Рішення
від 25.04.2018 по справі 823/1048/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Черкаси

25 квітня 2018 року справа № 823/1048/18

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаращенка В.В.,

за участю:

секретаря судового засідання Дорошенко Л.В.,

представника позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю,

представника відповідача: ОСОБА_2 - за довіреністю,

розглянувши за правилами загального позовного провадження в місті Черкаси адміністративну справу за позовом приватного підприємства Науково-виробнича фірма СІЛЬВЕР до Черкаської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язати вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство Науково-виробнича фірма СІЛЬВЕР звернулось до суду з адміністративним позовом до Черкаської міської ради в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Черкаської міської ради від 30.11.2017 №2-2779 Про відмову ПП Науково-виробнича фірма СІЛЬВЕР у наданні дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки по вул. Тургенєва, 18 ;

- зобов'язати Черкаську міську раду на найближчій сесії, після набрання рішенням суду законної сили, розглянути заяву приватного підприємства Науково-виробнича фірма СІЛЬВЕР про надання згоди на поділ та дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки за адресою: м. Черкаси, вул. Тургенєва, 18, площею 0,4569 га, кадастровий номер 7110136700:02:002:0064 відповідно до чинного законодавства.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що він у відповідності до вимог чинного законодавства подав відповідачу усі необхідні документи для надання згоди на поділ та надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, однак відповідач відмовив у наданні такого дозволу без зазначення жодних обґрунтованих причин.

Відповідач у встановлений судом строк подав відзив на позовну заяву, в якому просив задоволенні позовних вимог відмовити повністю. Свою позицію аргументує тим, що оскаржене рішення прийняте на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачено Конституцією та законами України.

Під час розгляду питання про надання згоди на поділ та надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки депутат ОСОБА_3 зауважив, що у позивача за діючим договором оренди земельної ділянки по вул. Тургенева, 17 рахується заборгованість по платі за земельну ділянку. Відповідно до даних департаменту фінансової політики Черкаської міської ради заборгованість за існуючими договорами оренди землі становить 282,2 тис. грн.

Таким чином, позивач порушив умови договору оренди та у разі поділу зазначеної земельної ділянки Черкаська міська рада буде позбавлена можливості щодо стягнення із позивача суми заборгованості за оренду земельної ділянки.

Позивач подав до суду відповідь на відзив, в якій не погодився з жодним доводом відповідача, зазначивши, що існування заборгованості по орендній платі не є підставою для відмови у наданні дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки. Також вказав, що надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки жодним чином не припиняє існуючого договору та права Черкаської міської ради на стягнення суми заборгованості по орендній платі, а також і самої орендної плати. Черкаська міська рада не втратить право на стягнення заборгованості по орендній платі також у разі припинення договору оренди землі.

У запереченні на відповідь на відзив відповідач вказав, що твердження позивача, що ним вчиняються дії, які направлені на погашення заборгованості не відповідає дійсності. При цьому, заборгованість щодо орендної плати виникла за користування земельною ділянки, яку мав намір поділити позивач.

Як зазначив відповідач, позивач посилається на ст. 79-1, ст. 123 Земельного кодексу України. Дана норма регулює питання порядку надання земельних ділянок, в якій і визначені підстави відмови у наданні відповідного дозволу. В той час, як земельна ділянка вже надана ПП Науково - виробнича фірма СІЛЬВЕР рішенням Черкаської міської ради від 26.05.2016 № 2-663, з якої позивач бажав сформувати декілька земельних ділянок.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити. Додатково зазначив, що заборгованість у позивача щодо сплати орендної плати виникла по іншій земельній ділянці, яка знаходиться за адресою: вул. Тургенєва, 26 у м. Черкаси.

Представник відповідача просила в задоволенні позову відмовити повністю, посилаючись на твердження викладені у відзиві та запереченні на відповідь.

Заслухавши пояснення учасників справи, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що між Черкаською міською радою та приватним підприємством Науково-виробнича фірма СІЛЬВЕР укладено договір оренди земельної ділянки від 21.06.2017 площею 0,4569 га, кадастровий номер 7110136700:02:002:0064 під комплекс нежитлових будівель. Цільове призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування будівель торгівлі. Договір зареєстровано в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 04.07.2017, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1296072171101.

03.10.2017 приватне підприємство Науково-виробнича фірма СІЛЬВЕР звернулось через центр надання адміністративних послуг до Черкаської міської ради, в якій просило надати згоду на поділ та дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки за адресою: м. Черкаси, вул. Тургенєва, 18, площею 0,4569 га, кадастровий номер 7110136700:02:002:0064.

До заяви додано копію статуту підприємства, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, графічні матеріали з показом розміщення ділянки, документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою, кадастровий план земельної ділянки, нотаріально посвідчену заяву власників нерухомого майна про згоду на поділ земельної ділянки.

Рішенням Черкаської міської ради № 2-2779 від 30 листопада 2017 року Про відмову ПП Науково-виробнича фірма СІЛЬВЕР у наданні дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки по вул. Тургенєва, 18 відмовлено приватному підприємству Науково-виробнича фірма СІЛЬВЕР (код ЄДРПОУ 30200438) у наданні дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 0,4569 га (кадастровий номер 7110136700:02:002:0064) по вул. Тургенєва, 18.

Дослідивши зміст вказаного рішення, суд встановив, що воно прийнято з урахуванням пропозиції депутатів - протокольне доручення від 30.11.2017 №ПД-8-704, відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України та ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні . Інших посилань на норми законів чи підзаконних актів рішення не містить.

Згідно протокольного доручення від 30.11.2017 №ПД-8-704 Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради доручено до 04.12.2017 підготувати та надати у відділ з питань роботи ради редакцію прийнятого міською радою рішення Про відмову ПП Науково-виробнича фірма СІЛЬВЕР у наданні дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки по вул. Тургенєва, 18 для його оформлення та надання на підпис міському голові згідно з Регламентом міської ради.

Як вбачається з протоколу пленарного засідання другої сесії VІІІ скликання Черкаської міської ради від 30.11.2017 під час слухання питання про надання позивачу дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою по вказаній земельній ділянці, виступив депутат ОСОБА_3, який зазначив про наявність у заявника заборгованості по платі за землю.

Щодо якої саме земельної ділянки виникла заборгованість у протоколі пленарного засідання інформація відсутня.

За результатами голосування підтримано пропозицію депутатів про відмову у наданні дозволу та прийнято оскаржене рішення.

Вирішуючи питання про правомірність прийнятого рішення, суд зазначає, що згідно ч. 2 ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельних ділянок здійснюється, зокрема, шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок.

За ч. 6 ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок.

Абзацом 5 ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України передбачено, що надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр , право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Відповідно до абз. 6 ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

З наведених положень Земельного кодексу України слідує висновок, що у разі зміни меж земельної ділянки яка зареєстрована в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, в тому числі її поділу, надання у користування розділених земельних ділянок здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості).

Враховуючи, що земельна ділянка по вул. Тургенєва, 18 знаходиться в адміністративних межах міста Черкаси, дозвіл на розробку відповідної технічної документації повинна надати Черкаська міська рада.

Щодо наявності заборгованості зі сплати орендної плати за вказану земельну ділянку, суд зазначає, що жодними положеннями Земельного кодексу України чи іншого закону не передбачено такої підстави для відмови в наданні дозволу на розробку технічної документації.

З наданого департаментом фінансової політики Черкаської міської ради листа №542/18-08 від 03.04.2018 вбачається наявність заборгованості у позивача з орендної плати за землю, однак лист не містить інформації щодо якої з двох (по вул. Тургенєва, 18 чи по вул. Тургенєва, 26) орендованих позивачем земельних ділянок існує заборгованість.

Відповідних посилань на норми закону, які уповноважують міську раду відмовити в наданні дозволу на розробку технічної документації при наявності заборгованості з орендної плати у спірному рішенні не наведено. Натомість аргументація рішення обмежується лише посиланнями на норми ст. 12 Земельного кодексу України та ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , які визначають загальні повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин.

Твердження відповідача про неможливість стягнення орендної плати у разі поділу земельної ділянки, суд вважає необґрунтованими, оскільки Черкаська міська рада не позбавляється в такому випадку гарантованого договором оренди та законом права на стягнення орендної плати в судовому порядку, навіть у разі припинення договору оренди земельної ділянки. Доводів на спростування зазначених обставин, з посиланням на норми законодавства відповідач не навів.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу; в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд при вирішенні спору враховує приписи статті 2 КАС України, відповідно до якої у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, добросовісно, розсудливо та безсторонньо, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення.

В контексті перелічених положень Кодексу адміністративного судочинства України в ході судового розгляду спору відповідач не довів належними та допустимими доказами наявність правових підстав для відмови позивачу в наданні дозволу на розробку технічної документації із землеустрою.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що використовуючи владні, управлінські функції при прийнятті оскарженого рішення, відповідач діяв всупереч вимог законодавства, а тому вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, до судових витрат, які підлягають стягненню з відповідача на користь позивача належить судовий збір в сумі 3524 грн.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 12, 14, 72, 76, 90, 241-246, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Черкаської міської ради від 30.11.2017 №2-2779 Про відмову ПП Науково-виробнича фірма СІЛЬВЕР у наданні дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки по вул. Тургенєва, 18;

Зобов'язати Черкаську міську раду на найближчій сесії, після набрання рішенням суду законної сили, розглянути заяву приватного підприємства Науково-виробнича фірма СІЛЬВЕР про надання згоди на поділ та дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки за адресою м. Черкаси, вул. Тургенєва, 18, площею 0,4569 га, кадастровий номер 7110136700:02:002:0064 відповідно до чинного законодавства.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Черкаської міської ради (18000 м. Черкаси, вул. Б. Вишневецького, 36, код ЄДРПОУ 25212542) на користь приватного підприємства Науково-виробнича фірма СІЛЬВЕР (18002 м. Черкаси, вул. Лазарєва, 6/1, пр. 7, код ЄДРПОУ 30200438) судовий збір в сумі 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана з врахуванням особливостей закріплених п. 15.5 Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складене 5 травня 2018 року.

Суддя В.В. Гаращенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2018
Оприлюднено11.05.2018
Номер документу73834229
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1048/18

Рішення від 25.04.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 05.03.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні