Рішення
від 10.05.2018 по справі 909/318/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10.05.2018 м. Івано-ФранківськСправа № 909/318/18

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Фанди О.М.., секретаря судового засідання Поліводи С.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом: Першого заступника прокурора Івано-Франківської області, вул. Грюнвальдська, 11, м. Івано-Франківськ, 76015, в інтересах держави в особі Департаменту будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації, вул. Грушевського,21, м. Івано-Франківськ, 76004,

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер", АДРЕСА_1, 77111,

про стягнення невикористаного авансу в сумі 78 000,00 грн.

без виклику представників сторін

установив: Перший заступник прокурора Івано-Франківської області звернувся до Господарського суду Івано-Франківської області із позовною заявою в інтересах держави в особі Департаменту будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер" (далі - відповідач) про стягнення невикористаного авансу в сумі 78 000,00 грн.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що відповідачем не виконано зобов'язань за Договором підряду №324 від 17.11.2017 р. в частині повернення невикористаної попередньої оплати у розмірі 78000,00 грн.

Відповідач вимоги ухвали суду від 18.04.2018 року щодо надання відзиву на позовну заяву з урахуванням вимог ст.165, 178 ГПК у встановлений строк суду не надав.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з'ясувавши обставини на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши в сукупності всі докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи вимоги чинного законодавства, суд виходить з наступного.

17 листопада 2017 р. між Департаментом будівництва житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації (надалі - позивач, Замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю "Партнер" (надалі - відповідач, Підрядник) укладено Договір підряду № 322 (надалі - Договір).

Відповідно до п. 1.1. Договору підрядник приймає на себе зобов'язання на свій ризик виконати роботи по проекту "Капітальний ремонт Галицького дошкільного навчального закладу №1 "Дзвіночок" (надалі "Об'єкт"), а Замовник прийняти та оплатити такі роботи відповідно до проектно-кошторисної документації.

Пунктом 3 Договору встановлено, що підрядник розпочне виконання робіт з моменту підписання договору та завершить виконання робіт до 31.12.2017 року.

Згідно п. 8 вказаного вище договору договірна ціна робіт є невід'ємною частиною договору, визначається на основі локального кошторису є приблизною та складає 260 055 грн. 00 коп.

Пунктом 57 Договору підряду №324 від 17.11.17 встановлено право замовника на надання підряднику на 2017 рік аванс на придбання необхідних матеріалів у розмірі 30 відсотків вартості річного обсягу робіт строком до 26.12.2017 року.

Платіжним доручення №13033 від 23.11.2017 року позивач перерахував підряднику кошти в сумі 78 000 грн. 00 коп., як аванс на виконання робіт.

Абзацом 4 пункту 57 Договору визначено, що у разі невикористання авансових платежів протягом трьох місяців, аванс підлягає поверненню незалежно від того чи подав замовник вимогу про повернення авансу до спливу трьохмісячного терміну, аванс підлягає поверненню в десятиденний строк з дня подачі такої вимоги.

Пунктом 71 Договору встановлено, що договір набуває чинності з моменту його підписання і скріплення печатками сторін. Закінчення строку договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення яке мало місце під час дії Договору.

26 січня 2018 року позивач по справі звернувся до відповідача із Претензійним листом №131/01-07 від 26.01.2018 року про повернення авансового платежу в сумі 78 000 грн 00к., у зв"язку із невиконанням підрядних робіт по договору підряду №324 від 17.11.2017 року. Проте вказана вимога залишена відповідачем без задоволення, що зумовило із зверненням з даним позовом до суду.

Внаслідок укладення Договору підряду №324 від 17.11.2017 року між сторонами згідно з пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України, виникли цивільні права та обов'язки.

Оскільки між сторонами по справі склалися господарські правовідносини, то до них слід застосовувати положення Господарського кодексу України як спеціального акту законодавства, що регулює правовідносини у господарській сфері.

Відповідно до абзацу 2 пункту 1 статті 193 Господарського кодексу України до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим кодексом.

Згідно зі статтею 173 Господарського кодексу України, господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Частиною 1 статті 628 Цивільного кодексу України визначено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до статті 629 Цивільного кодексу України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (стаття 525 Цивільного кодексу України).

Згідно зі статтею 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Частиною першою статті 193 Господарського кодексу України встановлено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Не допускаються одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов'язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином (частина 7 статті 193 Господарського кодексу України).

Відповідно до ст. 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Як встановлено судом, 17.11.2017 року між позивачем та відповідачем укладено Договір підряду №324, відповідно до умов якого Підрядник прийняв на себе зобов'язання на свій ризик виконати роботи по проекту, а Замовник прийняти та оплатити такі роботи відповідно до проектно - кошторисної документації.

Відповідно до ч.ч.1, 3 ст. 843 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Ціна роботи у договорі підряду включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу.

Пунктом 57 Договору встановлено, що Замовник перераховує на розрахунковий рахунок Підряднику зазначений у реквізитах даного Договору, після підписання Сторонами Договору попередню оплату у розмірі 30% вартості річного обсягу робіт з урахуванням ПДВ на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, що складає 78 000 грн 00 к.

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання умов Договору підряду замовник (позивач у справі) здійснив перерахування авансу підряднику (відповідачу у справі) у розмірі 78 000 грн 00 к., що підтверджується платіжним дорученням №13033 від 23.11.2017 року, копія якого долучена до матеріалів справи.

Таким чином, Департаментом будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації відповідно до умов Договору підряду № 324 від 17.11.2017 року належним чином виконані його зобов'язання з перерахування авансу у визначеному договором розмірі.

Підрядник зобов'язується використати одержану попередню оплату відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 №117 (зі змінами) протягом трьох місяців з дня отримання. По закінченні терміну невикористані кошти попередньої оплати повертаються Замовнику.

Підрядник підтверджує використання коштів отриманої попередньої оплати актами виконаних підрядних робіт, складених за формою КБ 2в і довідками про вартість виконаних підрядних робіт, складених за формою КБ 3 (п.52 Договору).

Відповідно до підпункту 16 п.17 вказаного вище договору у разі невикористання авансових платежів протягом трьох місяців аванс підлягає поверненню незалежно від того чи подав замовник вимогу про його повернення, а в разі подачі вимоги про повернення авансу до спливу трьохмісячного терміну, аванс підлягає поверненню в 10-ти денний термін з дня подачі такої вимоги.

26 січня 2018 року позивач по справі звернувся до відповідача із Претензійним листом №131/01-07 від 26.01.2018 року про повернення авансового платежу в сумі 78 000 грн 00к., у зв'язку із невиконанням підрядних робіт по договору підряду №324 від 17.11.2017 року.

Таким чином, строк повернення авансового платежу сплив 05.02.2018 року.

В розумінні ст.ст. 76, 77, 78, 79, 91 Господарського процесуального кодексу України матеріали справи не містять жодних належних, допустимих та достовірних доказів на підтвердження виконання відповідачем підрядних робіт по Договору підряду №324 від 17.11.17 суду, з використанням авансового платежу. Разом з тим і відсутні докази щодо повернення відповідачем авансу в сумі 78 000 грн 00к.

З аналізу наведеного вище, суд приходить до висновку про обгрунтованість позовних вимог та таких, що підлягають задоволенню в повному обсязі. Отже позов Першого заступника прокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Департаменту будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації до Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер" про стягнення невикористаного авансу в сумі 78 000,00 грн. слід задоволити.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору слід відшкодувати прокуратурі за рахунок відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст. 11, 525, 526, 530, 628, 629, 843 Цивільного кодексу України, ст.173, 193 Господарського кодексу, ст.73 74, 75, 79, 86, 129, 236 - 242 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

задовольнити позов Першиого заступника прокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Департаменту будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністраціїдо Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер" про стягнення невикористаного авансу в сумі 78 000,00 грн.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер" (АДРЕСА_1, 77111, код 33008132) на користь Департамента будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації (вул. Грушевського,21, м. Івано-Франківськ, 76004, код 33645856) 78 000 грн 00к. (сімдесят вісім тисяч гривень) невикористаного авансу.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер" (АДРЕСА_1, 77111, код 33008132) на користь прокуратури Івано-Франківської області ( вул. Грюнвальдська, 11, м. Івано-Франківськ, 76015, код 03530483) 1762 грн 00к. (одну тисячц сімсот шістдесят дві гривні) судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складення повного тексту рішення.

Повне рішення складено 10.05.2018

Суддя Фанда О.М.

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення10.05.2018
Оприлюднено17.05.2018
Номер документу73926680
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/318/18

Рішення від 10.05.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фанда О.М.

Ухвала від 18.04.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фанда О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні