ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 грудня 2016 р. Справа № 804/1738/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Царікової О.В., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба плюс" про застосування адміністративного арешту коштів на рахунках підприємства, -
ВСТАНОВИВ :
24 березня 2016 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба плюс" про застосування адміністративного арешту коштів на рахунках підприємства.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що у зв'язку з не допущенням працівників позивача до проведення перевірки, призначеної на підставі наказу Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 23.03.2016 № 195 позивач звернувся до суду з позовом про застосування повного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба плюс". Згідно зі ст. 94 ПК України, арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду, що і стало підставою для звернення до суду з цим адміністративним позовом.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.03.2016 відкрито провадження у цій справі та призначено її до розгляду на 20.04.2016.
У судове засідання 21.12.2016 позивач не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений судом належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.
Представник відповідача у судове засідання з'явився, заперечив проти позову з підстав, викладених у письмових запереченнях та зазначив, що працівники контролюючого органу до перевірки допущені не були, у зв'язку з тим, що направлення на перевірку від 23.03.2016 № 209/14-01 за своїм змістом не відповідали наказу від 23.03.2016 №195 в частині мети перевірки, а посади осіб, зазначені в направленнях на перевірку від 23.03.2016 не відповідали посадам осіб, які зазначені в їх службових посвідченнях.
Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Згідно з ч. 6 статті 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін у порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з таких підстав.
Як встановлено судом та підтверджується наявними матеріалами справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Дружба плюс" перебуває на обліку в Криворізькій південній об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Згідно п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно з п. 77.1 ст. 77 ПК України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.
Пунктом 77.4 ст. 77 ПК України передбачено, що про проведення документальної планової перевірки керівником контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.
Наказом Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 23.03.2016 № 195 призначено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Дружба Плюс (код ЄДРПОУ 30871269) з питань достовірності формування фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами: ДП "САНТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 25394566), ТОВ КАТЕРИНОПІЛЬСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР (код ЄДРПОУ 32580463), ТОВ "КЕРНЕЛ-ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 31454383), ПП "БЕССАРАБІЯ-В" (код ЄДРПОУ 35434347), ТОВ "ФАЛЬКОН- УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 37674718), ТОВ "ОПТІМУС ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 36726843), ТОВ "АТБ-МАРКЕТ" (код ЄДРПОУ 30487219), ТОВ "АТ КАРГІЛЛ" (код ЄДРПОУ 20010397), ТОВ "БТГ ПАКТУАЛ КОМОДІТІС (УКРАЇНА)" (код ЄДРПОУ 39112319), ПРАТ ''КРЕАТИВ" (код ЄДРПОУ 31146251), ТОВ "АДМ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 33546533), ТОВ "СТАЛЬ (код ЄДРПОУ 35394737), ТОВ "АГРОФІРМА ЮГ-ЗЕРНОТРЕЙД"" (код ЄДРПОУ 33874571), ТОВ "ТД ПОЛІМАКС" (код ЄДРПОУ 38812703), ТОВ "МЕТАЛЗЮКРАЙН КОРП ЛТД" (код ЄДРПОУ 19349403), ТОВ "БІОЛІДЕР" (код ЄДРПОУ 38200629), ТОВ "АДМ ТРЕЙДІНГ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 20027449), ПАТ "МЗВКК" АБО ПАТ "МИРОНІВСЬКИЙ ЗАВОД ПО ВИГОТОВЛЕННЮ КРУП І КОМБІКОРМІВ" (код ЄДРПОУ 951770), ТОВ ГЛЕНПОРТ ОДЕСА" (код ЄДРПОУ 38721941), ТОВ "СП "СКОРПІОН" (код ЄДРПОУ 21900854), ТОВ "МАСТЕР ОІЛ" (код ЄДРПОУ 38879071), ПП КОМПАНІЯ "НІКА ПАЛЛАНТ" (код ЄДРПОУ 36700212), ТОВ ВІДРОДЖЕННЯ'' (код ЄДРПОУ 30699186), ТОВ "БІЗОН-ІМПОРТ" (код ЄДРПОУ 34217047), ТОВ "ШЕСТЕРНЯ-АГРОБІЗНЕС" (код ЄДРПОУ 39250780), СТОВ СОЮЗ-З (код ЄДРПОУ 30268889), ТОВ "УНІРЕМ-АГРО ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 36442105), ПП "АТК - ДНІПРО" (код ЄДРПОУ 34611200) ТОВ "ФИРМА "ФИЕСТА" (код ЄДРПОУ 31319111), СТОВ ГОНЧАРОВО" (код ЄДРПОУ 30852094), ТОВ "ПІДПРИЄМСТВО УКРАЇНСЬКОГО АГРОПРОМИСЛОВОГО ХОЛДИНГУ №2 (код ЄДРПОУ 35862264), ТОВ "АГРОВІТА-ПІВДЕНЬ" (код ЄДРПОУ 30083107), ДП "РСФ" (код ЄДРПОУ 38199231) ПП "СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТОРГСЕРВІС - ІНВЕСТ" (код ЄДРПОУ 33725978), ТОВ "АТД "ДНІПРОВСЬКИЙ" (код ЄДРПОУ 31874674), ТОВ "УКРПРОДУКТ ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 38899248), ТОВ "АЛЬТЕР ЕГО ЛТД" (код ЄДРПОУ 20301175) за період липень 2013 - грудень 2015року.
Згідно з абз. 1 п. 81.1 ст. 81 ПК України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;
- копії наказу про проведення перевірки;
- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Відповідно до абз. 5 п. 81.1 ст. 81 ПК України непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Згідно з абз. 6 п. 81.1 ст. 81 ПК України відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.
Судом встановлено, що 23.03.2016 при намаганні працівників Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області розпочати перевірку відповідач відмовив у допуску на вказану перевірку.
Відповідно п. 81.2 ст. 81 ПК України, у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
На виконання вимог п. 81.2 ст. 81 ПК України працівниками позивача складено акт від 23.03.2016 №51/14-01 про відмову у допуску посадових осіб Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ Дружба плюс .
Відповідно до пп. 16.1.13 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадках, встановлених цим Кодексом.
Згідно п. 94.1 ст. 94 ПК України адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Відповідно пп. 94.2.3 п. 94.2 ст. 94 ПК України арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Згідно пп. 94.6.1 п. 94.6 ст. 94 ПК України, керівник контролюючого органу (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна.
Відповідно до пп. 94.6.2 п.94.6 ст. 94 ПК України арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.
Враховуючи вищенаведені обставини та зазначені положення норм чинного законодавства, Криворізька південна об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звернулася до суду з позовною заявою про застосування арешту коштів на рахунках ТОВ Дружба плюс .
Як встановлено судом та підтверджується наявними матеріалами справи, позивач оскаржив в судовому порядку наказ Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 23.03.2016 №195 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Дружба плюс (код ЄДРПОУ 30871269).
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 червня 2016 року у справі № 804/1816/16 позов задоволено, визнано протиправним та скасовано наказ Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області №195 від 23.03.2016 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ДРУЖБА ПЛЮС код ЄДРПОУ 30871269 з питань достовірності формування податкових зобов'язань з ПДВ під час здійснення фінансово-господарських взаємовідносин за період липень 2013 по грудень 2015р.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 10.11.2016 у справі № 804/1816/16, постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.06.2016 у справі № 804/1816/16 залишено без змін.
Враховуючи вищевикладене, з огляду на те, що в судовому порядку визнано протиправним та скасовано наказ Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 23.03.2016 №195, на підставі якого призначена документальна позапланова виїзна перевірка відповідача, до якої не були допущені працівники контролюючого органу, у суду відсутні правові підстави для застосування арешту коштів на рахунках відповідача.
За таких обставин, позовні вимоги Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба плюс" про застосування адміністративного арешту коштів на рахунках підприємства є необґрунтованими, а тому не підлягають задоволенню судом.
Судові витрати, відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 128, 158 - 163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба плюс" про застосування адміністративного арешту коштів на рахунках підприємства відмовити повністю.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Царікова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2016 |
Оприлюднено | 10.05.2018 |
Номер документу | 73808947 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні