РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 травня 2018 року справа № 823/1336/18
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в складі головуючого - судді Паламаря П.Г., розглянувши у спрощеному позовному провадженні з проведенням першого судового засідання адміністративну справу за позовом Заступника керівника Звенигородської місцевої прокуратури в інтересах держави до Ступичненської сільської ради Катеринопільського району Черкаської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - дошкільний навчальний заклад «Пролісок» про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
23.03.2018 до Черкаського окружного адміністративного суду звернувся Заступник керівника Звенигородської місцевої прокуратури (20200, Черкаська область, м. Звенигородка, вул. Софії Терещенко, 40а) з адміністративним позовом до Ступичненської сільської ради Катеринопільського району Черкаської області (20514, Черкаська область, Катеринопільський район, с. Ступичне, вул. Леніна), в якому просить:
-визнати протиправною бездіяльність Ступичненської сільської ради Катеринопільського району Черкаської області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад «Пролісок» ;
-зобов'язати Ступичненську сільську раду Катеринопільського району Черкаської області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, площею 0,40 га, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад «Пролісок» .
26.04.2018 проведено перше судове засідання, за участю представника позивача - ОСОБА_1 та представника відповідача - ОСОБА_2, після чого перейдено до розгляду справи по суті.
В обґрунтування позовних вимог представником позивача зазначено, що на території Ступичненської сільської ради Катеринопільського району Черкаської області, яка є його засновником, діє дошкільний навчальний заклад Пролісок загального розвитку комунальної власності, без правовстановлюючих документів на земельну ділянку для обслуговування будівель і споруд ДНЗ Пролісок . Рішенням Ступичненської сільської ради Катеринопільського району Черкаської області № 15-5/VII від 22.12.2017 вирішено виготовити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності на якій розташована будівля ДНЗ Пролісок до 20.02.2018. Проте, в подальшому сільською радою належних заходів спрямованих на виготовлення землевпорядної документації на земельну ділянку комунальної власності на якій знаходиться будівля ДНЗ Пролісок не вжито. Вказані порушення свідчать про допущену бездіяльність з боку засновника дитячого дошкільного навчального закладу - Ступичненської сільської ради Катеринопільського району Черкаської області, а тому в судовому засіданні прокурор просив позовні вимоги задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав.
Представник третьої особи, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи в судове засідання не з'явився, про причини неявки не повідомив.
Дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, виходячи з такого.
Суд встановив, що дошкільний навчальний заклад «Пролісок» , як суб'єкт господарювання - юридична особа, ідентифікаційний код 34624334, зареєстрований 27.06.2003, за адресою: 20514, Черкаська область, Катеринопільський район, с. Ступичне, вул. Шевченка, 33, організаційно - правова форма - комунальний заклад.
Згідно листа Ступичненської сільської ради від 20.03.2018 за № 02-24/110, дошкільний навчальний заклад Пролісок знаходиться за адресою: с. Ступичне, вул. Шкільна, 24, Катеринопільський район, Черкаська область. Адреса визначена статутом ДНЗ Пролісок (20514, Черкаська область, Катеринопільський район, с. Ступичне, вул. Шевченка, 33) є помилковою.
Відповідно до п.п. 1, 3 розділу 1 Статуту дошкільного навчального закладу загального розвитку Пролісок , погодженого відділом освіти Катеринопільської районної державної адміністрації 16.10.2006 та затвердженого рішенням сесії Ступичненської сільської ради №22 від 14.09.2006, засновником дошкільного навчального закладу є Ступичненська сільська рада Катеринопільського району Черкаської області, яка здійснює фінансування дошкільного навчального закладу, його матеріально - технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріали, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування та харчування дітей.
Відповідно п. 34 розділу 8 Статуту, дитячий заклад має земельну ділянку площею 4052 кв.м., де розміщені спортивні та ігрові майданчики, зони відпочинку, господарські будівлі.
Згідно п. 37 розділу 9 Статуту, дошкільний заклад користується приміщенням, обладнанням, відведеною територією, розпоряджається ними в межах, передбачених чинним законодавством, Положенням про дошкільний виховний заклад України, установчими документами.
Пунктом 35 розділу 9 Статуту передбачено, що джерелами фінансування дошкільного закладу є кошти засновника Ступичненської сільської ради, добровільні грошові внески, спонсорські пожертвування підприємств, установ, організацій та окремих громадян.
Рішенням Ступичненської сільської ради Катеринопільського району Черкаської області № 15-5/VII від 22.12.2017 вирішено виготовити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності на якій розташована будівля ДНЗ Пролісок , що розташована за адресою: с. Стуничне, вул. Шкільна, 24, Катеринопільський район, Черкаська область із визначенням строку виготовлення вказаного проекту землеустрою до 20.02.2018.
Проте, відповідно листа Ступичненської сільської ради від 20.03.2018 за № 02-24/110, землевпорядна документація щодо дошкільного навчального закладу Пролісок не замовлялася.
Позивач, вважаючи протиправною бездіяльність відповідача звернувся до суду.
Закон який визначає правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи дошкільної освіти, яка забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, грунтується на поєднанні сімейного та суспільного виховання, досягненнях вітчизняної науки, надбаннях світового педагогічного досвіду, сприяє формуванню цінностей демократичного правового суспільства в Україні є Закон України Про дошкільну освіту від 11.07.2001 № 2628 (далі Закон № 2628).
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону № 2628, заклад дошкільної освіти діє на підставі статуту.
Фінансово-господарська діяльність закладів дошкільної освіти здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту", законів про бюджет, власність, місцеве самоврядування та інших нормативно-правових актів. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів дошкільної освіти фінансуються за рахунок коштів засновника (засновників) цих закладів. (ч. 1, 2 ст. 37 Закону № 2628).
Як встановлено ст. 38 Закону № 2628, матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до ч. 1 ст. 80 Закону України Про освіту , до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об'єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об'єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.
Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України. (ч. 2 ст. 80 Закону України Про освіту ).
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Земельним кодексом України (далі - ЗК України), суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Частина 1 статті 92 ЗК України визначає, що право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності (п. а ч. 2 ст. 92 ЗК України).
Згідно, ч. 1, 2 ст. 116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до ч. 1 ст. 122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". (ст. 125, 126 ЗК України).
Положенням ч. 1, 2 ст. 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , державна реєстрація прав є обов'язковою. Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Судом встановлено, що Ступичненська сільська рада Катеринопільського району Черкаської області прийняла рішення № 15-5/VII від 22.12.2017 про виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності за адресою: с. Ступичне, вул. Шкільна, 24, Катеринопільський район, Черкаська область на якій розташована будівля ДНЗ Пролісок для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти з встановленим терміном.
Проте в термін визначений рішеннями органу місцевого самоврядування, жодних дій не вчинено.
Відповідно до ч. 1 ст. 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Таким чином, Ступичненська сільська рада, будучи суб'єктом, який відповідає за матеріально-технічне забезпечення ДНЗ, здійснює контроль за додержанням земельного законодавства та законодавства в галузі освіти, не виконала покладені повноваження, не вжила необхідних дій для оформлення права користування на земельну ділянку, на якій знаходиться ДНЗ, допускаючи протиправну бездіяльність.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підставі викладеного, Черкаський окружний адміністративний суд, за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає заявлену позовну вимогу обґрунтованою та такою, що підлягає до задоволення.
Відповідно до ч. 2, ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Підстави для стягнення з відповідача суми судового збору, сплаченого позивачем при подачі позову відсутні.
Керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 77, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Ступичненської сільської ради Катеринопільського району Черкаської області (код ЄДРПОУ 26424737) щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад «Пролісок» (код ЄДРПОУ 34624334).
Зобов'язати Ступичненську сільську раду Катеринопільського району Черкаської області (код ЄДРПОУ 26424737) вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад «Пролісок» (код ЄДРПОУ 34624334).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя П.Г. Паламар
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2018 |
Оприлюднено | 11.05.2018 |
Номер документу | 73834188 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
П.Г. Паламар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні