Ухвала
від 16.05.2018 по справі 642/2080/18
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

16.05.2018

Справа № 642/2080/18

Провадження № 1кс/642/1038/18

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про проведення судово-економічної експертизи та залучення експерта

16 травня 2018 року Ленінський районний суд міста Харкова у складі:

Слідчого судді: ОСОБА_1 ,

при секретарі: ОСОБА_2 ,

розглянувши у судовому засіданні клопотання прокурора Холодногірського відділу Харківської місцевої прокуратури №1 юриста 2 класу ОСОБА_3 про проведення судово-економічної експертизи та залучення експерта в рамках досудового розслідування по кримінальному провадженню №42018221090000100 від 28.03.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Холодногірського відділу Харківської місцевої прокуратури №1 юриста 2 класу ОСОБА_3 звернувся до суду із клопотанням про проведення судово-економічної експертизи та залучення експерта.

В обґрунтування клопотання зазначено, що в провадженні СВ Холодногірського ВП ГУ НП в Харківській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань№42018221090000100 від 28.03.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України, про те, що посадові особи Південної регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні на транспорті (код ЄРДПОУ 00486008), розташованого за адресою: м. Харків, вул. Євгена Котляра, 8/10Г. в період часу з січня 2014 року по вересень 2017 року ймовірно привласнили та розтратили кошти підприємства.

Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до п. 1.2.5.1 Плану заходів державного фінансового контролю Північно-східного офісу Держаудитслужби на IV квартал 2017 року, на підставі направлень від 14.11.2017 №№1152, 1153, 1154, виданих начальником Північно-східного офісу Держаудитслужби, головним державним фінансовим інспектором ОСОБА_4 , головним державним фінансовим інспектором ОСОБА_5 , головним державним фінансовим інспектором ОСОБА_6 , проведено планову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності Південної регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті за період з 01.07.2014 по 30.09.2017 року по результатам якої складено акт ревізії.

Так, відповідно до вказаної ревізії досліджено питання щодо врахування одноразової винагороди за підсумками роботи за рік при обчисленні середньої заробітної плати для оплати часу відпусток та виявлено порушення п.п. „б п. 4 Порядку №100, а саме вищевказані одноразові премії були враховані при обчисленні середньої заробітної плати при наданні працівникам щорічних відпусток, що призвело до переплати заробітної плати 152 працівникам Установи за рахунок коштів спеціального фонду на загальну суму 141141,79 грн.

Виходячи з акту ревізії сума зайвого нарахування заробітної плати в розмірі 141141,79 грн відшкодована в повному обсязі шляхом утримання з працівників Південної регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті в грудні 2017.

Відповідно до п.2 ст.133 Кодексу законів про працю керівники підприємств, установ, організацій та їх заступники, а також керівники структурних підрозділів на підприємствах, в установах, організаціях та їх заступники - у розмірі заподіяної з їх вини шкоди, але не більше свого середнього місячного заробітку, якщо шкоду підприємству, установі, організації заподіяно зайвими грошовими виплатами працівникам, несуть обмежену матеріальну відповідальність.

Згідно з п. З Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 №100 (далі - Порядок №100), до складу виплат, які враховуються при обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження, включаються: основна заробітна плата; доплати і надбавки; премії, які мають постійний характер; одноразова винагорода за підсумками роботи за рік і вислугу років, індексація тощо.

Вимогами абзацу 2 п. З Порядку №100 визначено, що винагороди за підсумками роботи за рік, при обчисленні середньої заробітної плати, враховуються за умови її нарахування в поточному році за попередній календарний рік.

Виходячи з того, що одноразова винагорода за підсумками роботи за 2014 рік була нарахована і виплачена в грудні 2014 року, тобто в поточному році за поточний рік, одноразова винагорода за підсумками роботи за 2014 рік не повинна враховуватись при обчислені середньої заробітної плати.

Аналогічно одноразові винагороди за підсумками роботи за 2015 рік та за 2016 рік також не будуть враховуватись при обчислені середньої заробітної плати.

Під час ревізії встановлено, що в порушення п.п. „б п. 4 Порядку №100 вищевказані одноразові премії були враховані при обчисленні середньої заробітної плати при наданні працівникам щорічних відпусток.

Вищезазначені порушення по врахуванню одноразових премій при обчислені середньої заробітної плати за час відпустки призвели до переплат заробітної плати 152 працівникам Установи за рахунок коштів спеціального фонду на загальну суму 141141,79 грн., із них за II півріччя 2014 року в сумі 15761, 8 грн., в 2015 році в сумі 24004,55 грн., в 2016 році в сумі 58564,33 грн., за 9 місяців 2017 року в сумі 42811,11 грн.

В ході досудового розслідування виникла необхідність встановити обставини, що мають істотне значення для кримінального провадження, а саме встановлення шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, що неможливо здійснити без наявних спеціальних знань та призначення відповідної судово-економічної експертизи.

Прокурор належним чином повідомлений про слухання справи, у судове засідання не з`явився. Відповідно до ч. 3 ст. 244 КПК України неприбуття прокурора не є перешкодою для розгляду клопотання.

Суд, дослідивши надані матеріали, приходить до висновку, що клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч.1, 2 ст. 91 КПК України, у кримінальному провадженні підлягають доказуванню подія кримінального правопорушення, винуватість обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мовити і мета вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до ст.242 КПК України: експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання.

Слідчий або прокурор зобов`язані звернутися з клопотанням до слідчого судді для проведення експертизи щодо:

1) встановлення причин смерті;

2) встановлення тяжкості та характеру тілесних ушкоджень;

3) визначення психічного стану підозрюваного за наявності відомостей, які викликають сумнів щодо його осудності, обмеженої осудності;

4) встановлення віку особи, якщо це необхідно для вирішення питання про можливість притягнення її до кримінальної відповідальності, а іншим способом неможливо отримати ці відомості;

5) встановлення статевої зрілості потерпілої особи в кримінальних провадженнях щодо злочинів, передбаченихстаттею 155 Кримінального кодексу України.

6) визначення розміру матеріальних збитків, шкоди немайнового характеру, шкоди довкіллю, заподіяної кримінальним правопорушенням.

Примусове залучення особи для проведення медичної або психіатричної експертизи здійснюється за ухвалою слідчого судді, суду.

Відповідно до ст.243 КПК України: експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.

Відповідно до ч.1 ст.244 КПК України: у разі якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді.

Відповідно до ч.3 ст.244 КПК України: клопотання розглядається слідчим суддею місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, не пізніше п`яти днів із дня його надходження до суду.

Відповідно до п.19 ч.1 ст.3 КПК України: сторони кримінального провадження - з боку обвинувачення: слідчий, керівник органу досудового розслідування, прокурор, а також потерпілий, його представник та законний представник у випадках, установлених цим Кодексом; з боку захисту: підозрюваний, обвинувачений (підсудний), засуджений, виправданий, особа, стосовно якої передбачається застосування примусових заходів медичного чи виховного характеру або вирішувалося питання про їх застосування, їхні захисники та законні представники.

Відповідно до глави 3 параграфу 2 та ст.40 КПК України: слідчий органу досудового розслідування є стороною обвинувачення, тобто є стороною кримінального провадження та має право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді.

Згідно з частиною 6статті 244 Кримінального процесуального кодексу Українислідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.

Враховуючи викладене, беручи до уваги те, що для з`ясування обставин, що мають істотне значення для кримінального провадження необхідні спеціальні знання, суд приходить до висновку щодо обґрунтованості заявленого клопотання та наявності підстав для його задоволення.

Керуючись вимогами ст.ст. 242-244 КПК України, суд -

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора Холодногірського відділу Харківської місцевої прокуратури №1 юриста 2 класу ОСОБА_3 по кримінальному провадженню №42018221090000100 від 28.03.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України про проведення судово-економічної експертизи та залучення експерта задовольнити.

Призначити за кримінальним провадженням №42018221090000100 від 28.03.2018 судово-економічну експертизу, на вирішення якої поставити наступні питання:

1. Чи відповідає чинному законодавству відшкодування зайвого нарахування заробітної плати на загальну суму 141141,79 грн. працівникам Південної регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті шляхом утримання з заробітної плати працівників відповідних сум зайвого нарахування в грудні 2017?

2.Чи є за своєю економічною сутністю розмір коштів переплати заробітної плати 152 працівникам на загальну суму 141141, 79 грн. визначений в акті про результати ревізії фінансово-господарської діяльності Південної регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордні та транспорті (код ЄРДПОУ 00486008) за період з 01.07.2014 по 30.09.2017 року від 23.01.2018 за №07-10/3 втратою активів (збитками) станом на 30.09.2017?

Проведення експертизи доручити експертам Харківського наукового-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України, розташованого за адресою: 61036, м. Харків, вул. Ковтуна, 34.

Копію ухвали для виконання направити експертам Харківського наукового-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України, розташованого за адресою: 61036, м. Харків, вул. Ковтуна, 34, для проведення судово-економічної експертизи.

Для дослідження та ознайомлення експерту надати матеріали кримінального провадження №42018221090000100 від 28.03.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України (за першою вимогою).

Попередити експерта про кримінальну відповідальність за ст. ст. 384,385 КК Україниза завідомо неправдивий висновок експерта, відмову експерта без поважних причин від виконання покладених на них обов`язків у суді, під час провадження досудового розслідування.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення16.05.2018
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу74015964
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —642/2080/18

Ухвала від 16.05.2018

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Харкова

Шрамко Л. Л.

Ухвала від 16.05.2018

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Харкова

Шрамко Л. Л.

Ухвала від 05.05.2018

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Харкова

Бородіна О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні