46/361-А
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01025, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14
УХВАЛА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06.06.07 р. № 46/361-А
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Коршун Н.М.
суддів:
при секретарі:
За участю представників:
від позивача: Міняйло Г.Ю.– за доруч.,
від відповідача: ШереметС.В. – за доруч.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві
на постанову Господарського суду м.Києва від 10.11.2006
у справі № 46/361-А
за позовом Управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві
до Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
про стягнення 403391,86 грн.
ВСТАНОВИВ:
Заявлено позовні вимоги про стягнення з відповідача заборгованості усумі 403 391,86 грн. внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Постановою господарського суду м.Києва від 10.11.2006 р. у справі №46/361-А у позові було відмовлено.
Позивач, не погоджуючись з прийнятою постановою, звернувся до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вказану постанову та прийняти нову, якою задовольнити позов, у зв'язку з порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Розглянувши апеляційну скаргу, матеріали справи та зібрані у ній докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін, колегія встановила наступне:
Східний регіональний спеціальний (воєнізований) аварійно-рятувальний загін є філією Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 р. № 400/97-ВР (далі - Закон № 400/97) та ст. 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 р. № 1058-1У (далі - Закон № 1058-ІV) відповідач є платником внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та зареєстрований таким платником в Управлінні Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві.
Відповідно до п. 1 ст. 19 Закону №1058- ІV страхові внески для суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (трудового контракту) нараховуються на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці”.
У відповідності до ч. 1 ст. 20 Закону № 105 8-ІV страхові внески обчислюються виключно в грошовій формі, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі.
Згідно ч. 4 ст. 20 Закону №058- ІV сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду, а сум страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування - на банківський рахунок Накопичувального фонду або на банківський рахунок обраного застрахованою особою недержавного пенсійного фонду.
Відповідно до абз. 6 н. 6 ст. 20 Закону №1058-ІV перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому фактичним одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу) вважається одержання відповідних сум готівкою, зарахування на банківський рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, одержання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей в рахунок зазначених виплат (доходу), фактичне здійснення із цих виплат (доходу) відрахувань, передбачених законодавством або за виконавчими документами, чи будь-яких інших відрахувань.
Згідно розрахунків сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, за період з січня 2004 р. по липень 2006 р., поданих відповідачем до Управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтава, сума страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягали сплаті за вказаний період склала 4 262 179,36 грн.
За період з січня 2006 р, по липень 2006 р, позивачем було прийнято 16 Рішень „Про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахуваиня) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду", якими відповідачу нараховано штрафні санкції в сумі 422 937,50 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем за період з січня 2004 р. по липень 2006 р. було сплачено 4 281 725,00 грн.
Позивач просить стягнути недоїмку по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, яка складає 403 391,86 гри., в т.ч. заборгованість по внесках - 219 873,78 грн., по фінансовим санкціям та пені -183 518,08 грн.
Згідно з абз. 4 п. 12 ст. 20 Закону №1058-ІV у разі недостатності у страхувальника коштів для здійснення в повному обсязі виплати заробітної плати (доходу) та одночасної сплати відповідних авансових платежів виплата зазначених сум та сплата страхових внесків здійснюється в пропорційних розмірах.
Згідно з абз. 3 п. 12. ст. 20 Закону №1058-ІV у разі наявності в платника страхових внесків одночасно із зобов'язаннями із сплати страхових внесків зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу).
Частиною 5 ст. 97 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VШ передбачено, що оплата праці працівників здійснюється в першочерговому порядку. Всі інші платежі здійснюються власником або уповноваженим ним органом після виконання зобов'язань щодо оплати праці.
Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону №1058- ІV сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду, а сум страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування - на банківський рахунок Накопичувального фонду або на банківський рахунок обраного застрахованою особою недержавного пенсійного фонду.
Відповідно до ч. 5 ст. 20 вказаного Закону страхові внески сплачуються страхувальниками шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків.
Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
Відповідно до ч. 12 ст. 20 Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Відповідно до п. 5.1.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року (далі Інструкція), нараховані за відповідний базовий звітний період страхові внески сплачуються платниками шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Базовим звітним періодом є календарний місяць.
Відповідно до ч. 1, 2 п. 12 ст. 20 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" збір на державне обов'язкове пенсійне страхування сплачується одночасно з одержанням коштів в установах банків на оплату праці.
У разі недостатності у платників збору коштів на оплату праці і сплату збору в повному обсязі видача коштів на оплату праці і сплата збору здійснюються у пропорційних розмірах.
Відповідно до ч.2 ст.5 Закону, у разі наявності у платника страхових внесків, одночасно із зобов'язаннями із сплати страхових внесків зобов'язань зі сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами, зобов'язання зі сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу).
Відповідно до ч. 5 ст. 97 Кодексу законів про працю України оплата праці працівників здійснюється в першочерговому порядку. Всі інші платежі здійснюються власником або уповноваженим ним органом після виконання зобов'язань щодо оплати праці.
Отже, зміст п. 5.4.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України суперечить змісту ст. 5 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" ст. 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", ст. 97 Кодексу законів про працю України.
При колізії положень закону та підзаконного нормативного акту застосуванню підлягають положення закону як такого, що має вищу юридичну силу у порівняння з іншими діючими нормативно - правовими актами.
Отже, страхові внески до Пенсійного фонду не можуть бути сплачені раніше заробітної плати, тому що вони сплачуються одночасно зі сплатою заробітної плати.
Оскільки відповідач фінансується з державного бюджету і має заборгованість по виплаті заробітної плати, на яку і нараховуються спірні внески, тому позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві до Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи про стягнення 403 391,86 грн. заборгованості задоволенню не підлягають.
З огляду на викладене, судова колегія приходить до висновку, що постанова місцевого господарського суду відповідає чинному законодавству, фактичним обставинам і матеріалам справи, тому не вбачається підстав для її скасування. Апеляційна скарга є безпідставною, до задоволення не підлягає.
Керуючись п. п. 1, 6, 7 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, ст. ст. 17, 184-187, 189, 190, 195, 196, 200, 205, 206, 254, суд –
Ухвалив:
1.Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві
на постанову Господарського суду м. Києва від 10.11.2006 р. у справі №46/361-А - залишити без задоволення.
2.Постанову Господарського суду м. Києва від 10.11.2006 р. у справі №46/361-А - залишити без змін.
3.Матеріали справи №46/361-А повернути до Господарського суду м. Києва.
Головуючий Н.М. Коршун
Судді: В. А. Корсак
Ю.Б. Михальська
Головуючий суддя
Судді
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2007 |
Оприлюднено | 30.08.2007 |
Номер документу | 738888 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Коршун Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні