Ухвала
від 04.05.2018 по справі 345/1307/18
КАЛУСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №345/1307/18

Провадження № 1-кп/345/221/2018

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04.05.2018 року м. Калуш

Калуський міськрайонний суд ІваноФранківської області

у складі: головуючого судді ОСОБА_1

секретаря судового засідання ОСОБА_2

з участю: прокурора ОСОБА_3

захисника ОСОБА_4

підозрюваного ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Калуш клопотання прокурора відділу прокуратури Івано-Франківської області ОСОБА_3 про звільнення від кримінальної відповідальності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Бучач Тернопільської області, зареєстрованого та жителя АДРЕСА_1 , працює директором ТзОВ "Завод ДК Орісіл", українця, громадянина України, з середньо спеціальною світою, одруженого, раніше не судимого, за ст. 212 ч. 1 КК України, суд -

В С Т А Н О В И В:

згідно клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності, ОСОБА_5 , перебуваючи упродовж 2015-2017 років на посаді директора товариства з обмеженою відповідальністю "Завод ДК Орісіл" (код ЄДРПОУ 37130116), будучи наділеним адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями, діючи умисно, всупереч вимог статті 157 та пп.1 п.1 ст. 50, пп.1,2 ч.1 ст.277 Митного кодексу України, ухилився від сплати ввізного мита на суму 119тис. 966 грн, імпортного збору в сумі 52 тис. 027 грн., а також, усупереч вимог пп. 54.3.6 п. 54.3 ст. 54, пп. в) п. 185.1 ст. 185 , п. 187.8 ст. 187 та п. 190.1 ст. 190 Податкового кодексу України, ухилився від сплати податку на додану вартість на суму 514тис. 263 грн., а всього ухилився від сплати податків на загальну суму 686тис. 256 грн., що є значним розміром.

Очоливши ТзОВ "Завод ДК Орісіл", основним видом діяльності якого було виробництво іншої хiмiчної продукцiї, н.в.i.у., ОСОБА_5 займався питаннями імпорту давальницької сировини "метилтрихлорсилан", його переробкою на території України в "діоксид кремнію" і подальшою реалізацією готової продукції, а також як керівник відповідав за достовірність і повноту бухгалтерського обліку та податкової звітності, а відтак правильністю нарахування та сплати податкових зобов`язань.

Однак, перебуваючи на займаній посаді, ОСОБА_5 вирішив мінімізувати сплату митних платежів та податку на додану вартість, що згідно ст.9 Податкового кодексу України відносяться до загальнодержавних податків, шляхом невідображення в бухгалтерському та податковому обліках товариства обсягів придбання товарів (тари імпортованої продукції), що мало призвести до фактичного ненадходження до бюджету коштів у значних розмірах.

Упродовж 2015-2017 років ТзОВ "Завод ДК Орісіл" здійснювало імпорт давальницької сировини "метилтрихлорсилан", що поставлявся на територію України в металевих бочках, об`ємом 200 л., які фактично не декларувалися і, відповідно до ст. 147 Митного кодексу України та згідно укладених угод, мали бути повернуті в режимі експорт (ЕК 11 АА).

Реалізовуючи свій злочинний намір, ОСОБА_5 підписав як директор ТзОВ"Завод ДК Орісіл" ряд договорів купівлі-продажу давальницької сировини для подальшої її переробки на території України та експорту готової продукції з наступними нерезидентами: "Beyond industries (China) limited", "Hangzhou Bayee Chemical CO., LTD", "Hangzhou New Decorative Material CO., LTD.", "Inner Mongolia Sucon Silicone CO., LTD", "Nanjing Union Chemical Industry CO., LTD".

Так, маючи на меті вчинити умисне ухилення від сплати податків, ОСОБА_5 протягом 2015-2017 років здійснив оформлення в режимі переробки (ІМ51ДЕ) "метилтрихлорсилану" за 61-ою митною декларацією, який було ввезено в металевих бочках у кількості 18 тис. 880 штук.

Вказані металеві бочки, в яких була отримана сировина, підлягали поміщенню у відповідний митний режим до закінчення строку переробки або підлягали видаленню (поверненню) відповідно до законодавства України до закінчення строку переробки товарів. Придбання вказаних металевих бочок у нерезидентів було незаконне.

Однак, проводячи операції, пов`язані з придбанням продукції (тари) у вказаних нерезидентів, ОСОБА_5 достовірно знав про те, що дані операції також призведуть до заниження податкових зобов`язань з податку на додану вартість та ввізного мита, а в подальшому отриманий товар (тару) ОСОБА_5 , у порушення вимог ст.157 Митного кодексу України, реалізовував на території України, зокрема ПП"ІННОКС", ТОВ "Опрон-Плюс" і ТОВ "Трі-Ленд".

Таким чином ОСОБА_5 , будучи директором ТзОВ"Завод ДК Орісіл", виконуючи свій злочинний умисел, спрямований на ухилення від сплати податків, діючи в порушення п. 1 ст.65 Митного кодексу України, не помістив у відповідний митний режим до закінчення строку переробки металеві бочки та пластмасові палети по митних деклараціях, які відображені у додатку 3, а натомість придбавав указані товари та реалізовував їх, чим занизив митну вартість на суму 2млн.399тис.322грн., і тим самим допустив порушення вимог підпункту 218.1 статті 218 Податкового кодексу України.

У 2015-2017 роках ОСОБА_5 занижено: ввізне мито на суму 119тис.966 грн., додатковий імпортний збір на суму 52тис.027 грн. та податкові зобов`язання з податку на додану вартість на суму 514 тис. 263 грн.

Внаслідок таких дій ОСОБА_5 товариством з обмеженою відповідальністю "Завод ДК Орісіл" не нараховано та не сплачено митні платежі і податок на додану вартість на придбаний товар (тару) на загальну суму 686тис.256 грн.

Неправомірність дій ОСОБА_5 щодо заниження ввізного мита, додаткового імпортного збору та податкових зобов`язань з податку на додану вартість упродовж 2015-2017 років установлено проведеною документальною позаплановою виїзною перевіркою ТзОВ"Завод ДК Орісіл", за результатами якої виявлено порушення вимог статті 157 та пп.1 п.1 ст. 50, пп.1,2 ч.1 ст.277 Митного кодексу України, вимог пп. 54.3.6 п. 54.3 ст. 54, пп. в) п. 185.1 ст. 185, п. 187.8 ст. 187 та п. 190.1 ст. 190 Податкового кодексу України та донараховано у зв`язку з цим 686тис. 256 грн. податків.

Таким чином ОСОБА_5 , діючи всупереч згаданих норм Податкового та Митного кодексів України, ухилився від сплати 119тис. 966 грн. ввізного мита, 52 тис. 027 грн. імпортного збору та 514тис. 263 грн. податку на додану вартість, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів на загальну суму 686тис. 256 грн. податків.

З огляду на викладене, ОСОБА_5 своїми умисними діями, які виразились в ухиленні від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введеного в установленому законом порядку, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у значних розмірах, вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ст.212 ч.1 КК України.

Зазначені обставини підтверджуються зібраними у ході досудового розслідування доказами, зокрема, актом документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ"Завод ДК Орісіл" №4/09-19-14/37130116 від 28.02.2018, яким встановлено порушення вимог статті 157 та пп.1 п.1 ст. 50, пп.1,2 ч.1 ст.277 Митного кодексу України, вимог пп. 54.3.6 п. 54.3 ст. 54, пп. в) п. 185.1 ст. 185, п. 187.8 ст. 187 та п. 190.1 ст. 190 Податкового кодексу України та донараховано у зв`язку з цим 686тис. 256 грн. податків, первинними бухгалтерськими документами ТзОВ"Завод ДК Орісіл" щодо проведення купівлі-продажу давальницької сировини та експорту готової продукції для "Beyond industries (China) limited", "Hangzhou Bayee Chemical CO., LTD", "Hangzhou New Decorative Material CO., LTD.", "Inner Mongolia Sucon Silicone CO., LTD", "Nanjing Union Chemical Industry CO., LTD", митними деклараціями та деклараціями з податку на додану вартість за 2015-2017 роки, а також іншими матеріалами досудового розслідування в їх сукупності.

У зв`язку із цим 30.03.2018 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст.212 ч.1ККУкраїни.

Унаслідок вказаних дій до бюджету фактично не надійшло 119тис. 966грн. ввізного мита, 52 тис. 027 грн. імпортного збору та 514тис. 263 грн. податку на додану вартість, які разом із фінансовими санкціями до притягнення ОСОБА_5 до кримінальної відповідальності відшкодовано в повному обсязі.

Повне погашення донарахованих сум податків та фінансових санкцій підтверджується платіжними дорученнями № 940, №941, №942 від 23.03.2018.

В судовому засіданні підозрюваний визнав вину у вчиненні інкримінованого йому злочину у повному обсязі. Просив звільнити його від кримінальної відповідальності на підставі ст. 212 ч. 4 КК України, у зв`язку з відшкодуванням шкоди, завданої внаслідок несвоєчасної сплати податку. Наслідки закриття кримінального провадження з зазначених мотивів йому роз`яснено.

Захисник ОСОБА_4 також просив звільнити ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності на підставі ст. 212 ч. 4 КК України, у зв`язку з відшкодуванням шкоди

Прокурор вважає, що за наведених обставин ОСОБА_5 слід звільнити від кримінальної відповідальності та кримінальне провадження закрити.

Вислухавши думку учасників судового розгляду, перевіривши письмові матеріали справи, суд вважає, що підозрюваного слід звільнити від кримінальної відповідальності, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 212 ч. 4 КК України особа, яка вчинила діяння, передбачені частинами першою, другою, або діяння, передбачені частиною третьою (якщо вони призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів в особливо великих розмірах) цієї статті, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо вона до притягнення до кримінальної відповідальності сплатила податки, збори (обов`язкові платежі), а також відшкодувала шкоду, завдану державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня).

Згідно ст. 3 п.14 КПК України притягнення до кримінальної відповідальності - стадія кримінального провадження, яка розпочинається з моменту повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.

З клопотання вбачається, що ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ст. 212 ч.1 КК України, 30.03.2018 /а.с. 14-17/, в той час як повне погашення донарахованої суми податку та фінансових санкцій здійснено 23.03.2018 /а.с. 22, 23, 24/.

Як вбачається з матеріалів справи, інкримінований ОСОБА_5 злочин, передбачений ст. 212 ч.1 КК України вчинено ним вперше, має місце позитивна посткримінальна поведінка особи, що полягає у сплаті належних сум податків та фінансових санкцій 23.03.2018, тобто до повідомлення йому про підозру 30.03.2018. При цьому, суд враховує характеристику підозрюваного /а.с. 18/, те що він раніше не судимий /а.с. 19/, на обліку в психіатра та нарколога не перебуває /а.с. 20, 21/.

Згідно ст. 284 ч.2 п.1 КПК України, кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Даних, які б перешкоджали закриттю кримінального провадження на підставі ст. 212 ч.4 КК України, ст.284 ч.2 п.1 КПК України, судом не встановлено.

На підставі викладеного, керуючись ст.212 КК України, ст.ст. 284, 314, 370, 372 КПК України, суд -

У Х В А Л И В :

ОСОБА_5 звільнити від кримінальної відповідальності за ст. 212 ч. 1 КК України на підставі ст.212 ч.4 КК України, в зв`язку з повною сплатою податків та відшкодуванням шкоди, завданої державі їх несвоєчасною сплатою, а кримінальне провадження щодо ОСОБА_5 за ст. 212 ч. 1 КК України - закрити.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Ухвала може бути оскаржена до апеляційного суду Івано-Франківської області протягом семи днів з дня її оголошення, шляхом подачі апеляційної скарги через Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області.

ГОЛОВУЮЧИЙ:

Дата ухвалення рішення04.05.2018
Оприлюднено01.03.2023

Судовий реєстр по справі —345/1307/18

Ухвала від 04.05.2018

Кримінальне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Сухарник І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні