ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 травня 2018 року Справа № 804/1119/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Кучми К.С. розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНС-СКТ до Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ :
Позивач звернувся до адміністративного суду з вищезазначеним позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0092621214 від 22 грудня 2017 року ГУ ДФС України у Дніпропетровській області в сумі 70 515 грн. 03 коп., а також стягнути з Державного бюджету України на його користь витрати по сплаті судового збору.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що 13 листопада 2017 року було складено акт камеральної перевірки за №22497/04-36-12-14/40177023 з питання своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідачем не було враховано той факт, що позивач не мав належної суми податкового кредиту та необхідні грошові суми для складання та видачі своєчасно податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних своїм контрагентом. Також відповідачем не були враховані складнощі своєчасної реєстрації податкових накладних за період червень та липень 2017 року.
На вимогу відповідача, після зупинення реєстрації податкової накладної, позивач надав усі належні докази. Проте, останні не були взяті відповідачем до уваги, натомість фіскальний орган як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних вказав на подання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. З даними діями відповідач погодитися не може, у зв'язку з чим звернувся до суду з даним позовом.
До суду від відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що позивачем не надано жодних доказів, які б спростовували факт несвоєчасної реєстрації 169 податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, у тому числі з порушенням граничного терміну реєстрації від 1 до 15 календарних днів на загальну суму ПДВ 54 921,57 грн., від 16 до 30 календарних днів на загальну суму ПДВ 187 665,17 грн., від 61 і більше календарних днів на загальну суму ПДВ 1 456 грн. З огляду на вище викладене, податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Дніпропетровській області №0092621214 від 22.12.2017 р. прийняте в межах чинного законодавства, а отже відповідач просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.
Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Згідно з ст.258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
За приписами ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
За викладених обставин, відповідно до вимог ст.ст.258, 262 КАС України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
Судом встановлено, що 13 листопада 2017 року Головним управління ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ТОВ ТРАНС-СКТ (код ЄДРПОУ 40177023) за результатами якої винесено акт №22497/04-36-12-14/40177023 з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних складених за вересень 2016 р., жовтень 2016 р., грудень 2016 р., січень 2017 р., лютий 2017 р., червень 2017 р., липень 2017 р.
Згідно акту перевірки в порушення вимог п.201.10. статті 201 ПК України ТОВ ТРАНС-СКТ порушено граничні строки реєстрації 169 податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому застосовано штрафні санкції:
- до 15 календарних днів - на загальну суму ПДВ 54 921,57 грн.;
- від 16 до 30 календарних днів - на загальну суму ПДВ 40 716,38 грн.;
- від 31 до 60 календарних днів - на загальну суму ПДВ 187 665,17 грн.;
- від 61 і більше календарних днів - на загальну суму 1 456 грн.
Встановлені порушення мали наслідком винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 22.12.2017 року № НОМЕР_1.
Правомірність та обґрунтованість податкового повідомлення-рішення від 22.12.2017 року № НОМЕР_1 є предметом позову, який передано на розгляд суду.
Аналізуючи виниклі між сторонами правовідносини, суд приходить до наступного.
Згідно з пунктом 120-1.1. статті 120-1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.
Відповідно до пункту 21.10. статті 201 ПК України, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з пунктом 2, 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 року №1246, операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач здійснив реєстрацію податкових накладних із порушенням граничних термінів їх реєстрації, що тягне за собою відповідальність платника податку.
Відповідальність платників за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН встановлено статтею 120-1 ПК України.
Таке порушення тягне за собою накладення на платників ПДВ, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 ПК України покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 % від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 % від суми ПДВ - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 % від суми ПДВ - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 % від суми ПДВ - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Належним доказом реєстрації позивачем податкової накладної (наміру її реєстрації), в розумінні ч.1 ст.73 КАС України, з урахуванням положень пункту 201.10. статті 201 ПК України, є квитанція про прийняття або неприйняття такої податкової накладної, або повідомлення про отримання звітності.
Здійснення позивачем перевірки ліміту на електронному рахунку податку на додану вартість, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні, так само як і запит позивача до податкового органу щодо не поповнення рахунку, не є доказом реєстрації податкової накладної, не свідчить про намір здійснити реєстрацію у встановлені терміни, а отже і не виключає вину позивача у здійсненні податкового правопорушення.
Таким чино, позивачем не надано жодних доказів, які б спростовували факт несвоєчасної реєстрації 169 податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних за вересень 2016 р., жовтень 2016 р., грудень 2016 р., січень 2017 р., лютий 2017 р., червень 2017 р., липень 2017 р., на загальну суму податку на додану вартість 284 759,12 грн., у тому числі з порушенням граничного терміну реєстрації від 1 до 15 календарних днів-на загальну суму ПДВ 54 921,57 грн., від 16 до 30 календарних днів-на загальну суму ПДВ 187665,17 грн., від 61 і більше календарних днів-на загальну суму ПДВ 1 456 грн.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, підстав для скасування спірного податкового повідомлення-рішення від 22.12.2017 року №0092621214 немає, а тому слід у задоволенні позову відмовити повністю з викладених вище підстав.
Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати у справі покладаються на сторону, проти якої ухвалено рішення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241 - 246, 250, 262 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНС-СКТ до Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2018 |
Оприлюднено | 17.05.2018 |
Номер документу | 73996558 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні