Рішення
від 11.05.2018 по справі 803/552/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 травня 2018 року ЛуцькСправа № 803/552/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого – судді Денисюка Р.С.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом заступника керівника Ковельської місцевої прокуратури до Машівської сільської ради Любомльського району Волинської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Ковельської місцевої прокуратури (далі – заступник керівника Ковельської місцевої прокуратури, позивач) звернувся з позовом до Машівської сільської ради Любомльського району Волинської області (далі – Машівська сільська рада, відповідач) про визнання бездіяльності протиправною щодо не затвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою села, а саме: дитячого спортивного майданчика, розташованого на території с. Машів по вул. Центральній та зобов'язати Машівську сільську раду вчинити дії по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації, проведенні технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою села, а саме: дитячого майданчика, розташованого на території с. Машів по вул. Центральній.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 30.03.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та відповідно до приписів статей 12, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у ній матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше (а.с. 1).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Любомльським відділом Ковельської місцевої прокуратури в ході вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою населених пунктів виявлено ряд недоліків щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації прибудинкових дитячих майданчиків Любомльського району, а саме в с. Машів по вул. Центральній, які негативно впливають на організацію належного утримання та раціонального використання територій будівель та інженерних споруд та можуть привести у разі їх не усунення до настання тяжких наслідків для життя та здоров'я дітей.

Зазначений спортивно-ігровий майданчик згідно з інвентарними картками обліку основних засобів перебуває на балансі Машівської сільської ради, однак відповідач не виконав свого обов'язку щодо його планової інвентаризації та паспортизації відповідно до вимог статті 18 Закону України «Про благоустрій населених пунктів».

Відсутність необхідної документації з приводу обстеження та перевірки технічного стану конструктивних частин об'єктів благоустрою призводить до безконтрольності за технічним станом елементів дитячого майданчика та може завдати тяжких наслідків здоров'ю дітей села.

З врахуванням наведеного просить позов задовольнити.

Копія ухвали суду про відкриття провадження у справі від 30.03.2018 була надіслана відповідачу рекомендованою кореспонденцією та вручена останньому 02.04.2018, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 24).

Однак відповідач у встановлений судом строк відзиву на позов та клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін не подавав, в зв'язку з чим суд вважає можливим розглянути та вирішити справу в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення з огляду на таке.

Судом встановлено, що Любомльським відділом Ковельської місцевої прокуратури в ході вивчення стану законності щодо дотримання правил благоустрою населених пунктів Любомльського району, встановлено, що в с. Машів по вул. Центральній, розташований дитячий спортивно-ігровий майданчик балансова вартість 76454,00 грн.

Вказаний дитячий майданчик згідно з інвентарними картками обліку основних засобів в бюджетних установах перебуває на балансі Машівської сільської ради (а.с. 13-16).

Як слідує з листів Машівської сільської ради від 23.02.2018 № 68/02-2/2018 та від 06.03.2018 № 88/02-2/2018, адресованих заступнику керівника місцевої прокуратури, на території сільської ради у грудні 2016 року встановлено дитячий спортивно-ігровий майданчик на пришкільній території, балансова вартість якого 76454,00 грн., інвентар майданчика перебуває на балансі сільської ради. Рішення щодо виділення земельної ділянки під майданчик сільською радою не приймалося. Паспорт об'єкта благоустрою не виготовлявся (а.с. 12,17).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначає Закону України «Про благоустрій населених пунктів».

Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

Пунктом “а” частини сьомої статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Крім того, згідно з частиною першою статті 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, повноваження щодо затвердження місцевих програм і заходів з благоустрою населених пунктів. Затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій, відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.

Отже, організацію благоустрою повинна забезпечувати сільська, селищна і міська рада, до компетенції якої віднесено, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту.

Відповідно до пункту 5 частини другої статті 18 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Відповідно до частини першої статті 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до об'єктів благоустрою населених пунктів відносяться: території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам'ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування; 2) прибудинкові території; 3) території будівель та споруд інженерного захисту територій; 4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

Згідно з статтею 21 вказаного Закону, елементами (частинами) об'єктів благоустрою є: 1) покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і стандартів; 2) зелені насадження (у тому числі снігозахисні та-протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об'єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях; 3) будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів; 4) засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами; 5) технічні засоби регулювання дорожнього руху; 6) будівлі та споруди системи інженерного захисту території; 7) комплекси та об'єкти монументального мистецтва, декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади; 8) обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків; 9) малі архітектурні форми; 10) інші елементи благоустрою, визначені нормативно-правовими актами.

Порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації визначений Інструкцією з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №550 від 29.10.2012 (далі – Інструкція № 550).

Згідно з пунктом 1.2 Інструкції № 550, ця Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків-пам'яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам'яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти).

Відповідно до пункту 1.3 Інструкції № 550 паспортизація об'єктів благоустрою - складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.

Пунктами 1.4 та 1.5 Інструкції № 550 визначено, що технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно. Технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

Відповідно до пунктів 3.1 та 3.2 Інструкції № 550 на основі проведеної інвентаризації об'єкта благоустрою складається його технічний паспорт за зразком, наведеним у додатку 5 до цієї Інструкції, який затверджується власником (балансоутримувачем) цього об'єкту благоустрою та підписується представником виконавця. Технічний паспорт долучається до матеріалів інвентаризаційної справи.

Як вбачається з матеріалів справи, на балансі Машівської сільської ради перебуває дитячий спортивно-ігровий майданчик, розташований на території с. Машів по вул. Центральній.

За змістом вищенаведених положень Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та Інструкції № 550, затвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою є компетенцією Машівської сільської ради.

Як встановлено судом, Машівською сільською радою плани інвентаризації та паспортизації вказаного дитячого майданчика не затверджувались, паспортизація не проводилась, паспорт не виготовлявся.

Вказане підтверджується листом Машівської сільської ради від 23.02.2018 № 68/02-2/2018, що був надісланий на адресу Заступника керівника місцевої прокуратури, яким повідомлено, що Машівською сільською радою паспорт об'єкта благоустрою не виготовлявся, інвентаризаційні документи на дитячий спортивно-ігровий майданчик відсутні.

Таким чином, Машівська сільська рада не виконала, передбаченого Законом України «Про благоустрій населених пунктів» обов'язку, не розробила та не затвердила планів інвентаризації та паспортизації такого об'єкта благоустрою як дитячий майданчик, розташованого на території села, чим допустила протиправну бездіяльність.

Частиною другою статті 6 Закону України «Про охорону дитинства» передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров'я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров'я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.

Відповідно до частини другої статті 3 Конвенції про права дитини від 20.11.1989, прийнятою 44 сесією Генеральної Асамблеї ООН 20.11.1989, яка ратифікована постановою Верховної Ради України 27.02.1991, держави-учасниці зобов'язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов'язки батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.

Проаналізувавши вищенаведене, суд приходить до висновку, що відповідач своєю бездіяльністю, яка полягає у не затвердженні планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою села, а саме: дитячого спортивно-ігрового майданчика, що розташований на території с. Машів по вул. Центральній, порушує права користувачів цих об'єктів (дітей) на безпечні умови для життя, розвитку, отримання можливостей для дозвілля та відпочинку.

За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що відсутність затверджених планових заходів щодо інвентаризації об'єктів благоустрою свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, яка у свою чергу слугує підставою для невжиття підприємствами, установами та організаціями у сфері благоустрою заходів щодо належного їх утримання. Крім того, зважаючи на цільове призначення такого об'єкту благоустрою як дитячий ігровий комплекс, невиконання суб'єктами благоустрою своїх обов'язків у цій сфері порушує права користувачів цих об'єктів на безпечні умови для життя і розвитку.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду від 27.07.2016 у справі № К/800/11809/16.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Будь-яких доказів щодо вчинення дій по розробленню та затвердженню сільською радою планів інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика, розміщеного на території села Машів, Любомльського району, Волинської області відповідачем суду не надано.

З врахуванням наведеного, суд приходить до висновку, що бездіяльність Машівської сільської ради щодо не затвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою села, а саме дитячого спортивного майданчика, розташованого на території села Машів по вул. Центральній необхідно визнати протиправною та зобов'язати Машівську сільську раду розробити, затвердити план та провести технічну інвентаризацію та паспортизацію об'єкту благоустрою села, а саме дитячого спортивного майданчика, розташованого на території с. Машів по вул. Центральній.

Керуючись статтями 243-246, 255, 295, пунктом 15.5 частини першої розділу VII “Перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Машівської сільської ради щодо не затвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою села, а саме дитячого спортивного майданчика, розташованого на території села Машів по вулиці Центральній.

Зобов'язати Машівську сільську раду (44343, Волинська область, Любомльський район, село Машів, вулиця Центральна, 28, код ЄДРПОУ 05383684) розробити, затвердити план та провести технічну інвентаризацію та паспортизацію об'єкту благоустрою села, а саме дитячого спортивного майданчика, розташованого на території села Машів по вулиці Центральній.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст.295 КАС України. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Головуючий                                                                                 Р.С.Денисюк

          

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2018
Оприлюднено15.05.2018
Номер документу73898273
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/552/18

Рішення від 11.05.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 30.03.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні