КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 квітня 2018 року 810/4415/17
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., при секретарі судового засідання Сіренко Ю.П., за участю представника позивача - Гоголь М.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відео конференції за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Прима Сервіс" про скасування запису,
в с т а н о в и в:
Головне управління ДФС в Івано-Франківській області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, Надвірнянської районної державної адміністрації Івано-Франківської області про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Прима Сервіс" від 05.07.2016 щодо зміни місцезнаходження підприємства.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що проведеними заходами щодо перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ "Прима Сервіс" встановлено, що товариство за новим місцезнаходженням м. Надвірна, вул. Грушевського, 10 не знаходиться. У зв'язку з цим, позивач вважає, що до Єдиного державного реєстру внесені недостовірні відомості щодо зміни місцезнаходження товариства, що унеможливлює здійснення позивачем функцій щодо контролю за повнотою, достовірністю та своєчасністю сплати податкових платежів до бюджету, проведення перевірок тощо.
Відповідачі та третя особа будь-яких письмових пояснень або відзиву на позовну заяву до суду не надали.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2017 відкрито провадження у справі, розгляд якої здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження.
Вказаною ухвалою також залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Прима Сервіс".
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 25.01.2018, за клопотанням позивача, розгляд справи призначено в режимі відеоконференції на 30.01.2018.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.01.2018 відкладено розгляд справи на 16.03.2018.
Судове зсідання, яке було призначено на 16.03.2018, знято з розгляду у зв'язку з перебуванням головуючого судді у відпустці.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.03.2018 призначено наступне судове засідання у справі в режимі відеоконференції на 13.04.2018.
У судове засідання, призначене на 13.04.2018, з'явився представник позивача.
Відповідачі у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином та своєчасно, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень.
Від Надвірнянської районної державної адміністрації надійшла заява про розгляд справи без її участі.
Третя особа у судове засідання також не з'явилась, хоча про дату, час та місце судового засідання була повідомлена належним чином.
Так, повістка про виклик до суду рекомендованою поштовою кореспонденцією була направлена на адресу ТОВ "Прима Сервіс", яка вказана у позовній заяві та у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Проте, відповідно до інформації з офіційного веб-сайту ПАТ "Укрпошта" рекомендована поштова кореспонденція, яка була направлена на адресу ТОВ "Прима Сервіс, повернулась на адресу суду з відміткою "закінчення встановленого терміну зберігання.
Згідно з ч. 11 ст. 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Отже, враховуючи викладене, третя особа вважається належним чином повідомленою про дату, час та місце судового засідання.
Присутній у судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Прима Сервіс" зареєстроване в якості юридичної особи 25.03.2016.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1003225015, станом на 08.11.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю "Прима Сервіс" (код ЄДРПОУ 40370209) зареєстровано за адресою: 78400, Івано-Франківська область, Надвірнянський район, місто Надвірна, вулиця Грушевського, буд. 10.
З даного витягу вбачається, що 05 липня 2016 року державним реєстратором Комунального підприємства "Бюро державної реєстрації" Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області Рудик Ю.І. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис №10671070005023920 щодо зміни місцезнаходження ТОВ "Прима Сервіс".
Відповідно до Акту Надвірнянської ОДПІ ГУ ДФС в Івано-Франківській області від 08.11.2017 №2, 08 листопада 2017 року начальником Надвірнянської ОДПІ та начальником відділу обслуговування платників проведено перевірку місцезнаходження ТОВ "Прима Сервіс" за юридичною та фактичною адресою: місто Надвірна, вулиця Грушевського, 10, в ході проведення якої встановлено, що ТОВ "Прима Сервіс" за юридичною та фактичною адресою не знаходиться.
10 листопада 2017 року Надвірнянська ОДПІ звернулась до оперативного управління Головного управління ДФС в Івано-Франківській області з листом №652/8/09-09-08-032, в якому просила вжити заходів щодо встановлення місцезнаходження ТОВ "Прима Сервіс".
Згідно рапорту старшого о/у з ОВС ОАС ОУ ГУ ДФС в Івано-Франківській області Кедика І.М. від 10.11.2017, в ході відпрацювання запита від 10.11.2017 №652/8/09-09-08-032 на встановлення місцезнаходження ТОВ "Прима Сервіс" здійснено виїзд за адресою: Івано-Франківська область, м. Надвірна, вул. Грушевського, 10, в ході обстеження якої вивісок (наклейок), рекламних щитів, банерів, інших розпізнавальних та інформаційно-довідкових вказівників, які б містили назву ТОВ "Прима Сервіс" чи будь-які інші словосполучення зі словами, вказаними у назві товариства, на житлових, нежитлових будинках та прилеглих до них територіях, розташованих по вулиці Грушевського, не виявлено. В ході обстеження вказаної вище адреси ТОВ "Прима Сервіс" не встановлено за адресою реєстрації.
Також, відповідно до листа КП "Надвірнянський житловик" Надвірнянської міської ради від 09.11.2017 №527, між ним та ТОВ "Прима Сервіс" договір оренди та договір на надання послуг за зазначеною адресою не укладались.
Згідно листа Споживчого товариства "Надвірнянське кооперативне торгове об'єднання" від 09.11.2017 №92, між ним та ТОВ "Прима Сервіс" договір оренди не укладався.
Крім того, відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 10.11.2017 №103296856 у ТОВ "Прима Сервіс" право власності на нерухоме майно або будь-яке інше речове право відсутнє.
Внаслідок цього, позивач вважає, що ТОВ "Прима Сервіс" при зміні юридичної адреси подано до державного реєстратора неправдиві відомості щодо своєї юридичної адреси, а відповідно державним реєстратором вчинено запис про підтвердження місцезнаходження юридичної особи, який фактично не відповідає дійсності та в силу вимогу ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" є недостовірним, а тому має бути скасований.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців, регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 №755-IV (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу-підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Згідно з п.п.10 п. 2 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" в Єдиному державному реєстрі серед інших, містяться відомості про місцезнаходження юридичної особи.
Статтею 93 Цивільного кодексу України визначено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" державна реєстрація базується на принципі об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі.
Згідно з п. 4 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи-підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.
Частиною 4 статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" визначено перелік документів, які подаються для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, серед яких, зокрема, передбачені: заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру; документ про сплату адміністративного збору; установчий документ юридичної особи в новій редакції.
Згідно з п. 8 ч. 2 ст. 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" проведення реєстраційної дії здійснюється за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.
При цьому, підстави для зупинення та відмови в державній реєстрації, які визначені статтями 27 та 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" відповідно, є вичерпними.
Слід зазначити, що докази наявності у державного реєстратора підстав для зупинення та/або відмови у проведенні такої державної реєстрації в матеріалах справи відсутні та такі докази не були надані позивачем.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, відображенні у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості щодо місцезнаходження ТОВ "Прима Сервіс" не відповідають дійсності.
Вказані обставини підтверджуються наявними в матеріалах справи актом Надвірнянської ОДПІ від 08.11.2017 №2 про відсутність юридичної особи за юридичною та фактичною адресою, рапортом старшого о/у з ОВС ОАС ОУ ГУ ДФС в Івано-Франківській області Кедика І.М. від 10.11.2017, складеного за результатом проведених заходів щодо встановлення місцезнаходження ТОВ "Прима Сервіс" та відповідями КП "Надвірнянський житловик" Надвірнянської міської ради від 09.11.2017 №527, Споживчого товариства "Надвірнянське кооперативне торгове об'єднання" від 09.11.2017 №92, які були надані на запит Надвірнянської ОДПІ.
Крім того, на відсутність ТОВ "Прима Сервіс" за адресою: 78400, Івано-Франківська область, Надвірнянський район, м. Надвірна, вул. Грушевського, 10, вказують і повернуті до суду невручені рекомендовані поштові відправлення.
Отже, з наведеного слідує, що внесення змін до установчих документів та державна реєстрація місцезнаходження ТОВ "Прима Сервіс" за вказаною вище адресою не відповідає вимогам Цивільного кодексу України та Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", оскільки вказана адреса не є фактичним місцем ведення діяльності чи розташування офісу TOB "Прима Сервіс", з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку, отже не є його місцезнаходженням.
Наслідком цього є ситуація, з якої позивач позбавлений можливості виконати свої функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, проведення контрольно-перевірочної роботи, оскільки відомості про фактичну адресу підприємства залишаються невідомими.
При цьому судом враховано, що Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" не передбачено такого повноваження державного реєстратора як здійснення перевірки фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою. Це дає підстави стверджувати про відсутність порушень з боку державного реєстратора Комунального підприємства "Бюро державної реєстрації" Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області Рудик Ю.І. при проведенні державної реєстрації змін щодо зміни місцезнаходження ТОВ "Прима Сервіс", які є предметом розгляду даної справи.
Однак, в даному випадку державний реєстратор вніс до Єдиного державного реєстру відомості, які фактично не відповідають дійсності, а тому, відповідно до положень Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", такі відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є недостовірними.
Відповідно до п. 1 ст. 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.
Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
При вирішенні даної справи суд враховує судову практику Вищого адміністративного суду України під час розгляду справи №808/5081/14, відповідно до якої в разі встановлення обставин внесення до Єдиного державного реєстру недостовірних відомостей щодо змін до установчих документів юридичної особи, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства, державна реєстрація таких змін підлягає скасуванню в судовому порядку.
Отже, враховуючи встановлені у справі обставини, суд приходить до висновку, що до Єдиного державного реєстру були внесені недостовірні відомості щодо зміни місцезнаходження ТОВ "Прима Сервіс", що є порушенням вимог Цивільного кодексу України, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідачів на користь позивача судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариство з обмеженою відповідальністю "Прима Сервіс" (код ЄДРПОУ 40370209) від 05.07.2016 року, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Щавінський В.Р.
Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 17 квітня 2018 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2018 |
Оприлюднено | 10.05.2018 |
Номер документу | 73809575 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні