Рішення
від 07.05.2018 по справі 404/8075/17
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 404/8075/17

Номер провадження 2/404/1300/18

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

заочне

07 травня 2018 року Кіровський районний суд м. Кіровограда в складі:

головуючого судді - Іванової Н.Ю.

при секретарі - Гуйван О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кропивницькому цивільну справу за правилами спрощеного провадження за позовом Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманих коштів, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Кіровоградський міськрайонний центр зайнятості, звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1, по якому просить стягнути з останнього незаконно отримані кошти допомоги по безробіттю у розмірі 4630 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 звернувся 10.05.2017 року до Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості з заявою про надання статусу безробітного та призначення допомоги по безробіттю.

У своїй заяві відповідач зазначив: Ознайомлений з правами та обов'язками безробітного та відповідальністю, що визначені Законами України Про зайнятість населення та Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття .

Позивач надав відповідачу статус безробітного та призначив допомогу по безробіттю з 17.05.2017 року по 11.05.2018 року.

У червні 2017 року при обміні інформацією в електронному вигляді між ОДПІ ГУ ДФС, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування, що здійснюється згідно з Наказом Міндоходів і зборів України від 19.09.2013 №494, позивачем було виявлено розбіжності у трудовій діяльності відповідача та даних відомостей ПФУ.

Встановлено, що відповідач, який зареєструвався безробітним з 10.05.2017 р. за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є керівником та засновником приватного підприємства Юридична фірма Зірковий адвокат (код ЄДРПОУ 38852573) з 07.11.2013 р.

Про наявність таких обставин відповідач не повідомив при отриманні ним статусу безробітного та допомоги по безробіттю. Натомість відповідач, надав при реєстрації трудову книжку, у якій ним особисто було внесено запис про звільнення з посади директора ПП Юридична фірма Зірковий адвокат 27.04.2017 р.

Станом на 31.08.2017 року будь-якої інформації щодо зміни керівника ПП ЮФ Зірковий адвокат до Кропивницької ОСОБА_2 у Кіровоградській області не надходило; податкову звідність ПП ЮФ Зірковий адвокат у травні 2017 року подано за підписом керівника ОСОБА_1.

Таким чином, у період перебування на обліку у Кіровоградському міськрайонному центрі зайнятості (з 10 травня по 04 вересня 2017 року) фактично продовжував перебувати у трудових відносинах з підприємством, оскільки згідно з податковою звітністю підприємства був прийнятий на роботу з 07 листопада 2013 року, а також підписував податкову звітність у травні 2017 року. Крім того, дані про нього, як керівника підприємства, містилися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Надання відповідачем недостовірних даних та документів, на підставі яких прийнято рішення про надання статусу безробітного, призначення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття та умисне невиконання обов'язків безробітного, призвело до незаконного отримання ним допомоги по безробіттю з 17.05.2017 р. по 04.09.2017 р. у загальній сумі 4630,00 грн.

З метою досудового врегулювання спору позивач надіслав відповідачу 13.09.2017 р. претензію від 12.09.2017 р. №06-35/2542/08 з копією наказу від 12.09.2017 р. №345-Д Про повернення коштів рекомендованим листом з повідомленням про вручення, який повернувся з причини закінчення терміну зберігання.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав до суду заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує. Не заперечує проти винесення заочного рішення.

Відповідач в судове засідання не з'явився. Про час та місце слухання справи був повідомлений в установленому законом порядку. Проте, поштова кореспонденція, надіслана на адресу реєстрації його місця проживання повернута на адресу суду з відміткою За закінченням терміну зберігання , що у відповідності до ч. 1 ст. 131 ЦПК України є належним повідомленням.

Суд, в межах наданих доказів, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку щодо задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випад безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом.

Згідно з Положенням про Державну службу України, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 року № 19/2013, центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики є Державна служба зайнятості, яка виконує функції виконавчої дирекції Фонду, здійснює управління та оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду, представляє інтереси Фонду в судових та інших органах, проводить у встановленому порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, здійснює контроль за використанням коштів Фонду (підп. 25. 27. 28. 29. 30 п. 4 Положення) та має право проводити в установленому порядку перевірку цільового використання коштів Фонду, які спрямовуються на надання соціальних послуг, виплату матеріального забезпечення, здійснення заходів щодо сприяння зайнятості населення, стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою (підп. 7, 8 п. 6 Положення).

Кіровоградський міськрайонний центр зайнятості входить у централізовану систему державних установ державної служби зайнятості, виконує завдання і функції у сфері зайнятості населення, трудової міграції та соціального захисту від безробіття, а також функції виконавчої дирекції Фонду, визначені законами України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та Про зайнятість населення до внесення відповідних змін до цих законів.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 звернувся 10.05.2017 року до Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості з заявою про надання статусу безробітного та призначення допомоги по безробіттю /а.с. 15/.

Зі змісту вищевказаної заяви вбачається, що відповідачем повідомлено про те, що він не зареєстрований як фізична особа-підприємець, не належить до громадян, які забезпечують себе роботою самостійно, ознайомлений з пам'яткою Ваші права - Ваші обов'язки , а у додатку до персональної картки зазначив: Зобов язуюсь відшкодувати суму виплаченого матеріального забезпечення та вартості наданих мені соціальних послуг унаслідок надання недостовірної інформації, умисного невиконання своїх обов'язків та зловживання ними /а.с. 14/.

На підставі заяви відповідача та доданих до неї документів, відповідно до законів України Про зайнятість населення та Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття Центр зайнятості надав відповідачу статус безробітного з 15.05.2017 (наказ від 17.05.2017 № НТ170517).

Як вбачається з інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ПП ЮФ Зірковий адвокат значиться керівник: ОСОБА_1 /а.с. 10-11/.

Згідно відповіді Кропивницької об єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Кіровоградській області, станом на 31.08.2017 р. інформація щодо зміни керівника по ПП ЮФ Зірковий адвокат від державних реєстраторів до Кропивницької ОДПІ не надходила. Остання податкова звітність ПП ЮФ Зірковий адвокат подавалася за підписом керівника ОСОБА_3 у травні 2017 року. Інформація про дату прийняття на роботу ОСОБА_4 в ПП ЮФ Зірковий адвокат до Кропивницької ОДПІ не подавалась /а.с.12/.

Згідно акта № 621 від 05.09.2017 р. розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України Про зайнятість населення встановлено, що отримуючи допомогу по безробіттю з 10.05.2017 року ОСОБА_1 одночасно являється керівником та засновником ПП ЮФ Зірковий Адвокат з 07.11.2013 року по теперішній час /а.с. 9/.

Відтак, ОСОБА_1, на день звернення до Центру зайнятості, відносився до категорії зайнятого населення, зобов'язаний був повідомити та відповідно не мав права на отримання статусу безробітного, допомоги по безробіттю та інших видів соціального забезпечення, а Центр зайнятості не повинен був надавати йому статус безробітного та соціальні послуги.

За вказаного, надання відповідачем недостовірних даних та документів, на підставі яких було прийнято рішення про статус безробітного, умисне невиконання ним обов'язків безробітного призвело до незаконного отримання ним допомоги по безробіттю з 17.05.2017 р. по 04.09.2017 р. у сумі 4630 грн.

За наслідками проведеного розслідування позивачем було прийнято рішення про повернення незаконно отриманих коштів у сумі 4630 грн. та доручено Центру зайнятості вирішити питання повернення коштів боржником (наказ від 12.09.2017 року № 345-д) /а.с. 7/.

У порядку, визначеному чинним законодавством, Центр зайнятості надіслав відповідачу повідомлення від 12.09.2017 року № 06-35/2542/08 з копією наказу від 12.09.2017 року № 345-д Про повернення коштів . Проте, вказана кореспонденція повернулася на адресу позивача з відміткою за закінченням терміну зберігання /а.с. 5-6/.

На день звернення в суд відповідач добровільно кошти не відшкодував.

В ч. 1 ст. 4 Закону України Про зайнятість населення зазначено, що до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.

Частиною 1 статті 45 Закону України Про зайнятість населення передбачено, що реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі зайнятості особи.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 44 Закону України Про зайнятість населення зареєстровані безробітні зобов'язані інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону.

Частиною 3 цієї статті визначено, що відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.

Частинами 2 та 3 ст. 36 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття передбачено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг, сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Статтею 39 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття визначено, що спори, які виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

Статтею 11 Цивільного кодексу України, встановлено що підставою виникнення цивільних прав і обов'язків є завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі. Майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала (стаття 1166 Цивільного кодексу України).

Таким чином, доказів повернення ОСОБА_1 боргу позивачу з підстав та у розмірах, визначених вищевказаним наказом суду не надано, а тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно ст. 141 ЦПК України, суд стягує з відповідача в дохід держави 1600 грн. судового збору.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 12, 81, 141, 258, 263-268, 280-282 ЦПК України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву - задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, який проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2) на користь Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості (місцезнаходження: м. Кропивницький, вул. Маланюка 15, ЄДРПОУ 22218952, банк одержувача - ГУ ДКСУ Кіровоградської області, МФО 823016, р/р 37171303901003) 4630 грн. незаконно отриманих коштів допомоги по безробіттю.

Стягнути з ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, який проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2) в дохід держави 1600,00 грн. судового збору.

Датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Повний текст рішення суду складено 11.05.2018 року.

Суддя Кіровського Н. Ю. Іванова

районного суду

м.Кіровограда

СудКіровський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення07.05.2018
Оприлюднено17.05.2018
Номер документу73930828
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —404/8075/17

Рішення від 07.05.2018

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Іванова Н. Ю.

Ухвала від 04.01.2018

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Іванова Н. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні