Постанова
від 15.06.2007 по справі а-19/133
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А-19/133

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 червня 2007 р.   Справа № А-19/133   

  

Господарський суд Івано-Франківської області у складі  судді Максимів Т.В.

При секретарі Ковалюка Сергія Ярославовича

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом : БХФ "Солідарність"  вул.Січових Стрільців, 34, м. Івано-Франківськ,76000

до відповідача-1:  Івано-Франківської міської ради  вул. Грушевського,21, м. Івано-Франківськ,76000

до відповідача-2:  Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради  76000,м.Івано-Франківськ,вул.Грушевського.21

до відповідача-3:  Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська  вул.Л.Курбаса,2, м.Івано-Франківськ,76000

про додаткове включення об"єктів комунальної власності в "Перелік об"єктів комунальної власності, які підлягають приватизації"

За участю представників:

Від позивача:  Микитин А.Ю - голова фонду БХФ "Солідарність", (довіреність № 1172/05-17/07-в від02.08.06. )

Від відповідача:  1; не з"явилися,  

Від відповідача:  2;не з"явилися,  

Від відповідача:  3; Чіпірчук Б.В.- представник,  

                    Представникам сторін роз"яснено права та обов"язки передбачені ст.ст.49, 51 КАС  України. Клопотань про здійснення технічної фіксації судового процесу не подавалось.

встановив:

           Благодійний християнський фонд "Солідарність"  звернувся в суд з позовом та просить зобов"язати Івано-Франківську міську раду, виконавчий комітет  Івано-Франківської міської ради та Фонд комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська внести до Переліку об"єктів приватизації приміщення по вул. Л.Українки,7 та приміщення по вул.Січових Стрільців,34. та зобов"язати Фонд комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська провести експертну оцінку приміщення по вул. Л.Українки,7 та приміщення по вул.Січових Стрільців, 34.

                  Представник позивача  в судовому засіданні заявлений позов підтримав. В обгрунтування позовних вимог покликається на укладення  між виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради    та благодійним християнським фондом "Солідарність" 14.03.06 договору оренди нежитлових приміщень площею 278,94 кв.м. №ДО-2848, що розташовані по вул. Січових Стрільців, 34 у м.Івано-Франківську та  01.06.06. договору оренди нежитлових приміщень площею 61,9 кв.м. №ДО-2857, що розташовані по вул. Л.Українки,7 у м.Івано-Франківську.

                    Позивач звертався листом від 18.09.06., листом від 09.11.06. за №267 до Івано-Франківської міської ради та листами від 25.09.06 за №3758/05-12/49 від 25.09.06. та від 22.01.07. за №14 до Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська про  надання дозволу на приватизацію орендованих приміщень шляхом викупу. На дані звернення позивач отримав відмову у приватизації на підставі того, що дана організація є благодійною, а орендовані об"єкти належать до пам"яток культурної спадщини.  

                    Крім того, позивач посилається на дотримання  всіх вимог, викладених у Концепції приватизації, а саме: ним виконуються всі умови договорів оренди, створюються нові робочі місця, виплачується заробітна плата найманим працівникам, підтримуються в належному стані орендовані будівлі, також у фонду відсутня заборгованість по орендній платі та з платежів до місцевого бюджету.                     БХФ "Солідарність" бере безпосередню участь в реалізації соціально-економічних програм, ним здійснюється безкоштовна допомога соціально-незахищеним верствам населення, благодійницька діяльність, спрямована на лікування малозабезпечених осіб від наркотичної залежності. Фонд  сприяє захисту материнства та дитинства, надає допомогу багатодітним та інвалідам, здійснює медичну, соціально-психологічну та духовну реабілітацію наркозалежних осіб.

                    Позивачем за рахунок власних коштів поліпшено приміщення, які неможливо відокремити від орендованих об"єктів без завдання їм шкоди  по вул. Л.Українки на суму 16253,27 грн. та по вул.С.Стрільців на суму 122916,92 грн.

                    Представник відповідача -1 проти позову заперечує з підстав, викладених у відзиві на позов, та  вважає , що позов не підлягає до задоволення, виходячи із наступного.

                    Відповідно до ст.7 Закону України  "Про приватизацію невеликих державних підприємств(малу приватизацію)" місцеві ради затверджують за поданням органів приватизації, перелік об"єктів, які перебувають у комунальній власності та підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом, шляхом викупу. Включення об"єктів малої приватизації до вищезазначених переліків, здійснюється відповідно до Державної та місцевих програм приватизації чи з ініціативи відповідних органів приватизації або покупців. Вищезазначеним законом передбачено порядок включення об"єктів малої приватизації до одного з переліків, що передбачені ст.7 Закону. Зокрема, покупці зобов"язані подати до органу приватизації заяву про включення підприємства до одного із переліків.

                    Відповідно до Концепції приватизації комунального майна в м.Івано-Франківську, що затверджена рішенням Івано-Франківської міської ради від 29.08.06 (далі - Концепція) приватизації шляхом викупу підлягають нежитлові приміщення, орендарами яких за згодою орендодавця та на підставі проектно-кошторисної документації, погодженої орендодавцем, здійснено за рахунок власних коштів поліпшення приміщень, які неможливо відокремити від орендованих приміщень без завдання їм шкоди, вартістю не менше 25%.  Позивачем не подано доказів  того, що покращення зроблені за погодженням орендодавця.

                    Також  відповідач обгрунтовує заперечення тим, що відповідно  до Концепції приватизації шляхом викупу не підлягають об"єкти оренди, що орендуються благодійними та іншими неприбутковими організаціями.

                    Відповідач -2 просить звернути увагу суду при винесенні рішення на Закон України "Про оцінку майна , майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".

                    Розглянувши документи і матеріали, які подано учасниками процесу та витребувані судом, заслухавши пояснення представників сторін, з"ясувавши всі обставини, на яких грунтуються  вимоги, давши оцінку доказам, які мають значення для справи, судом встановлено:  на підставі укладених  між виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради    та благодійним християнським фондом "Солідарність"  14.03.06 договору   №ДО-2848 оренди нежитлових приміщень площею 278,94 кв.м., що розташовані по вул. Січових Стрільців, 34 у м.Івано-Франківську та  01.06.06. договору  №ДО-2857 оренди нежитлових приміщень площею 61,9 кв.м., що розташовані по вул. Л.Українки,7 у м.Івано-Франківську позивач орендує вказані нежитлові приміщення. Дані приміщення передані в оренду для використання під міський соціально-допомоговий центр та для здійснення програми допомоги узалежненим від алкоголю та наркотиків.

                    Керуючись ст.ст. 5,7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" позивач звернувся із заявами від 25.09.06 за №3758/05-12/49  та від 22.01.07. за №14 до Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська, як уповноваженого  органу Івано-Франківської міської ради в сфері приватизації про  надання дозволу на приватизацію орендованих приміщень шляхом викупу. За наслідками поданих заяв виконавчим комітетом було розроблено проект рішення                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Івано-Франківської міської ради  "Про внесення доповнень до програми приватизації в м.Івано-Франківську на 2006-2007 роки" . У додатку до вказаного проекта рішення в   Переліку об"єктів комунальної власності міста, щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська  доручається провести незалежні оцінки їх вартості під номером 2 в графі "Потенційний покупець" зазначено Благодійний християнський  фонд "Солідарність"  щодо нежитлових приміщень в будинку на вул.С.Стрільців,34.

          Причиною не включення орендованих позивачем нежитлових приміщень до "Програми приватизації в м.Івано-Франківську на 2006 - 2007 роки" та Переліку об"єктів комунальної власності міста, щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська  доручається провести незалежні оцінки їх вартості стало  те, що депутатським корпусом не було підтримано клопотання позивача  про надання дозволу на приватизацію шляхом викупу нежитлових приміщень орендованих позивачем. Наслідком цього стало те, що клопотання позивача про приватизацію шляхом викупу  нежитлових приміщень площею 278,94 кв.м. , що розташовані по вул. Січових Стрільців, 34 та нежитлових приміщень площею 61,9 кв.м. , що розташовані по вул. Л.Українки,7 залишилося без задоволення.

          Відповідно до розділу  сьомого   Концепції приватизації комунального майна в місті Івано-Франківську, вбачається, що після затвердження Програми приватизації Фонд комунальної власності організовує проведення незалежної оцінки їх вартості. Висновки оцінювачів затверджуються окремим рішенням міської ради, після чого безпосередньо укладається договір купівлі-продажу.

          Тобто, виходячи із вимог Концепції, затвердження Програми приватизації разом із переліком об'єктів комунальної власності територіальної громади міста, щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська доручається провести незалежні оцінки їх вартості, призводить до проведення експертної оцінки цих об'єктів, затвердження висновків оцінювачів та укладення договору купівлі-продажу.                               У відповідності до розділу 5 "Способи приватизації та критерії  визначення  способу приватизації" Концепції приватизації комунального майна в місті Івано-Франківську приватизації шляхом викупу підлягають, зокрема нежитлові приміщення, орендарями яких за згодою орендодавця та на підставі проектно-кошторисної документації, погодженої орендодавцем, здійснено за рахунок власних коштів поліпшення приміщень, які неможливо відокремити від орендованих приміщень без завдання їм шкоди, вартістю не менше 25% від вартості орендованих приміщень, визначених експертним шляхом.           Аналіз  вищевикладених   положень Концепції, яка була затверджена рішенням Івано-Франківської міської ради 29 серпня 2006 року, свідчить , що  в даному випадку має місце зобов'язальний  характер  для суб'єкта владних повноважень норма щодо  включення в Програму приватизації об'єктів, щодо яких орендарем зроблено поліпшення вартістю не менше 25% від вартості орендованих приміщень.

          В підтвердження проведених робіт вартістю не менше 25% від вартості орендованих приміщень, позивачем подано проектно-кошторисну документацію, відповідно до якої по приміщенню, що знаходиться на вул. С.Стрільців,34 проведено робіт на загальну суму 122916, 22 грн., по приміщенню на вул.Л.Українки,7 на суму16 253,27 грн.

          Експертні висновки про незалежну оцінку вартості нежитлових приміщень по вул.С.Стрільців, 34 та Л.Україники 7 долучені до матеріалів справи.

          Щодо заперечення відповідача  стосовно відсутності згоди на проведення покращень, то слід зазначити наступне. Відповідач орендує зазначені вище приміщення із 1999 року. У відповідності до п.4.1.3 договору оренди  від 22.06.99. №ДО-1040 орендар має право проводити реконструкцію та переобладнання приміщення. Крім того, особливими умовами договору визначено, що орендар зобов"язаний за власні кошти здійснити ремонт орендованих приміщень по вул. Л.України, 7.  Особливими умовами договору оренди від 27.02.01. №ДО-1653, а саме п.8.1. договору орендар зобов"язаний за власні кошти відремонтувати орендовані приміщення та інженерні мережі в будинку на вул.Січових стрільців,34.

          Що стосується заборони Концепції приватизації благодійним організаціям приймати участь у приватизації шляхом викупу, то відповідно до ст.6 Закону України "Про приватизацію державного майна"  встановлено перелік суб"єктів, які можуть брати участь в приватизації державного та комунального майна у якості покупця. При цьому, у зазначеному вище Законі не передбачено жодних обмежень на участь благодійних організацій у приватизації державного (комунального) майна.

          Приписами ст.23 Закону України "Про благодійництво та благодійні організації" передбачено, що держава в особі її органів влади гарантує і забезпечує захист передбачених законодавством України прав та інтересів фізичних і юридичних осіб - учасників благодійництва та  благодійної діяльності.

          Стосовно відмови у приватизації на підставі того, що орендовані позивачем об"єкти відносяться до пам"яток архітектури, то слід зазначити, що на вимогу суду відповідач не надав будь-яких доказів того, що будівлі по вул.С.Стрільців,34 та Л.Українки,7 є пам"яткою культурної спадщини, тому в суду відсутні підстави вважати, що на спірні об"єкти поширюється дія Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам"яток культурної спадщини".

          За викладених обставин суд дійшов висновку, що вищевказаними діями міська рада безпідставно відмовила позивачу у приватизації орендованих нежитлових приміщень.

          Відповідно до норм Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», положень Концепції приватизації комунального майна в місті Івано-Франківську, яка передбачає, що приватизації шляхом викупу підлягають нежитлові приміщення, орендарями яких за згодою орендодавця та на підставі проектно-кошторисної документації, погодженої орендодавцем, здійснено за рахунок власних коштів поліпшення приміщень, які неможливо відокремити від орендованих приміщень без завдання їм шкоди, вартістю не менше 25% від вартості орендованих приміщень, визначених експертним шляхом, суд дійшов висновку про обгрунтованість вимог позивача.

          При цьому , суд врахував вимоги   ст. 7 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»відповідно до якої , орган   приватизації  розглядає  подану  заяву  і  в  разі відсутності   підстав   для   відмови   у   приватизації   включає підприємство  до  переліків,  зазначених  у  частині  першій  цієї статті.  Результати розгляду не  пізніш  як  через  місяць  з  дня подання заяви доводяться до заявника у письмовій формі.

          Відмова у приватизації можлива тільки у випадках, коли:

особа, яка  подала  заяву,  не  може  бути  визнана  покупцем підприємства згідно з цим Законом;

є законодавчо  встановлене  обмеження  на  приватизацію цього підприємства;

не затверджено  переліків,  передбачених частиною першою цієї статті.

          Згідно п. 5 офіційного тлумачення, викладеного в рішенні Конституційного суду України від 13 грудня 2000 року по справі № 14-рп/2000, положення ч. 5 ст. 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" слід розуміти так, що органи приватизації зобов'язані розглянути подані покупцями заяви та, у разі відсутності встановлених цим Законом підстав для відмови у приватизації, включити конкретне підприємство до переліку об'єктів, що підлягають приватизації у встановлений спосіб, або прийняти рішення про відмову в приватизації.

          Конституційний суд України в даному рішенні, зазначив, що перелік підстав для відмови у приватизації є вичерпним. Позиція аналогічного змісту відображена у п. 7 Інформаційного листа Вищого Арбітражного Суду України  "Про деякі питання практики застосування у вирішенні спорів законодавства про приватизацію державного майна" N 01-8/500 від 25.04.2001р.

          Для повного захисту прав, свобод та інтересів позивача,  суд вважає за необхідне застосовати правила ч.2 ст 11 КАС України та вийти за межі позовних вимог.

          Отже, вимоги позивача є обгрунтованими , а позов таким, що підлягає до задоволення.

Керуючись ст.8, 124 Конституції України, Законом України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)",Законом України "Про приватизацію державного майна", Законом України "Про благодійництво та благодійні організації", ст.94,158,160-163, 186, 254       Кодексу адміністративного судочинства України  , суд

ПОСТАНОВИВ:

позов задоволити.

          Зобов"язати Івано-Франківську міську раду включити нежитлові приміщення площею площею 278,94 кв.м., які розташовані по вул. Січових Стрільців, 34 у м.Івано-Франківську та  площею 61,9 кв.м. , які розташовані по вул. Л.Українки,7 у м.Івано-Франківськущо орендуються згідно договору оренди нежитлових приміщень №ДО-2848 від 14.03.06.  та договору оренди нежитлових приміщень від 01.06.06. №ДО-2857 до "Програми приватизації в м.Івано-Франківську на 2006 - 2007 роки" та Переліку об"єктів комунальної власності міста, щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська  доручається провести незалежні оцінки їх вартості та доручити Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська організацію проведення  незалежної оцінки  їх вартості  протягом  одного місяця з дня набрання постановою господарського суду Івано-Франківської області законної сили

          Присудити з місцевого бюджету на користь Благодійного християнського фонду "Солідарність" м.Івано-Франківськ, майдан Шептицького,22А (код 25669649) 3,40 грн. витрат по сплаті судового збору.

          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

          Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її виготовлення у повному обсязі; апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

 

Суддя                                                            Максимів Тетяна Володимирівна

                                                            постанова підписана 19.06.07

 

Виготовлено в АС "Діловодство суду"


Федів Лідія Миколаївна  

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення15.06.2007
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу738390
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а-19/133

Постанова від 15.06.2007

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні