ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
28 березня 2018 року Справа № 808/299/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Стрельнікової Н.В., розглянувши у порядку спрощеного (письмового) позовного провадження адміністративну справу
за позовом: ОСОБА_1
до Державного реєстратора відділу реєстрації виконавчого комітету Токмацької міської ради
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю "Гора Україна"
про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Державного реєстратора відділу реєстрації виконавчого комітету Токмацької міської ради (далі - відповідач ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю "Гора Україна" , в якому просить:
-визнати протиправною бездіяльність відповідача, яка полягає у невключенні до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про позивача, ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, як про керівника Товариства з обмеженою відповідальністю "Гора Україна"
-зобов'язати відповідача виправити недостовірну (застарілу) інформацію про ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, як про керівника Товариства з обмеженою відповідальністю "Гора Україна" (код ЄДРПОУ 31135941) шляхом виключення цих відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 15.06.2016 позивач був звільнений за власним бажанням з посади керівника (директора) ТОВ Гора Україна , однак до теперішнього часу відомості про це не виключені з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Вважає таку бездіяльність відповідача протиправною, просить позов задовольнити.
Ухвалою суду від 26.02.2018 відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Перше судове засідання призначено на 28.03.2018.
Представник відповідача позов не визнав, надавши свій письмовий відзив (вх.№8922 від 19.03.2018), зазначивши, що оскільки від уповноваженої особи засновника ТОВ Гора Україна до державного реєстратора не надходило необхідного переліку документів для внесення змін до відомостей, що містяться в ЄДР щодо зміни керівника, а судове рішення на яке посилається позивач не містить зобов'язання вчинити відповідні дії державним реєстратором, а лише регулює трудові відносини між працівником та роботодавцем, вважає відсутніми підстави для задоволення позову відповідача.
Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Відповідно до ч.4 ст.229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
За таких обставин суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи доказів, зміст та обсяг яких достатній для вирішення спору по суті.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.02.2018 (№1003680596) ОСОБА_1 з 30.06.2011 є керівником (підписантом) ТОВ Гора Україна (код ЄДРПОУ 31135941).
Рішенням Токмацького районного суду Запорізької області від 22.12.2016 №328/3601/16-ц (провадження №2/328/1535/16) за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю Гора Україна , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державний реєстратор відділу реєстрації виконавчого комітету Токмацької міської ради про припинення трудових правовідносин, позов задоволено, припинено трудові правовідносини між ОСОБА_1 та ТОВ Гора Україна з 16.06.2016.
ОСОБА_1 звернувся із заявою від 06.12.2017 до Державного реєстратора відділу реєстрації виконавчого комітету Токмацької міської ради в якій просив виключити з Єдиного державного реєстру підприємств та юридичних осіб недостовірну інформацію про позивача як керівника ТОВ Гора Україна надавши до заяви копію Рішення Токмацького районного суду Запорізької області від 22.12.2016 №328/3601/16-ц (провадження №2/328/1535/16).
Оскільки до цього часу відповідачем не внесено змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань шляхом виключення інформації про ОСОБА_1 як про керівника Товариства з обмеженою відповідальністю "Гора Україна", позивач звернувся до суду із цим позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи суд виходить із наступного.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації, врегульовані Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 755-ІУ (далі - Закон №755), та нормативно- правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Згідно ч.1.ст.4 Закону №755 основними із принципів державної реєстрації є: обов'язковість державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; публічність державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; державної реєстрації за заявницьким принципом; внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону.
Відповідно п.13 ч.2 ст. 9 Закону в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: зокрема відомості про керівника юридичної особи, а за бажанням юридичної особи - також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.
При цьому, Закон не передбачає можливості існування в ЄДР запису про юридичну особу без відомостей про її керівника.
Відповідно до ч. 4 ст. 17 Закону №755, для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;
4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;
12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;
13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.
В свою чергу статтею 25 вказаного Закону передбачено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;
2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо: визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи; заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій; накладення/зняття арешту корпоративних прав; зобов'язання вчинення реєстраційних дій; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі; виділу юридичної особи; провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ; припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення юридичної особи; припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження рішення суду, на підставі якого вчинено реєстраційну дію;
3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:
1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);
2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;
3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;
4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;
5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;
7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання;
8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;
10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
Суб'єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті:
1) звертається до суду за роз'ясненням судового рішення - у разі якщо судове рішення є незрозумілим для суб'єкта державної реєстрації;
2) повідомляє суд або державну виконавчу службу про неможливість виконання рішення із зазначенням підстав - у разі неможливості виконання судового рішення;
3) проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини);
4) формує виписку для її оприлюднення на порталі електронних сервісів - у разі зміни відомостей, що містяться у виписці.
Як свідчать матеріали справи Рішенням Токмацького районного суду Запорізької області від 22.12.2016 №328/3601/16-ц (провадження №2/328/1535/16) за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю Гора-України , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державний реєстратор відділу реєстрації виконавчого комітету Токмацької міської ради про припинення трудових правовідносин, позов задоволено, припинено трудові правовідносини між ОСОБА_1 та ТОВ Гора Україна з 16.06.2016.
06.12.2017 позивачем подано заяву до Державного реєстратора відділу реєстрації виконавчого комітету Токмацької міської ради в якій просив виключити з Єдиного державного реєстру підприємств та юридичних осіб недостовірну інформацію про позивача як керівника ТОВ Гора Україна надавши до заяви копію Рішення Токмацького районного суду Запорізької області від 22.12.2016 №328/3601/16-ц (провадження №2/328/1535/16).
Державним реєстратором відділу реєстрації виконавчого комітету Токмацької міської ради ОСОБА_3 подано заяву до Токмацького районного суду Запорізької області про роз'яснення рішення суду від 22.12.2016 по справі №328/3601/16-ц.
Ухвалою Токмацького районного суду Запорізької області від 13.02.2018 відмовлено у роз'ясненні вказаного рішення, при цьому суд зазначив, що Державний реєстратор відділу реєстрації виконавчого комітету Токмацької міської ради не був стороною у справі, резолютивною частиною рішення на відділ реєстрації виконавчого комітету Токмацької міської ради не покладалися відповідні права чи обов'язки, в тому числі, здійснити чи утриматися від вчинення відповідних реєстраційних дій.
Як зазначив у своєму відзиві відповідач та не заперечується позивачем, відповідно до п.9.3.6. Статуту ТОВ Гора Україна саме до компетенції зборів учасників товариства входить призначення та звільнення Генерального директора Товариства.
Із змісту Витягу з ЄДВ з'ясовано, що засновниками (учасниками) юридичної особи ТОВ Гора Україна є ТОВ ТОРІНГТОН СОЛЮШНЗ, кінцевий бенефіціарний власник (контролер) юридичної особи - учасника-ТОВ ТОРІНГТОН СОЛЮШНЗ - ОСОБА_2.
Отже, для внесення зміни до ЄДР, пов'язаної в даному випадку із зміною керівника, необхідне волевиявлення зазначених вище осіб, та подання ними заяви за формою, затвердженою Наказом Міністерства Юстиції України Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 18.11.2016 року № 3268/5, та передбачених Законом документів.
Враховуючи те, що від уповноваженої особи засновника ТОВ Гора Україна до державного реєстратора з метою внесення змін до відомостей, що містяться в ЄДР щодо зміни керівника не було надано необхідного переліку документів, а в резолютивній частині рішення суду №328/3601/16-ц від 22.12.2016 на державного реєстратора відділу реєстрації виконавчого комітету Токмацької міської ради не покладаються відповідні права чи обов'язки в тому числі, здійснити чи утриматися від вчинення реєстраційних дій, у відповідача відсутні підстави для внесення відповідних змін.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги є не обґрунтованими і не підлягають задоволенню. Доводи відповідача приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
У разі відмови у задоволенні адміністративного позову судові витрати здійсненні позивачем, на його користь не присуджуються.
Враховуючи вищезазначене та керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 79, 90, 139, 243 - 246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (71701, АДРЕСА_1) до Державного реєстратора відділу реєстрації виконавчого комітету Токмацької міської ради (71701, м. Токмак, вул. Центральна, буд. 45), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю "Гора-Україна" (71701, Запорізька область, м.Токмак, вул. К.Лібкнехта, буд.81) про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,- відмовити у повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили у порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України та може бути оскаржене у порядку та строки, передбачені ст.ст. 293, 295, 296 та 297 КАС України.
Суддя Н.В.Стрельнікова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2018 |
Оприлюднено | 18.05.2018 |
Номер документу | 73959321 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні