Рішення
від 15.05.2018 по справі 910/1547/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

15.05.2018Справа № 910/1547/18

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Пирятинський сирзавод доТовариства з обмеженою відповідальністю Теракс Плюс простягнення 7847280 грн. 85 коп.

Суддя Отрош І.М.

секретар судового засідання Савінкова Ю.Б.

Представники учасників справи:

від позивача : Бондаренко С.О. - представник за довіреністю № 1 від 02.04.2018;

Хобта Ю.М. - представник за довіреністю № 2 від 01.04.2018;

від відповідача: не з'явились.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

12.02.2018 до Господарського суду міста Києва надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Пирятинський сирзавод з вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю Гринвич-Юг логістична компанія про стягнення 7847280 грн. 85 коп.

Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказав на те, що відповідач в порушення умов укладеного між сторонами Договору поставки продукції з додатковими зобов'язаннями дистрибуції № 43/01-16 від 15.07.2016 не у повному обсязі оплатив поставлений позивачем товар, у зв'язку з чим у відповідача виникла заборгованість у розмірі 6357027 грн. 71 коп. Крім того, позивачем заявлено до стягнення з відповідача пеню у розмірі 319888 грн. 16 коп., штраф у розмірі 1076668 грн. 70 коп., 3% річних у розмірі 33252 грн. 46 коп. та інфляційні втрати у розмірі 60443 грн. 82 коп.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.02.2018 у справі № 910/1547/18 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Пирятинський сирзавод залишено без руху; встановлено позивачу строк на усунення недоліків.

У встановлений судом строк позивачем були усунуті недоліки, вказані в ухвалі Господарського суду міста Києва від 19.02.2018 у справі № 910/1547/18.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.03.2018 відкрито провадження у справі № 910/1547/18, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, встановлено учасникам справи строки на подання заяв по суті справі, підготовче засідання призначено на 03.04.2018.

Підготовче засідання, призначене на 03.04.2018, не відбулось.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.04.2018 підготовче засідання у справі № 910/1547/18 призначено на 02.05.2018.

19.04.2018 до Господарського суду міста Києва від позивача надійшла заява про заміну відповідача у справі (Товариства з обмеженою відповідальністю Гринвич-Юг логістична компанія ) його процесуальним правонаступником (Товариством з обмеженою відповідальністю Теракс Плюс ).

Вказана заява обґрунтованими тими обставинами, що 06.04.2018 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань були внесені відомості щодо зміни найменування відповідача та його місцезнаходження.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.04.2018 у справі №910/1547/18 відмовлено у задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Пирятинський сирзавод про заміну відповідача (Товариство з обмеженою відповідальністю Гринвич-Юг логістична компанія ) на його правонаступника (Товариство з обмеженою відповідальністю Теракс Плюс ) у справі № 910/1547/18.

У підготовчому засіданні 02.05.2018 судом було постановлено протокольну ухвалу (без виходу до нарадчої кімнати) про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 15.05.2018.

У судовому засіданні 15.05.2018 представники позивача надали усні пояснення по справі, позовні вимоги підтримали у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання 15.05.2018 не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про призначене судове засідання повідомлявся належним чином за адресою, яка вказана у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - м. Київ, вул. Мишуги, буд. 3-В (іншої адреси відповідачем суду не повідомлено), що підтверджується довідкою відділення поштового зв'язку про повернення поштового відправлення у зв'язку з тим, що неправильно зазначена (відсутня) адреса одержувача, та поштовим конвертом, в якому ухвала суду була направлена на адресу відповідача.

Відповідно до п. 5 ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Крім того, ухвала Господарського суду міста Києва від 06.03.2018 про відкриття провадження у справі №910/1547/18 та ухвала від 16.04.2018 про призначення розгляду справи на 02.05.2018 були направлені на адресу місцезнаходження відповідача, яка була вказана у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до внесення до вказаного реєстру змін про місцезнаходження відповідача (іншої адреси відповідачем суду не повідомлено) - м. Київ, вул. Зрошувальна, буд. 5, що підтверджується довідками відділення поштового зв'язку про повернення поштового відправлення у зв'язку з закінченням встановленого строку зберігання, та поштовими конвертами, в яких ухвали суду були направлені на адресу відповідача.

Суд зазначає, що вказані ухвали (від 06.03.2018 та від 16.04.2018) надсилалася рекомендованим листом з поміткою судова повістка .

Відповідно до п. 99 постанови КМУ від 5 березня 2009 р. N 270 Про затвердження Правил надання послуг поштового зв'язку , рекомендовані поштові відправлення, у тому числі рекомендовані листи з позначкою Судова повістка , які не були вручені під час доставки, повторні повідомлення про надходження реєстрованих поштових відправлень, під час доставки за зазначеною адресою або під час вручення в об'єкті поштового зв'язку вручаються адресату.

У разі відсутності адресата до абонентської поштової скриньки адресата вкладається повідомлення про надходження зазначеного реєстрованого поштового відправлення.

Відповідно до п. 116 розділу Строк зберігання поштових відправлень, поштових переказів постанови КМУ від 5 березня 2009 р. N 270 Про затвердження Правил надання послуг поштового зв'язку , у разі невручення рекомендованого листа з позначкою Судова повістка з поважних причин рекомендований лист разом з бланком повідомлення про вручення повертається за зворотною адресою не пізніше ніж через 5 календарних днів з дня надходження листа до об'єкта поштового зв'язку місця призначення із зазначенням причини невручення.

З пунктів 99 та 116 указаних Правил вбачається, що повернення поштою рекомендованого листа з позначкою Судова повістка з зазначенням причини за закінченням терміну зберігання можливо тільки у разі, якщо під час доставки поштою його не можна було вручити адресату або його уповноваженому представнику (відправлення не вручене під час доставки), та якщо на вкладене до абонентської скриньки адресата повідомлення про надходження зазначеного реєстрованого поштового відправлення адресат не відреагував - не звернувся на пошту для отримання судової повістки, проте відправлення чекало адресата (зберігалося) на пошті встановлений законом строк, і лише після його сплину було повернуто за зворотною адресою.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що неотримання судової повістки (листа з ухвалою суду) відповідачем та повернення її до суду з поміткою повернута відправнику за закінченням терміну зберігання є наслідками волевої поведінки відповідача у формі бездіяльності щодо її належного отримання.

З огляду на наведене, відповідач вважається повідомленим належним чином про розгляд Господарським судом міста Києва справи №910/1547/18 та про призначення судового засідання на 15.05.2018, оскільки судом було виконано всі покладені на нього обов'язки, а відповідач, натомість, проявив бездіяльність щодо отримання ухвал суду.

Відзиву на позовну заяву відповідачем у встановлені судом строки не подано.

Відповідно до ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов'язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно з ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

У судовому засіданні 15.05.2018 судом було закінчено розгляд справи по суті та оголошено вступну і резолютивну частини рішення.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, заслухавши усні пояснення представників позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

15.07.2016 між Приватним акціонерним товариством Пирятинський сирзавод , правонаступником якого є Товариство з обмеженою відповідальністю Пирятинський сирзавод (відповідно до інформації, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань), (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Гринвич-Юг логістична компанія , яке змінило своє найменування на Товариство з обмеженою відповідальністю Теракс Плюс (відповідно до інформації, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань), (покупець) укладено Договір № 43/01-16 поставки продукції з додатковими зобов'язаннями дистриб'юції, відповідно до умов якого постачальник зобов'язується передати у власність покупця в обумовлені цим договором терміни продукцію а саме: молочні продукти згідно з Специфікацією, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити продукцію.

Відповідно до п. 2.1 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 продукція поставляється на умовах DDP (інкотермс 2010) - склад покупця (власним транспортним засобом постачальника і за власний рахунок), якщо інше не передбачено додатковими угодами до договору.

Згідно з п. 2.2 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 поставка продукції здійснюється окремими партіями на підставі заявки покупця на відвантаження конкретної партії продукції.

Партія продукції - продукція, що поставлена по одній товарно-транспортній (видатковій) накладній (п. 2.3 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016).

Згідно з п. 2.6 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 зобов'язання постачальника по поставці продукції вважаються виконаними з моменту передачі продукції покупцю або його уповноваженому представнику, що підтверджується датою, зазначеною у підписаній покупцем або його уповноваженим представником товарно-транспортній (видатковій) накладній про отримання продукції покупцем. З цього моменту від постачальника до покупця переходить право власності на продукцію, а також ризик випадкової загибелі та/або пошкодження продукції, тари, упаковки.

Відповідно до п. 2.7 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 покупець зобов'язується надати продавцю довіреність або генеральну довіреність на отримання продукції уповноваженою особою, яка буде приймати продукцію, ставити підпис на супровідних документах про отримання продукції. Наявність підпису уповноваженої особи покупця на супровідних документах підтверджує факти отримання покупцем продукції.

Згідно з п. 3.3 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 відпускна ціна за одиницю продукції, а також загальна сума продукції вказуються в товарно-транспортних (видаткових) накладних.

Відповідно до п. 3.5 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 загальна сума цього договору визначається як сума всіх партій продукції, поставлених постачальником протягом терміну дії договору, відповідно до товарно-транспортних (видаткових) накладних.

Згідно з п. 13.1 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 цей договір вважається укладеним і набирає чинності з дати підписання та скріплення печатками сторін.

Відповідно до п. 13.2 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 строк цього договору починає свій перебіг у момент, визначений у п. 13.1 договору, та закінчується 31.12.2017.

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків є, зокрема, договори та інші правочини.

Відповідно до частини 1 статті 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

За змістом ст. 628 Цивільного кодексу України, зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Сторони мають право укласти договір, в якому містяться елементи різних договорів (змішаний договір). До відносин сторін у змішаному договорі застосовуються у відповідних частинах положення актів цивільного законодавства про договори, елементи яких містяться у змішаному договорі, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті змішаного договору.

Дослідивши зміст укладеного між позивачем та відповідачем Договору № 43/01-16 від 15.07.2016, суд дійшов висновку, що даний правочин за своєю правовою природою є договором поставки (в частині зобов'язань з поставки товару/продукції), договором дистрибуції та договором з надання маркетингових послуг.

Суд при розгляді даної справи не досліджує правовідносини сторін у зобов'язаннях дистрибуції та наданні маркетингових послуг за Договором № 43/01-16 від 15.07.2016, так як спір у справі виник з виконання зобов'язань поставки (з огляду на предмет та підстави позову).

Відповідно до ч. 1 ст. 265 Господарського кодексу України, за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Відповідно до ч.ч. 1. 2 ст. 712 Цивільного кодексу України, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

З аналізу Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 вбачається, що він є рамковим договором (в частині зобов'язань з поставки продукції), тобто таким, що укладений з метою багаторазового застосування, який містить загальні умови поставки товару постачальником, та при цьому погодження істотних умов (найменування товару, кількість, вартість, тощо) кожного окремого зобов'язання з поставки товару (партії товару) погоджується сторонами, зокрема, у видаткових (товарно-транспортних) накладних.

Судом встановлено, що 14.09.2017 позивач поставив відповідачу товар на суму 414629 грн. 81 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00014718 від 14.09.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 20.09.2017 - товар на суму 1153045 грн. 86 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00015145 від 20.09.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 28.09.2017 - товар на суму 42242 грн. 04 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00015616 від 28.09.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 08.10.2017 - товар на суму 811202 грн. 90 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00016225 від 08.10.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 08.10.2017 - товар на суму 1061 грн. 96 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00016216 від 08.10.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 08.10.2017 - товар на суму 249033 грн. 97 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00016217 від 08.10.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 08.10.2018 - товар на суму 26256 грн. 00 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00016226 від 08.10.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 13.10.2017 - товар на суму 3588 грн. 22 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00016466 від 13.10.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 20.09.2017 - товар на суму 222212 грн. 24 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00015149 від 20.09.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 13.10.2017 - товар на суму 249846 грн. 50 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00016471 від 13.10.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 13.10.2017 - товар на суму 1152258 грн. 11 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00016467 від 13.10.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 13.10.2017 - товар на суму 83433 грн. 60 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00016468 від 13.10.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 13.10.2017 - товар на суму 175642 грн. 27 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00016465 від 13.10.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 20.10.2017 - товар на суму 144362 грн. 04 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00016859 від 20.10.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 20.10.2017 - товар на суму 481313 грн. 64 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00016860 від 20.10.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 28.11.2017 - товар на суму 89027 грн. 12 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00018966 від 28.11.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 30.11.2017 - товар на суму 178525 грн. 39 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00019078 від 30.11.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 30.11.2017 - товар на суму 1053 грн. 00 коп., що підтверджується видатковою накладною ПСЗ00019079 від 30.11.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 30.11.2017 - товар на суму 339995 грн. 90 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00019077 від 30.11.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 12.12.2017 - товар на суму 124194 грн. 10 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00019812 від 12.12.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 12.12.2017 - товар на суму 36101 грн. 89 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00019813 від 12.12.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 15.12.2017 - товар на суму 3159 грн. 00 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00019962 від 15.12.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 15.12.2017 - товар на суму 122964 грн. 22 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00019961 від 15.12.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 15.12.2017 - товар на суму 199157 грн. 50 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00019960 від 15.12.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 20.12.2017 - товар на суму 403364 грн. 58 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00020219 від 20.12.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною; 20.12.2017 - товар на суму 84742 грн. 90 коп., що підтверджується видатковою накладною №ПСЗ00020220 від 20.12.2017 та відповідною товарно-транспортною накладною.

Вказані видаткові та товарно-транспортні накладні підписані уповноваженими представниками сторін та скріплені печатками юридичних осіб позивача і відповідача; у видаткових накладних міститься посилання на реквізити Договору № 43/01-16 від 15.07.2016.

Таким чином, загальний розмір поставленого позивачем за вказаними накладними товару становить 6792414 грн. 76 коп .

Відповідно до ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно з п. 3.7 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 оплата продукції протягом перших двох місяців поставок здійснюється на умовах 100% передоплати вартості партії продукції.

Відповідно до п. 3.8 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 в подальшому оплата партії продукції здійснюється на умовах відстрочки платежу у сумі, вказаній у відповідній товарно-транспортній накладній, не пізніше 30 банківських днів з дати отримання партії продукції покупцем, зазначеної в товарно-транспортній (видатковій) накладній.

Таким чином, відповідач повинен був здійснити оплату продукції, поставленої позивачем протягом перших двох місяців поставок, на умовах 100% передоплати, а наступні партії товару - протягом 30 банківських днів від дати поставки товару.

У позовній заяві позивач вказав на те, що відповідач частково оплатив товар, поставлений позивачем за видатковою накладною №ПСЗ00014718 від 14.09.2017 на суму 414629 грн. 81 коп., сплативши грошові кошти у розмірі 294816 грн. 28 коп., у зв'язку з чим заборгованість за вказаною накладною становила 119813 грн. 53 коп.

Партії товару, поставлені позивачем за іншими спірними видатковими накладними, залишились неоплаченими відповідачем.

Вказані обставини не були спростовані відповідачем, зокрема відповідачем не надано доказів оплати товару, поставленого позивачем за спірними видатковими накладними.

Крім того, розділом 9 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 передбачено право покупця повернути продавцю поставлену останнім продукцію неналежної якості у випадку оригінальної та неушкодженої тари.

Судом встановлено, що 10.01.2018 відповідач повернув позивачу товар на суму 3652 грн. 68 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000007 від 10.01.2017; 10.01.2018 - товар на суму 1769 грн. 26 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №У00000002 від 10.01.2018; 10.01.2018 - товар на суму 5216 грн. 82 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000004 від 10.01.2018; 10.01.2018 - товар на суму 957 грн. 17 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000006 від 10.01.2018; 10.01.2018 - товар на суму 653 грн. 59 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000001 від 10.01.2018; 11.01.2018 - товар на суму 22176 грн. 00 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000009 від 11.01.2018; 10.01.2018 - товар на суму 160 грн. 23 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000002 від 10.01.2018; 10.01.2018 - товар на суму 237 грн. 42 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000008 від 10.01.2018; 10.01.2018 - товар на суму 3365 грн. 01 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000005 від 10.01.2018; 10.01.2018 - товар на суму 60 грн. 24 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000003 від 10.01.2018; 01.12.2017 - товар на суму 1363 грн. 08 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000228 від 01.12.2017; 01.12.2017 - товар на суму 2145 грн. 72 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику 3Б00000227 від 01.12.2017; 13.12.2017 - товар на суму 2189 грн. 20 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000238 від 13.12.2017; 13.12.2017 - товар на суму 241 грн. 98 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000237 від 13.12.2017; 01.12.2017 - товар на суму 1011 грн. 66 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000222 від 01.12.2017; 15.12.2017 - товар на суму 3429 грн. 26 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000242 від 15.12.2017; 15.12.2017 - товар на суму 1000 грн. 32 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000241 від 15.12.2017; 15.12.2017 - товар на суму 1974 грн. 32 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000240 від 15.12.2017; 01.12.2017 - товар на суму 36701 грн. 76 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000224 від 01.12.2017; 01.12.2017 - товар на суму 718 грн. 80 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000229 від 01.12.2017; 13.12.2017 - товар на суму 891 грн. 72 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000236 від 13.12.2017; 13.12.2017 - товар на суму 947 грн. 95 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000235 від 13.12.2017; 13.12.2017 - товар на суму 1254 грн. 06 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000239 від 13.12.2017; 19.10.2017 - товар на суму 1061 грн. 99 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000214 від 19.10.2017; 20.10.2017 - товар на суму 902 грн. 88 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000213 від 20.10.2017; 19.10.2017 - товар на суму 532 грн. 27 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000215 від 19.10.2017; 09.10.2017 - товар на суму 3324 грн. 30 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000212 від 09.10.2017; 09.10.2017 - товар на суму 8412 грн. 84 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000210 від 09.10.2017; 09.10.2017 - товар на суму 3011 грн. 42 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику 3Б00000209 від 09.10.2017; 09.10.2017 - товар на суму 5905 грн. 54 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000208 від 09.10.2017; 09.10.2017 - товар на суму 12624 грн. 20 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000211 від 09.10.2017; 01.10.2017 - товар на суму 112 грн. 48 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000207 від 01.10.2017; 20.09.2017 - товар на суму 69 грн. 42 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000200 від 20.09.2017; 20.09.2017 - товар на суму 225 грн. 72 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000201 від 20.09.2017; 19.09.2017 - товар на суму 157 грн. 40 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000194 від 19.09.2017; 19.09.2017 - товар на суму 493 грн. 96 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000193 від 19.09.2017; 19.09.2017 - товар на суму 947 грн. 16 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000195 від 19.09.2017; 19.09.2017 - товар на суму 210 грн. 66 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000196 від 19.09.2017; 19.09.2017 - товар на суму 7671 грн. 60 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000191 від 19.09.2017; 19.09.2017 - товар на суму 495 грн. 60 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000192 від 19.09.2017; 31.01.2018 - товар на суму 1756 грн. 80 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б000000010 від 31.01.2018; 31.01.2018 - товар на суму 138 грн. 60 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б000000011 від 31.01.2018; 31.01.2018 - товар на суму 398 грн. 28 коп., що підтверджується накладною на повернення постачальнику №Б00000012 від 31.01.2018.

Вказані накладні підписані уповноваженими представниками сторін та скріплені печаткою відповідача, в них міститься посилання на реквізити Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 (копії вказаних накладних на повернення товару долучені позивачем до позовної заяви).

Таким чином, загальна вартість повернутого відповідачем товару становить 140570 грн. 77 коп.

Судом встановлено, що вартість повернутого відповідачем товару за вказаними накладними на повернення товару (на загальну суму 140570 грн. 77 коп.) була врахована позивачем як оплата найдавніше поставленої продукції, а саме в рахунок оплати товару, поставленого за видатковою накладною №СПЗ00014718 від 14.09.2017 на суму 414629 грн. 81 коп. (залишок становить 119813 грн. 53 коп. з урахуванням здійсненої відповідачем оплати) та в рахунок оплати товару, поставленого за видатковою накладною №СПЗ00015149 від 20.09.2017 на суму 222212 грн. 24 коп. (222212 грн. 24 коп. - мінус 20757 грн. 24 коп. = 201455 грн. 00 коп.) - відповідно до розрахунку заборгованості, долученого позивачем до позовної заяви.

Відповідачем не було надано заперечень щодо здійсненого позивачем порядку зарахування вартості повернутого відповідачем товару.

Таким чином, враховуючи, що позивачем було поставлено відповідачу товар за спірними видатковими накладними на загальну суму 6792414 грн. 76 коп., а відповідачем було здійснено оплату на суму 294816 грн. 28 коп. та повернуто товар на суму 140570 грн. 77 коп., суд дійшов висновку, що у відповідача виникла заборгованість у розмірі 6357027 грн. 71 коп.

При цьому, враховуючи здійснений позивачем порядок зарахування сплачених відповідачем грошових коштів та вартості повернутого товару, що не заперечувалось відповідачем, суд дійшов висновку, що заборгованість відповідача у сумі 6357027 грн. 71 коп. складається із заборгованості у розмірі 1153045 грн. 86 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00015145 від 20.09.2017; заборгованості у розмірі 42242 грн. 04 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00015616 від 28.09.2017; заборгованості у розмірі 811202 грн. 90 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00016225 від 08.10.2017; заборгованості у розмірі 1061 грн. 96 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00016216 від 08.10.2017; заборгованості у розмірі 249033 грн. 97 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00016217 від 08.10.2017; заборгованості у розмірі 26256 грн. 00 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00016226 від 08.10.2017; заборгованості у розмірі 3588 грн. 22 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00016466 від 13.10.2017; заборгованості у розмірі 201455 грн. 00 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00015149 від 20.09.2017; заборгованості у розмірі 249846 грн. 50 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00016471 від 13.10.2017; заборгованості у розмірі 1152258 грн. 11 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00016467 від 13.10.2017; заборгованості у розмірі 83433 грн. 60 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00016468 від 13.10.2017; заборгованості у розмірі 175642 грн. 27 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00016465 від 13.10.2017; заборгованості у розмірі 144362 грн. 04 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00016859 від 20.10.2017; заборгованості у розмірі 481313 грн. 64 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00016860 від 20.10.2017; заборгованості у розмірі 89027 грн. 12 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00018966 від 28.11.2017; заборгованості у розмірі 178525 грн. 39 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00019078 від 30.11.2017; заборгованості у розмірі 1053 грн. 00 коп. за видатковою накладною ПСЗ00019079 від 30.11.2017; заборгованості у розмірі 339995 грн. 90 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00019077 від 30.11.2017; заборгованості у розмірі 124194 грн. 10 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00019812 від 12.12.2017; заборгованості у розмірі 36101 грн. 89 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00019813 від 12.12.2017; заборгованості у розмірі 3159 грн. 00 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00019962 від 15.12.2017; заборгованості у розмірі 122964 грн. 22 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00019961 від 15.12.2017; заборгованості у розмірі 199157 грн. 50 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00019960 від 15.12.2017; заборгованості у розмірі 403364 грн. 58 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00020219 від 20.12.2017; заборгованості у розмірі 84742 грн. 90 коп. за видатковою накладною №ПСЗ00020220 від 20.12.2017.

Доказів сплати грошових коштів у розмірі 6357027 грн. 71 коп. (доказів повернення товару на вказану суму) станом на дату розгляду справи у суді відповідачем суду не надано.

Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Зазначене також кореспондується з положеннями статей 525, 526 Цивільного кодексу України.

Стаття 629 Цивільного кодексу України передбачає, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до статті 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Наявність та обсяг заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю Теракс Плюс за Договором № 43/01-16 від 15.07.2016 у розмірі 6357027 грн. 71 коп. (за спірними видатковими накладними) підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами та відповідачем не були спростовані, у зв'язку з чим позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Пирятинський сирзавод в частині стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Теракс Плюс суми основного боргу у розмірі 6357027 грн. 71 коп. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Крім того, позивачем було заявлено до стягнення з відповідача пеню у загальному розмірі 319888 грн. 16 коп., нарахованої за прострочення поставки товару за кожною видатковою накладною окремо (відповідно до розрахунків пені, долучених до позовної заяви).

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Штрафними санкціями у Господарському кодексі України визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання (частина 1 статті 230 Господарському кодексі України).

У відповідності до норм частини 1 статті 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання.

Відповідно до ч. 3 ст. 549 Цивільного кодексу України пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання зобов'язання.

Згідно з статтею 1 Закону України Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за прострочку платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін.

Стаття 3 Закону України Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань передбачає, що розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.

Відповідно до частини 6 статті 232 Господарського кодексу України, нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.

Відповідно до п. 10.4 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 за прострочення оплати продукції покупець виплачує постачальнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який сплачується пеня, від суми простроченого платежу за кожний день прострочення.

Перевіривши надані позивачем розрахунки пені, суд дійшов висновку в їх необґрунтованості, оскільки позивачем неправильно визначено початок періоду нарахування пені (з огляду на строк оплати відповідачем товару, поставленого за тими накладними, щодо яких позивач здійснює нарахування пені, - не пізніше 30 банківських днів з дня отримання товару).

За таких обставин, суд здійснив власний розрахунок пені (в межах заявленого позивачем періоду нарахування).

За розрахунком суду, розмір пені за прострочення оплати відповідачем товару, поставленого позивачем за видатковою накладною №ПСЗ00015145 від 20.09.2017, становить 85420 грн. 16 коп. (за період з 03.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00015616 від 28.09.2017 - 2879 грн. 40 коп. (за період з 11.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016225 від 08.10.2017 - 49294 грн. 47 коп. (за період з 21.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016216 від 08.10.2017 - 64 грн. 53 коп. (за період з 21.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016217 від 08.10.2017 - 15133 грн. 08 коп. (за період з 21.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016226 від 08.10.2017 - 1595 грн. 50 коп. (за період з 21.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016466 від 13.10.2017 - 1459 грн. 55 коп. (за період з 28.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00015149 від 20.09.2017 - 14924 грн. 23 коп. (за період з 03.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016471 від 13.10.2017 - 13888 грн. 73 коп. (за період з 28.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016467 від 13.10.2017 - 64052 грн. 92 коп. (за період з 28.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016468 від 13.10.2017 - 4637 грн. 99 коп. (за період з 28.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016465 від 13.10.2017 - 9763 грн. 79 коп. (за період з 28.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016859 від 20.10.2017 - 7597 грн. 79 коп. (за період з 02.12.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016860 від 20.10.2017 - 25331 грн. 60 коп. (за період з 02.12.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00018966 від 28.11.2017 - 1848 грн. 84 коп. (за період з 12.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019078 від 30.11.2017 - 3140 грн. 09 коп. (за період з 16.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019079 від 30.11.2017 - 18 грн. 52 коп. (за період з 16.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019077 від 30.11.2017 - 5980 грн. 20 коп. (за період з 16.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019812 від 12.12.2017 - 1197 грн. 71 коп. (за період з 26.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019813 від 12.12.2017 - 348 грн. 16 коп. (за період з 26.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019962 від 15.12.2017 - 16 грн. 62 коп. (за період з 31.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019961 від 15.12.2017 - 646 грн. 83 коп. (за період з 31.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019960 від 15.12.2017 - 1047 грн. 62 коп. (за період з 31.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00020219 від 20.12.2017 - 1060 грн. 90 коп. (за період з 03.02.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00020220 від 20.12.2017 - 222 грн. 89 коп. (за період з 03.02.2018 по 05.02.2018).

Таким чином, обґрунтованим розміром пені, що підлягає стягненню з відповідача, є 311572 грн. 12 коп., у зв'язку з чим позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Пирятинський сирзавод в частині стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Теракс Плюс пені у розмірі 319888 грн. 16 коп. підлягають частковому задоволенню у розмірі 311572 грн. 12 коп.

Також, позивачем було заявлено до стягнення з відповідача штраф у розмірі 1076668 грн. 70 коп.

Відповідно до ч. 2 ст. 549 Цивільного кодексу України штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання.

Відповідно до п. 10.5 Договору № 43/01-16 від 15.07.2016 у випадку, якщо заборгованість покупця становить більше 20 календарних днів з дати встановленої для оплати продукції покупець додатково до пені виплачує постачальнику штраф у розмірі 20% від суми заборгованості перед постачальником.

Як вбачається з розрахунку штрафу, долученого позивачем до позовної заяви, позивачем заявлено до стягнення з відповідача штраф у загальному розмірі 1076668 грн. 70 коп., нарахований за прострочення оплати товару, поставленого за видатковими накладними №ПСЗ00015145 від 20.09.2017, №ПСЗ00015616 від 28.09.2017, №ПСЗ00016225 від 08.10.2017, №ПСЗ00016216 від 08.10.2017, №ПСЗ00016217 від 08.10.2017, №ПСЗ00016226 від 08.10.2017, №ПСЗ00016466 від 13.10.2017, №ПСЗ00015149 від 20.09.2017, №ПСЗ00016471 від 13.10.2017, №ПСЗ00016467 від 13.10.2017, №ПСЗ00016468 від 13.10.2017, №ПСЗ00016465 від 13.10.2017, №ПСЗ00016859 від 20.10.2017, №ПСЗ00016860 від 20.10.2017, №ПСЗ00018966 від 28.11.2017, №ПСЗ00019078 від 30.11.2017, №ПСЗ00019079 від 30.11.2017, №ПСЗ00019077 від 30.11.2017 (загальна заборгованість за вказаними видатковими накладними становить 5383343 грн. 52 коп.).

Перевіривши наданий позивачем розрахунок штрафу, суд дійшов висновку в його обґрунтованості, так як відповідачем прострочено оплату товару, поставленого позивачем за вказаними видатковими накладними, більше ніж на 20 календарних днів.

Таким чином, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Пирятинський сирзавод в частині стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Теракс Плюс штрафу у розмірі 1076668 грн. 70 коп. підлягають задоволенню у повному обсязі.

Позивачем заявлено до стягнення з відповідача 3% річних у загальному розмірі 33252 грн. 46 коп., нараховані за кожною видатковою накладною окремо (відповідно до розрахунку заборгованості, долученого до позовної заяви).

Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України, боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Сплата трьох процентів від простроченої суми (якщо інший розмір не встановлений договором або законом) не має характеру штрафних санкцій і є способом захисту майнового права та інтересу кредитора шляхом отримання від боржника компенсації (плати) за користування ним утримуваними коштами, належними до сплати кредиторові.

Перевіривши надані позивачем розрахунки 3% річних, суд дійшов висновку в їх необґрунтованості, оскільки позивачем неправильно визначено початок періоду нарахування 3% річних (з огляду на строк оплати відповідачем товару, поставленого за тими накладними, щодо яких позивач здійснює нарахування 3% річних, - не пізніше 30 банківських днів з дня отримання товару).

За таких обставин, суд здійснив власний розрахунок 3% річних (в межах заявленого позивачем періоду нарахування).

За розрахунком суду, розмір 3% річних за прострочення оплати відповідачем товару, поставленого позивачем за видатковою накладною №ПСЗ00015145 від 20.09.2017, становить 9003 грн. 23 коп. (за період з 03.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00015616 від 28.09.2017 - 302 грн. 06 коп. (за період з 11.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016225 від 08.10.2017 - 5133 грн. 91 коп. (за період з 21.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016216 від 08.10.2017 - 6 грн. 72 коп. (за період з 21.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016217 від 08.10.2017 - 1576 грн. 08 коп. (за період з 21.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016226 від 08.10.2017 - 166 грн. 17 коп. (за період з 21.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016466 від 13.10.2017 - 20 грн. 64 коп. (за період з 28.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00015149 від 20.09.2017 - 1573 грн. 00 коп. (за період з 03.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016471 від 13.10.2017 - 1437 грн. 47 коп. (за період з 28.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016467 від 13.10.2017 - 6629 грн. 43 коп. (за період з 28.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016468 від 13.10.2017 - 480 грн. 03 коп. (за період з 28.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016465 від 13.10.2017 - 1010 грн. 54 коп. (за період з 28.11.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016859 від 20.10.2017 - 783 грн. 11 коп. (за період з 02.12.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00016860 від 20.10.2017 - 2610 грн. 96 коп. (за період з 02.12.2017 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00018966 від 28.11.2017 - 182 грн. 93 коп. (за період з 12.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019078 від 30.11.2017 - 308 грн. 14 коп. (за період з 16.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019079 від 30.11.2017 - 1 грн. 82 коп. (за період з 16.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019077 від 30.11.2017 - 586 грн. 84 коп. (за період з 16.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019812 від 12.12.2017 - 112 грн. 29 коп. (за період з 26.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019813 від 12.12.2017 - 32 грн. 64 коп. (за період з 26.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019962 від 15.12.2017 - 1 грн. 56 коп. (за період з 31.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019961 від 15.12.2017 - 60 грн. 64 коп. (за період з 31.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00019960 від 15.12.2017 - 98 грн. 21 коп. (за період з 31.01.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00020219 від 20.12.2017 - 99 грн. 46 коп. (за період з 03.02.2018 по 05.02.2018); за видатковою накладною №ПСЗ00020220 від 20.12.2017 - 20 грн. 90 коп. (за період з 03.02.2018 по 05.02.2018).

Таким чином, обґрунтованим розміром 3% річних, що підлягають стягненню з відповідача, є 32238 грн. 78 коп., у зв'язку з чим позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Пирятинський сирзавод в частині стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Теракс Плюс 3% річних у розмірі 33252 грн. 46 коп. підлягають частковому задоволенню у розмірі 32238 грн. 78 коп.

Відповідачем було заявлено до стягнення з відповідача інфляційні втрати у розмірі 60443 грн. 82 коп. за загальний період нарахування з листопад по грудень 2017 року, нараховані за прострочення поставки товару за накладними №ПСЗ00015145 від 20.09.2017, №ПСЗ00015616 від 28.09.2017, №ПСЗ00016225 від 08.10.2017, №ПСЗ00016216 від 08.10.2017, №ПСЗ00016217 від 08.10.2017, №ПСЗ00016226 від 08.10.2017, №ПСЗ00016466 від 13.10.2017, №ПСЗ00015149 від 20.09.2017, №ПСЗ00016471 від 13.10.2017, №ПСЗ00016467 від 13.10.2017, №ПСЗ00016468 від 13.10.2017, №ПСЗ00016465 від 13.10.2017, №ПСЗ00016859 від 20.10.2017, №ПСЗ00016860 від 20.10.2017 (відповідно до розрахунку інфляційних втрат, долученого до позовної заяви).

Інфляційні нарахування на суму боргу, сплата яких передбачена частиною другою статті 625 ЦК України, не є штрафною санкцією, а виступають способом захисту майнового права та інтересу, який полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення коштів внаслідок інфляційних процесів за весь час прострочення в їх сплаті. Зазначені нарахування здійснюються окремо за кожен період часу, протягом якого діяв відповідний індекс інфляції, а одержані таким чином результати підсумовуються за весь час прострочення виконання грошового зобов'язання.

Перевіривши надані позивачем розрахунки інфляційних втрат, суд дійшов висновку в їх обґрунтованості, у зв'язку з чим позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Пирятинський сирзавод в частині стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Теракс Плюс інфляційних втрат у розмірі 60443 грн. 82 коп. підлягають задоволенню у повному обсязі.

При цьому, судом встановлено, що 19.04.2018 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис 10651100005021626 про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю Теракс Плюс перебуває в стані припинення (за рішенням засновників).

Відповідно до ч. 2 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 231 Господарського процесуального кодексу України господарський суд закриває провадження у справі, якщо настала смерть фізичної особи або оголошено її померлою чи припинено юридичну особу, які були однією із сторін у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва.

З огляду на те, що станом на дату розгляду справи у суді відповідач у даній справі - Товариство з обмеженою відповідальністю Теракс Плюс , не є припиненим, підстави для закриття провадження у даній справі відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 231 Господарського процесуального кодексу України відсутні.

Судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України.

На підставі викладеного, керуючись ч. 1 ст. 129, ч. 2 ст. 178, ст.ст. 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Теракс Плюс (02140, м. Київ, вул. Мишуги, буд. 3-В; ідентифікаційний код: 40139810) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Пирятинський сирзавод (37000, Полтавська обл., м. Пирятин, вул. Сумська, буд. 1; ідентифікаційний код: 00446865) суму основного боргу у розмірі 6357027 (шість мільйонів триста п'ятдесят сім тисяч двадцять сім) грн. 71 коп., пеню у розмірі 311572 (триста одинадцять тисяч п'ятсот сімдесят дві) грн. 12 коп., штраф у розмірі 1076668 (один мільйон сімдесят шість тисяч шістсот шістдесят вісім) грн. 70 коп., 3% річних у розмірі 32238 (тридцять дві тисячі двісті тридцять вісім) грн. 78 коп., інфляційні втрати у розмірі 60443 (шістдесят тисяч чотириста сорок три) грн. 82 коп. та судовий збір у розмірі 117569 (сто сімнадцять тисяч п'ятсот шістдесят дев'ять) грн. 26 коп.

3. В іншій частині позову відмовити.

4. Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Відповідно до ст. 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 16.05.2018

Суддя І.М. Отрош

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.05.2018
Оприлюднено17.05.2018
Номер документу73988844
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/1547/18

Рішення від 15.05.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Отрош І.М.

Ухвала від 02.05.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Отрош І.М.

Ухвала від 23.04.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Отрош І.М.

Ухвала від 16.04.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Отрош І.М.

Ухвала від 06.03.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Отрош І.М.

Ухвала від 19.02.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Отрош І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні