Рішення
від 23.04.2018 по справі 806/667/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2018 року м.Житомир справа № 806/667/18

категорія 8.3

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лавренчук О.В.,

секретар судового засідання Степанчук С.В.,

за участю: представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представників відповідача ОСОБА_3, ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Автосвіт ЛТД" до Головне управління Державної фіскальної служби у Житомирській області про визнання нечинними та скасування податкових повідомлень-рішень від 29.01.2018 №0002541411, №0002561406, №0002551411,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Автосвіт ЛТД" (далі - ТОВ "Автосвіт ЛТД", Товариство) звернулось до суду з позовом, в якому просить визнати нечинними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (далі - ГУ ДФС в Житомирській області) від 29 січня 2018 року за №№ №0002541411, №0002561406, №0002551411.

В обгрунтування позову зазначає, що із 11.12.2017 по 02.01.2018 Головним управлінням ДФС у Житомирській області було проведено планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Автосвіт ЛТД з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014 по 30.09.2017 р., єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 30.09.2017. За результатом проведеної перевірки Відповідачем складено акт №18/06- 30-14-11/30912933 від 10.01.2018. На підставі визначених ОСОБА_5 перевірки порушень, відповідачем від 29.01.2018 прийняті податкові повідомлення-рішення: №0002561406 від 29.01.2018 р. порушення законодавства про патентування норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі, на загальну суму 683 083,05 гривень; №0002551411 від 29.01.2018 з податку на прибуток на загальну суму 603 129,00 гривень; №0002541411 від 29.01.2018 яким зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 1 713 678,00 гривень. Позивач вважає такі висновки ОСОБА_5 необгрунтованими та безпідставними, а податкові повідомлення-рішення такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2018 року позовну заяву ТОВ "Автосвіт ЛТД" залишено без руху.

19 лютого 2018 року до суду надійшла заява Товариства про усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 20 лютого 2018 року відкрито загальне позовне провадження.

03 березня 2018 року до суду надійшов відзив ГУ ДФС в Житомирській області на позовну заяву ТОВ "Автосвіт ЛТД". У відзиві представник відповідача просить відмовити в задоволенні позовних вимог та зазначає, що позивач в адміністративному позову жодним чином не спростовує рішення податкового органу щодо застосування штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі, а лише посилається на норми закону та не надає жодних доказів на спростування вказаного порушення. Вказує, що станом на 30.09.2017 фінансові допомоги від ОСОБА_6 та ОСОБА_7 не повернуті та згідно оборотно-сальдової відомості 6852 обліковується кредитове сальдо перед зазначеним особами, однак відповідно до вимог Податкового кодексу України, суму отриманої фінансової допомоги отриманої не від платника податку на прибуток і не повернутої до кінця звітного періоду необхідно включити до складу доходів, що враховуються при визначенні оподатковуваного прибутку платника податку. Зазначає, що позивачем було включено до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування попередню оплату ТОВ "Фактор Комерс" в попередніх податкових періодах. Відповідного оборотно-сальдової відомості по рахунку 63 ТОВ "Автосвіт ЛТД" станом на 01.11.2016 дана дебіторська заборгованість не обліковується. Вказує, що надані Товариством в судовому засіданні документи, не були надані під час перевірки.

Судове засідання 05 березня 2018 року було відкладене у зв'язку з ненаданням представником відповідача оригіналу довіреності.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 17.04.2018 ухвалено закінчити підготовче провадження у адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Автосвіт ЛТД" до Головного управління державної фіскальної служби у Житомирській області про визнання нечинними та скасування податкових повідомлень-рішень від 29.01.2018 №0002541411, №0002561406, №0002551411 та призначити справу до судового розгляду.

15 березня 2018 року представником відповідача надано до суду клопотання та копію направлення на перевірку №2839 від 06.12.2017, №2840 від 06.12.2017, №2841 від 06.12.2017, №2842 від 06.12.2017, №2843 від 06.12.2017, №2844 від 06.12.2017, №2845 від 06.12.2017, копію акту №1744/23-01/30912933 від 25.11.2011 (т. 2 а.с. 5-38), копію акту №1046/22-01/30912933 від 16.0.2014 (т. 2 а.с. 39-49), копія акту №1835/22-01/30912933 від 18.12.2012 (т. 2 а.с. 50-76).

28 березня 2018 року представник відповідача надала до суду клопотання про долучення до матеріалів справи розрахунку нарахування штрафних санкцій по податку на прибуток (т. 2 а.с. 94-95).

02 квітня 2018 року до суду надійшли пояснення у справі від представник позивача та копії документів, вказаних в додатку до пояснень (т. 2 а.с. 103-212)

17 квітня 2018 року представник відповідача надав до суду клопотання про долучення до матеріалів справи оборотно-сальдової відомості ТОВ "Автосвіт ЛТД" та додатку №9 до акту планової перевірки від 10.01.2018 №18/06-30-14-11/30912933 (т. 2 а.с. 223-226).

Представники позивача в судовому засіданні позов підтримали та просили його задовольнити.

Представники відповідача заперечували проти позовних вимог.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, заслухавши пояснення представників позивача та заперечення представників відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню за таких підстав.

Встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальність "Автосвіт ЛТД" перебуває на обліку в Коростенській ОДПІ, є платником податку на додану вартість, податку на прибуток, податку з доходів фізичних осіб, єдиного соціального внеску, військового збору, екологічного податку тощо.

У період із 11 грудня 2017 року по 22 грудня 2017 року та із 26.12.2017 по 02.01.2018 на підставі виданих Головним управлінням ДФС в Житомирській області направлень на перевірку №2839 від 06.12.2017, №2840 від 06.12.2017, №2841 від 06.12.2017, №2842 від 06.12.2017, №2843 від 06.12.2017, №2844 від 06.12.2017, №2845 від 06.12.2017, копію акту №1744/23-01/30912933 від 25.11.2011 (т. 2 а.с. 5-38), копію акту №1046/22-01/30912933 від 16.0.2014 (т. 2 а.с. 39-49), копія акту №1835/22-01/30912933 від 18.12.2012 (т. 2 а.с. 50-76) , плану-графіку проведення документальних виїзних перевірок платників податків за 4 квартал 2017 року, на підставі наказу ГУ ДФС в Житомирській області від 29.11.2017 №2020 та наказу про продовження документальної планової перевірки від 21.12.2017 №2137, проведено планову виїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Автосвіт ЛТД" з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.01.2015 по 30.09.2017 та з питань єдиного внеску на загльнообовчзкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 30.09.2017.

За наслідком перевірки складено ОСОБА_5 від 10.01.2018 №18/06-30-14-11/30912933 (т. 1 а.с. 18-64.

Перевіркою встановлено порушення ТОВ Автосвіт ЛТД :

1. п.п.135.5.5 п.135.5 ст.135, п.п.139.1.1 п.139.1 ст.139 розділу III Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями), наказ Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств , зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за № 1415/27860,_Закон України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні №996-ХГУ від 16.07.1999 року (із змінами та доповненнями) в результаті чого завищено від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 1713678,0 грн. та занижено податок на прибуток в сумі 482 503,0 грн., у тому числі: за 2014 рік в сумі 482 503,0 грн.

2. 198.5 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями), в результаті чого ТОВ „Автосвіт ЛТД занижено податок на додану вартість за жовтень 2014 року на загальну суму 428 583,33 грн.

Вищевказане порушення з ПДВ не підлягає нарахуванню відповідно до ст.. 102 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-УІ (із змінами та доповненнями).

3. п.2.2, 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637 (із змінами та доповненнями), а саме: не забезпечено оприбуткування готівки (готівкової виручки) в повному обсязі в день її надходження на загальну суму 136616,61 грн.

4. п.46.1 ст.46, п.51.1, ст.51, пп. "б" п.176.2, ст.176 ПКУ та гіп.3.1, пп.3.2, пп.3.3 пп.3.4, пп. 3.5 п.З Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затвердженого наказом затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України від 21.01.2014 року № 49 та затвердженого Наказом Міністерства Фінансів України від 13.01.2015 № 4. Податковим агентом допущено помилки при відображенні реєстраційних номерів облікової картки платника податків в розрахунках Ф. № 1 ДФ за І - IV квартали 2014р., І - IV квартали 2015р., І - IV квартали 2016р., І - III квартали 2017р. Податковому агенту потрібно подати уточнюючі податкові розрахунки Ф. № 1 - ДФ з врахуванням вищевказаного порушення за відповідні періоди;

5. пп.168.1.2, пп.168.1.5 п.168.1, пп.168.4.7 п.168.4 ст.168, пп. а п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-УІ (зі змінами та доповненнями), перевіркою встановлено несвоєчасне перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб, утриманого із доходу найманих працівників на загальну суму 241,70 грн;

6. п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ "Інші перехідні положення", пп. 168.1.2. пп 168.1.5. п. 168.1, пп. 168.4.7 п. 168.4 ст. 168, пп. а" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755- VІ (зі змінами та доповненнями), перевіркою встановлено несвоєчасне перерахування до бюджету військового збору утриманого із доходу найманих працівників на загальну суму 401,93 грн;

7. п.І ч.2 ст.6, ч.2 ст.9, ч. 5, ч.7 ст.8 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування № 2464-ІУ від 08.07.2010р., підприємством не відображена в повному обсязі компенсація при звільненні працівників, що призвело до невірного застосування ставки ЄСВ. Проте, платником самостійно виявлено та виправлено помилку до початку перевірки в звіті за вересень 2015 року (Таблиця 1 Додаток 4), а саме: з січня 2015 по липень 2015 підприємством донарахована компенсація при звільнені працівників в загальній сумі 20694,22 грн. та донараховано нарахування єдиного внеску за ставкою 37,66% в сумі 7623,73 грн., заставкою 8,41% в сумі 37,90грн. та утримання єдиного внеску за ставкою 3,6% в сумі 744,99 грн.

На підставі висновків ОСОБА_5 перевірки від 10.01.2018 Головним управлінням ДФС в Житомирській області винесені податкові повідомлення-рішення:

- №0002561406 від 29 січня 2018 року, яким до Товариства з обмеженою відповідальність "Автосвіт ЛТД" застосовані штрафні санкції в сумі 683083,05 за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі (т. 1 а.с. 65);

- №0002551411 від 29 січня 2018 року, яким Товариству з обмеженою відповідальність "Автосвіт ЛТД" збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на прибуток підприємств" в сумі 603129 грн (т. 1 а.с. 67);

- №0002541411 від 29 січня 2018 року, яким Товариству з обмеженою відповідальність "Автосвіт ЛТД" зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 1713678 грн (т. 1 а.с. 69)

Вважаючи висновки ОСОБА_5 перевірки від 10.01.2018 необґрунтованими, а винесені на їх підставі податкові повідомлення-рішення протиправними, позивач звернувся з позовом до суду.

Щодо правомірності винесення податкового повідомлення - рішення №0002561406 від 29 січня 2018 року, яким до Товариства з обмеженою відповідальність "Автосвіт ЛТД" застосовані штрафні санкції в сумі 683083,05 за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі (т. 1 а.с. 65), суд зазначає наступне.

Із розрахунку штрафних санкцій до довідки перевірки ТОВ "Автосвіт ЛТД" вбачається, що сума штрафної санкції враховано у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми 136616,61 грн за неоприбуткування готівкових коштів у повній сумі в день їх надходження. (т. 1 а.с. 66)

В ОСОБА_5 перевірки від 10.01.2018 (т. 1 а.с.62) вказано: "Проведеною вибірковою перевіркою встановлено порушення п.2.2, 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004р. №637 (із змінами та довненнями), а саме: відповідно до фіскальних звітних чеків (Z-звітів) не забезпечено оприбуткування готівки (готівкової виручки) в повному обсязі в день її надходження на загальну суму 136616,61 грн. в розділі №2 Облік руху готівки та сум розрахунків у відповідних книгах обліку розрахункових операцій

-в КОРО №0626002937 Р /4, дата реєстрації 23.12.2015 року, що зареєстрована для використання з реєстратором розрахункових операцій за фіскальним номером НОМЕР_1 на господарську одиницю - автобусну станцію за адресою: м. Коростень, вул. Базарна, 2, відповідно до фіскальних звітних чеків Z-звітів) на господарській одиниці проведено розрахункових операцій на суму 47810,75 грн. Дану готівкову виручку не оприбутковано в розділі №2 Облік руху готівки та сум розрахунків , тобто взагалі відсутні будь-які відповідні записи за нижче вказані дати, а саме:

- за 05.01.2016 року Z-звітів № 1076 сума готівкової виручки 13226,22 грн.;

- за 15.03.2016 року Zг-звітів № Ю93 сума готівкової виручки 11965,05 грн.;

- за 19.10.2016 року Z-звітів № 1157 сума готівкової виручки 11929,83 грн.;

- за 07.11.2016 року Z-звітів № 1172 сума готівкової виручки 10689,65 грн.

- в КОРО №0626002332 Р /4, дата реєстрації 20.05.2015 року, що зареєстрована для використання з реєстратором розрахункових операцій за фіскальним номером НОМЕР_2 на господарську одиницю - автобусну станцію за адресою: м. Коростень, вул. Базарна, 2, відповідно до фіскальних звітних чеків (Z-звітів) на господарській одиниці проведено розрахункових операцій на суму 55485,64 грн. Дану готівкову виручку не оприбутковано в розділі №2 Облік руху готівки та сум розрахунків , тобто взагалі відсутні будь-які відповідні записи за нижче вказані дати, а саме:

- за 08.10.2015 року Z-звітів № 0968 сума готівкової виручки 12570,45 грн.;

- за 08.02.2016 року Z-звітів № 1024 сума готівкової виручки 10826,69 грн.;

- за 11.02.2016 року Z-звітів № 1027 сума готівкової виручки 7748,38 грн.;

- за 24.02.2016 року 2-звітів № 1038 сума готівкової виручки 12521,13 грн.;

- за 03.03.2016 року Z-звітів № 1046 сума готівкової виручки 11818,99 грн.

- в КОРО № НОМЕР_3 Р /3, дата реєстрації 30.11.2016 року, що зареєстрована для використання з реєстратором розрахункових операцій за фіскальним номером НОМЕР_3 на господарську одиницю - каса підприємства за адресою: м. Коростень, вул. Жовтнева, 50, відповідно до фіскальних звітних чеків (Z-звітів) на господарській одиниці проведено розрахункових операцій на суму 33320,22 грн. Дану готівкову виручку не оприбутковано в розділі №2 Облік руху готівки та сум розрахунків , тобто взагалі відсутні будь-які відповідні записи за нижче вказані дати (облік руху готівки здійснювався КОРО, що незареєстрована в органах ДФС, а саме:

- за 04.09.2017 Z- звітів №541 сума готівкової виручки 27570,22 грн;

- за 05.09.2017 Z- звітів №542 сума готівкової виручки 5750,00 грн".

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями) визначений Положенням Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні , затвердженим постановою Правління НБУ № 637 від 15.12.2004 р. (далі по тексту Положення)

Відповідно до п. 2.6 Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.

Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Приписами п. 3.2 Положення передбачено, що касові операції, що проводяться відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" ( 265/95-ВР ), оформляються згідно з вимогами цього Закону (далі Закон).

Відповідно до ст.3 Закону розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.

Присами ст.2 Закону визначено, що Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані:

1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Суб'єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам'яті модемів, які до них приєднані.

Пунктом 3 підпунктів:

- 3.1. касові операції оформляються касовими ордерами, видатковими відомостями, розрахунковими документами, документами за операціями із застосуванням електронних платіжних засобів, іншими касовими документами, які згідно із законодавством України підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) готівкових коштів;

3.3. приймання готівки в каси проводиться за прибутковими касовими ордерами (додаток 2), підписаними головним бухгалтером або особою, уповноваженою керівником підприємства.

Про приймання підприємствами готівки в касу за прибутковими касовими ордерами видається засвідчена відбитком печатки цього підприємства квитанція (що є відривною частиною прибуткового касового ордера) за підписами головного бухгалтера або працівника підприємства, який на це уповноважений керівником.

В акті перевірки податковим органом вказано, що позивачем не оприбутковано готівкову виручку в розділі №2 "Облік руху готівки та сум розрахунків" на загальну суму 136616,61 грн.

Під час розгляду справи досліджені книги обліку розрахункових операцій:

-КОРО №0626002937"Р"4, дата реєстрації 23.12.2015 року, що зареєстрована для використання з реєстратором розрахункових операції за фіскальним номером НОМЕР_1 на господарську одиницю - автобусну станцію за адресою:м.Коромтень, вул. Базарна,2;

-КОРО №0626002332"Р"4, дата реєстрації 20.05.2015 року, що зареєстрована для використання з реєстратором розрахункових операції за фіскальним номером НОМЕР_2 на господарську одиницю - автобусну станцію за адресою:м.Коромтень, вул. Базарна,2;

-КОРО №3000131233"Р"3, дата реєстрації 30.11.2016 року, що зареєстрована для використання з реєстратором розрахункових операції за фіскальним номером 300131233 на господарську одиницю - автобусну станцію за адресою:м.Коростень, вул. Жовтнева,50.

Щодо оприбуткування готівки за 08.10.2015 року по Z-звіту №0968, сума готівкової виручки 12570,45 грн.:

загальна сума готівки за день 08.10.2015 р. складає 23 757,09 (12 035,12 +11 721,97) грн. та включає в себе суму по Z-звіту № 0968 - 12 035,12 грн. та Z-звіту №1343 - 11 721,97 грн.;

-по Z-звіту № 0968 загальна сума готівки складає 12 570,45 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 535,33 грн., службове вилучення готівки 12 035,12 грн. (12 570,45 - 535,33);

- Z-звіт № 0968 підклеєно в КОРО № 0626002332Р/4, дата реєстрації книги 20.05.2015;

-по Z-звіту № 1343 загальна сума готівки складає 12 242,35 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 520,38 грн., службове вилучення готівки 11 721,97 (12 242,35 - 520,38) грн.;

- Z-звіт №1343 підклеєно в КОРО № 0626002374Р/5, дата реєстрації книги 15.07.2015, готівка у сумі 23 757,09 грн. оприбуткована в касову книгу за 2015, прибутковим касовим ордером № 609 від 08.10.15.

- видатковим касовим ордером № 483 від 08.10.15 з каси вилучено 23 800,00 грн. (в т.ч. 23 757,09 грн.) та передано у банк, квитанція банку № 17143 від 08.10.15 р.

Щодо оприбуткування готівки за 05.01.2016 по Z-звіту № 1076, сума готівкової виручки 13226,22 грн.:

- загальна сума готівки за день 05.01.2015 р. складає 24 741,41 (12 636,72+12 104,69) грн. та включає в себе суму по Z-звіту № 1076 - 12 636,72 грн. та Z-звіту № 0289 - 12 104,69 грн.

- по Z-звіту № 1076 загальна сума готівки складає 13 226,22 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 589,50 грн., службове вилучення готівки 12 636,72 грн. (13 226,22-589,50) грн.

- Z звіт № 1076 підклеєно в КОРО № 0626002937Р/4, дата реєстрації книги 23.12.2015

-по Z-звіту № 0289 загальна сума готівки складає 12 239,87 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 135,18 грн., службове вилучення готівки 12 104,69 (12 239,87- 135,18) грн.

-Z-звіт № 0289 підклеєно в КОРО № 3000017170Р/2, дата реєстрації книги 09.09.2015

-готівка у сумі 24 741,41 грн. оприбуткована в касову книгу за 2016 р., прибутковим касовим ордером № 10 від 05.01.2016

- видатковим касовим ордером № 5 від 05.01.2016 р. з каси вилучено 112 628,00 грн. (в т.ч. 24 741,41 грн.) та передано у банк, квитанція банку № 33814 від 05.01.16

Щодо оприбуткування готівки за 08.02.2016 року по Z-звіту № 1024, сума готівкової виручки 10826,69 грн.

- загальна сума готівки за день 08.02.2016 р. складає 20 746,66 (10 738,66+9738,00) грн. та включає в себе суму по Z-звіту № 1024 - 10 738,66 грн. та Z--звіту № 0324 - 9738,00 грн.

-по Z-звіту №1024 загальна сума готівки складає 10 826,69 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 88,03 грн., службове вилучення готівки 10 738,66 (10 826,69 - 88,03) грн.

-Z-звіт № 1024 підклеєно в КОРО № 0626002332Р/4, дата реєстрації книги 20.05.2015 р.

-по Z-звіту № 0324 загальна сума готівки складає 10 039,61 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 301,61 грн., службове вилучення готівки 9738,00 (10 039,61 - 301,61) грн.

-Z-звіт № 0324 підклеєно в КОРО № 3000017170Р/2, дата реєстрації книги 09.09.2015

- готівка у сумі 20 746,66 грн. оприбуткована в касову книгу за 2016 рік, прибутковим касовим ордером № 82 від 08.02.16

- видатковим касовим ордером № 63 від 08.02.16 р. з каси вилучено 71 124,00 грн. (в т.ч. 20 746,66 грн.) та передано у банк, квитанція банку № 22168 від 08.02.16.

Щодо оприбуткування готівки за 11.02.2016 року по Z--звіту №1027, сума готівкової виручки 7748,38 грн.

загальна сума готівки за день 11.02.2016 р. складає 17 806,97 грн. (7 592,92+960,35+9 253,70)№ 1027 - 7 592,92 грн., Z--звіту № 1423 - 960,35 грн., 2-звіту № 0327-9 253,70 грн.

-по Z-звіту № 1027 загальна сума готівки складає 7 748,38 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 155,46 грн., службове вилучення готівки 7 592,92 (7 748,38 - 155,46) грн.

-Z-звіт № 1027 підклеєно в КОРО № 0626002332Р/4, дата реєстрації книги 20.05.2015.

-по Z-звіту № 1423 загальна сума готівки складає 978,82 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 18,47 грн., службове вилучення готівки 960,35 (978,82- 18,47) грн.

-Z-звіт № 1423 підклеєно в КОРО № 0626002374Р/5, дата реєстрації книги 15.07.2015

-по Z-звіту № 0327загальна сума готівки складає 9 406,09 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 152,39 грн., службове вилучення готівки 9 253,70 грн.

-Z-звіт № 0327 підклеєно в КОРО № 3000017170Р/2, дата реєстрації книги 09.09.2015 р.

-готівка у сумі 17 806,97 грн. оприбуткована в касову книгу за 2016 рік, прибутковим касовим ордером № 89 від 11.02.2016.

-видатковим касовим ордером № 69 від 11.02.2016 з каси вилучено 22 500 грн. (в т.ч. 17 806,97 грн.) та передано у банк, квитанція банку № 13269 від 11.02.16 .

Щодо оприбуткування готівки за 24.02.2016 року по Z-звiтy № 1038, сума готівкової виручки 12521,13 грн.

-загальна сума готівки за день 24.02.2016 р. складає 24 221,20 грн. (12 180,34+ 12 040,86) та включає в себе суму по Z-звіту № 1038 - 12 180,34 грн. та Z-звіту № 0340 - 12 040,00 грн.

-по Z-звіту № 1038 загальна сума готівки складає 12 521,13 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 340,79 грн., службове вилучення готівки 12 180,34 (12 521,13 - 340,79) грн.

-Z-звіт № 1038 підклеєно в КОРО № 0626002332Р/4, дата реєстрації книги 20.05.2015.

-по Z-звіту № 0340 загальна сума готівки складає 12 322,70 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 281,84 грн., службове вилучення готівки 12 040,86 (12 322,70-281,84) грн.

-Z-звіт № 0340 підклеєно в КОРО № 3000017170Р/2, дата реєстрації книги 09.09.2015.

-готівка у сумі 24 221,20 грн. оприбуткована в касову книгу за 2016 рік, прибутковим касовим ордером №116 від 24.02.16 .

-видатковим касовим ордером № 90 від 24.02.16 з каси вилучено 23 410,00 грн., видатковим касовим ордером №94 від 25.02.16 р. з каси вилучено 25 000,00 грн.,

-24.02.16 р. до банку передано 23 410,00 грн., квитанція № 14223.

-25.02.16 р. до банку передано 25 000,00 грн., квитанція № 14708.

Щодо оприбуткування готівки за 03.03.2016 по Z-звiтy № 1046, сума готівкової виручки 11818,99 грн.

-загальна сума готівки за день 03.03.2016 складає 20 995,71 грн. (11 513,02+ 9 482,69) та включає в себе суму по Z-звіту № 1046 - 11 513,02 грн. та Z--звіту № 0348 - 9 482,69 грн.

-по Z-звіту №1046 загальна сума готівки складає 11 818,99 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 305,97 грн., службове вилучення готівки 11 513,02 (11 818,99-305,97) грн.

-Z-звіт №1046 підклеєно в КОРО №0626002332Р/4, дата реєстрації книги 20.05.2015

-по Z-звіту №0348 загальна сума готівки складає 9 549,48 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 66,79 грн., службове вилучення готівки 9 482,69 (9 549,48-66,79) грн.

-Z-звіт №0348 підклеєно в КОРО №3000017170Р/2, дата реєстрації книги 09.09.2015

-готівка у сумі 20 995,71 грн. оприбуткована в касову книгу за 2016 рік, прибутковим касовим ордером №134 від 03.03.16

-видатковим касовим ордером №106 від 03.03.16 з каси вилучено 19 130,00 грн., видатковим касовим ордером №108 від 04.03.16 р. з каси вилучено 23 755,00 грн.

-03.03.16 до банку передано 19 130,00 грн., квитанція №16911.

-04.03.16 до банку передано 23 755,00 грн., квитанція №17672.

Щодо оприбуткування готівки за 15.03.2016 року по Z-звiтy №1093, сума готівкової виручки 11965,05 грн.

-загальна сума готівки за день 15.03.2016 р. складає 23 477,14 грн.(11 429,99+ 12 047,15) та включає в себе суму по Z-звіту №1093 - 11 429,99 грн. та Z-звіту №1058 - 12 047,15 грн.

-по Z-звіту №1093 загальна сума готівки складає 11 965,05 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 535,06 грн., службове вилучення готівки 11 429,99 (11 965,05-535,06) грн.

-Z-звіт №1093 підклеєно в КОРО №0626002934Р/4, дата реєстрації книги 23.12.2015 р.

-по Z-звіту №1058 загальна сума готівки складає 12 330,66 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 283,51 грн., службове вилучення готівки 12 047,15 (12 330,66 -283,51) грн.

-Z-звіт №1058 підклеєно в КОРО №0626002332Р/4, дата реєстрації книги 20.05.2015

-готівка у сумі 23 477,14грн. оприбуткована в касову книгу за 2016 р., прибутковим касовим ордером №161 від 15.03.16

-видатковим касовим ордером №126 від 16.03.16 р.з каси вилучено 24 707,00 грн. (в т.ч. 23 477,14 грн.) та передано у банк, квитанція банку №15449 від 16.03.16 р.

Щодо оприбуткування готівки за 19.10.2016 року по Z-звіту № 1157, сума готівкової виручки 11 929,83 грн.

-загальна сума готівки за день 19.10.2016 р. складає 21 595,89 грн. (11 469,88+ 10 126,01) та включає в себе суму по Z-звіту №1157- 11 469,88 грн. та Z-звіту №0573 - 10 126,01 грн.

-по Z-звіту №1157 загальна сума готівки складає 11 929,83 грн., видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 459,95 грн., службове вилучення готівки 11 469,88 грн.

-Z-звіт №1157 підклеєно в КОРО №0626002937Р/4, дата реєстрації книги 23.12.2015

-по Z-звіту №0573загальна сума готівки складає 10 431,58 грн.,видано клієнтам по форма: оплата (повернення готівки клієнтам) 305,57 грн., службове вилучення готівки 10 126,01 грн.

-Z-звіт №0573підклеєно в КОРО №3000017170Р/4, дата реєстрації книги 15.09.2016.

-готівка у сумі 21 595,89 грн. оприбуткована в касову книгу за 2016 рік, прибутковим касовим ордером №623 від 19.10.2016 р.

-видатковим касовим ордером №496 від 19.10.16 р.з каси вилучено 19 742,00 грн., видаткова : касовим ордером №500 від 20.10.16 р. з каси вилучено 22 600,00 грн.

-19.10.16 до банку передано 19 742,00 грн., квитанція №28338.

-20.10.16 до банку передано 22 600,00 грн., квитанція №13984.

Щодо оприбуткування готівки за 07.11.2016 року по Z-звіту №1172, сума готівкое і виручки 10689,65 грн.

-загальна сума готівки за день 07.11.2016 р. складає 21 403,29 грн.(10 281,10+ 11 122,19) та по Z-звіту №1172 - 10 281,10 грн. та Z-звіту №1079 - 11 122,19 грн.

-по Z-звіту №1172 загальна сума готівки складає 10 689,65 грн, видано клієнтам по формам оплата (повернення готівки клієнтам) 408,55 грн., службове вилучення готівки 10 281, 10 (10 689,65 - 408,55) грн.

-Z-звіт № 1172 підклеєно в КОРО №0626002937Р/4, дата реєстрації книги 23.12.2015 р.

-по Z-звіту №1079 загальна сума готівки складає 11 480,85 грн., видано клієнтам по формах оплата (повернення готівки клієнтам) 358,66 грн., службове вилучення готівки 11 122,19 грн.

-Z-звіт №1079 підклеєно в КОРО №0626002332Р/4, дата реєстрації книги 20.05.2015

-готівка у сумі 21 403,29 грн. оприбуткована в касову книгу за 2016 р., прибутковим касовим ордером №664 від 07.11.2016

-видатковим касовим ордером №530 від 07.11.2016 р. з каси вилучено 88 610,00 грн.,

-07.11.2016 р. до банку передано 88 610,00 грн., квитанція №18913.

З досліджених у судовому засіданні доказів вбачається, що готівка (готівкова виручка) у сумі 136616,61 грн. була оприбуткована позивачем до каси підприємства на підставі фіскальних звітних чеків (Z-звітів) РРО, прибуткових касових ордерів та здана до банку, що підтверджується видатковими касовими ордерами та квитанцією з банку.

Суд вважає, що нездійснення запису позивачем в КОРО на підставі фіскального звітного чеку руху готівки при фактичному оприбуткуванні зазначеної суми шляхом проведення готівки через РРО, не можна кваліфікувати як не оприбуткування готівки в касу. Виявлене відповідачем порушення по своєму змісту є порушенням порядку ведення книги обліку розрахункових операцій.

Дана правова позиція узгоджується з позицією Вищого адміністративного суду України у справі №К-38745/10 від 23.05.2013.

Крім цього, об'єктивною стороною такого порушення, як не оприбуткування готівки є приховування виручки, тоді як проведення готівкових коштів через РРО із роздрукуванням фіскальних чеків є свідченням їх занесення до фіскальної пам'яті, що виключає приховування відповідної суми виручки.

Наявність модему в РРО дає можливість в електронному вигляді отримувати податковим органом інформації про всі готівкові кошти, які надходять до каси позивача в момент роздруковування Z-звіту, що унеможливлює приховування отриманої виручки та звільнення оприбуткованих сум від оподаткування.

Положеннями п.1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" №436/95 від 12.06.1995 передбачена відповідальність суб'єктів господарювання саме за неоприбуткування (неповне та/або) несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки, а не за порушення ведення КОРО чи використання РРО, а тому застосування штрафних санкцій на підставі цих положень є необґрунтованим та безпідставним.

Враховуючи встановлені судом обставини, суд вважає, що позивачем дотримано порядок ведення касових операцій, передбачений Положенням №637, оскільки сума виручки відображена у податковому обліку позивача, так як проведення зазначеної суми через РРО, зазначення її в фіскальній пам'яті РРО, відображення на роздрукованих та збережених фіскальних звітах, робить неможливим ухилення позивача від сплати податків.

Щодо податкового повідомлення - рішення №0002551411 від 29 січня 2018 року, яким Товариству з обмеженою відповідальність "Автосвіт ЛТД" збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на прибуток підприємств" в сумі 603129 грн (т. 1 а.с. 67), суд зазначає наступне.

Як вбачається з розрахунку нарахування штрафних санкцій по податку на прибуток по ТОВ "Автосвіт ЛТД": сума завищення від'ємного значення об'єкту оподаткування податком на прибуток становить 1713678,00 грн, сума податку: 482503,00 грн, сума фінансових санкцій 120626,00 грн, до сплати 603129,00 грн.

У висновках щодо повноти декларування та своєчасності сплати податку на прибуток, які викладені в ОСОБА_5 перевірки, встановлено за період із 01.01.2015 по 30.09.2017 завищення від'ємного значення об'єкта оподаткування в сумі 1713678,00 грн в результаті допущених порушень податкового законодавства, які відображені в п. 3.1.1.1, 3.1.1.5 розділу 3 ОСОБА_5 перевірки.

Так, у п. 3.1.1.1 ОСОБА_5 перевірки від 10.01.2018 вказано: " в ході проведення перевірки ТОВ "Автосвіт ЛТД" було встановлено, що підприємством протягом 2014 р. було отримано поворотну фінансову допомогу від фізичних осіб які не є платниками податку на прибуток, а саме:

-Фізична особа ОСОБА_6 (іпн НОМЕР_4) в сумі 1 146 000,0 грн. згідно договору № б/'н від 28.11.2014 р.

-Фізична особа ОСОБА_7 (іпн НОМЕР_5) в сумі 1 100 000,0 грн. згідно довору № 1 від 25.04.2014 р.

ТОВ "Автосвіт ЛТД" отримані вищезазначені фінансові допомоги було відображено в бухгалтерському обліку кореспонденцією рахунків Дт 311 Кт 377. Станом на 01.01.2015 р. фінансові допомоги підприємством не повернуто та рахується кредитове сальдо згідно оборотно-сальдової відомості по рахунку 377. В ході проведення перевірки ТОВ „Автосвіт ЛТД» надано завірену належним чином копію оборотно-сальдової відомості по рахунку 377 за 2014 рік в розрізі контрагентів. З 01.01.2014 року по 30.10.2016 року заборгованість перед вищевказаними контрагентами . ТОВ "Автосвіт ЛТД" обліковувало на бухгалтерському рахунку 377, а з 01.11.2016 року по 30.09.2017 року дана заборгованість обліковується на бухгалтерському рахунку 6852. Станом на 30.09.2017 року вищевказані фінансові допомоги не повернуті та згідно оборотно-сальдової відомості 6852 обліковується кредитове сальдо з перед зазначеними вище фізичними особами. Відповідно до п.п.135.5.5 п.135.5 ст.135 Податкового Кодексу України у редакції, що діяла до 01.01.2015 р. суму отриманої фінансові допомоги отриманої не від платника додатку на прибуток і неповернутої до кінця звітного періоду (2014 р.) необхідно включити до складу доходів, що враховуються при визначенні оподатковуваного прибутку платника податку" (т. 1 а.с. 25 -26).

В ході розгляду справи встановлено, що отримання ТОВ Автосвіт ЛТД поворотної фінансової допомоги від фізичної особи ОСОБА_8 (іпн НОМЕР_4) в сумі 1 146 000,00 грн., згідно договору № б/н від 28.11.2014р.

В акті перевірки відповідач зазначає, що станом на 30.09.2017 року вищевказана фінансова допомога не повернута, а відповідно до п.п. 135.5.5 п.135.5 ст.135 Податкового Кодексу України у редакції, що діяла до 01.01.2015 р, суму отриманої фінансові допомоги отриманої не від платника податку на прибуток і неповернутої до кінця звітного періоду (2014р.) необхідно включити до складу доходів, що враховуються при визначенні оподатковуваннняприбутку платника податку.

Цивільним кодексом України (надалі - ЦКУ), зокрема статтею 546, передбачено такий вид забезпечення виконання зобов'язань, як застава.

ОСОБА_5 зі ст. 572 ЦКУ в силу застави кредитор (заставодержатель) має право, у разі невиконання боржником (заставодавцем) зобов'язання, забезпеченого заставою, одержати задоволення за рахунок заставленого майна переважно перед іншими кредиторами цього боржника, якщо інше не встановлено законом (право застави).

Заставодавцем може бути боржник або третя особа (майновий поручитель) (ст. 583 ЦКУ).

Предметом застави може рути будь-яке майно (зокрема річ, цінні папери, майнові права), що може бути відчужене заставодавцем і на яке може бути звернене стягнення (п. 1 ст. 576 ЦКУ).

У разі невиконання зобов'язання, забезпеченого заставою, заставодержатель набуває право звернення стягнення на предмет застави (ст. 589 ЦКУ).

ОСОБА_5 п. 14.1.257. Податкового кодексу України поворотна фінансова допомога - сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов'язковою до повернення.

Таким чином поворотна фінансова допомога в розумінні Податкового кодексу України має наступні обов'язкові ознаки:

-вона надається безпосередньо платнику;

-грошові кошти передаються у користування за договором;

-грошові кошти передаються на визначений строк;

-договори про надання поворотної фінансової допомоги не передбачають нарахування процентів або інших видів компенсації як плати за користування такими коштами.

Судом встановлено, що 30.08.2012 р. між ТОВ „Автосвіт ЛТД» та Публічним акціонерним товариством Фортуна - банк укладено Договір про надання відкличної відновлюваної кредитної лінії №04КЛ/121/903/ЮР. ОСОБА_5 додаткової угоди №25 від 08.10.2014 кінцевий строк повернення кредиту 28.11.2014 р.

14.04.2014 між ОСОБА_6 та Публічним акціонерним товариством Фортуна - банк укладено договір застави (майнове право розпорядження рахунком) №04КЛ/121/903/ЮР (надалі - Договір застави).

Для забезпечення виконання Товариством з обмеженою відповідальністю Автосвіт ЛТД зобов'язань за Договором про надання відкличної відновлюваної кредитної лінії №04КЛ/121/903ЮР від 30.08.2012 р., ОСОБА_6 передала в заставу майнові права за договором банківського вкладу № 12мл\980-4 від 13.02.2012 (надалі Договір вкладу) на отримання грошових коштів по вкладу розміщеному в Банку на рахунку № 2635 2 600030375/12мл\980-4, в АТ «Фортуна-банк» , м. Київ, МФО 300904, на суму 1 146 000 (один мільйон сто сорок шість тисяч) гривень 00 копійок.

26.11.2014 АТ «Фортуна-банк» проведено часткове погашення кредиту згідно Договору №04КЛ/121/903/ЮР від 30.08.2012, у сумі 1 146 000,00 грн. за рахунок грошових коштів банківського вкладу ОСОБА_6, що були передані у заставу (копія банківської виписки надається).

Тобто, доводи позивача про те, що кошти у сумі 1 146 000,00 грн. від фізичної особи ОСОБА_6 по договору № б/н від 28.11.2014 до ТОВ Автосвіт ЛТД не надходили, а були списані АТ Фортуна - банк згідно договору застави №043Т/121/903/ЮР від 14.04.2014 р., у зв'язку не виконанням ТОВ Автосвіт ЛТД умов Договору про надання відкличної відновлюваної кредитної лінії №04КЛ/121/903/ЮР від 30.08.2012 р.

Враховуючи, що договір поворотної фінансової допомоги між ОСОБА_6 та Товариством з обмеженою відповідальністю Автосвіт ЛТД не укладався, відповідно кошти по такому договору не надавались.

Оскільки, кошти у сумі 1 146 000,00 грн на розрахунковий рахунок позивача не надходили, тому вони не є доходами ТОВ Автосвіт ЛТД , а тому не підлягають декларуванню (включення до складу доходів, що враховуються при визначенні оподатковуваного прибутку платника податку), як сума отриманої фінансові допомоги не від платника податку на прибуток і неповернутої до кінця звітного періоду (2014 р.).

Враховуючи наведені обставини справи, висновки відповідача щодо заниження позивачем інших доходів за 2014 рік на суму 1 146 000,0 грн. мають характер припущень та є необгрунтованими, а відтак, не можуть бути покладені в основу спірного податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_6 від 29.01.2018.

Щодо поворотної допомоги по ОСОБА_7 судом встановлено наступне.

З податкової декларації з податку на прибуток за 2014 рік, а саме, Додатку ІД Інші доходи , а також довідки Розшифровка інших доходів по декларації за 2014 рік від 31.12.2014 вбачається, що Позивач задекларував (включив до складу доходів) суму поворотної фінансової допомоги 1 100 000,00 грн., отриманої у звітному (податковому) періоді від фізичної особи ОСОБА_7 згідно договору № 1 від 25.04.2014 р.

Щодо порушень визначених податковим органом по включенню до складу витрат, що враховуються при визначенні об"єкта оподаткування попередню оплату , перераховану ТОВ "Фактор Комерс" в сумі 2142916,67 грн, судом встановлено.

В ОСОБА_5 перевірки від 10.01.2018 вказано, що вході проведення перевірки ТОВ „Автосвіт ЛТД» було встановлено, що станом на 01.01.2014 по бухгалтерському обліку на рахунку 63 рахується дебіторська заборгованість в сумі 2 571 500,00 грн. (в тому числі ПДВ 428583,33 грн) по ТОВ Фактор Комерс відповідно до договору № 25/06/10-ФКС-АС від 25.06.2010. Вказана дебіторська заборгованість виникла внаслідок здійснення передплати за дизельне паливо Л-02-62.

ТОВ Фактор Комерс постановою господарського суду м.Києва від 20.10.2014 р. у справі №910/3438/13 було визнано банкрутом.

В ході перевірки ТОВ „Автосвіт ЛТД» надано завірені належним чином копії оборотно- - сальдових відомостей по рахунку 63 та копію договору та додаткової угоди до договору з ТОВ Фактор Комерс .

За результатами проведеної документальної перевірки ТОВ „Автосвіт ЛТД» за період з 11.04.2010 по 30.06.2011 (акт № 1744/23-01/30912933 від 25.11.2011 р.) порушень щодо Нормування витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування по постачальнику ТОВ Фактор Комерс , а саме, заниження витрат, що враховуються при зазначенні об'єкта оподаткування при перерахуванні попередньої оплати в сумі 2 142 916,67 грн. відповідно до п.п 11.2.3 п. 11.2 ст.11 Закону України від 28.12.94р. №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» не встановлено.

Відповідно до наданих до перевірки документів ТОВ „Автосвіт ЛТД» протягом періоду з 01.01.2014 - 30.09.2017 не вживалися заходи щодо стягнення вищевказаної дебіторської заборгованості.

Тобто, ТОВ „Автосвіт ЛТД» було включено до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування попередню оплату, перераховану ТОВ „ Фактор Комерс» в сумі 2 142 916,67 грн. в попередніх податкових періодах.

Відповідно до даних оборотно - сальдової відомості по рахунку 63 ТОВ „Автосвіт ЛТДГ станом на 01.11.2016 р. дана дебіторська заборгованість не обліковується.

Перевіряючи обгрунтованість прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення судом встановлено.

Так, 25.06.2010 року між ТОВ ФАКТОР КОММЕРС (Постачальник) та ТОВ Автосвіт ЛТД (Покупець) було укладеного договір №25/06/10-ФКС-АС (надалі - Договір).

ОСОБА_5 п.1.1., п.1.2. Договору Постачальник передає у власність Покупцю, а Покупець приймає дизельне паливо Л-02-62 (надалі - Товар) у кількості 370 тонн і сплачує його вартість по ціні 6 950,00 грн. з ПДВ, загальна вартість Товару, що придбавається становить 2 571 500,00 грн., в тому числі ПДВ 428 583,33 грн.

ОСОБА_5 додаткової угоди №1 від 25.06.2010 р. до Договору, поставка Товару здійснюється протягом 60 (шістдесяти) днів, з моменту отримання 100% попередньої оплати. Попередня оплата, а має бути здійснена Покупцем протягом місяця з моменту укладання Договору.

ТОВ Автосвіт ЛТД (Покупець) свої зобов'язання по Договору виконав у повному обсязі, здійснив 100% попередньої оплати за Товар, у сумі 2 571 500,00 грн., копії банківських виписок на підтвердження здійснення оплати.

ТОВ ФАКТОР КОММЕРС свої зобов'язання не виконав, Товар не поставив, попередню оплату не повернув.

ОСОБА_5 звірки взаєморозрахунків станом на 30.12.2010 ТОВ ФАКТОР КОММЕРС підтверджує заборгованість перед ТОВ Автосвіт ЛТД у сумі 2 571 500,00 грн.

ОСОБА_5 додаткової угоди №1 від 25.06.2010 р. до Договору Сторони за взаємною згодою домовились доповнити Договір пунктом 4.5. та викласти його в наступній редакції: Сторони домовились встановити строк позовної давності у 10 (десять) років на стягнення попередньої оплати Покупцем, строк позовної давності у 10 (десять) років на вимогу однієї із Сторін про стягнення заборгованості по Договору та строк позовної давності у 10 (десять) років на вимогу однієї із Сторін про стягнення неустойки (пені, штрафу), що виникли з Договору .

В підготовчому судовому засіданні представником позивача надана ухвала Господарського суду міста Києва від 28.02.2018 з резолютивної частини якої вбачається, що визнано кредитором ТОВ "Фактор Коммерс"- ТОВ "Автосвіт ЛТД" на суму 2575024,00 грн., з яких: 3524,00 - перша черга; 2571500,00 грн.-шоста черга задоволення.

Судом встановлено, що основною діяльність позивача - є пасажирські наземні перевезення міського та приміського сполучення (КВЕД 49.31).

Враховуючи вид основної діяльності позивача, пальне необхідне для реалізації перевезення.

Відповідно до п.5.1 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (в редакції на момент перерахування коштів контрагентом) 5.1. Валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Враховуючи наведені обставини справи, позивачем правомірно було віднесено до складу витрат попередню оплату отриману від ТОВ "Фактор Коммерс" в сумі 2142916,67 грн. без ПДВ., а доводи податкового органу про порушення позивачем п.п.139.1.1 п.139.1 ст. 39 Податкового кодексу України про завищення витрат від операційної діяльності за 2014 рік, які не пов'язані з провадженням господарської діяльності підприємства спростовуються вище вказаними доводами.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи викладене та беручи до уваги те, що висновки акту перевірки не знайшли свого підтвердження під час розгляду адміністративної справи, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області від 29 січня 2018 року за №№ №0002541411, №0002561406, №0002551411 - підлягають скасуванню.

Відповідно до платіжного доручення №2824 від 05.02.2018, позивачем при подачі адміністративного позову до Житомирського окружного адміністративного суду сплачено судовий збір в сумі 44998,36,00 грн (а.с. 4).

Враховуючи викладене, а також ту обставину, що позовні вимоги задоволені, суд вважає, що судові витрати, понесені позивачем підлягає стягненню на його користь з Державної фіскальної служби України за рахунок її бюджетних асигнувань.

Керуючись статтями 9, 77, 90, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства, суд

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити .

Скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області від 29 січня 2018 року за №№ №0002541411, №0002561406, №0002551411.

Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (місто Житомир, вулиця Юрка Тютюнника,7, 10003, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 39459195) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Автосвіт ЛТД" (вулиця Жовтнева,50, місто Коростень, 11500, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 30912933) судові витрати у сумі 44998,36 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Лавренчук

Повне судове рішення складене 03 травня 2018 року

Дата ухвалення рішення23.04.2018
Оприлюднено04.05.2018

Судовий реєстр по справі —806/667/18

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 30.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 03.07.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 12.06.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Рішення від 23.04.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні