Рішення
від 19.02.2018 по справі 804/7225/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2018 року Справа № 804/7225/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Турлакової Н. В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області до Комунального підприємства Житлово-експлуатаційне підприємство №2 Дніпропетровської міської ради про стягнення суми коштів, -

ВСТАНОВИВ :

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області звернулося до суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства Житлово-експлуатаційне підприємство №2 Дніпропетровської міської ради в якому просить стягнути з Комунального підприємства Житлово-експлуатаційне підприємство №2 Дніпропетровської міської ради суму коштів в розмірі 4250,42грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами перевірки КП Житлово-експлуатаційне підприємство №2 Дніпропетровської міської ради складено акт №298 від 10.05.2017, в якому відображено факти неправомірного витрачання коштів Фонду до 01.01.2015р. на загальну суму 4250,42грн., у зв'язку з чим, прийнято Рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності №133 від 18.05.2017 на загальну суму 4250,42грн., яка залишається не сплаченою.

Представник позивача надав клопотання про розгляд справи без його участі.

Відповідач до суду не з'явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином. Відповідачем не було подано письмових заперечень на позов чи доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України справу призначено до розгляду у письмовому провадженні на підставі наявних в справі доказів, за відсутності сторін.

Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Судом встановлено, що за результатами проведеної фахівцями Соборної РВД ДОВ ФСС з ТВП перевірки правомірності використання коштів Фонду Комунальним підприємством Житлово-експлуатаційне підприємство №2 Дніпропетровської міської ради за період з 01.07.2012р. по 10.05.2017р. було складено акт №298 від 10.05.2017р., в якому відображено факти неправомірного витрачання коштів Фонду на загальну суму 4250,42грн. при наданні матеріального забезпечення.

Зазначені факти неправомірного витрачання коштів Фонду, зокрема, встановлені:

1) при нарахуванні допомоги по тимчасовій непрацездатності, коли відповідачем при нарахуванні допомоги по тимчасовій непрацездатності, коли відповідачем:

- у період 2012 року за рахунок коштів Фонду виплачено допомогу по тимчасовій непрацездатності за відсутності первинного документу (листка непрацездатності), що є порушенням ч.1 ст.51 Закону №2240 (неправомірно використано коштів Фонду на загальну суму 369,84грн),

- на підставі первинного листка непрацездатності серії АВЮ №399094 від 15.10.2012, виданого застрахованій особі ОСОБА_2, за рахунок коштів Фонду виплачена допомога по тимчасовій непрацездатності за перші п'ять днів непрацездатності, що в свою чергу є порушенням вимог ч.2 ст.53 Закону №2240 та пункту 20 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат по загальнообов язковому державному соціальному страхуванню , затвердженого Постановою КМУ від 26.09.2001 №1266 (неправомірно використано коштів Фонду на загальну суму 409,95грн),

- невірно визначений страховий стаж застрахованих осіб при нарахуванні їм матеріального забезпечення на підставі листків непрацездатності серії АВЮ №434827 від 05.11.2012; серії АГГ №082559 від 30.04.2013, серії АВГ №082631 від 18.06.2013, серії АГМ №893178 від 16.09.2013, виданих застрахованій особі ОСОБА_3 та серії АГК №967601 від 26.11.2013, серії АГН №509302 від 19.12.2013, виданих застрахованій особі ОСОБА_4, що є порушенням ст. 37, ч.2 ст. 53 Закону №2240 та пункту 20 Порядку №1266 (неправомірно використано коштів Фонду 1150,38грн),

- не вірно встановлено кількість днів, які підлягають оплаті за графіком роботи підприємства при обрахуванні матеріальної допомоги застрахованій особі ОСОБА_5 за листком непрацездатності серії АГН №475914 від 07.03.2014, що є порушенням ч.2 ст.53 Закону №2240 та пункту 20 Порядку №1266 (неправомірно використано коштів Фонду 25,51грн),

- не вірно визначена середньогодинна заробітна плата для нарахування допомоги по тимчасовій непрацездатності застрахованій особі ОСОБА_6 по листку непрацездатності серії АГЕ №724422 від 19.06.2013, чим порушено ч.2 ст. 53 Закону №2240 та пунктів 14, Порядку №1266 (неправомірно використано коштів Фонду 80,76грн),

- не вірно визначена середньогодинна заробітна плата для нарахування допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомога нарахована і виплачена за зайві години застрахованій особі ОСОБА_6 по листку непрацездатності серії АВГ №438902 від 18.06.2013, чим порушено ч.2 ст. 53 Закону №2240 та пунктів 14, 20 Порядку №1266 (неправомірно використано коштів Фонду 13,98грн),

2) при виплаті допомоги на поховання відповідачем у 2013 році за відсутності первинних документів, які є підставою для призначення допомоги на поховання (заява члену сім'ї померлого або особи, яка здійснила поховання, копія свідоцтва про смерть, Довідка з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання, протокол комісії), що є порушенням п.4 ст. 51 Закону №2240 (неправомірно використано коштів Фонду на суму 2200,00грн).

Всього з порушенням чинного законодавства відповідачем використано коштів Фонду у сумі 4250,42 грн.

Акт перевірки підписаний відповідачем в особі голови комісії з припинення КП ЖЕП №2 ДМР Власенко О.В. без заперечень.

На підставі акта перевірки №298 від 10.05.2017р. відносно відповідача прийнято рішення про повернення страхових коштів та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності №133 від 18.05.2017р., згідно якого відповідач у десятиденний термін з моменту отримання рішення повинен був перерахувати до бюджету Фонду суму неправомірно використаних коштів у сумі 4250,42грн. Зазначене рішення отримано відповідачем 02.06.2017р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, копія якого наявна в матеріалах справи.

Відповідач повідомив позивача Листом б/н б/д, копія якого наявна в матеріалах справи, що КП ЖЕП №2 ДМР знаходиться в стані припинення та, як тільки відновляться операції по рахунку та появляться кошти, зобов'язуються перерахувати вказану суму 4250,42грн. в повному обсязі.

Більш того, визначена Рішенням №133 сума неприйнятих до заліку витрат у розмірі 4250,42грн. самостійно відображена Відповідачем у звітності по страхових коштах Фонду за перше півріччя 2017 року, копія звіту Ф4-ФСС з ТВП наявна в матеріалах справи.

Частиною 1 ст. 4 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначено, що Фонд соціального страхування є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування витрат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці" № 77 викладено у новій редакції Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" від 23.09.1999 р. № 1105, і, відповідно з 01.01.2015 року набрав чинності Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", яким створено Фонд соціального страхування України

Пунктом 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначено, що Фонд соціального страхування України є правонаступником Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Відповідно до п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", до завершення заходів, пов'язаних з утворенням Фонду соціального страхування України та його робочих органів, виконання функцій та завдань, передбачених Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції та їх робочі органи Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Враховуючи зазначене, управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області та його робочі органи до завершення заходів, пов'язаних з утворенням Фонду соціального страхування України, забезпечують виконання завдань цього Фонду.

Згідно з пунктом 1.3. Положення про відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду № 13 від 26.06.2001 р., відділення Фонду діє як регіональна структура Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Отже, обласні відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності і зокрема Дніпропетровське обласне відділення Фонду виступає як суб'єкт владних повноважень у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно п. 2 ч. 2 ст. 10 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", Фонд зобов'язаний здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів.

Згідно п. 5, 6 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", Фонд має право накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону, вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування.

Відповідно п. 1 ч. 5, ч. 6 ст. 15 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", роботодавець (страхувальник) несе відповідальність за порушення порядку використання коштів Фонду. У разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

Таким чином, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що рішення №133 від 18.05.2017р. відповідач в установлений законом строк не оскаржив та визначену у ньому суму 4250,42грн. у добровільному порядку не сплатив.

При цьому, суд зазначає, що оскільки факти неправомірного витрачання коштів Фонду встановлені в періоді до 01.01.2015, а саме на момент дії Закону №2240-111, отже Рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності №133 від 18.05.2017 на загальну суму неправомірних витрат до 01 січня 2015 року - 4250,42 грн (409,95грн + 1150,38грн + 25,51грн + 13,98грн + 80,76грн + 369,84грн + 2200,00грн = 4250,42грн), є без застосування штрафних санкцій.

Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, з врахуванням викладеного, за відсутності заперечень, оскільки відповідачем не сплачено в установлені строки визначена у рішенні сума неправомірних витрат, суд доходить висновку, що позов Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області до Комунального підприємства Житлово-експлуатаційне підприємство №2 Дніпропетровської міської ради про стягнення суми коштів підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.241-250 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області до Комунального підприємства Житлово-експлуатаційне підприємство №2 Дніпропетровської міської ради про стягнення суми коштів - задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства Житлово-експлуатаційне підприємство №2 Дніпропетровської міської ради (49000, м.Дніпро, вул.Набережна Перемоги, 106-а, ЄДРПОУ 32616740) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області суму коштів в розмірі 4250грн. 42коп. (чотири тисячі двісті п'ятдесят гривень сорок дві копійки) на р/р 37173100007513 в ГУДКСУ у центральному районі м.Дніпра, ЄДРПОУ 41802166, МФО 805012, отримувач - Дніпровське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Турлакова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2018
Оприлюднено11.05.2018
Номер документу73832908
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7225/17

Рішення від 19.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 16.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні