Справа № 761/15720/18
Провадження № 1-кп/761/1542/2018
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 травня 2018 року
Шевченківський районний суд м. Києва у складі:
головуючого - судді ОСОБА_1 ,
суддів ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ,
при секретарі ОСОБА_4 ,
за участю:
прокурора ОСОБА_5 ,
захисника ОСОБА_6 ,
захисника ОСОБА_7 ,
підозрюваного ОСОБА_8
провівши підготовче судове засідання у кримінальному провадженні, яке внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22017000000000097 від 06 березня 2017 року, відносно
ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Горлівка Донецької області, громадянина України, з середньою технічною освітою, не працюючого, одруженого, який має неповнолітню дитину 2004 року народження, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого,
за клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності на підставі ч.2 ст.258-3 КК України,
ВСТАНОВИВ :
До Шевченківського районного суду м. Києва надійшло клопотання прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтриманням державного обвинувачення Генеральної прокуратури України ОСОБА_9 про звільнення від кримінальної відповідальності ОСОБА_8 на підставі ч.2 ст.258-3 КК України, підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.258-3 КК України.
Клопотання обґрунтоване тим, що як встановлено досудовим розслідуванням у період з 2015 року по теперішній час невстановленими особами організовано схему постачання з території України та інших країн товарів на тимчасово не підконтрольну Уряду України територію Донецької та Луганської областей, через територію Російської Федерації, шляхом використання завідомо неправдивих документів про експорт продукції в адресу суб`єктів підприємницької діяльності Азербайджанської Республіки, Грузії, Республіки Вірменія, Республіки Узбекистан та Республіки Туреччина. При цьому вказані особи, частину коштів, отриманих від реалізації вказаних товарів, направляють до незаконно створених «органів влади» так званих «ДНР» та «ЛНР», службові особи яких вчиняють дії, направлені на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, а також передають частину грошових коштів лідерам незаконних збройних формувань т.зв. «ДНР» та «ЛНР», що діють на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей та систематично вчиняють на території України тяжкі та особливо тяжкі злочини, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації в Україні.
Під час досудового розслідування 08.03.2018 затримано ОСОБА_8 в порядку ст. 208 КПК України за підозрою у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України.
09.03.2018 ОСОБА_8 повідомлено про підозру за ч. 1 ст. 258-3 КК України.
10.03.2018 щодо підозрюваного ОСОБА_8 слідчим суддею Шевченківського районного суду м. Києва обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Під час досудового розслідування встановлено, що відповідно до абзацу 19 статті 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» (далі Закон) терористичною організацією визнається стійке об`єднання трьох і більше осіб, яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів. Організація згідно зазначеного абзацу визнається терористичною, якщо хоч один з її структурних підрозділів здійснює терористичну діяльність з відома хоча б одного з керівників (керівних органів) усієї організації.
При цьому, терористична діяльність відповідно до статті 1 Закону охоплює: планування, організацію, підготовку та реалізацію терористичних актів; підбурювання до вчинення терористичних актів, насильства над фізичними особами або організаціями, знищення матеріальних об`єктів у терористичних цілях; організацію незаконних збройних формувань, злочинних угруповань (злочинних організацій), організованих злочинних груп для вчинення терористичних актів, так само як і участь у таких актах; вербування, озброєння, підготовку та використання терористів; пропаганду і поширення ідеології тероризму; фінансування та інше сприяння тероризму.
В період з серпня 2015 року (точна дата досудовим розслідуванням не встановлена) по даний час громадянин України ОСОБА_8 , перебуваючи в м. Харкові, діючи умисно, за власною ініціативою, сприяв діяльності терористичної організації у відповідності до ст.1 п. 16 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» «Донецька народна республіка» (далі «ДНР»), утвореної 07.04.2014 року у м. Донецьку, одним із основних завдань якої є зміна меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України (а саме - шляхом відокремлення від України території Донецької області в порушення порядку, встановленого Конституцією України, згідно ст. ст. 2, 73 якої територія України є цілісною і недоторканою, а питання про зміну території України вирішуються виключно всеукраїнським референдумом). Вказана організація є стійким об`єднанням невизначеного кола осіб (більше трьох), що створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, та в якому її структурні підрозділи здійснюють терористичну діяльність з відома керівників (керівних органів) усієї організації.
Радою національної безпеки і оборони України 13.04.2014 прийнято рішення «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України», яке введено в дію Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14.04.2014 № 405/2014, відповідно до якого на території України розпочато антитерористичну операцію.
Наказом керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 07.10.2014 за № 33/6/а районами проведення антитерористичної операції визначені території Донецької та Луганської областей.
Верховна Рада України своєю постановою від 17.03.2015 № 254-VІІІ визнала тимчасово окупованими територіями окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей, в яких відповідно до Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування, до моменту виведення усіх незаконних збройних формувань, російських окупаційних військ, їх військової техніки, а також бойовиків та найманців з території України та відновлення повного контролю України за державним кордоном України.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей, до яких належать райони, міста, селища, села, що визначаються рішенням Верховної Ради України.
Постановою Верховної Ради України від 17.03.2015 № 252-VIII визначено, що до окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, в яких відповідно до Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» тимчасово запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування, належать райони або їх частини, міста, селища і села, що знаходяться на територіях, які розташовані між державним кордоном України з Російською Федерацією, урізом води Азовського моря та лінією, яка визначена додатком до цієї Постанови, які згідно до постанови Верховної Ради України № 254-VІІІ водночас є тимчасово окупованою територією, в т.ч. м. Донецьк Донецької області.
Завідомо для ОСОБА_8 терористична організація «ДНР» діє на території України незаконно та її учасники вчиняють терористичні акти захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування із застосуванням зброї, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії (зокрема, артилерійські обстріли), які створюють небезпеку для життя та здоров`я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, в тому числі щодо визнання легітимності діяльності «ДНР» та влади її керівників, а також перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України, військовослужбовцями Збройних Сил України й інших військових формувань України, задіяними у проведенні антитерористичної операції на території Донецької області.
Чисельні злочини, вчинені представниками терористичної організації «ДНР» або за їх участі, знайшли своє відображення у зверненнях Верховної Ради України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання «ДНР» терористичною організацією. Зокрема, у Зверненні ВРУ до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому Постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року за № 129-VIII, та Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, національних парламентів держав-членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому Постановою ВРУ від 14.01.2015 за № 106-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму» від 22.07.2014 за № 1597-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків» від 21.04.2015 за № 337-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України» від 22.07.2014 за № 1596-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організації «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 за № 145-VIIІ.
Вказана терористична організація завідомо для ОСОБА_8 є стійкою, має чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків, а також розподіл функцій між її учасниками, на яких покладені відповідні обов`язки згідно з планом спільних злочинних дій.
На керівників блоків покладається керівництво, організація дій та контроль за діяльністю підлеглих їм співучасників злочину за допомогою керівників груп, що входили до вказаних блоків.
При цьому, ОСОБА_8 , усвідомлював, що на керівників та учасників силового блоку (спеціально створених «ДНР» для вчинення терористичних актів не передбачених законом збройних формувань та терористичних груп) покладається забезпечення стійкості терористичної організації шляхом вчинення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних сил України. У свою чергу, на представників політичного блоку покладаються організація збору та отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до терористичної діяльності, чим також забезпечується існування вказаної терористичної організації.
«ДНР» завідомо для ОСОБА_8 має стабільний склад лідерів, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідерам організації, а також план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.
Так, на учасників силового блоку (не передбачених законом збройних формувань та терористичні групи), відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки:
- ведення терористичної діяльності проти органів державної влади, військових підрозділів України та мирного населення, а саме здійснення з використанням невстановленої органами досудового розслідування, військової техніки, в тому числі артилерійського озброєння (самохідні артилерійські установки, реактивні системи залпового вогню, тощо), вогнепальної зброї (кулемети, автомати, гвинтівки, тощо) та боєприпасів (артилерійські снаряди, міни, гранати, тощо) терористичних актів (обстріли з артилерійського озброєння та вогнепальної зброї) відносно військовослужбовців Збройних Сил України та інших військових формувань України, задіяних в проведенні Антитерористичної операції на території Донецької області, працівників органів влади України та інших осіб, в тому числі і мирного населення, з метою дестабілізації обстановки на території Донецької області та України в цілому, сприяння втрати авторитету органів державної влади України та сприяння подальшому захопленню території Донецької області не передбаченими законом збройними формуваннями терористичної організації «ДНР»;
- організація та ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України і військовослужбовцями Збройних сил України, задіяними у проведенні антитерористичної операції;
- створення не передбачених законом збройних формувань та участь у їх діяльності;
- вчинення терористичних актів та диверсій на території України;
- з метою опору представникам державної влади та унеможливлення припинення злочинної діяльності правоохоронними органами та Збройними силами України, організація у групи осіб, які є прихильниками злочинної діяльності учасників «ДНР», озброєння зазначених осіб та керівництво їхніми діями;
- вербування нових учасників до складу силового блоку «ДНР» (не передбачених законом збройних формувань) та керівництво їхніми діями;
- захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об`єктів на території Донецької області;
- захоплення зброї чи заволодіння у інший спосіб боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та забезпечення власної злочинної діяльності;
- викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу легітимну владу в Україні;
- силова підтримка учасників політичного блоку при проведенні незаконного референдуму на території Донецької області про визнання суверенітету незаконного державного утворення «ДНР», а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд;
- організація поставок зброї, бойових припасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичної організації;
- організація виробництва, налагоджування ремонту деяких видів зброї та бойових припасів, створення так званого військово-промислового комплексу «ДНР».
На учасників політичного блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки:
- створення так званих органів державної влади «ДНР» та організація їх діяльності;
- видання так званих нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади «ДНР»;
- організація та проведення незаконного референдуму на території Донецької області про визнання суверенітету незаконного державного утворення «ДНР»;
- проведення агітаційної роботи серед населення щодо діяльності терористичної організації «ДНР» з метою схиляння їх до участі у вказаній терористичній організації та отримання підтримки власної діяльності серед мешканців східних регіонів України;
- організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до їх діяльності, а також її розподілу;
- налагодження взаємодії з терористичною організацією «Луганська народна республіка» та її керівниками з метою координації дій, спрямованих на повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України в порушення порядку, встановленого Конституцією України;
- налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності терористичної організації «ДНР», що перебувають за кордоном з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для протидії правоохоронним органам України та Збройним силам України;
- налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітації, висвітлення діяльності «ДНР», дискредитації діяльності органів державної влади України та осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та формування думки серед населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою закликів до повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні та дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;
- надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам силового блоку «ДНР» (не передбачених законом збройних формувань) для забезпечення їх протиправної діяльності;
- забезпечення учасників «ДНР» транспортом, символікою та агітаційними матеріалами.
При цьому, в політичному блоці «ДНР» постановою № 32-3 від 08.09.2014 так званої «Ради міністрів» терористичної організації «ДНР» створено «Міністерство фінансів «ДНР» та постановою № 37-8 від 06.10.2014 - «Міністерство доходів та зборів «ДНР».
Утримання території, яка тимчасово підконтрольна представникам терористичної організації «ДНР», потребує значних коштів, з метою отримання яких створено так звані «податкові та банківські системи «ДНР».
Так, 03.10.2014 прийнято та введено в дію «Временное Положение о налоговой системе Донецкой народной республики», яким визначено податкову систему «ДНР», введено реєстрацію підприємств та підприємців в так званих «податкових органах «ДНР». Також, 07.10.2014 «Міністерством фінансів «ДНР» створено так званий «Центральный Республиканский Банк «ДНР», який відповідно до «Положения о Центральном Республиканском Банке «ДНР» виконує функції розрахунково-касового центра «ДНР» та здійснює діяльність з надання банківських, фінансових та інших послуг, визначених Положенням.
Зазначені документи, видані представниками терористичної організації «Донецька народна республіка» та якими у своїй діяльності керуються представники «політичного блоку ДНР», приймалися з метою надання вигляду легітимності діяльності терористичної організації «ДНР» всупереч діючому законодавству України і є протиправними та такими, що суперечать основоположним принципам Конституції України та іншим законодавчим актам України.
Так, ОСОБА_8 , діючи з єдиним умислом на сприяння діяльності терористичної організації «ДНР», усвідомлював, що вказана організація діє на території України незаконно та що її учасники застосовують зброю, вчиняють терористичні акти, захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії, які створюють небезпеку для життя та здоров`я людей, завдають значної матеріальної шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокацій воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, а також перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України, військовослужбовцями Збройних Сил України та інших військових формувань України, задіяними у проведенні Антитерористичної операції.
Достовірно усвідомлюючи всі наведені вище обставини, ОСОБА_8 , починаючи з серпня 2015 року (точна дата досудовим розслідуванням не встановлена) по даний час перебуваючи в м. Харкові та м. Горлівка Донецької області, з метою сприяння злочинній діяльності терористичної організації «ДНР» щодо дестабілізації суспільно-політичної обстановки та втрати авторитету до органів державної влади України, діючи за погодженням із керівниками т.зв. вищих органів державної влади «ДНР» та за власною ініціативою, з корисливою метою, незважаючи на встановлену заборону та визначену відповідальність, передбачені ст.ст. 23, 25 Закону України «Про боротьбу з тероризмом», використовуючи власні номери мобільних телефонів НОМЕР_1 , НОМЕР_2 , НОМЕР_3 та електронні поштові скриньки: « ІНФОРМАЦІЯ_2 » і « ІНФОРМАЦІЯ_3 », вчиняв дії спрямовані на перевезення товарно-матеріальних цінностей (продуктів харчування, алкоголю, тютюну та інших товарів першої необхідності) з Російської Федерації на непідконтрольну українській владі територію Донецької області поза митним контролем України.
Зокрема, з моменту початку збройного конфлікту на території Донецької області громадянин України ОСОБА_8 не припинив діяльність підконтрольного йому ТОВ «Продхолдінг» (код ЄДРПОУ 36685802, юридична адреса: Донецька область, м.Краматорськ, вул. Косіора, буд. 3, фактична адреса: Донецька область, м. Горлівка, вул. Озерянівська, 4, керівник та співзасновник - ОСОБА_8 , співзасновник його донька ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ), яке спеціалізується на оптовій торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, та маючи особисті стосунки з представниками незаконних збройних формувань т.зв. «ДНР» налагодив схему з постачання та реалізації вказаних товарів до мережі продуктових супермаркетів «Аверс» (налічує 11 супермаркетів в м. Горлівка) на тимчасово окупованих територіях через підконтрольні йому ТОВ «Восток-групп» (код ЄДРПОУ 36975716, юридична та фактична адреса: м. Горлівка, вул. Черніцина, буд. 1, керівник - ОСОБА_11 ІНФОРМАЦІЯ_5 , засновник його дружина ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ), ТОВ «Продінвест» (код ЄДРПОУ 32804880, Донецька область, м. Горлівка, вул. Першотравнева, 18, кв. 2, засновник та керівник - ОСОБА_12 ), які також спеціалізуються на роздрібній торгівлі продовольчих товарів.
З серпня 2015 року (точна дата досудовим розслідуванням не встановлена) вказані підприємства не подають звітність до податкових органів України, так як продовжили роботу в т.зв. «ДНР» за псевдо законодавством, де зареєстровані у відповідному реєстрі юридичних осіб т.зв. «ДНР».
14.01.2016 ОСОБА_8 будучи директором ТОВ «Продхолдінг» особисто уклав та підписав контракт № 14/01/16 з ТОВ «ТД Калинка» (ІПН 7718916160, ОГРН 17000174, м. Москва, вул. Профсоюзна, 56) щодо поставки продуктів харчування на загальну суму 3 млн. грн. При цьому, в контракті зазначено про те, що ТОВ «Продхолдінг» фактично здійснює свою діяльність за адресою: Донецька область, м. Горлівка, вул. Озерянівська, 4, тобто на тимчасово окупованій території України, що підконтрольна т.зв. «ДНР». Крім того, зі змісту контракту випливає, що ТОВ «Продхолдінг» має відкритий розрахунковий рахунок № НОМЕР_4 в російських рублях у т.зв. «ЦРБ ДНР» та рахунок № НОМЕР_5 у Ростовському філіалі ТОВ «ЦМР Банк».
Водночас, з метою забезпечення постачання товарів до т.зв. «ДНР» ОСОБА_8 створено на підконтрольних йому осіб ТОВ «Прод-Импекс» (ОГРН 1169800037747, Республіка Південна Осетія, м. Цхінвал, вул. Героїв, 1, керівник ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ) та ПП « ОСОБА_13 ».
При цьому, у ТОВ «Прод-Импекс» наявні рахунки у КБ «Международный Расчетный Банк» № НОМЕР_6 та у Ростовському філіалі Банку «Центр международных расчетов» № 40807810150040000125.
На вказані рахунки у РФ ТОВ «Восток-групп» систематично перераховує грошові кошти для закупівлі товарів з власного рахунку в рублях у т.зв. Центральному Республіканському Банку НОМЕР_7 , що відкритий у відділенні № 0004/1 (м. Горлівка).
Зазначена схема з перерахування коштів з території т.зв. «ДНР» використовується через відмову російських підприємств, у зв`язку з можливими санкціями, отримувати грошові кошти шляхом прямого перерахування.
За вказівкою ОСОБА_8 , у всіх договорах ТОВ «Восток-групп» зазначене як отримувач товару зі своїми юридичними реквізитами: код ЄДРПОУ 36975716, Україна, Донецька область, м. Горлівка, вул. Черніцина, 1. Зазначене підприємство є платником податків в бюджет т.зв. «ДНР», а також активно бере участь у функціонуванні т.зв. «Міністерства промисловості та торгівлі ДНР» і «Міністерства економічного розвитку ДНР».
Так, 11.09.2017 особою на ім`я ОСОБА_14 , яка знаходиться на тимчасово непідконтрольних територіях Донецької області, за погодженням в телефонному режимі з ОСОБА_8 та за вказівкою останнього, сплачено податки до т.зв. податкових органів «ДНР» в сумі 449 442 російських рублів за діяльність супермаркету торгової мережі «Аверс», що знаходиться за адресою - Донецька область, м. Горлівка, проспект Перемоги, 10.
Крім того, ТОВ «Восток-групп» розмитнює російські товари на території т.зв. «ДНР» та сплачує відповідне мито, за рахунок якого формується т.зв. «бюджет ДНР».
Також встановлено, що до впровадження вищевказаної протиправної схеми ОСОБА_8 залучив громадянку України ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , яка займає посаду бухгалтера ТОВ «Восток-групп». До її функціональних обов`язків входить подання своєчасної звітності до органів державної влади т.зв. «ДНР», моніторинг фінансового стану підприємства, організація роботи з клієнтами та партнерами, здійснення нарахування заробітної плати працівникам підприємства та здійснення валютних операцій.
В той же час, ТОВ «Восток-групп» та ТОВ «Продхолдінг» мають відкриті банківські рахунки у т.зв. Центральному республіканському банку «ДНР», з яких відповідно до ст. 11 т.зв. Закону «Про податкову систему», що діє на окупованій території, за вказівкою ОСОБА_8 сплачуються відповідні псевдоподатки до республіканського бюджету т.зв. «ДНР». Кошти, сплачені до т.зв. республіканського бюджету «ДНР», згідно з відомчим класифікатором видатків бюджету «ДНР» від 26.12.2014 № 20 розподіляються між головними розпорядниками коштів бюджету «ДНР», у тому числі т.зв. збройними силами «ДНР», які систематично проводять розвідувально-підривну та терористичну діяльність проти органів державної влади України та її громадян.
Відповідно до ст. 10 «Закона «ДНР» «О Вооруженных Силах ДНР» № 15/04-ВС від 20.06.2016 «…Министерство обороны осуществляет материально-техническое, военно-техническое и ресурсное обеспечение повседневной и боевой деятельности войск за счет финансирования со стороны правительства ДНР».
Разом з цим, відповідно до ст. 40 «Закона «ДНР» «О полиции» № 85-ІНС від 07.08.2015, «Финансовое обеспечение деятельности полиции…, является расходным обязательством Донецкой Народной Республики и обеспечивается за счет средств государственного бюджета. Финансовое обеспечение деятельности полиции может осуществляться за счет средств, поступающих на основании договоров от министерств, других центральных органов исполнительной власти, государственных органов, предприятий, учреждений, организаций и граждан…», ст. 41 зазначеного «Закону» передбачено «Материально-техническое обеспечение деятельности полиции осуществляется за счет бюджетных ассигнований государственного бюджета на соответствующий год. Материально-техническое обеспечение деятельности полиции осуществляться за счет средств, поступающих на основании договоров от министерств, других центральных органов исполнительной власти, государственных органов, предприятий, учреждений, организаций и граждан…», «Обеспечение полиции оружием, боеприпасами, специальными средствами, продовольствием и обеспечение сотрудников полиции вещевым имуществом осуществляется по нормам, устанавливаемым Советом Министров Донецкой Народной Республики…».
Крім цього, згідно з ст. 8 «Закона «ДНР» «О министерстве государственной безопасности» № 02-ІНС від 12.12.2014 «…Обеспечение деятельности МГБ ДНР, включая материально-техническое, финансовое обеспечение и создание обеспечивающей инфраструктуры, является расходным обязательством Донецкой Народной Республики…».
Тобто, фактично сплата податків ТОВ «Восток-групп» та ТОВ «Продхолдінг» податків та асигнувань до т.зв. «бюджету ДНР», забезпечує діяльність, в тому числі і силового блоку т.зв. «ДНР».
Відповідно до наказу Державної фіскальної служби України від 22.12.2014 № 385 рух через митні пости тимчасово непідконтрольних українській владі територій Донецької та Луганської областей припинено з 01.01.2015, що свідчить про порушення ТОВ «Восток-групп» та ТОВ «Продхолдінг» положень чинного законодавства України.
Таким чином, ОСОБА_8 підозрюється у тому, що своїми умисними діями, за викладених вище обставин, вчинив сприяння діяльності терористичної організації, тобто злочин, передбачений ч. 1 ст. 258-3 КК України.
09.03.2018 ОСОБА_16 повідомлено про підозру за ч. 1 ст. 258-3 КК України.
В судовому засіданні прокурор ОСОБА_5 підтримав клопотання та просив звільнити від кримінальної відповідальності ОСОБА_8 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 258-3 КК України, у зв`язку з тим, що останній добровільно повідомив правоохоронний орган про відповідну терористичну діяльність, сприяв розкриттю злочинів, вчинених у зв`язку з діяльністю терористичної організації «Донецька народна республіка», не є керівником чи організатором терористичної групи чи організації та в діях підозрюваного не встановлено складу іншого злочину.
ОСОБА_8 суду пояснив, що йому роз`яснено та зрозуміло суть підозри, підставу для звільнення від кримінальної відповідальності, його право заперечувати проти закриття кримінального провадження з цієї підстави. Просив суд звільнити його від кримінальної відповідальності на підставі ч. 2ст.258-3 КК України, у зв`язку з його добровільним повідомленням про вчинення протиправної діяльності та сприянням у розкритті злочинів, пов`язаних з діяльністю терористичної організації «Донецька народна республіка».
Захисники ОСОБА_6 та ОСОБА_7 просили задовольнити клопотання прокурора та звільнити ОСОБА_8 від кримінальної відповідальності на підставі ч.2ст.258-3 КК України, скасувати запобіжний захід, обраний щодо ОСОБА_17 у виді тримання під вартою, а також скасувати заходи забезпечення кримінального провадження у виді арешту майна ОСОБА_18 .
Колегія суддів, вислухавши думку учасників судового провадження, вивчивши клопотання та перевіривши матеріали кримінального провадження, надані прокурором у судовому засіданні, прийшла до висновку про можливість задовольнити клопотання виходячи з наступного.
Відповідно до ст.285 КПК України особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Так, суд має право закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених пунктами 4-8 частини першої або частиною другоюстатті 284 цього Кодексу.
Згідно п. 1 ч. 2ст.284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Відповідно до положень ч. 2ст.258-3 КК України, особа, крім організатора і керівника терористичної групи чи терористичної організації, яка добровільно повідомила правоохоронний орган про відповідну терористичну діяльність, сприяла її припиненню або розкриттю злочинів, вчинених у зв`язку із створенням або діяльністю такої групи чи організації, якщо в її діях немає складу іншого злочину, звільняється від кримінальної відповідальності за діяння, передбачене частиною першою цієї статті.
Як убачається з наявних в розпорядженні суду матеріалів, ОСОБА_8 09 березня 2018 року повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1ст.258-3 КК України.
Також в судовому засіданні встановлено, що 05 квітня 2018 року під час допиту у якості підозрюваного ОСОБА_8 добровільно повідомив про свою участь в терористичній діяльності терористичної організації «Донецька народна республіка» та сприяв розкриттю злочинів, вчинених у зв`язку з діяльністю даної терористичної організації шляхом повідомлення відомої йому інформації про осіб з числа керівників центральних органів влади так званої «ДНР», та інші суттєві для досудового розслідування обставини, вину у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення визнав повністю.
Крім того, досудовим розслідуванням у діях ОСОБА_8 не було встановлено ознак участі у вчиненні вказаного кримінального правопорушення як організатора чи керівника такої терористичної організації, а також не встановлено складу інших кримінальних правопорушень.
Таким чином судом встановлено, що ОСОБА_8 добровільно повідомив правоохоронний орган про відповідну терористичну діяльність, сприяв розкриттю злочинів, вчинених у зв`язку з діяльністю терористичної організації «Донецька народна республіка» та в його діях відсутній склад іншого злочину, а тому, на підставі ч. 2ст.258-3 КК України, він підлягає звільненню від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1ст.258-3 КК України.
Вирішуючи питання про скасування відносно ОСОБА_8 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, колегія суддів встановила наступне.
Так, відповідно до ст.203 КПК України, ухвала про застосування запобіжного заходу припиняє свою дію після закінчення строку дії ухвали про обрання запобіжного заходу, ухвалення виправдувального вироку чи закриття кримінального провадження, в порядку передбаченому цим Кодексом.
На підставі викладеного, обраний стосовно ОСОБА_8 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою підлягає скасуванню.
Процесуальних витрат у кримінальному провадженні немає.
Долю речових доказів необхідно вирішити у відповідності до вимог ст. 100 КПК України.
Заходи забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна, накладеного ухвалами слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 09.03.2018 р. на майно, документи та грошові кошти ОСОБА_17 та майно і грошові кошти доньки підозрюваного ОСОБА_19 - скасувати.
Керуючись ст.ст.285-288, 314, 369-372, 376 КПК України, ст.44, ч.2 ст.258-3 КК України, суд, -
УХВАЛИВ:
Звільнити підозрюваного ОСОБА_8 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.258-3 КК України, від кримінальної відповідальності на підставі ч.2 ст.258-3 КК України.
Кримінальне провадження відносно ОСОБА_8 за ч.1 ст.258-3 КК України, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22017000000000097 від 06 березня 2017 року - закрити.
Запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, обраний відносно підозрюваного ОСОБА_8 - скасувати.
Речові докази ноутбук Asus s/n ВА0ААS174229; грошові кошти купюрами номіналом 100 доларів США у кількості 71 купюри, в загальній сумі 7 100 доларів США, вилучені за місце проживання доньки ОСОБА_17 ОСОБА_20 , повернути останній;
- Посвідчення інваліда праці НОМЕР_8 на ім`я ОСОБА_8 ; паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_9 на ім`я ОСОБА_8 ; паспорт громадянина України НОМЕР_10 на ім`я ОСОБА_8 , мобільний телефон IРhоnе А1778 чорного кольору; мобільний телефон Мі МАЕ 136, чорного кольору; мобільний телефон Nokia RМ-1110 з сім-карткою; Блокнот Notebоок чорного кольору; банківські картки ПАТ КБ «ПриватБанк» НОМЕР_11 , НОМЕР_12 , 2 од.; ноутбук Asus із зарядним пристроєм; квитанція №547302 на 1 аркуші; квитанція №547868 на 1 аркуші; аркуш паперу із чорновими записами на 1 аркуші; банківські картки ПАТ КБ «ПриватБанк» із номерами НОМЕР_13 , НОМЕР_14 , НОМЕР_15 , НОМЕР_16 , всього 4 од., конверт з документами; флеш-носії у кількості 7 од.; жорсткий магнітний диск; грошові кошти купюрами номіналом 100 доларів США у кількості 400 одиниць; грошові кошти купюрами номіналом 100 доларів США у кількості 6 одиниць; грошові кошти купюрами номіналом 50 доларів США у кількості 20 одиниць; грошові кошти купюрами номіналом 500 гривень у кількості 200 одиниць; грошові кошти купюра номіналом 1000 рублів РФ у кількості 1 одиниця; грошові кошти купюра номіналом 100 рублів РФ у кількості 2 одиниці; планшет іРаd А1459, які вилучені за місцем проживання ОСОБА_17 , повернути ОСОБА_18 .
Арешт, накладений ухвалами слідчих суддів Шевченківського районного суду м.Києва від 09.03.2018 р. на майно, документи та грошові кошти ОСОБА_17 та майно і грошові кошти доньки підозрюваного ОСОБА_19 - скасувати.
Ухвала може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва протягом 7 (семи) днів з дня її оголошення через Шевченківський районний суд м. Києва.
Ухвала набирає законної сили на наступний день після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку не подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Оголосити повний текст ухвали 04 травня 2018 року о 18 год. 30 хв.
СУДДІ:
ОСОБА_1 ОСОБА_3 ОСОБА_2
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.05.2018 |
Оприлюднено | 01.03.2023 |
Номер документу | 73791473 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Кравченко Станіслав Іванович
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Антонюк М. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні