ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 травня 2018 рокуСправа №804/968/18 Дніпропетровській окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства Сантехсервіс до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
6 лютого 2018 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного підприємства Сантехсервіс до Державної фіскальної служби України, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним рішення №377284/30224443 від 07.12.2017 року Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації податкової накладної №11 від 29.09.2017 року Приватного підприємства Сантехсервіс ;
- визнати прийнятою та зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства Сантехсервіс №11 від 29.09.2017 року датою її фактичного отримання, а саме 10.10.2017 року.
В обґрунтування позову зазначено наступне:
- 07.12.2017 року Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової на кладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєст рації, прийнято незаконне рішення №377284/30224443 про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 29.09.2017 року, складеної позивачем;
- як підставу для прийняття комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної містить: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування ;
- відповідачем лише процитовано норму законодавства без будь-якої конкретизації обставин справи;
- одним з видів діяльності підприємства згідно КВВД є інші спеціалізовані будівельні роботи (Код КВЕД 43.99) та будівництво житлових і нежитлових будівель (основний, Код КВЕД 41.20);
- позивачем було улаштовано гідроізоляцію температурного шва та виконано допоміжні роботи в автомобільному салоні Lexus за адресою м. Дніпро, Набережна Перемоги, 1-Н, що підтверджується актом виконаних робіт №2 від 31.10.2017 року, а покупцем було здійснено оплату по договору згідно рахунку-фактури №040901 від 04.09.2017 року відповідно до платіжного доручення №1667 від 29.09.2017 року на суму 84000 грн. Надходження коштів на рахунок позивача підтверджується банківською випискою по рахунку за 29.09.2017 року;
- у свою чергу для виконання зазначених робіт позивачем були залучені особи, які виконували роботи за цивільно-правовими угодами №18/09 від 01.09.2017 року, №19/09 від 01.09.2017 року, №20/09 від 01.09.2017 року;
- на момент виконання зазначених робіт у позивача згідно штатного розкладу значилося 9,5 штатних одиниць без урахування осіб, які виконували роботи за цивільно-правовими угодами;
- таким чином, за результатами господарських операцій з контрагентами позивач отримав реальний дохід, тобто вчинені господарські призвели до зміни в структурі активів та зобов'язань його, як платника податків, що підтверджується документами бухгалтерського обліку;
- позивач надав копії всіх необхідних первинних документів, що підтверджують реальність гос подарських операцій у відповідний період і мав на момент здійснення таких господарських операцій мав достатні технічні, людські та матеріальні ресурси, проте пояснення та документи не були прийняті до уваги;
- таким чином, первинні документи засвідчують на сьогоднішній день факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов'язань:
- відповідачем не спростовано встановленої статтею 204 ЦК України презумпції правомір ності вчинених підприємствами правочинів; ним взагалі не досліджувались фактичні обставини щодо змісту та умов договору, зобов'язань сторін за договором, питань оплати вартості робіт.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 9 лютого 2018 року позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.
28 лютого 2018 року на виконання вимог ухвали позивачем надано виправлений адміністративний позов із зазначенням коду ЄДРПОУ відповідача та належним чином засвідчені докази на обґрунтування позовних вимог із зазначенням, де перебуває оригінал такого доказу.
Ухвалою суду від 2 березня 2018 року відкрито загальне провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 29 березня 2018 року.
Відповідач надав відзив на адміністративний позов, в якому проти позову заперечив повністю, зазначивши наступне:
- підпунктом 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу;
- Комісією прийнято рішення, оскільки платником податків надані копії документів, які складені із порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, що є підставою для відмови у задоволенні позову;
- наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному державному органу та особам, уповноваженим на виконання функцій держави, певну свободу розсуду при прийнятті рішення;
- за таких обставин позовна вимога ПП Сантехсервіс про зобов'язання зареєструвати вищезазначену податкову накладну є необґрунтованою, оскільки за рахунок такої вимоги, позивач, намагається недобросовісно скористатись належним йому правом на захист.
Позивач надав відповідь на відзив, в якому зазначив, що відповідач був зобов'язаний у Квитанції №1 про зупинення реєстрації чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567; відповідач не визначив конкретні обставини відмови у реєстрації, процитувавши норму без конкретизації обставин відмови.
Відповідач правом на надання заперечень не скористався.
Ухвалою суду від 12 квітня 2018 року закрите підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 8 травня 2018 року.
У судове засідання представник відповідач не прибув, позивач надав клопотання про розгляд справи за його відсутності, у зв'язку із чим відповідно до частини дев'ятої статті 205, частини четверної статті 229, частини четвертої статті 243, частини п'ятої статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу у порядку письмового провадження у межах строків розгляду цієї справи.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить із того, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування (далі - ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої ПН/РК сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України встановлено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРНП.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - Порядок №1246), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку №1246, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно пункту 17 Порядку №1246 у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, яка була чинна на час виникнення спірних правовідносин, у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої ПН/РК. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації ПН/РК;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої ПН/РК в ЄРПН.
Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 вказаного пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій ПН/РК. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 вказаного пункту.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Критерії) та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Вичерпний перелік), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №753/30621.
Згідно пункту 2 Критеріїв, в редакцій чинній на час виникнення спірних правовідносин, моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).
Платник податку має право подати до ДФС інформацію за встановленою формою щодо:
- видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
- кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
- кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.
Інформація за встановленою формою подається із поясненням платника податків, в якому зазначається специфіка господарської діяльності, що має незмінний характер, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Інформація за встановленою формою із поясненням розглядається ДФС протягом п'яти робочих днів, що настають за днем її отримання.
Згідно підпунктів 1 та 2 пункту 6 Критеріїв, у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, моніторинг ПН/РК здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60 % - від 0,02 до 0,03; більше 50 % - від 0,015 до 0,02; більше 40 % - від 0,01 до 0,015, більше 30 % - від 0,005 до 0,01, більше 20 % - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1 пункту 6 Критеріїв та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням ПН/РК, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої ПН/РК зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Вичерпний перелік документів є наступним:
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно пункту 2 Вичерпного переліку письмові пояснення та копії документів, зазначені у ньому, платник податку надає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
ПП Сантехсервіс складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №11 від 29.09.2017 року, згідно якої ПП Сантехсервіс постачальник (продавець) здійснює операцію з постачання робіт ТОВ БП Гідробуд згідно з ДКПП 43.99.10-00.00, за номенклатурою. Гідроізоляційні роботи згідно договору субпідряду №04/09-01 від 04.09.2017 року на загальну суму 84000 грн., в тому числі ПДВ 14000 грн. (а.с. 10).
Згідно квитанції від 10.10.2017 року податкову накладну №11 від 29.09.2017 року доставлено до ДФС України 10.10.2017 року в 13:22, реєстраційний номер документа 9208316721, документ прийнято, реєстрація зупинена, виявлені помилки:
- відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРНП, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 43.99.10-00.00. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (а.с. 11).
03.12.2017 року за №2 ПП Сантехсервіс направлено на адресу ДФС України Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій податковій накладній №11 від 29.09.2017 року, згідно якого надані наступні пояснення:
- основним видом діяльності ПП Сантехсервіс є будівництво житлових і нежитлових будівель, код КВЕД 41.20.;
- ліцензія видана Державною Архітектурно-будівельною інспекцією України №41Л від 8 листопада 2016 року, строком дії з 08.11.2016 року по 08.11.2019 року;
- ПП Сантехсервіс згідно пункту 3.3. договору підряду №04/09-01 від 04.09.2017 року отримано передплату від ТОВ БП Гідробух (код ЄДРПОУ 31891134) в сумі 84000 грн., в тому числі ПДВ 14000 грн, платіжне доручення №1667 від 29.09.2017 року;
- за правилом першої події ПП Сантезсервіс було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладу №11 від 29.09.2017 року на суму 84000 грн., в тому числі ПДВ 14000 грн,;
- надання послуг підтверджено актом виконаних робіт №2 від 31.10.2017 року;
- більш детальні пояснення та документи, що розкривають зміст операції на 15 аркушах додаються.
До Повідомлення надані 15 документів на підтвердження реальності здійснених операцій (а.с. 104-118), а саме договір субпідряду №04/09-01 від 04.09.2017 року, акт виконаних робіт №2 від 31.10.2017 року, рахунок-фактура №040901 від 04.09.2017 року, відомості бухгалтерського обліку №361 від 29.09.2017 року, платіжне доручення №1667 від 29.09.2017 року, податкова накладна №11 від 29.09.2017 року, квитанція №1 від 10.10.2017 року, додаток до критерії ступеня ризиків №5 від 07.11.2017 року, квитанція №2 від 14.11.2017 року, пояснення щодо реальності здійснення операцій №109 від 01.12.2017 року, цивільно-правова угода №18/09 від 01.09.2017 року, цивільно-правова угода №19/09 від 01.09.2017 року, цивільно-правова угода №20/09 від 01.09.2017 року, наказ про призначення директора №1 від 04.10.2016 року, штатний розпис №1 від 30.06.2017 року.
Згідно квитанції №1 Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 01.12.2017 року о 14:05:31 год. (а.с. 14).
07.11.2017 року за №5 позивач подав Таблицю даних платника податків, в якій зазначив:
- код згідно КВЕД ДК 009:2010 - 41.20;
- код придбання _ ;
- код постачання (виготовлення) товарів/послуг згідно УКТ ЗЕД/ДК 016-2010: 43.99.10-00.00 (а.с.34).
Згідно квитанції №2 від 05.12.2017 року Додаток до критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної. Доставлено до районного рівня 462 ДПІ у Шевченківському районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області 30.11.2017 року. Документ прийнято. Інформація з Таблиці даних платника податку врахована (а.с.35).
Комісією ДФС прийнято Рішення №377284/30224443 від 07.12.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 29.09.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.15):
- відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с 16).
Скарга платника податків на рішення комісії Державної фіскальної служ би про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі подат кових накладних в результаті розгляду комісією ДФС з питань розгляду скарг рішенням №42153/30224443 залишена без задоволення та рішення комісії ДФС без змін.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190, яка була чинною на час спірних правовідносин та втратила чинність згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117, підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації ПН/РК є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК.
Таким чином, суд зазначає, що відповідач в оскаржуваному рішенні підтверджує надання копій документів за Вичерпним переліком, однак не встановлює ненадання таких документів, а зазначає одночасно:
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства
- та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК.
При цьому, відповідач ані в оскаржуваних рішеннях, ані під час розгляду справи не навів доводи щодо порушень законодавства при складенні поданих документів та не зазначив в чому полягає недостатність таких документів, для наявності у ДФС підстав прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню про відмову в реєстрації податкової накладної, суд зазначає, що воно є необґрунтованим, з нього не вбачаються дійсні та об'єктивні підставі для відмови у реєстрації податкової накладної, що підтверджували б відсутність у платника податків права на відображення у податковому обліку з ПДВ заявлених операцій, а, отже, й підтверджували б правомірність відмови в такій реєстрації.
Суд зазначає, що відповідачем також не було підтверджено наявність підстав для зупинення реєстрації спірної податкової накладної, не визначено також за яким із двох Критеріїв моніторингу відповідач дійшов висновку про наявність підстав для їх зупинення, що надало правомірних підстав для прийняття рішення про зупинення реєстрації такої податкової накладної згідно абзаців 4 або 5 Критеріїв.
Суд зазначає, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної зазначено виявлення, за результатами опрацювання СМКОР, невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах.
Однак, предметом оподатковуваних операцій визначені роботи.
Таким чином, відповідачем не підтверджено, а судом не встановлено необхідних умов для зупинення реєстрації спірної податкової накладної.
З системного аналізу матеріалів справи, вбачається, що оскаржуване рішення є необґрунтованим, винесеним не добросовісно, у зв'язку із чим суд дійшов висновку про його протиправність та наявність підстав для задоволення позову у частині позовних вимог про визнання такого рішення протиправним та його скасування.
Щодо позовних вимог про зобов'язання відповідача зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, суд виходить із того, що відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, ПН/РК, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРНП;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної ПН/РК в ЄРНП.
З 01.01.2018 року пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України викладено в новій редакції, згідно якої реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно пунктів 19, 20 Порядку №1246, в редакцій на час вирішення спору по суті, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов'язання ДФС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв'язку із чим суд дійшов висновку про необґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, порушеного оскаржуваним рішенням у формі визнання прийнятою та зареєстрованою в ЄРПН спірної податкової накладної, та виходячи за межі позову з метою повного захисту порушених прав позивача, зобов'язує відповідача зареєструвати податкову накладну №11 від 29.09.2017 року, в Єдиному державному реєстрі податкових накладних в порядку, встановленому чинним законодавством, датою подання податкової накладної платником податків, у зв'язку із чим присуджує на користь позивача понесені судові витрати.
Керуючись статтями 205, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Приватного підприємства Сантехсервіс (код ЄДРПОУ 30224443; вул. Святослава Хороброго, буд. 14, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49000) до Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197; Львівська площа, буд. 8, Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення №377284/30224443 від 07.12.2017 року, винесене комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №11 від 29.09.2017 року, складену Приватним підприємством Сантехсервіс , в Єдиному державному реєстрі податкових накладних датою її подання - 10.10.2017 року, в порядку, встановленому чинним законодавством.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь Приватого підприємства Сантехсервіс за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судовий збір у розмірі 3524 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повне рішення складено 11 травня 2018 року.
Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2018 |
Оприлюднено | 15.05.2018 |
Номер документу | 73898366 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні