ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.05.2018м. ДніпроСправа № 904/1265/18
За позовом Приватного підприємства "Елітбудгруп", м. Кривий Ріг Дніпропетровської області
до Приватного акціонерного товариства "Криворіжіндустрбуд", м. Кривий Ріг Дніпропетровської області
про стягнення заборгованості у розмірі 166 617,37 грн.
Суддя Євстигнеєва Н.М.
Секретар судового засідання: Чернявська Е.О.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_1, довіреність №02-04 від 02 квітня 2018 року, представник
Від відповідача: ОСОБА_2, довіреність від 10 січня 2018 року, головний юрисконсульт
С У Т Ь С П О Р У:
Приватне підприємство "Елітбудгруп" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області із позовом, яким просить стягнути з Приватного акціонерного товариства "Криворіжіндустрбуд" заборгованість у розмірі 166 617,37 грн., з яких:
- основний борг у розмірі 152 036,93 грн.;
- 3% річних у розмірі 2 986,59 грн.;
- втрати від інфляції у розмірі 11 593,85 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору купівлі-продажу №115-16-14 від 12 грудня 2016 року в частині повної та своєчасної оплати за поставлений товар. У зв'язку з простроченням виконання грошового зобов'язання позивачем на підставі частини 2 статті 625 ЦК України нараховані три відсотки річних за період прострочки з 22.07.2017 по 17.03.2018 у сумі 2 986,59 грн. та інфляційні втрати за період з серпня 2017 року по лютий 2018 року.
Відповідач подав клопотання про відкладення розгляду справи для надання часу мирного врегулювання спору.
Позивач проти задоволення клопотання про відкладення розгляду справи заперечує, наполягає на задоволенні позовних вимог.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 30 березня 2018 відкрито провадження у справі №904/1265/18, ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження, призначено перше судове засідання на 23 квітня 2018 року. З 23 квітня 2018 року розгляд справи відкладений на 14 травня 2018 року.
У судовому засіданні 14 травня 2018 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В:
12 грудня 2016 року між Приватним підприємством "Елітбудгруп" (постачальник) та Приватним акціонерним товариством "Криворіжіндустрбуд" (покупець) був укладений договір купівлі-продажу №115-16-14, відповідно до умов якого (п.1.1) постачальник зобов'язується поставляти та передати у власність покупця продукцію, товар, ресурс визначену у п. 2.1 договору (надалі - ресурси), а покупець прийняти та оплатити ресурси в асортименті, кількості та за цінами, викладеними у додатках до цього договору.
Під додатками до цього договору маються на увазі додаткові угоди, специфікації, додатки, узгоджені між покупцем та постачальником, рахунки та видаткові накладні, які видаються постачальником (п. 1.2 договору).
Поставка ресурсів здійснюється окремими партіями або в цілому. Найменування, одиниці виміру та загальна кількість ресурсів, її часткове співвідношення (асортимент, номенклатура) кожної партії ресурсів узгоджуються сторонами відповідно до умов, визначених цим договором (п. 1.4 договору).
Згідно пункту 12.1 договору договір набуває чинності з моменту його підписання уповноваженими на це представниками і скріплення печатками сторін і діє до 31 грудня 2017 року.
Згідно пункту 2.1 договору кількість, номенклатура ресурсів вказуються у специфікаціях до даного договору (далі-специфікації).
Фактична кількість, асортимент та розфасування ресурсів, що підлягає поставці покупцеві, вважається узгодженим сторонами в момент отримання постачальником оплати згідно умов договору або в момент підписання відповідних додатків до договору (п. 2.2 договору).
На виконання умов договору сторонами були підписані специфікації (додатки) на поставку товару по об'єкту "Реконструкція приміщень під амбулаторію №2", "Центр первинної медико-санітарної допомоги №4" Криворізької міської ради є цілодобовим відділенням невідкладної допомоги за адресою: мкр-н Сонячний, 25а" №1 на суму 1 971 240,11 грн. (а.с. 29) та №2 на суму 28 159,49 грн. (а.с 30).
За умовами пункту 5.1 доставка ресурсів здійснюється транспортом сторін, зазначеної у відповідним чином узгодженому замовлені покупця. Адреса складу доставки зазначається покупцем у замовлені або узгоджується сторонами у відповідному додатку.
Одночасно з передачею кожної партії ресурсу постачальник передає покупцеві наступні документи: один оригінальний екземпляр товарно-транспортної накладної чи/або накладної на відпуск ресурсу; один оригінальний екземпляр податкової накладної; один оригінальний екземпляр рахунку-фактури на дану партію ресурсу; рахунок на оплату ресурсів; транспортні та супровідні документи; сертифікат або паспорт якості постачальника або виробника (у разі, якщо постачальник не є виробником); пакувальні документи; сертифікат санітарно-гігієнічного висновку та сертифікат радіологічної безпеки (у передбачених законодавством випадках); акт прийому-передачі ресурсів (у 2-х примірниках), оформлений з боку постачальника (п. 5.3 договору).
Розділом 6 договору сторонами врегульовано питання приймання-передачі продукції.
Так, право власності стосовно ресурсів переходить в момент фактичної передачі постачальником покупцю.
У випадку невідповідності продукції по кількості та якості супровідним документам, приймання продукції здійснюється у відповідності з:
- Інструкцією "Про порядок прийняття продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання по кількості", яка затверджена постановою Держарбітражу при Раді міністрі СРСР від 15.06.1965 №П-6 - щодо кількості продукції;
- Інструкцією "Про порядок прийняття продукції виробничо-технічного призначення й товарів народного споживання по якості", яка затверджена постановою Держарбітражу при Раді міністрі СРСР від 15.04.1966 №П-7 - щодо якості продукції.
Приймання ресурсів за якістю проводиться одним з наступних способів, які обираються покупцем:
- у відповідності з вимогами Інструкції, затвердженої постановою Держарбітражу від 25.04.1966 №П-7 зі змінами та доповненнями, а також у відповідності з вимогами ТУ да ДСТУ для даного виду ресурсів;
- за участю незалежної експертної організації, залученої покупцем.
Згідно п. 6.7 договору ресурси повинні бути поставлені згідно із замовленням покупця, з дотриманням вимог даного договору. Браковані та неякісні ресурси, що не відповідають відповідності до замовлення на протязі 3-х днів або за погодженням сторін, підлягають поверненню чи заміні за рахунок постачальника.
На виконання умов договору купівлі-продажу №115-16-14 від 12 грудня 2016 року та наведених вище Специфікацій №1, №2 позивач поставив відповідачу ресурси на загальну суму 1 526 901,57 грн., що підтверджується підписаними сторонами видатковими накладними, товарно-транспортними накладними та Актами приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей (а.с. 33-53) :
видаткова накладна №8 від 13.02.2017 на суму 187 485,58 грн.;
видаткова накладна №9 від 13.02.2017 на суму 12 571,20 грн.;
видаткова накладна №10 від 13.02.2017 на суму 491 715,55 грн.;
видаткова накладна №16 від 01.03.2017 на суму 270 045,54 грн.;
видаткова накладна №18 від 31.03.2017 на суму 349 661,36 грн.;
видаткова накладна №21 від 31.03.2017 на суму 62 154,20 грн.;
видаткова накладна №23 від 22.06.2017 на суму 153 268,14 грн.
Ціна та порядок розрахунків визначені у розділі 7 договору.
Ціна на ресурси встановлюється в національній валюті України - гривнях (з урахуванням податку на додану вартість) і вказується в додатках до цього договору.
Загальна вартість договору складається з вартості всіх партій ресурсів, поставка яких здійснюється згідно доданих до нього специфікацій. Ціна на ресурси може бути змінена тільки за взаємною згодою сторін шляхом внесення змін у цей договір (7.2 договору).
Розрахунки за кожну поставлену партію ресурсів здійснюється покупцем у безготівковому порядку в українській національній валюті - гривнях - шляхом перерахування покупцем грошових коштів на поточний рахунок постачальника. Усі витрати, пов'язані і перекладом коштів, несе постачальник (7.3 договору) .
Датою оплати ресурсів вважається дата зарахування коштів, сплачених покупцем за поставлену партію ресурсів, на розрахунковий рахунок постачальника (п. 7.4 договору).
Оплата за партію ресурсів, яка підлягає поставці відповідно до прийнятого постачальником до виконання замовлення покупця також може здійснюватись наступним чином:
- 100% вартості ресурсів сплачується покупцем в якості попередньої оплати на підставі наданого постачальником рахунку протягом трьох банківських днів з дати отримання покупцем відповідного рахунку постачальника або чи за домовленістю (п. 7.5.1 договору);
- 100% вартості ресурсів сплачується покупцем протягом 30 календарних днів з дати отримання чи/або з моменту поставки партії ресурсів постачальником відповідної партії (п. 7.5.2 договору);
- 50% вартості партії ресурсів сплачується покупцем в якості попередньої оплати на підставі наданого постачальником рахунку протягом трьох банківських днів з дати отримання покупцем відповідного рахунку постачальника, інша частина вартості ресурсів сплачується покупцем за домовленістю сторін, згідно додатків до договору (п. 7.5.3 договору).
Сторони мають право здійснювати розрахунки за цим договором в інший спосіб, не заборонений законодавством України. У разі поставки ресурсів відповідно до додатку до договору порядок виплати визначається у такому додатку. Зміна ціни ресурсів, після оплати не допускається (п. п. 7.6, 7.7 договору).
Приватне акціонерне товариство "Криворіжіндустрбуд" частково розрахувалося за поставлені ресурси, що підтверджується платіжними дорученнями (а.с. 54-58):
№10327 від 08.02.2017 на суму 500 000,00 грн.;
№187 від 10.02.2017 на суму 200 000,00 грн.;
№278 від 27.02.2017 на суму 300 000,00 грн.;
№833 від 22.05.2017 на суму 300 000,00 грн.;
№2500 від 29.12.2016 на суму 251 016,96 грн. (передплата за договором 74 864,64 грн.), загальна сума 1 374 864,64 грн.
13 листопада 2017 року позивач направив на адресу відповідача претензію №1 за вих. №02-13-17 про стягнення заборгованості по договору купівлі та продажу №115-16-14 від 12.12.2016 у розмірі 152 036,93 грн., шляхом перерахування в строки передбачені діючим законодавством на розрахунковий рахунок (а.с. 31).
Позивач посилається на обставини несвоєчасного виконання відповідачем зобов'язань за договором в частині оплати вартості поставлених позивачем відповідачу ресурсів, що і є причиною спору.
Суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом (ч. 1 ст. 193 ГК України).
Стаття 526 ЦК України встановлює вимогу щодо виконання зобов'язань належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. Якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ч. 1 ст. 530 ЦК України).
Договір є обов'язковим для виконання сторонами (ст. 629 Цивільного кодексу України).
Покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару (ч. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України).
Покупець зобов'язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару (ч. 2 ст. 692 Цивільного кодексу України).
Враховуючи умови договору (п.7.5.2), положення ч.1 ст. 692 Цивільного кодексу України строк оплати ресурсів, поставлених позивачем відповідачу, поставка якого підтверджується зазначеними вище накладними, є таким, що настав:
за видатковими накладними №8, №9, №10 від 13.02.2017 - 15 березня 2017 року, прострочка виконання зобов'язання виникає з 16.03.2017;
за видатковою накладною №16 від 01.03.2017 - 31 березня 2017 року, прострочка виконання зобов'язання виникає з 01.04.2017;
за видатковими накладним №18, №21 від 31.03.2017 - 04 травня 2017 року, прострочка виконання зобов'язання виникає з 05.05.2017;
за видатковою накладною №23 від 22.06.2017 - 24 липня 2017 року, прострочка виконання зобов'язання виникає з 25.07.2017.
Доказів оплати поставлених ресурсів у сумі 152 036,93 грн. відповідач не надав, доводи позивача наведені в обґрунтування позову, не спростував.
Отже, вимога позивача про стягнення суми боргу є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Передбачене законом право кредитора вимагати сплати боргу з урахуванням процентів річних є способами захисту його майнового права та інтересу, суть якого полягає у отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові.
Тобто, у разі неналежного виконання боржником грошового зобов'язання виникають нові додаткові зобов'язання, які тягнуть за собою втрату матеріального характеру.
Позивач нарахував та просить стягнути три відсотки річних у сумі 2 986,59 грн. за період прострочки з 22.07.2017 по 17.03.2018 та інфляційні втрати у розмірі 11 593,85 грн. за загальний період з серпня 2017 по лютий 2018 року.
Згідно із ч. 1 ст. 251 Цивільного кодексу України строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами (ч.1 ст. 252 Цивільного кодексу України). Перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок (ст. 253 Цивільного кодексу України). Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день (ч.5 ст. 254 Цивільного кодексу України).
Період прострочки виконання зобов'язання за видатковою накладною №23 від 22.06.2017 позивачем визначено невірно та не враховано положення ч. 5 ст. 254 ЦК України (22.07.2017 - вихідний день), а тому останнім днем оплати за цією накладною є 24.07.2017, а відповідно прострочка настала з 25.07.2017.
Так, вимога про стягнення 3 % річних підлягає частковому задоволенню у розмірі 2 949,10 грн.
Розрахунок інфляційних втрат визнається судом обґрунтованим, помилок не виявлено, а тому вимога про стягнення інфляційних втрат у розмірі 11 593,85 грн. підлягає задоволенню у повному обсязі.
За викладеного, є правомірними та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 166 579,88 грн., з яких 152 036,93 грн. - основний борг, 2 949,10 грн. - 3% річних та 11 593,85 грн. - інфляційні втрати.
Щодо клопотання відповідача про відкладення розгляду справи для укладення мирової угоди суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 248 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 30 березня 2018 відкрито провадження у справі №904/1265/18, ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження, а відтак справа має бути розглянута у строк до 30 травня 2018 року.
Оскільки позивач у судовому засіданні заперечував проти відкладення розгляду справи для укладення мирової угоди, з чого слідує відсутність наміру позивача укладати мирову угоду та у зв'язку із закінченням строку розгляду справи, клопотання відповідача задоволенню не підлягає.
Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача пропорційно до задоволених позовних вимог у розмірі 2 498,70 грн.
Керуючись статтями 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 191, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Криворіжіндустрбуд" (50051, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Криворіжсталі, 10, ідентифікаційний код 01239186) на користь Приватного підприємства "Елітбудгруп" (50015, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Симбірцева, буд. 73, ідентифікаційний код 38659182) заборгованість у розмірі 152 036 (сто п'ятдесят дві тисячі тридцять шість) грн. 93 коп., 3% річних у розмірі 2 949 (дві тисячі дев'ятсот сорок дев'ять) грн. 10 коп., втрати від інфляції у розмірі 11 593 (одинадцять тисяч п'ятсот дев'яносто три) грн. 85 коп. та витрати, пов'язані зі сплатою судового збору, у розмірі 2 498 (дві тисячі чотириста дев'яносто вісім) грн. 70 коп., про що видати наказ.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
В решті позовних вимог - відмовити.
Рішення набирає законної сили у відповідності до статті 241 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 15.05.2018
Суддя Н.М. Євстигнеєва
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2018 |
Оприлюднено | 17.05.2018 |
Номер документу | 73953684 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні