ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 травня 2018 р. м. Чернівці Справа № 824/301/18-а
Cуддя Чернівецького окружного адміністративного суду Боднарюк О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Чернівецькій області до Приватного підприємства виробничо-комерційної фірма "Кераміка-Буковина", про стягнення заборгованості,-
В С Т А Н О В И В:
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Чернівецькій області (далі - позивач), звернувся до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства виробничо-комерційної фірма "Кераміка-Буковина" (далі - відповідач), в якому просив:
- стягнути з відповідача (код ЄДРПОУ 32137541) на користь Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Чернівецькій області страхові кошти в розмірі 3214 (три тисячі двісті чотирнадцять) грн. 88 коп. на розрахунковий рахунок Чернівецького міського відділення управління р/р 37176001000330 в ГУДКС у Чернівецькій області, МФО 856135, код ЄДРПОУ 41424774.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем перед позивачем рахується заборгованість 3214,88 грн. Розмір заборгованості підтверджується звітом по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, за 9 місяців 2017 року.
У зв'язку з тим, що вказана заборгованість не сплачена відповідачем у строки, встановлені законодавством, позивач звернувся з даним позовом до суду.
На підставі вимог статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України) ухвалою суду від 04.04.2018 року вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
На день розгляду справи по суті, відповідач не скористався своїм правом, передбаченим статтею 162 КАС України, щодо надання відзиву на позовну заяву, інших заяв по суті справи чи клопотань до суду не надходило.
Відповідно до пункту 20 частини першої статті 4 КАС України адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.
Згідно частини 1 та 2 статті 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Відповідно до частини 5 статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
З урахуванням вищенаведеного, керуючись положеннями частини 6 статті 162 КАС України, суд вважає за можливе та доцільне розглянути справу на підставі наявних матеріалів та доказів у порядку спрощеного письмового провадження.
Розглянувши матеріали справи, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відповідач є страхувальником Чернівецького міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області та перебуває на обліку страхувальників Фонду соціального страхування України, реєстраційний код страхувальника 730010005112.
Відповідно до звіту про кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням за 9 місяців 2017 року (форма Ф4-ФСС з ТВП), існує заборгованості відповідача зі сплати страхових внесків до позивача у сумі 3214,88грн. (а.с.6)
19 лютого 2018 року позивачем направлено відповідачу претензію №8 про сплату заборгованості, що виникла перед Фондом соціального страхування України, проте відправлення було повернуто з відміткою за закінченням терміну зберігання. (а.с. 7-8)
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.
Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.
Відповідно до частин 5-6 пункту 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 року № 2464-VI передбачено, що стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Згідно частини 1 статті 4 Закону України «Про загальнобов'язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 року № 1105-XIV (далі – Закон № 1105-XIV ) Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.
Частиною 3 статті 8 Закону № 1105-XIV зазначено, що робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що створюються за рішенням правління Фонду на підставі затвердженої ним структури органів Фонду. Управління виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, а також мають відділення в районах і містах обласного значення. Відділення управлінь виконавчої дирекції Фонду є відокремленими підрозділами робочих органів виконавчої дирекції Фонду, що створюються за рішенням правління Фонду без статусу юридичної особи.
Робочі органи виконавчої дирекції Фонду та їх відділення провадять свою діяльність від імені виконавчої дирекції Фонду в межах та порядку, визначених цим Законом, статутом Фонду, типовим положенням про робочі органи виконавчої дирекції Фонду та їх відділення, що затверджується правлінням Фонду, та положенням, затвердженим директором виконавчої дирекції Фонду.
Згідно пункту 1 частини 1 статті 11. Закону № 1105-XIV джерелами формування коштів Фонду є страхові внески страхувальників та застрахованих осіб.
Відповідно до частин 1 - 2 статті 17 Закону № 1105-XIV спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку. Строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
З огляду на наведене, враховуючи відсутність в матеріалах справи заперечень відповідача, будь-яких інших доказів, які б спростовували доводи позивача щодо наявності у відповідача заборгованості, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Згідно із пункту 4 частини 3 статті 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 статті 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З урахуванням вищенаведеного, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до положень статті 139 КАС України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з Приватного підприємства виробничо-комерційної фірма "Кераміка-Буковина" (ЄДРПОУ 32137541) страхові кошти в розмірі 3214 грн. (три тисячі двісті чотирнадцять грн. 88 коп.) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області на розрахунковий рахунок Чернівецького міського відділення управління р/р37176001000330 в ГУДКС у Чернівецькій області, МФО 856135, код ЄДРПОУ 41424774.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Суддя Боднарюк О.В.
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2018 |
Оприлюднено | 11.05.2018 |
Номер документу | 73833694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні