Рішення
від 10.12.2009 по справі 53/257-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВ СЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан С вободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. ка нцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" грудня 2009 р. Справ а № 53/257-09

вх. № 7403/1-53

Суддя господарського суд у

при секретарі судового зас ідання

за участю представників ст орін:

позивача - Чайчук О.О., за дов.

1-го відповідача - Дробот М .Д., за дов.

2-го відповідача - ОСОБА_3

розглянувши справу за позо вом Регіональне відділен ня Фонду державного майна Ук раїни по Харківській області , м. Харків

до 1. Державний інститут праці та соціально-економіч них досліджень м. Харків;

2. СПДФО ОСОБА_3, м. Харків

про зобов'язання вчинити п евні дії.

ВСТАНОВИВ:

Розглядається вимога пози вача про зобов' язання відпо відачів привести договір оре нди № 10 від 01.09.2003 року на нежитлов і приміщення за адресою: м. Хар ків, вул. Сумська, 1 у відповідн ість з чинним законодавством України.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримує за явлені позовні вимоги в повн ому обсязі та просить суд їх з адовольнити, письмові обґрун тування позовних вимог не по дав.

Представник 1-го відповідач а в судовому засіданні проти задоволення позову заперечу є в повному обсязі з мотивів в икладених у відзиві та проси ть суд в задоволенні позову в ідмовити.

2-й відповідач в судовому за сіданні проти задоволення по зову заперечує в повному обс язі та просить суд в задоволе нні позову відмовити.

Відповідно до статті 33 ГПК У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на які в она посилається як на підста ву своїх позовних вимог або з аперечень на позов, в зв' язк у з чим справа розглядається в порядку статті 75 ГПК.

Суд, вислухавши пояснення у повноважених представників сторін, дослідивши надані до матеріалів справи документи , встановив наступне.

З 01.01.2004 року набрав чинності Г осподарський кодекс України , який в ст. 287 визначив суб'єкті в, які можуть бути орендодавц ями державного майна. Так. в п. 1 згаданої статті вказано, що Ф онд державного майна України є орендодавцем цілісних май нових комплексів підприємст в, їх структурних підрозділі в та нерухомого майна, яке є де ржавною власністю, а п. 3 цієї ж статті встановив, що орендод авцями можуть бути також дер жавні підприємства щодо окре мого індивідуально визначен ого майна, тобто, в нашому випа дку, нежитлових приміщень ін ституту.

Поряд з Господарським коде ксом України питання оренди державного майна регулює Зак он України "Про оренду держав ного та комунального майна", с т. 5 якого також визначає суб'є ктів, які можуть бути орендод авцями державного майна. Якщ о відносно ФДМУ згадана стат тя Закону фактично відтворює норму п.1 ст. 287 ГКУ, то відносно п ідприємств вказується деяка конкретика за яких умов підп риємства можуть бути орендод авцями державного майна. Так , абз. 3 ст. 5 Закону вказує, що під приємства можуть бути орендо давцями індивідуально визна ченого майна та нерухомого м айна площею до 200 кв. метрів. Якщ о ж підприємство має бажання здавати в оренду нерухоме ма йно, що перевищує площу 200 кв. ме трів, то воно (підприємство) ма є право це зробити лише з дозв олу Регіонального відділенн я ФДМУ. Дана норма набрала чин ності з 17.10.2001 року. В 2004 році дану н орму було деталізовано і на д аний час підприємства можут ь бути орендодавцями нерухом ого майна, загальна площа яки х перевищує 200 кв. метрів, лише з дозволу Регіонального відді лення Фонду ДМУ.

Позивач обґрунтовуючи сво ї вимоги зазначає, що згідно і з ст. 287 ГК України з 01.01.04 року оре ндодавцями майна є ФДМУ та йо го Регіональні відділення. З даною точкою зору не можна по годитися, так як пп. 3 п. 1 ст. 287 ГК У країни визначає, що за певних умов (з дозволу ФДМУ та його Р егіональних відділень) оренд одавцями можуть бути і держа вні підприємства.

На думку позивача договори , термін дії яких закінчився, м ають бути переукладенні з РВ ФДМУ. Дана точка зору не співп адає з правовою нормою п.2 ст. 17 Закону України "Про оренду де ржавного та комунального май на", яка визначає, що у разі від сутності заяви однієї із сто рін про припинення або зміну умов договору оренди протяг ом одного місяця після закін чення терміну дії договору в ін вважається продовженим на той самий термін і на тих сами х умовах, які були передбачен і договором. Посилання ж пози вача на Прикінцеві положення Господарського кодексу Укра їни відносно застосування йо го норм у разі продовження го сподарських відносин після 0 1.01.04 року не можна визнати прав ильними, так як п. 4 Прикінцеви х положень визначає, що Госпо дарський кодекс України заст осовується до господарських відносин, які виникли після н абрання чинності його положе ннями відповідно цього розді лу, тобто після 01.01.04 року. Догові р оренди державного майна № 10 було укладено 01.09.03 року, тобто з а 1 рік до набрання кодексом чи нності.

Таким чином, висновок позив ача відносно того, що подовже ння терміну дії договору оре нди нежитлових приміщень № 10 в ід 01.09.03 року є порушенням ст. 5, 10 З акону України "Про оренду дер жавного та комунального майн а" та ст. 287 ГК України, є хибним. Б ільше того, посилання позива ча на ст. 10 ЗУ "Про оренду держав ного та комунального майна" є явно некоректним, так як дого вір оренди державного майна, який є предметом даного спор у, укладено відповідно до вим ог типового договору оренди, затвердженого наказом Фонду державного майна № 1774 від 23.08.2000 р оку.

Крім того. як встановлено су дом під час розгляду справи 2-м відповідачем орендуються не житлові приміщення загальна площа яких складає 134,7 м.кв., що н е суперечить вимогам Закону України "Про оренду державно го та комунального майна".

Враховуючи вищенаведене с уд вважає позовні вимоги поз ивача необґрунтованими, не п ідтвердженими наданими до ма теріалів справи документами , та такими, що не підлягають з адоволенню.

Відповідно до статті 44 та ст атті 49 Господарського процес уального кодексу України, су д вважає за необхідне витрат и по сплаті державного мита т а витрати на інформаційно - те хнічне забезпечення судовог о процесу залишити на позива ча.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст.22, 33, 43, 44 - 49, 75, 82-85 ГПК Ук раїни, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову в ідмовити.

Рішення виготовлено та під писано 15.12.2009 року.

Суддя

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення10.12.2009
Оприлюднено14.01.2011
Номер документу7386696
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —53/257-09

Рішення від 10.12.2009

Господарське

Господарський суд Харківської області

Прохоров С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні