6.2.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
16 травня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/768/18
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді: Секірської А.Г.,
за участі
секретаря судового засідання: Вакуленка А.В.,
представника позивача: ОСОБА_1, довіреність від 29.03.2018 № 9вн-18;
представника відповідача: не прибув;
представників третіх осіб: не прибули;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом першого заступника керівника Луганської місцевої прокуратури № 2 до відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Комунальний заклад Розквітневський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Станично-Луганська районна рада Луганської області, про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
26 березня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов першого заступника керівника Луганської місцевої прокуратури № 2 (далі - позивач) до відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області (далі- відповідач, відділ освіти Станично-Луганська РДА) про:
- визнання протиправною бездіяльності відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами Комунального закладу Розквітненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області в межах населеного пункту селища Розквіт Станично-Луганського району Луганської області;
- зобов'язання відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами Комунального закладу Розквітненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області в межах населеного пункту селища Розквіт Станично-Луганського району Луганської області.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що на земельну ділянку під КЗ Розквітневський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області , юридична адреса: вул. Шкільна, 4, с. Розквіт, Станично-Луганський район, Луганська область, правовстановлюючі документи відсутні. Вказана земельна ділянка належить Розквітненській територіальній громаді, тому її використання може здійснюватися у суворій відповідності з вимогами чинного земельного законодавства, із дотриманням певних обмежень щодо використання земель комунальної форми власності. Відповідно до рішення Станично-Луганської ради від 20.12.2013 №3 2/11 за відділом освіти Станично-Луганської РДА закріплено будівлю школи, яка розташована за адресою: с. Розквіт, вул. Шкільна,4 (Розквітненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області). Відповідно до договору від 30.12.2013 № 6 Станично-Луганська районна рада відповідно до рішення районної ради від 20.12.2013 № 32/11 передала в оперативне управління майно, у тому числі КЗ Розквітненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області , який розташований за адресою: с. Розквіт, вул. Шкільна, 4. Бездіяльність відповідача виразилась у невиконанні вимог Земельного кодексу України, розпорядження КМУ та створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування школи та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
На підставі вищевикладеного позивач просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Ухвалою суду від 28.03.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - КЗ "Розквітненський навчально-виховний комплекс Станично - Луганського району Луганської області", на стороні відповідача - Станично - Луганську районну раду Луганської області, задоволено клопотання позивача про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження (арк.спр. 1-2).
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, надав заяву від 24.04.2018 вх. № 9884/2018, у якій визнав позовні вимоги у повному обсязі та просив розглянути справу без його участі (арк. спр. 99).
Представник третьої особи КЗ Розквітненський НВК у судове засідання не прибув, заява від 02.05.2018 вх. № 10473/2018 про визнання позовних вимог у повному обсязі та розгляд справи без його участі (арк. спр. 101).
Представник третьої особи Станично-Луганської районної ради Луганської області у судове засідання не прибув, надав пояснення від 20.04.2018 вх. № 9598/2018, у яких просив розглянути справу без його участі та зазначив, що відповідно до рішення Станично-Луганської районної ради від 20.12.2013 № 32/11 Про закріплення майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Станично-Луганського району на праві господарського та оперативного управління за балансоутримувачами , договору № 6 від 30.12.2013 - нерухоме майно Розквітненського НВК було закріплено за відділом освіти Станично-Луганської райдержадміністрації на праві оперативного управління. Станом на теперішній час відділ освіти Станично-Луганської РДА не звертався до Станично-Луганської районної ради з запитами щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, розташовану під Розквітненським НВК (арк. спр. 96-97).
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив таке.
Відповідно до пунктів 1, 15 Положення про Відділ освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області, затвердженого розпорядженням Голови районної державної адміністрації від 16.12.2013 № 416, відділ є структурним підрозділом районної державної адміністрації, який утворюється розпорядженням голови районної державної адміністрації, підпорядковується голові районної державної адміністрації та директору департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, а також має самостійний баланс, рахунки в установах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням (арк. спр. 25-33).
Згідно з пунктом 4 вищезазначеного Положення основними завданнями відділу освіти районної державної адміністрації є, зокрема, управління навчальними закладами, що знаходяться в межах району і належать до сфери управління райдержадміністрації та координація діяльності цих навчальних закладів.
Пунктом 4 Положення Відділ освіти відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, розробляє цільові програми і контролює їх виконання; подає на розгляд районній державній адміністрації установленому порядку пропозиції щодо створення та реорганізації освітніх установ, які повністю фінансуються з місцевого бюджету, затверджує мінімальні нормативи матеріально-технічного і фінансового забезпечення навчальних закладів.
Відділ освіти, з метою належної організації своєї діяльності: контролює діяльність установ, що належить до сфери його управління; організовує планово-фінансову роботу в установах, що належать до сфери його управління, здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечує організацію та вдосконалення бухгалтерського обліку, тощо (пункт 5 Положення).
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, КЗ Розквітненський навчально-виховний комплекс Станично-луганського району Луганської області , ідентифікаційний код юридичної особи 38380512, зареєстрований як комунальна організація (установа, заклад) 26.12.2012 за № 13761020000000810 (арк. спр. 68).
Відповідно до підпункту 1.2 статуту КЗ Розквітненський навчально-виховний комплекс Станично-луганського району Луганської області (далі - статут), копія якого наявна в матеріалах справи (арк. спр. 45-67), засновником дошкільного закладу є Станично-Луганська районна рада.
Відповідно до п.п. 1.5 статуту КЗ Розквітненський НВК підзвітний, підконтрольний та підпорядкований Станично-Луганському відділу освіти.
Згідно з п.п. 5.1 статуту матеріально-технічна база навчально-виховного комплексу складає основні фонди (приміщення, обладнання, тощо), а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі навчально-виховного комплексу.
Майно навчально-виховного комплексу належить йому на праві власності, повного господарського відання, або оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і статуту закладу та укладених ним угод (підпункт 5.2 статуту).
Підпунктом 5.5 статуту передбачено, що навчальний заклад має земельну ділянку, де розміщують спортивні та географічний майданчики, навчально-дослідну ділянку, зону відпочинку, господарські будівлі.
Відповідно до договору № 6 від 30.12.2013 Про закріплення майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Станично-Луганського району на праві оперативного управління Станично-Луганська районна рада відповідно до рішення районної ради від 20.12.2013 № 32/11 передала в оперативне управління майно, у тому числі Комунальному закладу Розквітненськийнавчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області , який розташовано за адресою с. Розквіт, вул. Шкільна, 4 (арк. спр.16-22,35-41).
Згідно з листом-відповіддю від 29.01.2018 № 10-12-0222-620/218 Відділу Держгеокадастра у Станично-Луганському районі Луганської області земельна ділянка під КЗ Розкітненський НВЗ , яка розташована за адресою: Луганська область, Станично-Луганській район, с. Розквіт, вул. Шкільна, 4, не формувалась, кадастровий номер не визначався, до Національної кадастровою системи ділянка не внесена. Відповідний об'єкт, розташований на земельній ділянці, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах населеного пункту с. Розквіт, правовий статус - комунальна власність, відновиться до категорії земель житлової та громадської забудови. (арк. спр. 43).
Заступник керівника Луганської місцевої прокуратури № 2 Луганської області звернувся із письмовим запитом до відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області, на що отримав лист-відповідь від 11.01.2018 № 27, в якому зазначено, що правовстановлюючі документи стосовно КЗ Розквітненський НВЗ не оформлені. Відділ освіти Станично-Луганської РДА проводить ряд заходів стосовно оформлення правовстановлюючих документів, зокрема на КЗ Розквітненський НВЗ , а саме: зроблено моніторинг відповідних організацій, які здійснюють оцінювання технічної документації, після отримання результатів щодо вартості процедури технічної документації підготували бюджетний запит до Станично-Луганської районної ради щодо виділення коштів на оформлення правовстановлюючих документів. Відділ освіти, як балансоутримувач об'єктів комунальної власності територіальних громад сіл, селищ Станично-Луганського району Луганської області зробив запит до сільських та селищних рад щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування будівель комунальних закладів (арк. спр. 15).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.
Відповідно до частини першої статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (частина перша статті 92 Земельного кодексу України).
Згідно з пунктом «а» частини другої статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Відповідно до частини першої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина друга статті 116 Земельного кодексу України).
Відповідно до частини першої статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Згідно з частиною першою статті 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, у тому числі, у разі формування нової земельної ділянки.
Відповідно до частини другої цієї ж статті, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно з частинами третьою та шостою статті 123 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні, а у разі надання такого дозволу - у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та за необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (стаття 126 Земельного кодексу України).
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України від 01.07.2004 № 1952-VI «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон № 1952) державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.
Згідно з частиною третьої статті 3 Закону № 1952 права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Кабінетом Міністрів України 17.10.2012 прийнято розпорядження № 802-р «Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов'язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади» , яким зобов'язано центральні органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов'язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.
З вище описаних матеріалів справи судом встановлено, що комунальний заклад Розквітненський НВЗ переданий на баланс відповідачу, який, у свою чергу, мав вжити заходів щодо оформлення відповідних прав на земельну ділянку під будівлями та спорудами під цим закладом.
Разом з тим, всупереч вищезазначених вимог діючого законодавства, відповідач, починаючи з 30 грудня 2013 року (прийняття рішення, яким передано КЗ Розквітненський НВЗ на баланс Відділу освіти), не вживав жодних заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на вказану земельну ділянку та державної реєстрації права постійного користування, тобто допустив протиправну бездіяльність.
Як вже вищевказано, відповідач визнає позов у повному обсязі.
Частинами третьою - четвертою статті 112 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає відмови від адміністративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.
Питання по судовому збору не вирішується оскільки, відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов першого заступника керівника Луганської місцевої прокуратури № 2 (93601, Луганська область, смт. Станиця Луганська, вул. Центральна, 41, код ЄДРПОУ 02909921) задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області (вул. Центральна, 17-а, смт. Станиця Луганська, Станично-Луганський район, Луганська обл., 93601, код ЄДРПОУ 02141779) щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами Комунального закладу Розквітненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області (вул. Шкільна, 4, с. Розквіт, Станично-Луганський район, Луганська обл., 93625, код ЄДРПОУ 38380512) в межах населеного пункту селища Розквіт Станично-Луганського району Луганської області.
Зобов'язати відділ освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами Комунального закладу Розквітненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області в межах населеного пункту селища Розквіт Станично-Луганського району Луганської області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Згідно з частиною третьою статті 243 КАС України рішення складено у повному обсязі 17 травня 2018 року.
Суддя ОСОБА_3
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2018 |
Оприлюднено | 17.05.2018 |
Номер документу | 74026175 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.Г. Секірська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні