Рішення
від 07.05.2018 по справі 826/14886/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

07 травня 2018 року № 826/14886/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Власенкової О.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю НІТ ГРУП (далі також - позивач, ТОВ НІТ ГРУП ) до Головного управління Державної казначейської служби України у м.Києві, Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м.Києві, Державної казначейської служби України простягнення коштів у розмірі 128 051,19 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до відповідачів, в якому просив стягнути з Державного бюджету України через Головне управління державної казначейської служби України у м.Києві пеню у розмірі 128 051,19 грн. на суму заборгованості із заявленої суми бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 855 2680,00 грн.

Позов вмотивовано тим, що позивачем в установленому порядку подано до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м.Києві податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2015 року №9236831431, яку доставлено до податкового органу 19.11.2015 о 14:23:22, в рядку 23.2 якої заявлено суму від'ємного значення яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника в банку в автоматичному режимі на розрахунковий рахунок позивача в розмірі 855 268,00 грн. Згідно з доводами позивача та відповідно до законодавства виплата згаданих коштів позивачеві мала відбутися до 18.12.2015. Перерахування коштів відбулося лише 12.07.2016. Отже, з моменту набуття права на виплату вищевказаних коштів 18.12.2015 та до їх фактичного перерахування 12.07.2016 сплинуло 207 днів. У зв'язку з викладеним у позивача виникло право щодо стягнення з Державного бюджету України на його користь пеню в розмірі 128051,19 за несвоєчасне перерахування йому бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.

Відповідач Головне управління Державної казначейської служби України у м.Києві у письмовому запереченні вказало про необґрунтованість позовних вимог, мотивуючи тим, що в установленому порядку та згідно з черговістю надходження рішень про виплату бюджетного відшкодування на підставі висновку Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м.Києві від 22.06.2016 №39 перерахувало на користь ТОВ НІТ ГРУП 12.07.2016 бюджетне відшкодування податку на додану вартість у сумі 855 268,00 грн., тому підставі для стягнення пені з Державного бюджету відсутні.

У судовому засіданні представник Головного управління Державної казначейської служби України у м.Києві просив відмовити у задоволенні позову з підстав, викладених у позовній заяві.

Решта відповідачів своїх пояснень щодо позову до суду не надіслали, представників до суду не направили, хоча належним чином повідомлені про його проведення.

Справа розглядалася в порядку загального провадження, а потім - у письмовому провадженні.

Як вбачається з матеріалів справи, 19.11.2015 ТОВ НІТ ГРУП подано до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м.Києві в електронній формі податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2015 року (від 19.11.2015 №9236831431), в рядку 23.2 якої заявлено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку, в розмірі 855 268,00 грн.

Разом з податковою декларацією позивач у відповідності до вимог пунктів 200.7, 200.8 статті 200 Податкового кодексу України подав заяву про повернення суми бюджетного відшкодування (додаток 4) та розрахунок суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до підпункту 14.1.18 п.14.1 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент спірних відносин) бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.

Відповідно до п.200.7 статті 200 Податкового кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Пунктами 200.10 та 200.11 статті 200 Податкового кодексу України визначено, що протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.

За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, контролюючий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.

У відповідь на заяву позивача про виплату бюджетного відшкодування Державна податкова інспекція у Шевченківському районі ГУ ДФС у м.Києві листом від 11.12.2015 №57826/10/26-59-28-02-07 повідомила ТОВ НІТ ГРУП про те, що за даними інформаційно-аналітичної системи ДПС України вказане товариство відповідає критеріям для отримання бюджетного відшкодування податку на додану вартість в автоматичному режимі по податковій декларації з ПДВ, поданій за жовтень 2015 року. Згідно з листом Державної фіскальної служби України від 10.12.2015 №26/7/99-99-15-01-01-17 Про відшкодування ПДВ платник має право на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ. В той же час станом на 10.12.2015 встановлено завищення податкового кредиту за 1095 днів у сумі - 22,2 тис.грн., у зв'язку з чим контролюючий орган повідомив про необхідність відпрацювання всієї суми податкового кредиту по ланцюгах постачання до виробника сировини та відпрацювання зазначених розбіжностей та ризиків. З урахуванням викладеного повідомлялося, що в разі надання згоди на проведення перевірки буде проведено документальну позапланову виїзну перевірку достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ в розмірі 855 268,00 грн., задекларованої в податковій декларації з ПДВ за жовтень 2015 року №9238631431 від 19.11.2015.

Сторонами не надано до суду доказів проведення перевірки, про можливість проведення якої йшлося у вищевказаному листі, та про виявлення за результатами такої перевірки порушень при відображенні ТОВ НІТ ГРУП у декларації за жовтень 2015 року бюджетного відшкодування ПДВ у сумі 855 268,00 грн.

Згідно з п.200.21 ст.200 Податкового кодексу України органи ДПІ у разі невідповідності платника критеріям зобов'язані протягом 17 календарних днів після граничного терміну подачі звітності (тобто до 07.12.2015) повідомити ТОВ НІТ ГРУП про відповідне рішення та надати детальні пояснення і розрахунки за критеріями, значення яких не дотримано. Докази надіслання Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі ГУ ФС у м.Києві такого повідомлення до ТОВ НІТ ГРУП суду не надано.

Відповідно до абз.2 п.200.21 статті 200 Податкового кодексу України, якщо контролюючий орган у встановлений термін не надіслав платнику податку зазначеного повідомлення, вважається, що такий платник відповідає критеріям для одержання права на автоматичне бюджетне відшкодування податку.

Згідно з п.200.18 статті 200 Податкового кодексу України платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті, подали відповідну заяву та відповідають критеріям, визначеним пунктом 200.19 цієї статті, мають право на автоматичне бюджетне відшкодування податку.

Автоматичне бюджетне відшкодування здійснюється за результатами камеральної перевірки, яка проводиться протягом 20 календарних днів, наступних за граничним терміном отримання податкової декларації, та відповідно до вимог, визначених статтею 76 цього Кодексу.

Відповідно до пп.200.18.1 та 200.18.2 п.200.18 статті 200 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний протягом трьох робочих днів після закінчення перевірки надати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми, що підлягає автоматичному відшкодуванню з бюджету.

Орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, надає платнику податку суму автоматичного бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом трьох операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.

З урахуванням абз.2 п. 200.15 ст.200 Податкового кодексу України та згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2011 №39 Про затвердження порядку взаємодії органів державної податкової служби та органів казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість відшкодування податку на додану вартість з бюджету здійснюється органами Державного казначейства України за висновками податкових органів або за рішенням суду.

Таким чином, із вказаних вище положень законодавства вбачається обов'язок Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м.Києві надати до Головного управління Державної казначейської служби України у м.Києві висновок про суми відшкодування позивачу податку на додану вартість у вищевказаному розмірі до 15.12.2015, яке протягом трьох робочих днів з моменту отримання цього висновку, тобто до 18.12.2015, повинне було виплатити ці кошти.

Як вбачається з матеріалів справи висновок Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м.Києві про суми відшкодування ТОВ НІТ ГРУП складено названим контролюючим органом 22.06.2016 за №39 та надійшов до Головного управління Державної казначейської служби України у м.Києві 29.06.2016. Бюджетне відшкодування у сумі 855 268,00 грн. на підставі згаданого висновку виплачено позивачу 12.07.2016, що сторонами не заперечувалось.

Наведеним підтверджується, що як направлення Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі ГУ ДФС у м.Києві висновку про суму бюджетного відшкодування стосовно позивача до Головного управління Державної казначейської служби України у м.Києві, так і виплата останнім відповідного відшкодування позивачу здійснено з порушенням визначених законодавством строків.

Відповідно до вимог п. 200.23 статті 200 Податкового кодексу України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

З аналізу наведених положень вбачається, що у платника податку, який не отримує бюджетне відшкодування в порядку та строки, визначені статтею 200 Податкового кодексу України (при цьому застосуванню підлягають строки, визначені тією редакцією статті, яка була чинна на час виникнення у платника податку права бюджетне відшкодування), виникає право на нарахування пені на суму такої заборгованості на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Отже, оскільки сума бюджетного відшкодування в розмірі 855 268,00 грн. відшкодована позивачу несвоєчасно, вона є заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість, на яку має бути нарахована пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення, тобто з 18.12.2016 до 12.07.2016, всього 207 календарних днів.

Згідно з офіційними даними Національного банку України облікова ставка Національного банку України з станом на день виникнення пені 19.12.2015 складала 22%.

Ураховуючи зазначене, за період з 19.12.2015 по 12.07.2016 (207 днів), розмір передбаченої п.200.23 статті 200 Податкового кодексу України пені, нарахованої на суму заборгованості бюджету з відшкодування позивачу податку на додану вартість в розмірі 855268,00 грн., становить 128 051,19 грн., як це вірно визначено позивачем у розрахунку, наведеному у позовній заяві.

Таким чином, суд приходить до висновку про правомірність заявлених позивачем вимог про стягнення пені в розмірі 128 051,19 грн., що зумовлює необхідність задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Згідно статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 1 920,77 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 22.09.2016 №1836.

Беручи до уваги наведене, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача понесені ним судові витрати у розмірі 1 920,77 грн. в рівних частинах за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м.Києві та Головного управління Державної казначейської служби України у м.Києві.

Позовні вимог до Державного казначейства України задоволенню не підлягають, оскільки останнє не є учасником спірних правовідносин.

Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов товариства з обмеженою відповідальністю НІТ ГРУП (01034, м.Київ, вул.Ярославів Вал, буд.38, код ЄДРПОУ 36800921) до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві (03056, м.Київ, пров.Політехнічний, 5а, код ЄДРПОУ 39561761) та до Головного управління Державної казначейської служби України у м.Києві (01601, м.Київ, вулиця Терещенківська, будинок 11-А, код ЄДРПОУ 37993783) задовольнити.

Стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у м.Києві на користь товариства з обмеженою відповідальністю НІТ ГРУП пеню в розмірі 128 051,19 грн. (сто двадцять вісім тисяч п'ятдесят одна гривня 19 коп.), нараховану на суму заборгованості бюджету з відшкодування податку на додану вартість в розмірі 855 268,00 грн. (вісімсот п'ятдесят п'ять тисяч двісті шістдесят вісім гривень 00 коп.) за період з 19.12.2015 по 12.07.2016.

Стягнути в рівних частинах за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві та Головного управління Державної казначейської служби України у м.Києві на користь товариства з обмеженою відповідальністю НІТ ГРУП понесені судові витрати в розмірі 1 920,77 грн. (одна тисяча дев'ятсот двадцять гривень 77 коп.).

Рішення суду набирає законної сили у порядку і строки, встановлені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржене у порядку та строки, встановлені статтями 292-297 з урахуванням пункту 15.5 Перехідних положень цього Кодексу.

Суддя О.О. Власенкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.05.2018
Оприлюднено10.05.2018
Номер документу73834321
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14886/16

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 23.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Рішення від 07.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Ухвала від 12.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні