Рішення
від 07.05.2018 по справі 804/2439/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 травня 2018 року Справа № 804/2439/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Рябчук О.С.

розглянувши у спрощеному провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю АФТ про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

13.04.2018 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю АФТ (далі відповідач) в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю АФТ (код ЄДРПОУ 32633174) штраф у розмірі 2000,00 грн до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції, символ звітності 106.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ТОВ АФТ , як депозитарна установа порушила вимоги п.16 глави 1 розділу ІІ Ліцензійних умов, у зв'язку з чим було винесено постанову про накладення санкцій у розмірі 2000,00 грн. Сума боргу не сплачується відповідачем добровільно, а тому підлягає примусовому стягненню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.04.2018 р. відкрито провадження у адміністративній справі, справу призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи. Від поштового відділення за місцезнаходженням підприємства повернувся конверт за закінченням терміну зберігання.

У відповідності до ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, вважається, що відповідач належним чином повідомлений про його права та обов'язки, зокрема про право надати відзив на позовну заяву або заяву про визнання позову.

Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву або заяву про визнання позову не надав.

Згідно з ч. 2 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Згідно з ч. 4 цієї статті за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах:

1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом;

2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;

3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності;

4) щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

З урахуванням викладеного, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи № 804/2439/18 у спрощеному провадженні.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 261 Кодексу адміністративного судочинства України відзив подається протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі. Позивач має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідач - заперечення протягом строків, встановлених судом в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Згідно з ч.ч. 5, 8 ст. 261 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку за результатами перевірки відповідача складено акт від 15.12.2017р. № 664-ЦА-УП-ДУ про правопорушення на ринку цінних паперів в якому зазначено про те, що депозитарна установа ТОВ АФТ порушило вимоги п. 16 глави 1 розділу ІІ Ліцензійних умов в частині недотримання п.1 розділу ІІІ Положення№992, а саме: подала до Комісії адміністративні дані депозитарної установи за серпень 2017 р. 23 жовтня 2017 р., тобто пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним.

07.12.2017р. позивачем винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, в якій повідомлено відповідача про можливість прибути до приміщення Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень. Постанова направлена на адресу підприємства, що підтверджується списком рекомендованих листів №3 та фіскальним чеком УКРПОШТА від 07.12.2017 р.

26.12.2017 р. позивачем винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, в якій відповідача повідомлено про дату, час та місце розгляду справи. Постанова направлена на адресу підприємства, що підтверджується списком рекомендованих листів №2 та фіскальним чеком УКРПОШТА від 27.12.2017 р.

18.01.2018 р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів № 21-ЦА-УП-ЮО в якій зазначено, що за подання не у строк інформації до Комісії до відповідача підлягає застосуванню санкція у вигляді штрафу у розмірі 2000,00 грн., який необхідно перерахувати на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцезнаходженням платника протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови. Копію розрахункового документу, який буде підтверджувати виконання цієї постанови, направити до департаменту правозастосування Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Постанова була направлена на адресу підприємства, що підтверджується списком рекомендованих листів №4 та фіскальним чеком УКРПОШТА від 24.01.2018 р.

Оскільки у встановлений строк та на час звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не сплачена, керуючись положеннями ст.11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , відповідно до якої у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 р. №448/96-ВР.

Згідно з абз. 2 ст. 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до п. 16 глави 1 розділу ІІ Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - депозитарної діяльності та клірингової діяльності, що затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 21.05.2013 р. №862, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.06.2013 р. за №897/23429, депозитарна установа протягом строку провадження депозитарної діяльності депозитарної установи зобов'язана дотримуватись, зокрема, нормативно-правового акта комісії, що регулює питання провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності.

Згідно з п.1 розділу ІІІ Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 11.06.2013 р. № 992, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.07.2014 р. за №1126/23658, депозитарна установа подає щомісячні дані у строки не пізніше останнього числа місяця, яке наступає за звітним.

Відповідачем порушено вимоги п. 16 глави 1 розділу ІІ Ліцензійних умов, а саме подала до Комісії адміністративні дані депозитарної установи за серпень 2017 р. не у строк, внаслідок чого позивачем було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 18.01.2018 р. № 21-ЦА-УП-ЮО у розмірі 2000,00 грн.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як зазначено у п. 1 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011р. №1063/2011, НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів (далі - Положення про НКЦПФР).

У відповідності до п.п. 64 п. 6 Положення про НКЦПФР, Комісія для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право накладати на осіб, винних у порушенні вимог законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафні та інші санкції аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив суму штрафу визначену постановою від 18.01.2017 р. № 21-ЦА-УП-ЮО, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу в судовому порядку.

Порядок та строки розгляду НКЦПФР справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167. (далі - Правила № 1470)

Пунктом 3 розділу XVIII Правил № 1470, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Враховуючи те, що відповідачем у встановлений строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження постанов позивача або сплати суми штрафу суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та законними, надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для прийняття рішення у справі.

Згідно з ч. 1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Отже, у даній справі судові витрати зі сплати судового збору, понесені позивачем, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю АФТ про стягнення заборгованості - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю АФТ (код ЄДРПОУ 32633174) штраф у розмірі 2000,00 грн до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції, символ звітності 106.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тесту судового рішення.

Рішення суду набуває законної сили у відповідності до положень ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.С. Рябчук

Дата ухвалення рішення07.05.2018
Оприлюднено18.05.2018
Номер документу73957994
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення заборгованості

Судовий реєстр по справі —804/2439/18

Ухвала від 04.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Рішення від 07.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні