Постанова
від 18.11.2009 по справі 2а-26831/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                                Справа №  2а- 26831/09/1270

                                        Категорія 6.6.4                        

                                                       

П О С Т А Н О В А

Іменем України

18 листопада 2009 року                                                                                                                                                          

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Судді:           Твердохліба Р.С. ,

при секретарі:  Лустіной Т.В. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції в Слов’яносербському районі Луганської області до Комунального підприємства «Слов’яносербськтепло» Слов’яносербської районної Ради про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

19 жовтня 2009 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції в Слов’яносербському районі Луганської області до Комунального підприємства «Слов’яносербськтепло» Слов’яносербської районної Ради, в якому позивач просить стягнути податковий борг по платежам до бюджету в розмірі 82637,35 грн. В обгрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що   Комунальне підприємство «Слов’яносербськтепло» Слов’яносербської районної Ради зареєстровано як суб’єкт підприємницької діяльності Слов’яносербської  райдержадміністрації 05.07.2007 року за №1 375 102 0000 000452 та відповідно до діючого законодавства підприємство поставлено на облік платників податків в Державній податковій інспекції у Слов’яносербському районі 06.07.2007 року за №3769. У зв’язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов’язання у відповідача станом на 01.10.2009 року виник борг перед бюджетом у сумі 87637,35 грн., який складається з податку на додану вартість у сумі 82 129,94 грн., податку на прибуток у розмірі 5494,29 грн., податку на прибуток підприємств у розмірі 13,12 грн. В порушення норм діючого законодавства, податковий борг відповідачем не сплачено. У зв’язку з несплатою податкового зобов’язання, згідно діючого законодавства, ДПІ на адресу Комунального підприємства «Слов’яносербськтепло» Слов’яносербської районної Ради були надіслані перша та друга податкові вимоги, описано майно боржника згідно акту опису, на які поширюється право податкової застави від 21.09.2009 року, та внесено до реєстру обтяжень рухомого майна на підставі витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна.

Представник позивача в судовому засіданні уточнив  позовні вимоги, просив стягнути з Комунального підприємства «Слов’яносербськтепло» Слов’яносербської районної Ради податковий борг у розмірі 87637,35 грн.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, надав до суду заяву про визнання позовних вимог та розгляд справи за його відсутності.

Суд дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення  представника позивача, дійшов  висновку про задоволення адміністративного позову з наступних підстав.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судовчинства встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Справи за участю Державних податкових інспекцій є адміністративними, оскільки відповідають вимогам пункту 1 частини першої статті 3 КАС стосовно визначення адміністративної справи.

Пункт 4 частини першої статті 17 КАС України визначає, що до компетенції адміністративних судів відносяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадах, встановлених законом.

Окрім того, такі справи не підпадають під перелік публічно-правових справ, визначених частиною другою статті 17 КАС, на які не поширюється компетенція адміністративних судів.    

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом, який визначає статус державної податкової служби в Україні, її функції та   правові основи діяльності є Закон України «Про державну податкову службу в Україні».

Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон України «Про державну податкову службу в Україні» посадові особи органів державної податкової служби зобов’язані дотримувати Конституції (254к/96-ВР) і законів України, інших нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій, забезпечувати виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та повною мірою використовувати надані їм права.

Судом встановелно, що Комунальне підприємство «Слов’яносербськтепло» Слов’яносербської районної Ради  зареєстровано як суб’єкт підприємницької діяльності Слов’яносербською раонною державною адміністрацією Луганської області 05.07.2007 року за №1 382 102 0000 000452, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (арк справи 5).

Відповідно до діючого законодавства підприємство поставлено на облік платників податків в Державній податковій інспекції у  Слов’яносербському районі Луганської області 06.07.2007 року за №3769.

Згідно ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Закону України „Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів у встановлені законом терміни.

Згідно ч.1 ст. 11 вказаного закону о ргани державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов’язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов’язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов’язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі — платники податків).

У зв’язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов’язання у відповідача станом на 01.10.2009 року виник борг перед бюджетом у сумі 87637,35 грн., який складається з податку на додану вартість у сумі 82 129,94 грн., податку на прибуток у розмірі 5494,29 грн., податку на прибуток підприємств у розмірі 13,12 грн., що підтверджується  розрахунком податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п.5.2.1, 5.2.2. ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання вважається узгодженим у день отримання податкового повідомлення, якщо воно протягом 10 днів з дня отримання не оскаржено платником податків. Факту оскарження відповідачем податкового зобов’язання судом не встановлено.

Згідно п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ  платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку.

У відповідності до вимог чинного законодавства боржнику були надіслані перша податкова вимога  №1/181 від 11.07.2009 року, яка була отримана представником позивача 11.08.2009 року, що підтверджується підписом представника відповідача в корінці вимоги, та друга податкова вимога №2/209 від 21.09.2009 року, яка була отримана  представником відповідача 21.09.2009 року (арк. справи 24,25). Але до теперішнього часу суму заборгованості не сплачено. Окрім цього, описано майно боржника згідно акту опису, на які поширюється право податкової застави від 21.09.2009 року, та внесено до реєстру обтяжень рухомого майна на підставі витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна (арк. справи 22-23).

Пунктом 11 ст.10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” зазначено, що органи державної податкової служби мають право стягувати заборгованість перед бюджетом та державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»  від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ  активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Таким чином, позовні вимоги  Державної податкової інспекції в Слов’яносербському районі Луганської області знайшли обґрунтування  наданими суду доказами та нормами чинного законодавства. У  зв'язку з цим, суд вважає за можливе  примусово стягнути з   Комунального підприємства «Слов’яносербськтепло» Слов’яносербської районної Ради податковий борг по платежам до бюджету в розмірі 87637,35 грн.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, ст. ст. 3,5 Закону України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов    Державної податкової інспекції в Слов’яносербському районі Луганської області до Комунального підприємства «Слов’яносербськтепло» Слов’яносербської районної Ради про стягнення податкового боргу, -  задовольнити повністю.  

Стягнути з  Комунального підприємства «Слов’яносербськтепло» Слов’яносербської районної Ради  (р/р260033023850 в філії Слов’яносербське відділення Ощадбанку, МФО 364230, код ЄДРПОУ 34767448, вул. Гагаріна,47, смт. Слов’яносербськ)  податковий борг у розмірі 87637,35 грн. (вісімдесят сім тисячі шістсот тридцять сім гривень 35 коп.) на користь Державного бюджету України.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено та підписано 23 листопада 2009 року.

СУДДЯ

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2009
Оприлюднено13.12.2010
Номер документу7388414
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-26831/09/1270

Постанова від 18.11.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Твердохліб Роман Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні