Рішення
від 19.03.2018 по справі 804/6102/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2018 року Справа № 804/6102/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ :

ОСОБА_2 звернулася до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області з позовними вимогами про:

- визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №888-17 від 17.12.2015р.;

- визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №10314-1303 від 24.06.2016р.;

- визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №5658-1303 від 26.06.2017р.

В обґрунтування адміністративного позову, позивач зазначає, що відповідно до оскаржуваних повідомлень-рішень, вона повинна сплатити суму податкового зобов'язання у розмірі 84800,92 грн., 29408,80грн. та 78720,48грн. відповідно за платежем: орендна плата за землю з фізичних осіб, відповідно до договору оренди земельної ділянки (державна реєстрація ДО №2412101 від 30.08.2013 року; земельна ділянка розташована за адресою: м.Кривий Ріг, пр.Південний, 35). Враховуючи, що об'єкт, який розташований на земельній ділянці за адресою: м.Кривий Ріг, пр. Південний, 35, на сьогоднішній день (як і вже досить довгий час) знаходиться у стані реконструкції, вказана неточність у зазначенні функціонального призначення земельної ділянки та об'єкту, який на ній знаходиться, призвела до визначення неправильного коефіцієнту у формулі розрахунку розміру орендної плати за землю, що, в свою чергу призвело до хибного обчислення розміру орендної плати. У зв'язку з чим, позивач зазначає, що податкові повідомлення-рішення №888-17 від 17.12.2015р., №10314-1303 від 24.06.2016р.; №5658-1303 від 26.06.2017р. є протиправними та підлягають скасуванню.

Від Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позов, в якому зазначено, що 29.07.2013р. між Криворізькою міською радою та ФОП ОСОБА_3, громадянкою ОСОБА_2 JI.O. та громадянкою ОСОБА_4 було укладено договір оренди земельної ділянки, яка знаходиться за адресою пр.Південний, 35 в Інгулецькому районі м.Кривого Рогу. В оренду передана земельна ділянка, загальною площею 0,33960га. Згідно Інформаційної довідки з Реєстру прав власності на нерухоме майно, площа земельної ділянки у користуванні ОСОБА_2 становить 2970 кв.м. (75% від 3960. що орендується). Станом з 01.01.2015 та 31.12.2017 року позивачем не було повернуто до Криворізької міської ради вищенаведену земельну ділянку, тому вона є орендарем та платником орендної плати. З огляду на наявність у ОСОБА_2 об'єкта оподаткування податковим органом правомірно прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення, у зв'язку з чим, у задоволенні позову слід відмовити.

Позивач до суду не з'явилася, в матеріалах справи наявне її клопотання про розгляд справи без участі по наявним у матеріалах справи доказам.

Представник відповідача до суду не з'явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України справу призначено до розгляду у письмовому провадженні на підставі наявних в справі доказів, за відсутності сторін.

Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Судом встановлено, 29.07.2013р. між Криворізькою міською радою та ФОП ОСОБА_3, громадянкою ОСОБА_2 JI.O. та громадянкою ОСОБА_4 було укладено договір оренди земельної ділянки, яка знаходиться за адресою пр.Південний, 35 в Інгулецькому районі м.Кривого Рогу. В оренду передана земельна ділянка, загальною площею 0,33960га. Кадастровий номер земельної ділянки: 1211000000:05:101:0017.

Згідно п.3 Договору, на земельній ділянці розміщені об'єкти нерухомою майна, нежитлова будівля згідно із витягами про державну реєстрацію прав КП ДОР КБТІ від 03.01.2012 №32762584 та від 26.06.2012 №34634476.

У п.6 Договору зазначено, що договір укладено на 2 роки. Після закінчення строку Договору Орендар , у разі належного виконання обов'язків відповідно до умов договору, мас переважне право на укладання договору оренди землі на новий строк.

Відповідно п.7 Договору, річна орендна плата вноситься Орендарем виключно у грошовій формі незалежно від результатів діяльності орендаря у трикратному розмірі земельного податку, що встановлюється Податковим кодексом України.....Орендна плата ФОП ОСОБА_3, гр..ОСОБА_2, гр..ОСОБА_5 вноситься відповідно до частки власності в будівлі.

Згідно п.21 Договору, неповернення земельної ділянки не звільняє Орендаря від сплати орендної плати за фактичне користування земельною ділянкою. Плата за фактичне користування земельною ділянкою вноситься у розмірах, визначених розділом Орендна плата цього Договору. Нарахування орендної плати припиняється з дати оформлення акта приймання-передачі (повернення) земельної ділянки.

Згідно розрахунку розміру орендної плати за землю, що підлягає до сплати з 01.01.2015р. ФОП ОСОБА_3, ОСОБА_2, ОСОБА_6 до договору оренди земельної ділянки (державна реєстрація ДО №2412101 від 30.08.2013), в розділі Категорія земель за функцією використання зазначено: Землі житлової та громадської забудови, розміщення торговельно-розважального комплексу після реконструкції кінотеатру Зірка з прибудовою , площа - 3960кв.м., річний розмір орендної плати - 113067,90грн. Вказаний Розрахунок підписаний Орендодавцем та Орендарями, у т.ч. представником ОСОБА_2 без заперечень.

Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області податковим повідомленням-рішенням №888-17 від 17.12.2015р. позивачу визначено податкове зобов'язання з орендної плати з фізичних осіб у сумі 84800,92грн.

Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області податковим повідомленням-рішенням №10314-1303 від 24.06.2016р. позивачу визначено податкове зобов'язання з орендної плати з фізичних осіб, податковий період - 2016р. у сумі 29408,80грн.

Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області податковим повідомленням-рішенням №10314-1303 від 24.06.2016р. позивачу визначено податкове зобов'язання з орендної плати з фізичних осіб, податковий період - 2017р. у сумі 78720,48рн.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Статтею 206 Земельного кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним, а об'єктом оподаткування с земельна ділянка. За земельні ділянки, надані в оренду справляється орендна плата.

Відповідно до п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14 ПК України, плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно ст.271 ПК України, базою оподаткування є: - нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; - площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до п.275.3 ст.275 ПК України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), ставки податку за земельні ділянки (за винятком сільськогосподарських угідь та земель лісогосподарського призначення) диференціюють та затверджують відповідні сільські, селищні, міські ради виходячи із ставок податку, встановлених пунктом 275.1 цієї статті, функціонального використання та місцезнаходження земельної ділянки, але не більше трикратного розміру цих ставок податку, з урахуванням коефіцієнтів, установлених пунктом 275.2 цієї статті.

Згідно ст.288 ПК України (в редакції на момент укладення договору оренди), підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

- не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;

- не може перевищувати:

а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки;

б) для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом;

в) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки;

може бути більшою граничного розміру орендної плати, ніж зазначений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Так, судом встановлено, та позивачем не заперечується 29.07.2013р. між Криворізькою міською радою та ФОП ОСОБА_3, громадянкою ОСОБА_2 JI.O. та громадянкою ОСОБА_4 було укладено договір оренди земельної ділянки, яка знаходиться за адресою пр.Південний, 35 в Інгулецькому районі м.Кривого Рогу. В оренду передана земельна ділянка, загальною площею 0,33960га. Кадастровий номер земельної ділянки: 1211000000:05:101:0017.

Також, як зазначає відповідач та не заперечує позивач, згідно Інформаційної довідки з Реєстру прав власності на нерухоме майно, площа земельної ділянки у користуванні ОСОБА_2 становить 2970 кв.м. (75% від 3960. що орендується). Станом з 01.01.2015 та 31.12.2017 року позивачем не було повернуто до Криворізької міської ради вищенаведену земельну ділянку, тому вона є орендарем та платником орендної плати.

Спір між сторонами виник з приводу правомірності визначення відповідачем сум грошового зобов'язання з орендної плати за землю за 2015-2017р.р., при цьому позивачем не заперечується розмір земельної ділянки в оренді та частка позивача в ній (75/100).

Таким чином, на законодавчому рівні визначальним для встановлення обов'язку особи сплачувати орендну плату за земельну ділянку є факт перебування такої земельної ділянки у користуванні вказаної особи.

Фактично, єдиною підставою на яку звертає увагу позивач в обґрунтування неправомірного розрахунку ставки земельного податку є те, що об'єкт, який розташований на земельній ділянці за адресою: м.Кривий Ріг, пр. Південний, 35, на сьогоднішній день (як і вже досить довгий час) знаходиться у стані реконструкції, вказана неточність у зазначенні функціонального призначення земельної ділянки та об'єкту, який на ній знаходиться, що й призвело до визначення неправильного коефіцієнту у формулі розрахунку розміру орендної плати за землю, проте з таким твердженням суд не погоджується з наступних підстав.

Згідно п.3 вищевказаного Договору, на земельній ділянці розміщені об'єкти нерухомою майна, нежитлова будівля згідно із витягами про державну реєстрацію прав КП ДОР КБТІ від 03.01.2012 №32762584 та від 26.06.2012 №34634476.

У п.6 Договору зазначено, що договір укладено на 2 роки. Після закінчення строку Договору Орендар , у разі належного виконання обов'язків відповідно до умов договору, мас переважне право на укладання договору оренди землі на новий строк.

Відповідно п.7 Договору, річна орендна плата вноситься Орендарем виключно у грошовій формі незалежно від результатів діяльності орендаря у трикратному розмірі земельного податку, що встановлюється Податковим кодексом України.....Орендна плата ФОП ОСОБА_3, гр..ОСОБА_2, гр..ОСОБА_5 вноситься відповідно до частки власності в будівлі.

Сума орендної плати за 2015 рік, яка підлягає до сплати в бюджет становить 84800.92грн., що розраховується наступним чином: 2970кв.м х 2.82 х 2.5 х 1.35 х 3 - 84800.92 грн. ( річна сума), де: 2,82 - ставка земельного податку згідно п.275.1 ст.275 ГІКУ (в редакції 2014 року); 2.5 - коефіцієнт до ставки земельного податку у містах обласною значення згідно п.275.1 ст.275 ПКУ (в редакції 2014 року); 1.35 - коефіцієнт диференціації згідно п.19 рішення Криворізької міської ради № 2778 від 25.06.2014р.; 3 - трикратний розмір земельного податку для визначення розміру орендної плати за землю згідно ст.288 Податкового кодексу України.

У листі Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру №6-28-0.22-442/2-17 від 12.01.17р. зазначено, що відповідно до пункту 8 підрозділу 6 Перехідних положень Податкового кодексу України (в редакції Закону України від 20.12.2016 №1791-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році ) встановлено, що індекс споживчих цін за 2016 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, застосовується із значенням: для сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів)-100 відсотків; для земель несільськогосподарського призначення -106 відсотків.

Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей пасовищ та перелогів) за 2016 рік становить 1,0, для земель несільськогосподарського призначення -1,06.

Річний розмір орендної плати за вищевказану земельну ділянку площею 3960 кв.м. на пр.Південному, 35, що підлягає сплаті з 01.01.2017р., згідно Податкового кодексу України та рішення Криворізької міської ради № 1522 розраховується наступним чином: 11002068,0 * 1,06 * 0,9% - 104959,73 грн. де:

- 11002068,0грн. вартість земельної ділянки площею 3960кв.м. на пр.Південному, 35 згідно довідки від 05.02.2016 №290 підготовленої за інформацією управління Дсржгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області від 04.02.2016;

- 1,06 коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель;

- 0,9 % ставка розміру орендної плати згідно п.5 рішення Криворізької міської ради від 29.03.2017р. №1522;

Враховуючі, що розмір частки земельної ділянки ОСОБА_2 складає 75/100 у спільній власності земельної ділянки по пр..Південному, 35, сума орендної плати, яку позивач повинна сплатити у 2017 році складає: 104959.72872/100*75 = 78720грн.

Суд звертає увагу, що відносини оподаткування не регулюються на засадах угоди, дані відносини регулюються засобами владних приписів з боку держави шляхом прийняття законодавчих норм, орендна плата є податком за користування землею, розмір якої передбачено владними регулюючими нормами, зокрема ПК України.

Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Також суд звертає увагу, що згідно розрахунку розміру орендної плати за землю, що підлягає до сплати з 01.01.2015р. ФОП ОСОБА_3, ОСОБА_2, ОСОБА_6 до договору оренди земельної ділянки (державна реєстрація ДО №2412101 від 30.08.2013), в розділі Категорія земель за функцією використання зазначено: Землі житлової та громадської забудови, розміщення торговельно-розважального комплексу після реконструкції кінотеатру Зірка з прибудовою , площа - 3960кв.м., річний розмір орендної плати - 113067,90грн. Вказаний Розрахунок підписаний Орендодавцем та Орендарями, у т.ч. представником ОСОБА_2 без заперечень.

Крім того, згідно п.7 Договору, річна орендна плата вноситься Орендарем виключно у грошовій формі незалежно від результатів діяльності орендаря… , у зв'язку з чим, посилання позивача на те, що об'єкт до цього часу перебуває в стані реконструкції, у т.ч. через фінансову кризу, що є підставою для перерахунку орендної плати за землю є безпідставними та суперечать законодавству України.

Враховуючи вищевикладене суд вважає, що відповідачі при винесенні оскаржуваних податкових повідомлень-рішень №888-17 від 17.12.2015р., №10314-1303 від 24.06.2016р.; №5658-1303 від 26.06.2017р., діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, правомірність своїх дій ними доведена.

На підставі наведеного, суд приходить до висновку в необхідності відмови в задоволенні поданого адміністративного позову.

Керуючись ст.ст. 241-250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення19.03.2018
Оприлюднено17.05.2018
Номер документу74025595
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6102/17

Рішення від 19.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 13.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні