Рішення
від 14.05.2018 по справі 754/751/18
ДЕСНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Номер провадження 2-о/754/170/18

Справа №754/751/18

РІШЕННЯ

Іменем України

14 травня 2018 року м. Київ

Деснянський районний суд міста Києва

під головуванням судді Бабко В.В.

за участю секретаря судового засідання Базік А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за заявою ОСОБА_1, заінтересована особа - Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації про встановлення факту, що має юридичне значення,-

ВСТАНОВИВ:

Заявник ОСОБА_1 звернулась до суду з вказаною заявою, посилаючись на те, що у 1986 році вона працювала на посаді старшого інженера відділу капітального будівництва Чорнобильської АЕС і 28 квітня 1986 року була залучена до виконання заходів Цивільної оборони стосовно ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС у складі невоєнізованого формування Чорнобильської АЕС, які полягали в локалізації джерела радіоактивного випромінювання.

01.11.2017 року заявник звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації із заявою щодо встановлення їй статусу інваліда війни та видачі відповідного посвідчення. На своє звернення заявник отримала відмову, обґрунтовану тим, що нею не надано докази залучення її до складу формувань Цивільної оборони.

Тому ОСОБА_1 вимушена звернутися до суду з заявою про встановлення факту, що має юридичне значення, а саме - залучення до складу формувань Цивільної оборони під час ліквідації аварії на ЧАЕС.

04.04.2018 року від представника Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації до суду надійшов відзив, в якому зазначається, що статус інваліда війни встановлюється особам залученим до складу формувань Цивільної оборони на підставі документів, які повинні містити інформацію про розпорядчий документ по лінії Цивільної оборони про залучення підприємств, установ (наказ чи розпорядження) до вказаного формування та розпорядчий документ по підприємству, установі про залучення осіб до складу зазначеного формування, усі відомості про роботу, яку виконував громадянин під час ліквідації наслідків аварії на ЧАЄС. Долучені до матеріалів справи докази не містять інформації про те, що ОСОБА_1 безпосередньо входила до складу формувань Цивільної оборони та у складі таких формувань була направлена на роботи по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Всі надані довідки ОСОБА_1 не є підставою залучення її до формувань Цивільної оборони, а лише дає право на отримання посвідчення громадянки, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, яке вона отримала ще 20.03.1998 року, а також пенсії на пільгових умовах відповідно до Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , яку ОСОБА_1 також вже отримує. У зв'язку з викладеним представник заінтересованої особи просить в заяві ОСОБА_1 відмовити в повному обсязі.

В судове засідання заявник не з'явилась, надіслала заяву про розгляд справи за її відсутності та просила задовольнити заявлені вимоги.

Представник заінтересованої особи в судове засідання не з'явився, надіслав заяву про розгляд справи за його відсутності

Враховуючи, що сторони по справі в судове засідання не з'явились, відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Всебічно проаналізувавши обставини справи в їх сукупності, оцінивши за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному і об'єктивному розгляді справи, зібрані по справі докази, керуючись законом, суд дійшов до висновку, що доводи заявника знайшли своє підтвердження і заява підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 має статус учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1986 року 1 категорії.

У 1986 році вона працювала на посаді на посаді старшого інженера відділу капітального будівництва Чорнобильської АЕС і 28 квітня 1986 року була залучена до виконання заходів Цивільної оборони стосовно ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС у складі невоєнізованого формування Чорнобильської АЕС, які полягали в локалізації джерела радіоактивного випромінювання, що підтверджується трудовою книжкою від 01.09.1955року. Факт участі її в роботах по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в період в 1986року підтверджується: Посвідченням громадянина, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи серія НОМЕР_2, вкладка НОМЕР_3, довідкою Центром медико-соціальної експертизи міста Києва сер. 218№027917 від 11.03.98 року, довідкою Сер. КИЕ-1 №027917 від 11.03.1998року, довідкою №589-60/14-942 від 26.03.1992 року, довідкою №403 від 17.04.2002 року, довідкою від №30585 від 24.10.2017 року, довідкою №06-1984 від 25.08.1989 року.

Відповідно до Положения о невоенизированных формированиях гражданской обороны и нормы оснащения (табелизации) их материально-техническими средствами , введеного в дію наказом начальника Цивільної оборони СРСР - заступника міністра оборони СРСР від 06.07.1975 року № 90 в склад формувань цивільної оборони зараховуються в обов'язковому порядку громадяни СРСР: чоловіки віком від 16 до 60 років і жінки віком від 16 до 55 років.

Невоєнізовані формування цивільної оборони комплектуються особовим складом шляхом залучення до них в обов'язковому порядку працівників, службовців і колгоспників.

З Наказу № 2с від 19.04.1985 року Чорнобильської АЕС Про керівний склад, служби та формування цивільної оборони на ЧАЕС з метою організації виконання завдань по забезпеченню заходів цивільної оборони на станції створено служби цивільної оборони.

Крім того, Наказом Всесоюзного промислового об'єднання по атомній енергетиці Союзатоменерго від 06.12.1982 року за № 672 с Про використання нормативних документів з питань захисту персоналу та населення у випадку аварії на ЧАЕС ліквідація наслідків радіаційних аварій, враховуючи МПА, може проводитись персоналом або в складі звичайного цехової структури, або структури ЦО, на розсуд директора АС. Переведення роботи персоналу в структуру ЦО є обов'язковим при виникненні гіпотетичної аварії на АС чи введенні періоду Загальної готовності ЦО .

Формування Цивільної Оборони створювались саме з метою виконання робіт по ліквідації наслідків аварії. Громадяни, які виконували роботи по ліквідації Чорнобильської катастрофи залучались до виконання робіт саме у складі формувань Цивільної оборони.

Згідно ст. 10 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали участь у будь-яких роботах, пов'язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986-1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а у 1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи військовослужбовців, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві. Перелік цих пунктів визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до чинних на момент аварії на Чорнобильській АЕС нормативно - правових актів з питань Цивільної оборони, зокрема, - Положення про Цивільну оборону СРСР, затвердженого 18.03.1976 року Постановою ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР № 1111 та Положення про невоєнізовані формування Цивільної оборони та норми оснащення їх матеріально-технічними засобами, яке введено в дію наказом начальника Цивільної оборони СРСР, в кожному міністерстві, відомстві або іншому центральному органі виконавчої влади, а також на підприємствах, в установах та організаціях за територіально - виробничим принципом створювались система, служби та формування Цивільної оборони. Формування ЦО, в тому числі і невоєнізовані, створювались саме з метою виконання робіт по ліквідації наслідків аварії, катастроф і стихійних лих. Громадяни, які виконували роботи по ліквідації Чорнобильської катастрофи (аварії на Чорнобильській АЕС та її наслідків) залучались до виконання цих робіт саме у складі формувань Цивільної оборони.

Разом з тим, жоден нормативний документ з питань цивільної оборони не містить однозначної вимоги щодо обов'язковості видання розпорядчого документу про залучення кожної конкретної особи до дій у складі формувань цивільної оборони.

Таким чином, особи, які залучались до складу формувань Цивільної оборони у травні 1986 року, інвалідність яких пов'язана з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, за наявності документів, підтверджуючих право на отримання статусу інваліда війни, мають право отримати такий статус з видачею відповідного посвідчення.

Крім того, відповідно до п. 9 ст. 7 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , до інвалідів війни належать також інваліди з числа осіб, залучених до складу формувань цивільної оборони, які стали інвалідами внаслідок захворювань, пов'язаних з ліквідацією Чорнобильської катастрофи.

Підставами для визнання особи інвалідом війни є наявність двох складових умов: 1) особа повинна бути залучена до складу формувань цивільної оборони; 2) особі повинен бути встановлений статус особи, яка стала інвалідом внаслідок захворювань, пов'язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи.

Отже, факт участі та виконання ОСОБА_1 заходів по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у складі невоєнізованих формувань Цивільної оборони 28 квітня 1986 року, доведено зібраними по справі доказами.

Обставин, які б давали підстави сумніватись у такому висновку - судом не встановлені.

Підтвердження вказаного факту необхідно заявнику для встановлення статусу інваліда війни та видачі відповідного посвідчення.

Відповідно до ч. 2 ст. 315 ЦПК України, у судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

На підставі викладеного враховуючи, що даний факт має для заявника юридичне значенню, суд вважає, що заява підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 2-13, 76-80, 315-319 ЦПК України, суд -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1, заінтересована особа - Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації про встановлення факту, що має юридичне значення - задовольнити.

Встановити факт, що має юридичне значення, а саме - залучення ОСОБА_1 до складу формувань Цивільної оборони під час ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.

Рішення суду може бути оскаржене до Апеляційного суду міста Києва протягом тридцяти днів з дня його складання через Деснянський районний суд м. Києва.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Особи, які не брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом тридцяти днів з дня отримання копії повного рішення суду.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено та підписано 14 травня 2018 року.

Заявник: ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, яка зареєстрована за адресою: 02225, АДРЕСА_1; ІПН НОМЕР_1.

Заінтересована особа: Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації, адреса місцезнаходження: 02232, м. Київ, вул.Закревського, 97Д; ЄДРПОУ 26064026.

Суддя В.В. Бабко

СудДеснянський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.05.2018
Оприлюднено17.05.2018
Номер документу74019930
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —754/751/18

Рішення від 14.05.2018

Цивільне

Деснянський районний суд міста Києва

Бабко В. В.

Ухвала від 23.01.2018

Цивільне

Деснянський районний суд міста Києва

Бабко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні