Рішення
від 11.05.2018 по справі 815/1106/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1106/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 травня 2018 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Свида Л.І. розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю ІНВЕСТСИСТЕМИ 2020 про стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулася Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю ІНВЕСТСИСТЕМИ 2020 про стягнення штрафу у розмірі 1700 грн.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження з викликом сторін у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву.

Позивач в судове засідання не з'явився, надіслав заяву про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження. Позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачений штраф в розмірі 1700 грн. за постановою про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг від 08.12.2017 року 1298/2175/16-2/13-П, а тому позивач просить стягнути зазначену суму в судовому порядку.

Відповідач в судове засідання не з'явився, відзив на позовну заяву не надав.

Згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевикладені приписи КАС України суд прийшов до висновку про можливість продовження розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Вивчивши позовну заяву та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ ІНВЕСТСИСТЕМИ 2020 (місцезнаходження: 65104, м. Одеса, вул. Академіка Корольова, буд. 92 А, офіс 318) здійснює такі види діяльності: Інші види грошового посередництва, Інші види кредитування, Надання інших фінансових послуг (крім страхування та пенсійного забезпечення), Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення (аркуші справи 16-19).

ТОВ ІНВЕСТСИСТЕМИ 2020 26.10.2017 року направлено на адресу позивача фінансову звітність за ІІІ квартал 2017 року.

Перевіркою позивачем звітних даних ТОВ ІНВЕСТСИСТЕМИ 2020 за ІІІ квартал 2017 року у паперовій формі, встановлені порушення відповідачем вимог ст. 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг, а також п. 2.2, 2.4 розділу 2, п. 5.2 розділу 5 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу , затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.01.2004 №27, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.09.2005 року за №972/11252, щодо подання паперової форми звітних даних Товариства не у строки, встановлені Нацкомфінпослуг (звітність в паперовій формі за ІІІ квартал 2017 року направлено на адресу Нацкомфінпослуг 26.10.2017 року).

За результатами зазначеного перевірки складений акт №2175/16-2/13 від 27.11.2017 року (аркуш справи 9), який 28.11.2017 року направлений на адресу відповідача та його запрошено прийняти участь на розгляді справи 08.12.2017 року о 15 год. 10 хв. (аркуш справи 10).

За результатами розгляду справи про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 08.12.2017 року винесена постанова №1298/2175/16-2/13-П від 08.12.2017 року про застосування штрафної санкції до ТОВ ІНВЕСТСИСТЕМИ 2020 за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг у розмірі 1700 грн. з необхідністю повідомлення про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови до 09.01.2018 року (аркуші справи 11-12).

Постанова №1298/2175/16-2/13-П від 08.12.2017 року направлена відповідачу, про що свідчить список згрупованих поштових листів рекомендованих №27499 від 12.12.2017 року (аркуш справи 15).

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг , затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року 1070/2011, Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Відповідно до п.1.5, 1.6, 1.11, 2.4 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги , затвердженого Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 20.11.2012 № 2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за № 2112/22424, Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.

Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.

Посадова особа Нацкомфінпослуг при виявленні порушення законодавства про фінансові послуги, за яке застосовується захід впливу, складає акт про правопорушення.

Рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

Згідно п.1 ч.1 ст.1, ст. 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг до фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Відповідно п. 2.2, 2,4 розділу 2, п. 5.2 розділу 5 Порядку надання звітності фінансових компаніям, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу , затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.01.2004 №27, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.09.2005 року за №972/11252 (чинний на момент виникнення спірних правовідносин), фінансові компанії, фінансові установи - юридичні особи публічного права та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг такі види звітності за: а) квартал; б) рік.

Звітність, що складається відповідно до цього Порядку (крім звітності лізингодавців), подається до Нацкомфінпослуг у такі терміни, зокрема, квартальну та річну - у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419.

Фінансові компанії, фінансові установи - юридичні особи публічного права та лізингодавці подають звітність, передбачену цим Порядком, в електронній та паперовій формах.

При цьому, згідно із п. 5 Порядку подання фінансової звітності , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року №419, квартальна фінансова звітність (крім зведеної та консолідованої) подається не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.

З матеріалів справи вбачається, що звітність за ІІІ квартал 2017 року відповідачем була направлена 26.10.2017 року, тобто з пропуском встановленого законодавством строку для такого направлення, а тому позивачем правомірно застосовані до відповідача штрафні санкції.

Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Враховуючи те, що відповідачем штраф не сплачений, доказів, які підтверджують зворотне до суду не надано, відповідачем не оскаржена постанова про його накладення, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та наявність підстав для стягнення з ТОВ ІНВЕСТСИСТЕМИ 2020 штрафу у судовому порядку .

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України судовий збір, сплачений позивачем з відповідача стягненню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 90, 139, 243-246, 255 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (вул. Б.Грінченка, 3, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ 38062828) до Товариства з обмеженою відповідальністю ІНВЕСТСИСТЕМИ 2020 (вул. Академіка Корольова, буд. 92-А, офіс 318, м. Одеса, 65104, код ЄДРПОУ 37351627) про стягнення штрафу у розмірі 1700 грн. - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ІНВЕСТСИСТЕМИ 2020 (вул. Академіка Корольова, буд. 92-А, офіс 318, м. Одеса, 65104 код ЄДРПОУ 37351627) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції символ звітності 106) штраф у розмірі 1700 грн.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття рішення апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 293 КАС України, учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків встановлених цим Кодексом.

Згідно із ч. 1 ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Відповідно до ч. 2 ст. 295 КАС України, учасник справи, якому повний текст рішення суду не було вручено у день його (її) проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного тексту рішення суду.

Апеляційна скарга подається відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ перехідних положень КАС України учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Л. І. Свида

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2018
Оприлюднено15.05.2018
Номер документу73899085
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1106/18

Рішення від 11.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 19.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні