Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 травня 2018 р. Справа№805/2700/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Логойди Т.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження (за правилами спрощеного позовного провадження) адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Бомба 2012» про стягнення штрафу,
в с т а н о в и в:
У квітні 2018 року Головне управління Держпродспоживслужби в Луганській області звернулося до суду з позовом, в якому зазначало, зокрема, що рішенням від 20 листопада 2017 року № 35 товариство з обмеженою відповідальністю «Бомба 2012» (далі - ТОВ «Бомба 2012») притягнуто до відповідальності: за неподання інформації щодо вартості розповсюдженої реклами накладено штраф у розмірі 1700 грн.; у зв'язку з неможливістю встановлення вартості реклами розповсюдженої з порушенням вимог Закону України «Про рекламу» накладено штраф у розмірі 3383 грн.
Вказане рішення у встановлений строк виконано не було, у зв'язку з чим просив:
- стягнути з ТОВ «Бомба 2012» штраф у розмірі 1700 грн. за неподання інформації щодо вартості розповсюдженої реклами;
- стягнути з ТОВ «Бомба 2012» штраф у розмірі 3383 грн. за порушення законодавства про рекламу.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20 квітня 2018 року у вказаній адміністративній справі відкрито провадження, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні (ст. 263 КАС України)).
До суду повернулося поштове повідомлення від 07 травня 2018 року з вказаною ухвалою, в якому проставлена відмітка про відсутність ТОВ «Бомба 2012» за адресою місцезнаходження і повернення поштового відправлення у зв'язку із закінченням встановленого строку зберігання на поштовому відділенні.
Іншої адреси суду не повідомлено.
Відповідно до пункту 5 частини 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України, яка регулює питання вручення судового рішення, днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Відзив на позовну заяву подано не було.
Враховуючи наведене суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.
Судом встановлено, що 10 липня 2018 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Луганській області при здійсненні контролю за дотриманням законодавства про рекламу щодо захисту прав споживачів встановлено порушення ТОВ «Бомба 2012» ч. 5 ст. 8 Закону України «Про рекламу», яке полягає в тому, що вказаним товариством на перехресті вул.Курчатова та пр. Гвардійський в м. Сєвєродонецьку Луганської обл. розміщена зовнішня реклама знижок магазину «Новотехніка», яка не містить відомостей про дату початку і дату закінчення знижки цін на продукцію.
У зв'язку з наведеним Головним управлінням Держпродспоживслужби в Луганській області винесено вимогу від 10 липня 2017 № 01-11/06/1101, якою запропоновано відповідачу з'явитись до суб'єкта владних повноважень за відповідною адресою та надати засвідчені копії документів щодо розміщеної реклами: свідоцтво про державну реєстрацію ТОВ «Бомба 2012», письмові пояснення, договір з розміщувачем (виробником, замовником) реклами, актів виконаних робіт до нього, документів щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами, документів, що підтверджують факт оплати за виготовлену рекламу (макетів реклами, тощо), іншу інформацію, що може мати істотне значення для прийняття Головним управлінням Держпродспоживслужби в Луганській області рішення.
На виконання вказаної вимоги керуючим магазину «Новотехніка» надані наступні документи: копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 13 травня 2013 року щодо ТОВ «Бомба 2012» та копію свідоцтва платника податку на додану вартість від 09 квітня 2013 року.
09 серпня 2017 року суб'єктом владних повноважень складено протокол про порушення законодавства про рекламу №23 та вимогу № 01-11/06/1554, яка містила зміст, аналогічний змісту попередньо вимоги.
Вказані протокол та вимога надсилалися на адресу відповідача, однак повернулися відправнику за закінченням терміну зберігання на поштовому відділенню.
Рішенням від 08 вересня 2017 року № 23 розпочато розгляд справи про порушення законодавства про рекламу.
20 вересня 2017 року на адресу відповідача направлено запрошення від 20 вересня 2017 року № 01-11/06/2114 на розгляд справи про порушення законодавства про рекламу на 29 вересня 2017 року о 10 год. 00 хв., яке повернулося відправнику за закінченням терміну зберігання на поштовому відділенню.
У зв'язку з наведеним протоколом засідання комісії з розгляду справ про порушення законодавства про рекламу від 29 вересня 2017 року №26 і рішенням від 02 жовтня 2017 року № 13 строк розгляду справи продовжено.
02 жовтня 2017 року на адресу відповідача направлено запрошення від 20 вересня 2017 року № 01-11/06/2435 на розгляд справи про порушення законодавства про рекламу на 20 листопада 2017 року о 10 год. 00 хв., яке повернулося відправнику за закінченням терміну зберігання на поштовому відділенню.
Протоколом засідання комісії з розгляду справ про порушення законодавства про рекламу від 20 листопада 2017 року №43 встановлено, що ТОВ «Бомба 2012» кореспонденцію, яка надсилалася на його адресу, не отримує. Розглянувши матеріали комісія дійшла висновку про наявність в діях суб'єкта господарювання порушень вимог ч. 5 ст. 8 Закону України «Про рекламу», за що встановлена відповідальність.
Рішенням начальника Головного Управління Держпродспоживслужби в Луганській області від 20 листопада 2017 року № 35 на підставі матеріалів справи та вказаного протоколу на підставі ч. 5 ст. 8, п. 3 ч. 2, ч.ч. 6 та 7 ст.27 Закону України «Про рекламу», відповідно до ч. 2 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року № 693, суб'єкта господарювання ТОВ «Бомба 2012» притягнуто до відповідальності:
- за неподання інформації щодо вартості розповсюдженої реклами накладено штраф у розмірі 1700 грн.;
- у зв'язку з неможливістю встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог Закону України «Про рекламу», накладено штраф у розмірі 3383 грн.
Загальна сума штрафу, що накладений вказаним рішенням, становить 5083 грн.
Вказаним рішенням також зобов'язано відповідача у 15-денний термін після отримання рішення сплатити в установленому порядку штраф у зазначеному розмірі до державного бюджету.
Вказане рішення разом з приписом від 20 листопада 2017 року № 7про усунення порушень вимог законодавства про рекламу надіслані на адресу відповідача, однак повернулися відправнику за закінченням терміну зберігання на поштовому відділенню через неможливість вручення під час доставки.
Дослідивши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, які правові норми належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Засади рекламної діяльності в Україні, відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, регулює Закон України «Про рекламу».
Частиною 1 ст. 3 вказаного Закону визначено, що законодавство України про рекламу складається з цього Закону та інших нормативних актів, які регулюють відносини у сфері реклами.
Відповідно до ч. 1 ст.7 Закону України «Про рекламу» основними принципами реклами є законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди.
Статтею 1 вказаного Закону визначено, що реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
Згідно з ч.1 ст. 16 вказаного Закону розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил (2067-2003-п), що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про рекламу» контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень, зокрема центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами.
Відповідно до ч. 2 ст. 27 вказаного Закону відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть:
1) рекламодавці, винні: у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом; у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами; у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом; у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами; у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно;
2) виробники реклами, винні у порушенні прав третіх осіб при виготовленні реклами;
3) розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.
Відповідно до ч. 6 ст. 27 вказаного Закону за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з ч. 7 ст. 27 вказаного Закону у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу затвердженийпостановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року №693.
Цей Порядок регулює питання накладення уповноваженими особами Держспоживінспекції та її територіальних органів в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - територіальні органи) штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких належить виключно до компетенції Антимонопольного комітету і регулюється законодавством з питань авторського права та суміжних прав) (п. 1 Порядку).
Згідно з п. п. 11 та 12 вказаного Порядку за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.
Справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду. Строк розгляду справи може бути продовжений Головою Держспоживінспекції, його заступниками, начальниками територіальних органів Держспоживінспекції, їх заступниками не більше ніж на три місяці.
Пунктом 9 Порядку визначено, що підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (далі - справа) є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Антимонопольного комітету, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Мінфіну, НКЦПФР або Держспоживінспекції та її територіальних органів.
Згідно з п. 14 вказаного Порядку Держспоживінспекція та її територіальні органи повідомляють рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справи не пізніш як за три дні до дати розгляду, а у невідкладних випадках - не пізніш як за один день.
Пунктом 16 Порядку визначено, що справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи.
Відповідно до п. 18 Порядку за результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.
Суб'єктом владних повноважень встановлено, що відповідачем розміщено зовнішню рекламу про знижку цін на продукцію, яка не містила відомостей про дату початку і дату закінчення знижки цін на продукцію, що є порушенням ч. 5 ст. 8 Закону України «Про рекламу», відповідно до якої реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару.
За порушення вимог вказаного закону, які знайшли підтвердження в ході розгляду справи, на відповідача з дотриманням встановленого порядку накладено штраф в порядку та розмірах, що відповідали вимогам законодавства.
Відповідно до п. 20 Порядку сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
Виходячи наведених вимог законодавства несплачена сума штрафу підлягає стягненню з відповідача.
Керуючись статтями 32, 139, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в :
Позов Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області (93405, Луганська обл., м.Сєвєродонецьк, вул. Пивоварова, 2, код ЄДРПОУ 40326412) до товариства з обмеженою відповідальністю «Бомба 2012» (84333, Донецька обл., м.Краматорськ, вул.Уральська, б.12, оф. 107, код ЄДРПОУ 38504330) про стягнення штрафу задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Бомба 2012» на користь державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100, банк одержувач – ГУ ДКСУ у Луганській обл., МФО 804013, розрахунковий рахунок № 31119106700080, код ЄДРПОУ 37944909, отримувач – УК у Сєвєродонецьку/м. Сєвєродонецьк/21081100, код 106, найменування коду платежу – адміністративні штрафи та інші санкції) штраф за порушення законодавства про рекламу у загальному розмірі 5083 (п'ять тисяч вісімдесят три) грн.
Рішення набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 255 КАС України, і може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення судом складено 17 травня 2018 року.
Суддя Логойда Т. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2018 |
Оприлюднено | 21.05.2018 |
Номер документу | 74025846 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Логойда Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні