Справа № 522/22941/17
Провадження № 1-кп/522/7902/18
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 травня 2018 року м. Одеса
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси - ОСОБА_1 , секретар судового засідання - ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 у кримінальному провадженні № 32017160000000099 від 13.10.2017 року про надання тимчасового доступу до речей та документів -,
В С Т А Н О В И В:
Старший слідчий з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_3 звернулася до слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси із клопотанням про тимчасовий доступ до документів, що знаходиться у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДР НОМЕР_1 ).
Слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №32017160000000099 від 13.10.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що службові особи ПП « ОСОБА_5 » (ЄДР НОМЕР_2 ) протягом 2017 року діючи умисно, шляхом реалізації товарної сільськогосподарської продукції за готівкові кошти, без відповідного відображення даних фінансово-господарських операцій в документах бухгалтерського обліку та податкової звітності підприємства, ухилились від сплати податку на додану вартість, на загальну суму 4 028 тис. грн., що є коштами в особливо великих розмірах.
Разом з тим, виявлено, що безпосередньо контроль над фінансово-господарською діяльністю ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДР НОМЕР_2 ) здійснює ОСОБА_6 (іпн. НОМЕР_3 ).
Крім того, ОСОБА_6 окрім підприємства ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДР НОМЕР_2 ) здійснює контроль над фінансово-господарською діяльністю наступних підприємств: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДР НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДР НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДР НОМЕР_6 ), які також задіяні та використовуються в схемі по ухиленню від сплати податків.
Офісне приміщення вище вказаних підприємств знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Разом з тим, в ході досудового розслідування встановлено, що протягом 2017 року ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДР НОМЕР_1 ) здійснювало фінансово-господарські операції з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ПП « ОСОБА_5 ».
Так, в листопаді місяці 2017 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за 11 місяць 2017 року та розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, придбали у ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » пшеницю 6-го класу у кількості 5900 т. на загальну суму 27789000 грн. (ПДВ 4631 500 грн).
Разом з тим, в листопаді місяці 2017 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за 11 місяць 2017 року та розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, придбали у ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » пшеницю 6-го класу у кількості 3 660 т. на загальну суму 17238 600 грн. (ПДВ 2873 100) грн.
З метою встановлення реальності, товарності та якості проведених операцій, виявленню яким чином здійснювалось постачання сільськогосподарської продукції, слідчим управлінням ФР ГУ ДФС в Одеській обласні направлено на адресу ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » вимогу в порядку ст. 93 КПК України про надання копій документів щодо фінансово-господарських операцій з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».
На адресу СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області надійшла відповідь про відмову в наданні документів, посилаючись, що на Підприємство не покладено обов`язок на вимогу слідчого надавати документи.
Разом з тим, 28.03.2018 року ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » подано розрахунок коригування суми ПДВ за лютий місяць 2018 року, відповідно до якого, у таблиці 1 рядка 7 відкориговано суму реалізації товару на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » у листопаді 2017 року у сумі 4631500 грн. ПДВ., а також відповідно до таблиці 1 рядка 6 відкориговано суму реалізації товару на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » у листопаді 2017 року у сумі 2 669000 грн. ПДВ.
Крім того, в ході аналізу податкової звітності ПП « ОСОБА_5 », а саме відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за 11 місяць 2017 року встановлено, що ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на адресу ПП « ОСОБА_5 » здійснило реалізацію гороху у кількості 900 т. на загальну суму 9358200 грн. (ПДВ 1559700 грн.)
З урахуванням вище викладеного, враховуючи, що вказані операції мають ознаки сумнівних, на даний час виникла необхідність у долучені до матеріалів кримінального провадження документів щодо вище вказаних операцій.
Згідно п. 3 ст. 44 Податкового Кодексу України (із змінами та доповненнями) платники податків зобов`язані забезпечити зберігання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш, як 1095 днів з дня подання податкової звітності.
У ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » зберігаються бухгалтерські документи по взаємовідносинах з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ПП « ОСОБА_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », а саме: договори (угоди), додаткові договори (угоди), накладні та податкові накладні, товарно-транспортні накладні, акти приймання-передачі виконаних робіт, рахунки-фактури та інше, а також документи, що стали підставою для подання розрахунку коригування суми ПДВ
У зазначених документах, наявна інформація, яка не містить охоронюваної законом таємниці, є предметом доказування та має значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
До судового засідання слідчий чи прокурор не з`явилися, просили здійснювати розгляд клопотання за його відсутності, та вказали, що виклик особи у якої знаходиться зазначена інформація, може мати негативні наслідки.
Дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, у випадку можливості використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та у разі неможливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Наявні у кримінальному провадженні матеріали дають достатні підстави вважати, що перелічена інформація яка перебуває у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДР НОМЕР_1 ) має значення для кримінального провадження, оскільки іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, неможливо, та вилучення вказаної документації необхідне для повного, об`єктивного та усестороннього кримінального провадження.
За таких обставин, є підстави, передбачені ст. 159-163 КПК України, для наданнятимчасового доступу до зазначених у клопотанні речей та документів.
Керуючись ст.ст. 131, 132, 159, 160, 162, 163 КПК України, слідчий суддя -
уХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 у кримінальному провадженні № 32017160000000099 від 13.10.2017 року про надання тимчасового доступу до речей та документів задовольнити.
Надати старшому слідчому з ОВС першого ВРКП СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_3 та іншим слідчим слідчої групи по кримінальному провадженню №32017160000000099, а також іншим особам, що будуть діяти за дорученням (постановою) слідчого тимчасовий доступ до речей та документів, та можливість вилучення (виїмку) у ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДР НОМЕР_1 ) завірених копій усіх документів, які були укладенні з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДР НОМЕР_6 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДР НОМЕР_5 ) щодо реалізації пшениці 6-го класу на адресу останніх підприємств в листопаді місяці 2017 року, у тому числі: договори (угоди), додаткові договори (угоди), накладні та податкові накладні, товарно-транспортні накладні, акти приймання-передачі виконаних робіт, рахунки-фактури та інші, а також документи, що стали підставою для подання розрахунку коригування сум податку на додану вартість по вказаним операціям та документи, які при цьому укладались. Документи щодо реалізації гороху в листопаді місяці 2017 року у кількості 900 т. ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на адресу ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДР НОМЕР_2 ), у тому числі: договори (угоди), додаткові договори (угоди), накладні та податкові накладні, товарно-транспортні накладні, акти приймання-передачі виконаних робіт, рахунки-фактури та інші.
Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня її постановлення тобто до 02.06.2018 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
02.05.2018
Дата ухвалення рішення | 02.05.2018 |
Оприлюднено | 28.02.2023 |
Номер документу | 73795622 |
Судочинство | Кримінальне |
Суть | надання тимчасового доступу до речей та документів |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Попревич В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні