РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 травня 2018 року справа № 823/1514/18
14 годин 20 хвилин м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі: судді - Трофімової Л.В., за участі секретаря - Безпалого А.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу № 823/1514/18
за позовом Головного управління ДФС у Черкаській області (вул. Хрещатик, 235, м. Черкаси, 18002, ЄДРПОУ 39392109) [представник позивача - не прибув]
до товариства з додатковою відповідальністю Леонід (бул. Шевченка, 150, м. Черкаси, 18002, ЄДРПОУ 36492973) [представник відповідача - не прибув]
про стягнення коштів з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу, прийняв рішення,
10.04.2018 Головне управління ДФС у Черкаській області, звернувшись до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, просить: стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з додатковою відповідальністю Леонід (ЄДРПОУ 36492973) у сумі 51857 грн. 65 коп. у рахунок погашення податкового боргу.
10.05.2018 позивачем подано заяву про зменшення позовних вимог, у зв'язку із зарахуванням від'ємного значення у зменшення боргу з ПДВ згідно податкової декларації з ПДВ від 19.04.2018 № НОМЕР_1 у сумі 30955 грн. У зв'язку із зазначеним, позивач просив задовольнити позов з уточненими позовними вимогами та стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з додатковою відповідальністю Леонід (ЄДРПОУ 36492973) у сумі 20902 грн. 65 коп. у рахунок погашення податкового боргу
Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив, що всупереч вимог чинного законодавства, відповідач не виконує податковий обов'язок зі сплати податків, тому обліковано податковий борг у сумі 20902 грн. 65 коп.
Позивач свого представника у судове засідання не направив, у тексті позовної заяви виклав клопотання про розгляд справи без участі його (а.с.4).
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду (а.с.37), у судове засідання свого представника не направив, заяви про розгляд справи за відсутності його представника не подав.
Відповідно до ч.1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею. Згідно ч.3 ст.205 КАС України визначено, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що неявка представника відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті. Оскільки немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених ст.205 КАС України, всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду та відсутності потреби заслухати свідка чи експерта суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити з огляду на таке.
ТОВ Леонід зареєстровано як юридичну особу 17.04.2009 (а.с.5). Відповідача узято на облік в ДПІ у м. Черкасах як платника податків 17.04.2009 (а.с.6).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (надалі за текстом - Кодекс №2755-VI).
Згідно ч.1 ст.6 Кодексу №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу. Відповідно ст.9 Кодексу №2755-VI податок на додану вартість є загальнодержавним податком.
Судом встановлено, що відповідачем подано податкові декларації з ПДВ:
- за липень 2017 року від 21.08.2017 № НОМЕР_2 відповідно до якої нараховано зобов'язання у сумі 12597 грн. за терміном сплати 30.08.2017 (а.с.10);
- за серпень 2017 року від 20.09.2017 № НОМЕР_3 відповідно до якої нараховано зобов'язання у сумі 11144 грн. за терміном сплати 30.09.2017 (а.с.11);
- за березень 2018 року від 19.04.2018 № НОМЕР_1 відповідно до якої визначено від'ємне значення, що зараховується у зменшення суми податкового боргу з ПДВ у сумі 30955 грн. (а.с.44).
Щодо доводів позивача про несвоєчасну сплату відповідачем самостійно визначеного згідно податкових декларацій від 21.08.2017 № НОМЕР_2 та від 20.09.2017 № НОМЕР_3 податкового зобов'язання суд дійшов таких висновків.
Кодексом №2755-VI визначено обов'язок відповідача як платника податків подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом (ст.16).
Відповідно до п.57.1 ст.57 Кодексу №2755-VI платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Кодексом №2755-VI (п.203.2 ст.203) встановлено, що сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, належить сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Згідно п.126.1 ст.126 Кодексу №2755-VI визначено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених п.126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до відомостей облікової картки платника податків, у відповідача наявний борг із сплати самостійно визначеного згідно податкових декларацій від 21.08.2017 № НОМЕР_2 та від 20.09.2017 № НОМЕР_3 податкового зобов'язання.
Щодо доводів позивача про несвоєчасну сплату відповідачем податкового боргу, що виник відповідно до податкових повідомлень - рішень від: 10.08.2017 № НОМЕР_4, 26.09.2017 № НОМЕР_5, 26.09.2017 № НОМЕР_6, 23.10.2017 №0025631205, 28.11.2017 № НОМЕР_7, 02.03.2018 №0025891205, суд дійшов таких висновків.
Згідно ст.75 Кодексу №2755-VI контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральною вважається перевірка, що проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Відповідно до п.120-1.1 ст.120-1 Кодексу №2755-VI порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
Відповідно до п.123.1 ст.123 Кодексу №2755-VI у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Згідно п.198.6 ст.198 Кодексу №2755-VI не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст.201 цього Кодексу.
Кодексом №2755-VI (пп.54.3.2 п.54.3 ст.54) передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
З матеріалів справи встановлено, що на підставі акту камеральної перевірки ТОВ Леонід від 19.07.2017 № 988/23-00-12-0506/36492973 прийнято податкове повідомлення-рішення (надалі - ППР) від 10.08.2017 № НОМЕР_4 (а.с.8), згідно якого за порушення п.198.6 ст.198 Кодексу №2755-VI, а саме відповідачем неправомірно віднесено до складу податкового кредиту декларації з податку на додану вартість (від 19.04.2017 №9069277592) ПДВ у сумі 29316 грн.66 коп., у зв'язку з чим збільшено суму грошового зобов'язання - 29316 грн.66 коп. та застосовано штрафні фінансові санкції у сумі 14658 грн. 33 коп. Зазначене ППР вручено відповідачеві 14.08.2017, що підтверджується відміткою у поштовому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.9)
На підставі акта камеральної перевірки ТОВ Леонід від 15.09.2017 № 1774/23-00-12-0506/36492973 прийнято ППР від 26.09.2017 № НОМЕР_5 та НОМЕР_6 (а.с.13), згідно яких за погашення із затримкою грошового зобов'язання застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 3446 грн. 47 коп. та у розмірі 20% у сумі 5097 грн. 44 коп., а всього - 8544 грн. 11 коп. Зазначені ППР вручено відповідачеві 02.10.2017, що підтверджується відміткою у поштовому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.13 - зворотній бік).
На підставі акта камеральної перевірки ТОВ Леонід від 19.10.2017 № 2480/23-00-12-0506/36492973 прийнято ППР від 23.10.2017 № НОМЕР_8 (а.с.16), згідно якого за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст.201 Кодексу № 2755-VI: на 15 днів і менше застосовано штраф у розмірі 10% від 15608 грн. 27 коп. у сумі 1560 грн. 85 коп.; від 16 до 30 календарних днів застосовано штраф у розмірі 20% від 25961 грн. 18 коп. у сумі 5192 грн. 23 коп.; від 31 до 60 календарних днів застосовано штраф у розмірі 30% від 344 грн. 08 коп. у сумі 103 грн. 22 коп., а всього у сумі 6856 грн. 30 коп. Зазначене ППР вручено відповідачеві 26.10.2017, що підтверджується відміткою у поштовому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.15 - зворотній бік).
На підставі акта камеральної перевірки ТОВ Леонід від 23.11.2017 № 3550/23-00-12-0506/36492973 прийнято ППР від 28.11.2017 № НОМЕР_7 (а.с.19), згідно якого за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст.201 Кодексу № 2755-VI: на 15 днів і менше застосовано штраф у розмірі 10% від 13335 грн. 03 коп. у сумі 1333 грн. 52 коп.; від 16 до 30 календарних днів застосовано штраф у розмірі 20% від 548 грн. 74 коп. у сумі 109 грн. 75 коп.; від 31 до 60 календарних днів застосовано штраф у розмірі 30% від 3108 грн. 27 коп. у сумі 932 грн. 48 коп.; від 61 і більше календарних днів застосовано штраф у розмірі 40% від 72 грн. 58 коп. у сумі 29 грн. 04 коп. Зазначене ППР вручено відповідачеві 04.12.2017, що підтверджується відміткою у поштовому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.20 - зворотній бік).
На підставі акта камеральної перевірки ТОВ Леонід від 01.03.2018 № 1899/23-00-12-0506/36492973 прийнято ППР від 02.03.2018 № НОМЕР_9 (а.с.22), згідно якого за несвоєчасне подання податкової звітності з податку або збору (обов'язкового платежу) застосовано штраф у сумі 170 грн. Зазначене ППР вручено відповідачеві 14.03.2018, що підтверджується відміткою у поштовому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.23).
Зазначені ППР відповідачем, у встановлений чинним законодавством строк, не оскаржено, у зв'язку з чим, зобов'язання, визначені у ППР: 10.08.2017 № НОМЕР_4, 26.09.2017 № НОМЕР_5, 26.09.2017 № НОМЕР_6, 23.10.2017 №0025631205, 28.11.2017 № НОМЕР_7, 02.03.2018 №0025891205, вважаються узгодженими.
Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Кодексу №2755-VI податковим боргом визнається сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та не погашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.14.1.137 ст.14 Кодексу № 2755-VI орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
За даними облікової картки (а.с.27) заборгованість відповідача складає 51857 грн. 65 коп.
Загальна сума податкового боргу, що належить до сплати у бюджет складає (25635 грн. 37 коп. + 12597 грн. + 11144 грн. + 5097 грн. 44 коп. + 3446 грн. 67 коп. + 6856 грн. 30 коп. + 2404 грн. 79 коп. + 170 грн. - 17413 грн. 54 коп. + 1919 грн. 62 коп. - 30955 грн.) 20902 грн. 65 коп.
Відповідно до п.59.1 ст.59 Кодексу №2755-VI у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Орган влади зобов'язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення ЄСПЛ у справі Suominen проти Фінляндії, № 37801/97, п. 36, від 01.07.2003). Межі, до яких суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може різнитися залежно від природи рішення та оцінюватися у контексті обставин кожної справи (рішення ЄСПЛ у справі Ruiz Torija et Hiro Balani проти Іспанії, № 18390/91, п.29 від 09.12.1994).
Відповідно до п.58.3 ст.58 Кодексу №2755-VI ППР вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу: документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові. Адресою відповідача згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є бул. Шевченка, 150, м. Черкаси, 18002 (а.с.5).
Судом встановлено, що у зв'язку із несплатою відповідачем узгодженої суми податкового зобов'язання в установлені строки, позивачем на адресу відповідача направлена податкова вимога форми Ю від 18.09.2017 №3053-17 (а.с.26). Вказана вимога отримана 06.10.2017 (а.с.26).
Згідно пп.20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Кодексу №2755-VI контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до довідки від 03.04.2018 № 14501/23-00-17-02-19 у відповідача наявні рахунки в банках, зокрема: у Черкаському ГРУ ПАТ КБ Приватбанк , м. Черкаси, номер рахунку: 26005051514693, відкритий 10.02.2015 у гривні; 26055051510551, відкритий 10.02.2015 у гривні; 26043051501806, відкритий 10.02.2015 у гривні; у АТ Райффайзен банк Аваль у м. Києві номер рахунку: 26009702744523 відкритий 08.02.2011 у гривні; 26046706193423 відкритий 12.03.2011 у гривні.
Згідно ч.4 ст.5 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України. Пунктом 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу. Надаючи оцінку обставинам, якими обґрунтовувалися вимоги, доказам щодо їх підтвердження, керуючись актами законодавства щодо цих правовідносин, суд дійшов висновку, що у позивача наявні підстави для примусового стягнення за рішенням суду з відповідача коштів у рахунок погашення податкового боргу у сумі 20902 грн. 65 коп. та знаходить позов таким, що належить задовольнити.
Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України у разі задоволення позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 2-4, 6-14, 139, 242-245, 255, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю Леонід (бул. Шевченка, 150, м. Черкаси, 18002, ЄДРПОУ 36492973) у дохід бюджету через Головне управління ДФС у Черкаській області (вул. Хрещатик, 235, м. Черкаси, 18002, ЄДРПОУ 39392109) у рахунок погашення податкового боргу у сумі 20902 (двадцять тисяч девятсот дві) грн. 65 коп.
Копію рішення направити учасникам справи.
Рішення набирає законної сили відповідно до вимог ст.255 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, яка може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення може бути оскаржене у апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295-297 КАС України через суд першої інстанції до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з урахуванням п.п.15.5. п.15 ч.1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.В. Трофімова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2018 |
Оприлюднено | 17.05.2018 |
Номер документу | 73996890 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Л.В. Трофімова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні