факт продовження невиконання товариством Амазоніт істотних умов договору в частині зобов'язань щодо проведення будівельно-монтажних робіт, завершення будівництва та введення об'єкта приватизації в експлуатацію. Вимагав терміново розпочати будівельні роботи, а також вжити заходів щодо ремонту даху з метою припинення подальшої руйнації об'єкта. В разі невиконання вимог управління буде змушене ініціювати питання дострокового розірвання договору.

Відповідач листом № 20 від 27.12.2013 повідомив висновок акту перевірки про виконання умов договору є передчасним. Зупинення виконання робіт зумовлене відсутністю у відповідача документів, що підтверджують право користування земельною ділянкою. Відповідно до законодавства, що регулює діяльність у сфері містобудування здійснення будь-яких будівельних робіт до вирішення питання щодо права користування земельною ділянкою не можливе.

Управління комунального майна листом № 01-961 від 31.12.2013 повідомило в договорі купівлі-продажу не містяться умови за яких будівельні роботи мають бути розпочаті лише після відведення земельної ділянки в розмірі 5 га. Вимагало в термін до 15.01.2014 надати орієнтовний графік виконання будівельно-монтажних робіт об'єкта приватизації до 01 жовтня 2014, а також план заходів щодо проведення відновлювальних робіт даху будівлі з метою припинення руйнації його конструктивних елементів.

23.06.2014 Управління комунального майна листом № 02-490 повідомило відповідача про надання до 02.07.2014 надати на адресу управління інформації щодо затвердження в установленому порядку проекту землеустрою та розроблений графік проведення будівельно-монтажних робіт об'єкта приватизації. З листа відповідача від 14.05.2014 № 64 стало відомо що рішенням Прилуцької міської ради від 13.03.2014 ТОВ Амазоніт дозволено розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 50000 кв. м.

Відповідач листом № 80 від 02.07.2014 повідомив, що роботи по передачі земельної ділянки площею 0,5 га проведені не були. Після неодноразових звернень до Прилуцької міської ради рішенням від 13.03.2014 відповідачу дозволено розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Відповідачем укладено договір на розробку проекту землеустрою і наразі проектна організація проводить необхідні роботи. Після затвердження Прилуцькою міською радою проекту землеустрою буде скоригована проектно-сметна документація та розроблено графік будівельно-монтажних робіт.

Управління комунального майна листом № 02-772 від 15.10.2014 повідомило, що враховуючи ваші клопотання двічі було продовжено термін дії договору купівлі-продажу, в результаті чого строк його дії з урахуванням внесених змін становить загалом 7 років 8 місяців. ТОВ Амазоніт не приступило до виконання будівельно-монтажних робіт, допустило псування об'єкту приватизації.

Рішенням Чернігівської обласної ради від 29.04.2015 Про продовження терміну дії договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, який розташований за адресою Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Перемоги, 161 від 15.02.2007 вирішено продовжити термін дії договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, який розташований за адресою Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Перемоги, 161, від 15.02.2007 № 455, укладеного між Управлінням комунального майна Чернігівської обласної і ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Амазоніт та визначено строк добудови об'єкта до 31 грудня 2015 року.

13.05.2015 між Управлінням комунального майна Чернігівської обласної ради та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Амазоніт укладено договір про внесення змін до договору купівлі-продажу від 15.02.2007 за реєстровим номером 455 об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Перемоги, 161.

Пункт 5.5 викладено в наступній редакції Завершити будівництво об'єкту приватизації без збереження профілю до 31 грудня 2015 . В пункті 7.3 договору слова у комунальну власність замінити словами у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області . В пункті 11.3 слова у державну власність замінити словами у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області .

Рішенням Чернігівської обласної ради від 29.03.2016 Про продовження терміну дії договору купівлі-продажу від 15.02.2007 вирішено продовжити термін дії договору купівлі-продажу об'єкта незвершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, який розташований за адресою Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Перемоги, 161, від 15.02.2007 № 455, укладеного між Управлінням комунального майна Чернігівської обласної і ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Амазоніт та визначено строк добудови об'єкта до 01 лютого 2017 року.

20.04.2016 між Управлінням комунального майна Чернігівської обласної ради та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Амазоніт укладено договір про внесення змін до договору купівлі-продажу від 15.02.2007 за реєстровим номером 455 об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Перемоги, 161.

Викладено пункт 5.5 договору в такій редакції Завершити будівництво об'єкту приватизації без збереження профілю до 01 лютого 2017 року. Подальше використання об'єкта приватизації визначає покупець .

Наведені докази та викладені в них факти визнаються сторонами та не оспорюються, в зв'язку з чим суд приходить до висновку, що з 12.04.2013 по 20.04.2016 сторонами договору вносились зміни до договору купівлі-продажу від 15.02.2007 щодо зміни як термінів добудови об'єкту так й строку дії договору.

Позивач 2, використовуючи своє право по договору від 15.02.2007 року, а саме п.6.2., здійснював контроль виконання умов договору відповідачем, а саме:

25.11.2008 року Управлінням комунального майна складено акт поточної перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161. В ході перевірки встановлено, що умови договору станом на 25 листопада затягуються в частині термінів погодженні проекту реконструкції об'єкта (п. 5.4) та здійснення робіт по будівництву об'єкта (п. 5.5). Необхідно прискорення робіт, пов'язаних із завершенням погодження плану реконструкції, отримання дозволу на будівництво та здійснення безпосередньо робіт по добудові об'єкта. Даний акт підписано відповідачем.

16.10.2009 Управлінням комунального майна складено акт поточної перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161. В ході перевірки встановлено, що за період останньої перевірки виконання умов договору купівлі-продажу покупцем отримано позитивний висновок комплексної державної експертизи робочого проекту. Станом на 16 жовтня 2009 року покупцем не виконуються умови п. 5.5 договору купівлі-продажу ОНБ комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою м. Прилуки, вул.. Перемоги, 161, від 15.02.2007 № 455 в частині здійснення робіт по будівництву об'єкта (будівельні роботи не розпочато). Даний акт підписано відповідачем.

18.02.2010 Управлінням комунального майна складено акт поточної перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161. В ході перевірки встановлено, що станом на 18.02.2010 покупцем не виконані умови п. 5.5 договору купівлі-продажу, яким передбачено завершити будівництво об'єкту приватизації без збереження профілю протягом трьох років після підписання договору купівлі-продажу (термін виконання умови закінчився 15.02.2010 року). Враховуючи викладене та звернення ТОВ Амазоніт по суті даного порушення, внести на розгляд постійної комісії обласної ради з питань управління та розпорядження об'єктами комунальної власності дане питання для надання відповідних рекомендацій. Даний акт підписано відповідачем.

11.02.2011 Управлінням комунального майна складено акт поточної перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161. В ході перевірки встановлено, що станом на 11.02.2011 покупцем не виконуються умови п. 5.5 договору купівлі - продажу в частині здійснення робіт по будівництву об'єкта (будівельні роботи не розпочаті). За період від останньої перевірки виконання умов договору купівлі-продажу (акт поточної перевірки від 18.02.2010) покупцем не було здійснено жодних заходів по добудові об'єкта. Представник відповідача відмовився від підпису акту.

10.10.2011 Управлінням комунального майна, у присутності ТОВ Амазоніт , депутатів Чернігівської обласної ради та заступника Прилуцького міського голови складено акт поточної перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161. В ході перевірки встановлено, що станом на 10.10.2011 покупцем не виконуються умови п. 5.5 договору в частині здійснення робіт по будівництву об'єкта (будівельні роботи не розпочаті). За період від останньої перевірки виконання умов договору (акт поточної перевірки від 11.02.2011) покупцем не було здійснено жодних заходів по добудові об'єкта. Даний акт представник відповідача підписав з зауваженнями. В зауваженнях до акту відповідачем зазначено, що ТОВ Амазоніт повинно було самостійно вирішити питання відведення земельної ділянки та розпочати будівництво. Підприємство підготувало всі необхідні документи для оформлення цієї земельної ділянки та звернулося з ними до Прилуцької міської ради. Рішенням Прилуцької міської ради від 29.11.2007 було відмовлено ТОВ Амазоніт у підготовці матеріалів вибору земельної ділянки. Без належно оформленої земельної ділянки ТОВ Амазоніт не може розпочати будівництво.

04.04.2012 Управлінням комунального майна, у присутності ТОВ Амазоніт , депутатів Чернігівської обласної ради складено акт поточної перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161. В ході перевірки встановлено, що станом на 04.04.2012 покупцем не виконуються умови п. 5.5 договору в частині здійснення робіт по будівництву об'єкта (будівельні роботи не розпочаті). За період від останньої перевірки виконання умов договору (акт поточної перевірки від 10.10.2011) покупцем не було здійснено жодних заходів по добудові об'єкта. Крім того під дією атмосферних впливів відбувається поступова руйнація цегельної кладки стін в будівлях головного корпусу (у зв'язку із частковою відсутністю шиферної покрівлі) та харчового блоку (відсутню перекриття). Даний акт підписано відповідачем.

03.01.2013 Управлінням комунального майна, у присутності ТОВ Амазоніт , депутатів Чернігівської обласної ради та депутата Прилуцької міської ради проведено підсумкову перевірку виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161. В ході перевірки встановлено, що станом на 03.01.2013 покупцем не виконані умови п. 5.5 договору в частині проведення, завершення будівництва та введення об'єкта приватизації в експлуатацію (будівельні роботи не проводилися). За період від останньої перевірки виконання умов договору (акт поточної перевірки від 04.04.2012) покупцем роботи не проводилися. Покупцем не виконані умови п. 5.4 договору в частині отримання висновку про технічний стан харчового блоку, трансформаторної підстанції, станції лікувального газопостачання, котельні, самотічного напірного колектору. На виконання вимог Законів України Про приватизацію державного майна , Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію) умов договору, Управлінням комунального майна Чернігівської обласної ради в порядку контролю, протягом дії договору проводились регулярні поточні перевірки виконання покупцем взятих не себе зобов'язань, в яких зафіксовано факт систематичного невиконання ТОВ Амазоніт умов договору в частині проведення будівельно-монтажних робіт по добудові та завершенню будівництва об'єкта приватизації, зокрема такі перевірки були проведені: 25.11.2008, 16.10.2009, 18.02.2010, 11.02.2011, 14.12.2011, 04.04.2012. Всі зауваження та пропозиції, викладені в актах поточних перевірок щодо необхідності активізувати роботу та розпочати роботу з добудови об'єкта приватизації залишені покупцем без реагування. Даний акт представником відповідача підписано з зауваженнями. В зауваженнях відповідачем зазначено, що ТОВ Амазоніт не проводило обстеження технічного стану харчового блоку, трансформаторної підстанції лікувального газопостачання, котельні і самотічного напірного колектору тому, що відповідно до розробленої проектно-кошторисної документації ці об'єкти підлягають зносу. Рішенням Прилуцької міської ради від 29.11.2007 було відмовлено ТОВ Амазоніт у підготовці матеріалів вибору земельної ділянки. Без належно оформленого права на користування земельною ділянкою ТОВ Амазоніт не має права розпочинати будівельні роботи.

13.11.2013 Управлінням комунального майна, у присутності ТОВ Амазоніт , депутата Чернігівської обласної ради та депутата прилуцької міської ради складено акт поточної перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161. В ході перевірки встановлено, що станом на 13.11.2013 покупцем не виконуються умови п. 5.5 договору в частині здійснення робіт по будівництву об'єкта (будівельні роботи не розпочаті). За період від останньої перевірки (03.01.2013) покупцем не було здійснено жодних заходів по добудові об'єкта. Даний акт відповідачем підписано з зауваженнями. Відповідно до зауважень відповідач повідомив що строк був подовжений до 01.10.2014. Висновок перевірки є передчасним. Здійснення будь-яких будівельних робіт до вирішення питання щодо права користування земельною ділянкою неможливе.

02.10.2014 Управлінням комунального майна, у присутності ТОВ Амазоніт , депутата Чернігівської обласної ради та депутата Прилуцької міської ради складено акт підсумкової перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161. В ході перевірки встановлено, що відповідачем не виконані умови договору в частині проведення, завершення будівництва та введення об'єкта приватизації в експлуатацію (будівельні роботи не проводилися). Не виконано умови пункту 5.4 договору в частині отримання висновку про технічний стан харчового блоку, трансформаторної підстанції лікувального газопостачання, котельні і самотічного напірного колектору. Проводились регулярні поточні перевірки виконання покупцем взятих на себе зобов'язань та зафіксовано факт систематичного невиконання умов договору в частині проведення будівельно-монтажних робіт по добудові та завершенню будівництва об'єкта. В результаті бездіяльності покупця допущено псування об'єкта приватизації. Відповідно до п. 7.3 договору у зв'язку з невиконанням покупцем умов договору він підлягає розірванню у встановленому законодавством порядку. Даний акт підписано відповідачем з зауваженнями, в яких повідомив що незважаючи не позитивне рішення від 13.03.2014 Прилуцької територіальної громади управління містобудування та архітектури висновком від 22.09.2014 3 018-07/254 відмовило в погодженні проекту земле відводу. Вважають що комплекс будов і споруд районної лікарні не є об'єктом нерухомого майна, а земельна ділянка підлягає продажу на торгах.

20.01.2016 Управлінням комунального майна, у присутності ТОВ Амазоніт , депутата Чернігівської обласної ради складено акт підсумкової перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161. В ході перевірки встановлено, що відповідачем не виконані умови договору в частині проведення, завершення будівництва та введення об'єкта приватизації в експлуатацію (будівельні роботи не проводилися). Не виконано умови пункту 5.4 договору в частині отримання висновку про технічний стан харчового блоку, трансформаторної підстанції лікувального газопостачання, котельні і самотічного напірного колектору. Проводились регулярні поточні перевірки виконання покупцем взятих на себе зобов'язань та зафіксовано факт систематичного невиконання умов договору в частині проведення будівельно-монтажних робіт по добудові та завершенню будівництва об'єкта. В результаті бездіяльності покупця допущено псування об'єкта приватизації. Відповідно до п. 7.3 договору у зв'язку з невиконанням покупцем умов договору він підлягає розірванню у встановленому законодавством порядку. Даний акт підписано відповідачем з зауваженнями, в яких повідомив що після неодноразових звернень Прилуцька міська рада рішенням від 13.03.2014 дозволила ТОВ Амазоніт розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Прилуцька міська рада рішенням від 24.12.2015 затвердила проект землеустрою щодо відведення та передачі в оренду ТОВ Амазоніт земельної ділянки площею 50000 кв. м для обслуговування та реконструкції об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов і споруд районної лікарні під житлово-торгівельно-офісний центр терміном на 5 років. Таким чином починаючи з 2007 року вперше з'явилась можливість отримати в оренду земельну ділянку для будівництва.

16.02.2017 Управлінням комунального майна, у присутності ТОВ Амазоніт складено акт підсумкової перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов та споруд районної лікарні, що знаходиться за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161. В ході перевірки встановлено, що відповідачем не виконані умови договору в частині проведення, завершення будівництва та введення об'єкта приватизації в експлуатацію (будівельні роботи не проводилися). Не виконано умови пункту 5.4 договору в частині отримання висновку про технічний стан харчового блоку, трансформаторної підстанції лікувального газопостачання, котельні і самотічного напірного колектору. Проводились регулярні поточні перевірки виконання покупцем взятих на себе зобов'язань та зафіксовано факт систематичного невиконання умов договору в частині проведення будівельно-монтажних робіт по добудові та завершенню будівництва об'єкта. В результаті бездіяльності покупця допущено псування об'єкта приватизації. Відповідно до п. 7.3 договору у зв'язку з невиконанням покупцем умов договору він підлягає розірванню у встановленому законодавством порядку. Представник ТОВ Амазоніт від підпису акта відмовився.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем вчинялись дії по оформленню земельної ділянки під придбаним об'єктом, а саме:

26.04.2007 відповідач звернувся до Прилуцької міської ради з проханням надати дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки в м. Прилуки, вул. Перемоги, 161 під житлово-офісне-торговий комплекс, в який буде входити весь комплекс інженерних споруд, установи культурно-побутового обслуговування населення і весь цей комплекс буде розміщено на площі 5,0 га.

Рішенням сесії міської ради м. Прилуки від 08.06.2007 надано дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки на площі 1,3 га, що обмежує виконання будівельно-монтажних робіт. 16.06.2007 відповідач вдруге звернувся про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки площею 5,0 га.

Листом № 12 від 16.06.2007 відповідач звернувся до міського голови м. Прилуки про винесення вдруге на сесії міської ради питання про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161 та погодити план забудови на площі 0,5 га.

Рішенням сесії міської ради м. Прилуки від 28.07.2007 попереднє рішення залишено чинним.

08.08.2007 ТОВ Амазоніт втрете звернулося до Прилуцької міської ради з проханням переглянути рішення від 08.06.2007.

Листом від 24.10.2007 виконком Прилуцької міської ради повідомив, що ТОВ Амазоніт необхідно звернутися до міськради з клопотання про надання дозволу на підготовку матеріалів погодження місця розташування об'єкта.

Листом від 17.10.2007 відповідач вчетверте звернувся до Прилуцької міськради з клопотанням про надання дозволу.

Рішення сесії Прилуцької міськради від 29.11.2007 відповідачу знову було відмовлено у підготовці матеріалів вибору земельної ділянки до затвердження генерального плану міста.

Відповідач листом від 21.02.2014 звернувся до Прилуцької міської ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва житлово-торгово-офісного центру орієнтовною площею 5,0 га за адресою м. Прилуки, вул. Перемоги, 161.

13.03.2014 рішенням Прилуцької міської ради № 3 дозволено розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок ТОВ Амазоніт площею 50000 кв. м для обслуговування та реконструкції незавершеного будівництва - комплексу будов і споруд районної лікарні по вул.Перемоги, 161.

Незважаючи на позитивне рішення Прилуцької територіальної громади Управління містобудування та архітектури висновком від 22.09.2014 відмовило в погодженні проекту землевідводу.

18.06.2015 відповідач вп'яте звернувся до Прилуцької міської ради зі заявою про затвердження проекту землеустрою.

Рішенням Прилуцької міської ради від 09.07.2015 відповідачу відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 5000 кв м та наданні її в оренду для обслуговування та реконструкції об'єкта незавершеного будівництва по вул.. Перемоги, 161 в зв'язку з відсутністю генерального плану міста та відповідно до вимог частини 3 статті 24 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності .

07.08.2015 ТОВ Амазоніт вшосте звернувся до Прилуцької міськради про затвердження проекту землеустрою.

Листом від 03.09.2015 виконком Прилуцької міськради відповів що дане питання не буде розглянуто на черговій сесії враховуючи попередню відмову.

25.09.2015 ТОВ Амазоніт всьоме звернулося з заявою про затвердження проекту землеустрою.

Рішенням Прилуцької міської ради від 08.10.2015 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та наданні її в оренду.

ТОВ Амазоніт 02.10.2015 надано міському голові м. Прилуки пропозиції до Генерального плану м. Прилуки про врахування питання відведення земельної ділянки для обслуговування та реконструкції об'єкта незавершеного будівництва.

Виконком Прилуцької міської ради листом від 20.10.2015 повідомив, що розробникам проекту Генерального плану міста направлено відповідного листа з приводу врахування внесених пропозицій.

09.12.2015 ТОВ Амазоніт восьмий раз звернулося до Прилуцької міськради про затвердження проекту землеустрою.

Рішенням Прилуцької міської ради від 24.12.2015 № 22 затверджено проект землеустрою щодо відведення та передачі земельної ділянки в оренду терміном на 5 років ТОВ Амазоніт площею 50000 кв. м для обслуговування та реконструкції незавершеного будівництва - комплексу будов і споруд районної лікарні по вул.. Перемоги, 161 під житлово-торгівельно-офісний центр (кадастровий номер земельної ділянки 7410700000:04:003:0895, цільове призначення 02.07). Орендарю оформити договір оренди земельної ділянки з міською радою та провести державну реєстрацію права оренди у тридцятиденний термін з дня ухвалення рішення.

08.09.2016 між Прилуцькою міською радою (орендодавець) та ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю Амазоніт (орендар) укладено договір оренди землі.

Відповідно до умов договору орендодавець на підставі рішення від 24.12.2015 № 22 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку житлової та громадської забудови, яка знаходиться в м. Прилуки, по вул. Перемоги, 161. В оренду надається земельна ділянка загальною площею 50000 кв. м. На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна: комплекс будов та споруд.

Відповідно до п. 8 договору договір укладено на 5 років.

Земельна ділянка передається в оренду для обслуговування та реконструкції об'єкта незавершеного будівництва - комплексу будов і споруд районної лікарні під житлово-торгівельно-офісний центр (пункт 14 договору). Цільове призначення земельної ділянки 02.07 для житлової забудови (п. 15 договору).

20.09.2016 між Прилуцькою міською радою та ТОВ Амазоніт підписано акт приймання - передачі земельної ділянки площею 50000 кв. м по вул.. Перемоги, 161 в м. Прилуки.

Згідно довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на нерухоме майно зареєстровано об'єкт нерухомого майна - земельна ділянка, кадастровий номер 7410700000:04:003:0895, державна реєстрація 20.09.2016, строк дії 5 років, орендар ТОВ Амазоніт .

Таким чином, відповідачем отримано земельну ділянку для обслуговування та реконструкції об'єкта незавершеного будівництва лише 20.09.2016 року, в той час, як строк добудови та дії договору купівлі-продажу закінчується 31.01.2017.

Листом № 18 від 09.10.2017 відповідач звернувся до Управління комунального майна з питання про продовження строку добудови об'єкту до кінця 2019 року.

Листом № 17 від 05.10.2017 відповідач звернувся до Чернігівської обласної ради з питання продовження строку добудови об'єкту до кінця 2019 року.

Управління комунального майна листом № 01-962 від 13.10.2017 повідомило відповідача що на сесії обласної ради 17.05.2017 рішення про продовження строку добудови об'єкта до кінця 2019 року не прийнято.

Відповідно до статті 19 Закону України Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва (в редакції закону від 01.01.2007) обов'язковою умовою приватизації об'єктів незавершеного будівництва, крім продажу під розбирання, є встановлення строку завершення будівництва об'єкта незавершеного будівництва.

У разі невиконання умов, зазначених у цій статті, договір купівлі-продажу підлягає розірванню в установленому законодавством порядку. При цьому покупець, з яким розірвано договір купівлі-продажу, повертає об'єкт приватизації в державну власність за актом приймання-передачі, а також відшкодовує державі збитки, завдані невиконанням умов договору.

Відповідно до приписів статті 27 Закону України Про приватизацію державного майна ( в редакції станом на 01.02.2007) при приватизації майна державного підприємства як цілісного майнового комплексу шляхом його викупу, продажу на аукціоні, за конкурсом між продавцем і покупцем укладається відповідний договір купівлі-продажу. До договору купівлі-продажу повинні включатися передбачені бізнес-планом чи планом приватизації зобов'язання або зобов'язання сторін, які були визначені умовами аукціону, конкурсу чи викупу, щодо завершення будівництва жилих будинків. Термін дії зазначених зобов'язань, за винятком виконання встановлених мобілізаційних завдань, не повинен перевищувати п'ять років.

Приписами ст.610 ЦК України визначено, що порушення зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання). Правовим наслідком порушення зобов'язання є в т. ч. розірвання договору, за приписами ст.611 ЦК України. При цьому, ст.614 ЦК України встановлено, що особа, яка порушила зобов'язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов'язання.

Відповідно до ч.2 ст.651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішення суду на вимогу однієї з сторін договору у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли в наслідок завданої цим шкоди другою стороною значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду України по справі № 6-75цс13, яку господарський суд враховує як обов'язкову для застосування під час розгляду даної справи згідно вимог ст. 236 ГПК України, у кожному конкретному випадку питання про істотність порушення повинне вирішуватися з урахуванням усіх обставин справи, що мають значення.

При цьому, суд враховує ту обставину, що власник майна-відповідач, обтяжений умовами п.5.5. договору, з об'єктивних причин не зміг приступити до виконання будівельних робіт, виходячи з наступного.

Здійснення будівництва має бути проведено з дотриманням вимог чинного законодавства, зокрема, з урахуванням вимог щодо отримання та реєстрації дозвільних документів. У той же час, необхідно зазначити, що здійснення будівництва на земельній ділянці, яка не була відведена для цієї мети у встановленому законом порядку, є порушенням норм земельного, цивільного та господарського законодавства.

Так, приписами Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлена вимога про отримання дозволу на виконання будівельних робіт замовником будівництва яким є відповідач по справі. При цьому, відповідно до ч.3 ст.37 цього закону для отримання дозволу подається заява, до якої додаються, в т. ч. копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію. Таким чином, відповідач для формування заяви про отримання дозволу мав подати документ, що посвідчує право оренди земельної ділянки під об'єктом незавершеного будівництва. Однак, виходячи з вищеописаних фактів, відповідач протягом тривалого часу звертаючись до Прилуцької міської ради не мав об'єктивної можливості розпочати будівництво придбаного об'єкту. При цьому, відповідно до ст.36 цього закону право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I-III категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт. Виконувати будівельні роботи, підключати об'єкт будівництва до інженерних мереж та споруд без реєстрації зазначеної декларації забороняється.

Приписами статей 13, 14 ЦК України встановлено, що при здійсненні своїх прав особа зобов'язана утримуватись від дій, які могли порушити права інших осіб, не допускається дії особи щодо зловживання правом. Цивільні обов'язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства.

З огляду на таке, враховуючи довготривалість процедури отримання земельної ділянки, дії відповідач щодо нездійснення добудови придбаного об'єкту, враховуючи неможливість отримання дозволу на початок будівельних робіт до набуття в користування земельної ділянки, судом розцінюються як правомірні дії, направлені на недопущення порушення прав інших осіб, виконання обов'язку (щодо отримання дозволу на початок будівельних робіт) в межах чинного законодавства.

Дії відповідача щодо правомірного, неодноразового звернення до міської ради по процедурам отримання земельної ділянки, розцінюються судом як дії направлені на вжиття заходів залежних від відповідача на недопущення порушення умов договору купівлі -продажу, в т.ч. строків добудови придбаного об'єкту.

Відповідно до висновку судових експертів від 14.03.2018 №5156/5157/17-24 за результатами дослідження матеріалів справи та проектної документації зазначено, що строк з 20.09.2016 по 01.02.2017 не є достатньо об'єктивним для здійснення відповідачем добудови об'єкту незавершеного будівництва, прийнятна тривалість будівництва визначена в 15 місяців, необхідно при цьому враховувати тривалість демонтажу 5,4,3 поверхів, виконання ремонтних робіт та усунення дефектів пошкоджень конструкції 1,2 поверхів, а також інших заходів для відновлення експлуатаційної придатності для завершення будівництва.

З огляду на те, що 20.02.2016 є датою передачі відповідачу земельної ділянки, а 01.02.2017 є датою закінчення строку дії договору купівлі-продажу об'єкту, враховуючи висновки судових експертів, суд приходить до висновку, що строк з 20.09.2016 по 01.02.2017 не був об'єктивно достатнім для здійснення добудови ОНБ, придбаного відповідачем на умовах договору від 15.02.2007 року.

Окрім того, за умовами договору купівлі продажу від 15.02.2007 року, збереження профілю діяльності об'єкту приватизації не передбачалось, що викладено в п.1.1 договору, а тому позивачі не могли розраховувати на позитивний суспільний інтерес добудови об'єкту саме як лікарняного корпусу.

Зазначені висновки свідчать, що відповідач за об'єктивних обставин не міг виконати умови п.5.5 договору до 20.09.2016 року та після цієї дати не міг завершити добудову об'єкту до 01.02.2017.

В судових засіданнях, відповідачем неодноразово наголошувалось на намір здійснити добудову об'єкту, який знаходиться в його власності.

Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Посилання позивачів та прокуратури на зволікання у виконанні умов договору (щодо добудови), відсутності належності правових підстав перебування об'єкту добудови у відповідача спростовуються матеріалами справи та вчиненими відповідачем заходами, діями направленими на отримання земельної ділянки в користування та правовстановлюючими документами на об'єкт, а тому судом відхиляються.

В той же час, судом приймається до уваги заперечення відповідача на поданий позов, його мотивація доказами.

Інші доводи та заперечення судом до уваги не приймаючи, оскільки не спростовують вищезроблених висновків суду.

З огляду на вищеописане, суд приходить до висновку, що відповідачем було вжито всіх необхідних заходів для отримання земельної ділянки в оренду з метою дотримання процедур щодо початку будівельних робіт по добудові об'єкту без збереження профілю, що свідчить про об'єктивну відсутність вини відповідача в допущеному простроченні виконання умов договору купівлі-продажу, що виключає можливість застосування правового наслідку за умовами ст.611 ЦК України. А тому, відсутнє істотне порушення відповідачем умов договору за приписами ч.2 ст.651 ЦК України.

При цьому, суд зазначає, що наслідком розірвання договору купівлі-продажу є повернення позивачем сплачених коштів, а відповідачем об'єкту продажу, тобто припинення права власності відповідача на майно.

Відповідно до ст.1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованою Законом України Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, Першого протоколу та протоколів 2,4,7 та 11 до Конвенції від 17.07.1997, кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Відповідно до критерію, відповідно до висновку Європейського суду з прав людини, викладеного у п.28 рішення у справі Федоренко проти України втручання у право власності має здійснюватися відповідно до закону, в інтересах суспільства, з дотриманням принципу пропорційності втручання у мирне володіння майном окремої особи перед загальними інтересами суспільства. Втручання у право власності має підтримувати справедливий баланс між загальними інтересами суспільства та вимогами фундаментальних прав окремої особи.

Приписами ст.3 ЦК України загальними засадами цивільного законодавства є судовий захист цивільного права та інтересу, справедливість, добросовісність та розумність.

Відповідно до частини першої ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Верховенство права - це панування права в суспільстві. Верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність, зокрема у закони, які за своїм змістом мають бути проникнуті передусім ідеями соціальної справедливості, свободи, рівності тощо. Одним з проявів верховенства права є те, що право не обмежується лише законодавством як однією з його форм, а включає й інші соціальні регулятори, зокрема норми моралі, традиції, звичаї тощо, які легітимовані суспільством і зумовлені історично досягнутим культурним рівнем суспільства. Всі ці елементи права об'єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права.

А тому суд враховує, що одним з проявів верховенства права є те, що право не обмежується лише законодавством як однією з його форм, а включає й інші соціальні регулятори. Справедливість - одна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним з загальнолюдських вимірів права. Добросовісність є наміром належним чином захистити цивільні права та забезпечити виконання цивільних обов'язків. Розумність є вирішення питань регулювання цивільних відносин з урахуванням інтересів всіх учасників останніх.

З огляду на зроблені судом висновки, враховуючи принцип розумності та справедливості, необхідності дотримання справедливого балансу між правами та наслідками використання таких, відсутність істотного порушення договору відповідачем, суд вважає необґрунтованими заявленими позовні вимоги, в позові має бути відмовлено.

Відповідно до ст. 123 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи, до яких, зокрема, належать витрати на професійну правничу допомогу. Відповідно до п.2 ч.1 ст.129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається: у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Приймаючи до уваги, що суд визнав позовні вимоги необґрунтованими, сплачений судовий збір відшкодуванню не піддягає.

Керуючись ст.2,7,8,11,74,123,129,236-239,240,241 Господарського процесуального кодексу України

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовних вимог заступника прокурора Чернігівської області (вул. Князя Чорного, 9, м. Чернігів, 14000) в інтересах держави в особі позивача-1: Чернігівської обласної ради ( пр-т Миру, 43, м. Чернігів, 14005) та позивача-2: Управління комунального майна Чернігівської обласної ради (пр-т. Миру, 43, м. Чернігів, 14005) до відповідача: ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Амазоніт"( пр-т. Миру, 180 А, м. Чернігів, 14037) про розірвання договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва від 15.02.2007 відмовити повністю.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду, відповідно до ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається у порядку визначеному ст. 257 Господарського процесуального кодексу України та з урахуванням підпункту 17.5 пункту 17 ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Господарського процесуального кодексу України.

Повне судове рішення складено 04.05.2018

Повідомити учасників справи про можливість одержання інформації по справі у Єдиному державному реєстрі судових рішень: http://reyestr.court.gov.ua/.

Відомості про адреси для листування та зв'язку Господарського суду Чернігівської області: пр-т. Миру, 20, м. Чернігів, 14000 , e-mail: inbox@cn.arbitr.gov.ua; тел. 676-311, факс 77-44-62.

Суддя І.А. Фетисова

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення24.04.2018
Оприлюднено04.05.2018
Номер документу73761323
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/877/17

Постанова від 22.01.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пільков К.М.

Ухвала від 10.12.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пільков К.М.

Ухвала від 12.11.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пільков К.М.

Постанова від 20.09.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Ухвала від 06.09.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Ухвала від 05.09.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Ухвала від 09.07.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Ухвала від 12.06.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Ухвала від 30.05.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко А.І.

Рішення від 24.04.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фетисова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні