номер провадження справи 16/2/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
17.05.2018 Справа № 908/59/18
м.Запоріжжя Господарський суд Запорізької області у складі судді Ніколаєнка Романа Анатолійовича, за участі секретаря судового засідання Кричмаржевського Д.В., розглянувши в судовому засіданні матеріли справи №908/59/18,
За заявою боржника - товариства з обмеженою відповідальністю „Карвонтмашлімітед" (код ЄДРПОУ: 40569554; 69006, м.Запоріжжя, пр.Металургів, буд.30)
про банкрутство
ліквідатор - Зарицька Олена Володимирівна
За участю представників:
від боржника - Волкова Т.О. (довіреність б/н від 20.01.2018)
від ГУ ДФС у Запорізькій області - не з'явився
В С Т А Н О В И В:
Постановою господарського суду Запорізької області від 29.01.2018 у справі № 908/59/18 згідно зі ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ТОВ „Карвонтмашлімітед" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено Зарицьку Олену Володимирівну (ідент.№ НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_1
На офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 29.01.2018 за №48959 оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
На цей час ліквідаційна процедура триває.
Ліквідатором на розгляд суду надано звіт по справі станом на 12.03.2018, реєстр вимог кредиторів, ліквідаційний баланс банкрута, документи щодо здійснення ліквідаційної процедури.
Для розгляду звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, ухвалою суду від 28.03.2018 на 10.04.2018 призначено судове засідання.
Ухвалою від 10.04.2018 судове засідання з розгляду звіту ліквідатора по справі, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, було відкладено до 27.04.2018 до 10.00.
Ухвалою від 20.04.2018 судове засідання у справі було перенесено з 27.04.2018 о 10.00 на 07.05.2018 о 09.20; призначено до розгляду клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області про зобов'язання ліквідатора здійснити закриття всіх рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, які підтверджують інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість) та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 2014 року по момент надання інформації про їх відновлення, а також клопотання про не затвердження ліквідаційного балансу банкрута та не прийняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ „Карвонтмашлімітед" до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області, в судовому засіданні, яке відбудеться 07.05.2018 о 09.20.
27.04.2018 від ГУ ДФС у Запорізькій області до суду супровідним листом (вих.№730/8-01-10-06 від 27.04.2018) надано копію ідентифікаційних даних про боржника та копію довідки про заборгованість, яка у боржника відсутня.
До судового засідання, 04.05.2018 від боржника до суду надійшов відзив (вих.№05 від 24.04.2018) на клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (надалі - заявник) про не затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу із проханням залишити клопотання без задоволення, як безпідставне та необґрунтоване.
Також, 04.05.2018 ліквідатором до суду подано уточнення до звіту станом на 02.05.2018, яке було прийнято судом до розгляду.
Ухвалою суду від 07.05.2018 судове засідання з розгляду клопотання про зобов'язання ліквідатора здійснити закриття всіх рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, які підтверджують інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість) та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 2014 року по момент надання інформації про їх відновлення, клопотання про не затвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ Карвонтмашлімітед до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області, а також звіту ліквідатора по справі, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, було відкладено до 17.05.2018 о 12.00.
До судового засідання, 17.05.2018 заявником надана до суду інформація (за вх.№ 08-08/9030/18), згідно якої окрім наданих 10.04.2018 до суду документів щодо призначення та проведення перевірки боржника надати інші документи та додаткової інформації ГУ ДФС у Запорізькій області не може.
17.05.2018 боржником надані до суду пояснення (вих.б/н від 16.05.2018) щодо клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області про зобов'язання ліквідатора здійснити закриття всіх рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, згідно яких, зокрема, боржник вважає клопотання безпідставним з огляду на те, що розрахункові рахунки боржника закриті ще 29.09.2017.
Судове засідання 17.05.2018 у відповідності до п. п. 17.7 п. 17 перехідних положень ГПК України, зафіксовано аудиозаписом за допомогою програмно-апаратного комплексу "Оберіг".
В судове засідання 17.05.2018 представник ГУ ДФС у Запорізькій області не прибув, про місце, день та час судового засідання був повідомлений належним чином.
Представник боржника заперечила проти задоволення клопотань заявника на підставі доводів, викладених у відзиві (вих.№05 від 27.03.2018) та наведених у поясненнях (вих.б/н від 16.05.2018).
Також, представник боржника в засіданні 17.05.2018 звіт ліквідатора, з урахуванням уточнень станом на 02.05.2018, підтримала, надала суду пояснення, згідно яких здійснені у ліквідаційній процедурі необхідні заходи є вичерпаними, заборгованість зі сплати податків відсутня, ліквідаційна процедура завершена і за її результатами наявні підстави для ліквідації банкрута та закриття провадження у справі.
Судом під час розгляду справи були повно та всебічно з'ясовані обставини, що стали підставою для застосування до боржника ліквідаційної процедури, передбаченої Законом України "Про відновлення платоспроможності…", безпосередньо досліджені докази у справі, звіт ліквідатора з додатками, ліквідаційний баланс, матеріали справи про банкрутство, пояснення ліквідатора, викладені у звіті. Також надано оцінку клопотанням ГУ ДФС у Запорізькій області. Враховано пояснення присутнього представника боржника.
За підсумками судового засідання судом у нарадчій кімнаті прийнято судове рішення. Постановлено ухвалу, вступну та резолютивну частини якої оголошено після виходу з нарадчої кімнати. Повідомлено про термін виготовлення повного тексту ухвали - протягом двох днів.
У відповідності до ч.3 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності…" кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.
До реєстру вимог кредиторів банкрута станом на 02.05.2018 ліквідатором включено одного кредитора: ТОВ „Біонис" (69050, м.Запоріжжя, вул.Складська, буд.2; код ЄДРПОУ 39983096) з вимогами до боржника в розмірі 50320,00 грн. шостої черги задоволення вимог кредиторів.
ТОВ „Біонис" не заявляло вимоги до суду та ліквідатору у судовій процедурі банкрутства, але заборгованість рахується за обліком боржника, була визнана у позасудовій процедурі ліквідації і включення вимог цієї особи до реєстру відповідає приведеним вище положенням ч.3 ст.95 Закону "Про відновлення платоспроможності…".
Згідно наданої ГУ ДФС у Запорізькій області супровідним листом (вих.№730/8-01-10-06 від 27.04.2018) довідки про заборгованість, заборгованість у боржника відсутня.
Згідно із звітом ліквідатора, з урахуванням уточнень від 02.05.2018, ліквідаційна процедура є завершеною, кредиторські вимоги не погашені в зв'язку з недостатністю активів банкрута за результатами ліквідаційного балансу, яким підтверджується неплатоспроможність банкрута. Ліквідатор просить затвердити звіт та ліквідаційний баланс банкрута та ліквідувати останнього.
Розглянувши клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих.№598/8-01-10-06 від 06.04.2018) щодо зобов'язання ліквідатора здійснити закриття всіх рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, які підтверджують інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість) та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 2014 року по момент надання інформації про їх відновлення, суд не знаходить підстав для його задоволення у зв'язку із наступним.
Так, заявлені у клопотанні вимоги про зобов'язання ліквідатора закрити всі рахунки та надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках є безпідставним.
Сам заявник ще 18.01.2018 надав суду інформацію (вх.№ 08-08/965/18) з ідентифікаційними даними боржника (повторно подана інформація - 19.02.2018, згідно супровідного листа вих.№220/8-01-10-06 від 16.02.2018, втретє - 10.04.2018 супровідним листом за вх.№08-08/6771/18, вчетверте - 27.04.2018 супровідним листом вих.№730/8-01-10-06 від 27.04.2018), згідно якої рахунки боржника у ПАТ „ПУМБ" закриті 29.09.2017, тобто, ще до початку судової процедури банкрутства. За боржником обліковується лише один рахунок у казначейській службі.
Ліквідатору заявником надана інформація (вих.№6638/10/08-01-17-01-10 від 13.03.2018), копія якої залучена до матеріалів справи, про те, що за боржником обліковується два розрахункові рахунки в ПАТ „ПУМБ", які закриті 29.09.2017, та рахунок в казначейській службі.
Відомостей про будь-які інші наявні у боржника рахунки у інших банківських установах відсутні в матеріалах справи, самим заявником також не надані суду.
У своєму клопотанні заявник не зазначає ні інформації про наявні на день заявлення клопотання рахунки боржника, ні відомості про фінансові/банківські установи, в яких відкриті такі рахунки боржника, ні відомостей про те, що певним банком або фінансовою установою відмовлено заявнику в наданні інформації про рахунки боржника.
Суд звертає увагу заявника на те, що 10.04.2018 самим заявником подано до суду одночасно супровідним листом (вх.№08-08/6771/18) довідку та перелік рахунків боржника, відомості за якою не змінились: рахунки боржника в ПАТ „ПУМБ" закриті 29.09.2017, обліковується за боржником рахунок у казначейській службі, а також клопотання (вих.№598/8-01-10-06 від 06.04.2018) про зобов'язання ліквідатора здійснити закриття всіх рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках.
З приводу того, з яких підстав заявник просить зобов'язати ліквідатора закрити рахунки, які фактично закриті ще до початку судової процедури, і про це заявнику відомо - суду не було надано жодних пояснень.
Крім того, до компетенції суду не входить зобов'язання ліквідатора надавати податковим органам документи щодо діяльності підприємства, що ліквідується.
В ухвалах суду від 28.03.2018 (про призначення судового засідання з розгляду звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури), та від 10.04.2018, 20.04.2018, 07.05.2018 про відкладення та перенесення судових засідань зазначалось, що ліквідатором надано до матеріалів справи звіт по справі, ліквідаційний баланс, реєстр вимог кредиторів, документи, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури. Примірники даних ухвал суду (від 28.03.2018, 10.04.2018, 20.04.2018, 07.05.2018) направлялись на адресу ГУ ДФС у Запорізькій області, про що вказано в резолютивних частинах кожної з ухвал.
Господарський процесуальний кодекс України та Закон "Про відновлення платоспроможності…" не передбачає обов'язку суду надавати сторонам копії матеріалів справи.
Заявник, як учасник справи №908/59/18 про банкрутство ТОВ „Карвонтмашлімітед", мав право та достатньо часу для того, щоб в порядку ст.42 ГПК України, ознайомитись з матеріалами справи, зробити з них витяги, копії, у т.ч. із звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, які наявні в матеріалах справи.
Заявник вказаним правом не скористався, в судові засідання з розгляду поданих клопотань до суду жодного разу не прибув.
В клопотанні заявником не обґрунтовано, на підставі яких норм чинного законодавства він просить суд зобов'язати ліквідатора здійснити закриття всіх рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, які підтверджують інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість) та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 2014 року по момент надання інформації про їх відновлення.
Суд зауважує, що вимоги клопотання заявника мають узагальнюючий характер, та звернення до суду із викладеними у такій формі вимогами - чинним ГПК України та Законом "Про відновлення платоспроможності..." не передбачено.
Клопотання заявника (вих.№597/8-01-10-06 від 06.04.2018) про не затвердження ліквідаційного балансу та неприйняття рішення про припинення (закриття) провадження у справі до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області, суд вважає необґрунтованим з огляду на таке.
В клопотанні заявником зазначається про те, що ненадання ліквідатором документів фінансово-господарської діяльності є перешкодою для реалізації контролюючим органом функцій здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів та платежів шляхом проведення перевірки і цей факт унеможливлює остаточні висновки контролюючого органу щодо припинення або неприпинення підприємством господарської діяльності. Забезпечення проведення позапланової перевірки достовірного і повного визначення сум податків, що підлягали сплаті банкрутом до державного бюджету за період його діяльності та, відповідно, стягнення в разі необхідності донарахованих сум податків і зборів в межах справи про банкрутство на користь державного бюджету є економічними інтересами держави, які полягають у отриманні державним бюджетом належних сум платежів і відповідно виконання дохідної частини державного бюджету, визначеної Бюджетним кодексом України, та забезпечення безумовного дотримання припису статті 67 Конституції України. Посилаючись на такі обставини, ГУ ДФС у Запорізькій області (заявник) просить до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі.
Слід зазначити, що у відповідності до п.68.1 ст.68 Податкового кодексу України орган державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у день державної реєстрації такої особи, державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, внесення будь-яких інших записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань повинен передати відповідному контролюючому органу відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про вчинення реєстраційних дій, передбачених законом.
Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Центрального контролюючого органу.
Як вбачається з матеріалів справи, рішення про ліквідацію боржника було прийнято 11.09.2017, і потім - 13.09.2017 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відомості про прийняття учасником ТОВ „Карвонтмашлімітед" рішення про припинення товариства, відомості про голову ліквідаційної комісії та про визначений строк для заявлення вимог кредиторів.
Крім того, головою ліквідаційної комісії на адресу структурного підрозділу контролюючого органу за обліком - ДПІ у Дніпровському районі м.Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області 10.10.2017 було направлено повідомлення (вих.№ 1 від 09.10.2017) про припинення товариства із заявою про припинення платника податків форми №8-ОПП (вих.№1 від 09.10.2017).
Ухвали господарського суду Запорізької області про прийняття заяви ТОВ „Карвонтмашлімітед" до розгляду, про порушення провадження у справі, постанова про визнання боржника банкрутом були направлені як на адресу Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області, так і безпосередньо на адресу ГУ ДФС у Запорізькій області.
Порядок проведення документальних перевірок податковим органом визначений главою 8 Податкового кодексу України. Зокрема, відповідно до пункту 78.1.7 п. 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку.
Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
Суд вважає, що, враховуючи положення ст.ст. 78, 82 Податкового кодексу України, у податкового органу було достатньо часу для призначення та проведення перевірки боржника, оскільки про початок процедури ліквідації товариства податкова була обізнана з жовтня 2017, тобто, ще на стадії позасудової процедури ліквідації.
Пунктом 79.2 статті 79 Податкової кодексу України закріплено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.
Відповідно до пункту 81.2 Податкового кодексу України, у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.
Заявником до матеріалів справи надано наказ ГУ ДФС у Запорізькій області №455 від 14.02.2018 про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ „Карвонтмашлімітед", код за ЄДРПОУ 40569554, з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 14.06.2016 по 13.02.2018, та правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 14.06.2016 по 13.02.2018. Тривалість перевірки визначена у кількості п'яти днів, з 14.02.2018.
Також, заявником надано суду акт №190/08-01-14-03/40569554 від 14.02.2018 про відсутність посадових осіб або законних (уповноважених) представників на робочих місцях, яким зафіксовано станом на 14.02.2018 відсутність посадових осіб боржника за адресою: м.Запоріжжя, пр.Металургів, буд. 30.
Суду було надано акт №191/08-01-14-03/40569554 від 14.02.2018 про неможливість вручення копії наказу на проведення перевірки та ознайомити з направленням на проведення перевірки, згідно якого, працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області здійснено вихід за адресою боржника: м.Запоріжжя, пр.Метуларгів, буд.30, та встановлено відсутність за вказаною адресою посадових осіб боржника, у зв'язку з чим виявилось неможливим здійснити 14.02.2018 вручення боржнику (або його уповноваженим особам) наказу про призначення проведення документальної позапланової перевірки боржника.
Однак, слід зазначити, що згідно наказу про призначення позапланової документальної перевірки №455 від 14.02.2018 визначено період для проведення перевірки боржника тривалістю п'ять календарних днів.
Надані суду матеріали свідчать, що після встановлення відсутності посадових осіб боржника за адресою: м.Запоріжжя, пр.Металургів, буд.30, заявником 14.02.2018, у подальшому, протягом решти чотирьох днів не було здійснено виходу за адресою боржника для повторного вручення наказу про призначення перевірки.
Наявні у справі докази свідчать про те, що заявником лише 14.02.2018 вживались заходи, спрямовані на проведення перевірки боржника, у той час, як для цього заявник мав п'ять календарних днів.
Суд зазначає, що клопотання заявника ухвалою суду від 20.04.2018 були призначені до розгляду в судовому засіданні на 07.05.2018, а ухвалою суду від 07.05.2018 - розгляд клопотань було відкладено до 17.05.2018.
Як вказувалось раніше, примірники ухвал суду від 20.04.2018 та 07.05.2018 направлялись на адреси учасників справи, у т.ч. заявнику, явка представника заявника в судові засідання була визнана обов'язковою.
Проте, заявником вимоги ухвал суду не були виконані у повному обсязі, представник в судові засідання жодного разу не прибув, не скористався можливістю безпосередньо надати (вручити) уповноваженому представнику боржника копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Вказане вище свідчить про те, що фактично заявник мав можливість звернутися до ліквідатора (голови ліквідаційної комісії) з приводу надання документів фінансово-господарської діяльності підприємства - боржника для проведення перевірки боржника як на стадії досудової процедури ліквідації, так і після початку судового розгляду, але вказаною можливістю не скористався.
Стосовно визначення розміру заборгованості боржника зі спати податків та зборів, то у даному випадку слід вказати, що 18.01.2018 супровідним листом (за вх.№08-08/965/18) заявником була надана суду довідка про заборгованість боржника, яка становила 0 (нуль) грн.
У подальшому, 19.02.2018 супровідним листом (вих.№220/8/01-10-06 від 16.02.2018) заявник знову надав суду актуальні на час подання відомості про заборгованість боржника, яка також становила 0 (нуль) грн.
До матеріалів поданого ліквідатором на розгляду суду звіту по справі станом на 12.03.2018 була долучена інформація Вознесенівського управління у м.Запоріжжі ГУ ДФС у Запорізькій області (вих.№6407/10/08-01-50-03 від 13.03.2018) згідно якої, станом на 01.03.2018 боржник має податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 453,50 грн., який виник на підставі податкового повідомлення-рішення (форми „Ш") № НОМЕР_2 від 04.01.2018.
В свою чергу в матеріалах справи міститься копія квитанції № Ю127/6301285/1 від 16.03.2018, які свідчить про повну сплату ліквідатором зазначеного податкового боргу.
10.04.2018 заявником супровідним листом (вх.№08-08/6771/18) надано суду копію довідки про заборгованість боржника, яка становила 453,50 грн.
У подальшому, 27.04.2018 супровідним листом (вих.№730/8-01-10-06 від 27.04.2018) заявник надав суду довідку про заборгованість, яка дорівнювала 0 (нуль) грн.
Наведене свідчить, що питання наявності податкової заборгованості боржника відстежувалось заявником з січня 2018, і сума донарахованого зобов'язання була сплачена ліквідатором у повному обсязі.
При цьому також зазначається, що проведення процедури банкрутства суб'єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Закону України "Про відновлення платоспроможності..", якщо інше прямо не зазначено у самому законі. А ні норми Закону України "Про відновлення платоспроможності…", а ні норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв'язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.
Обставини, пов'язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб'єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.
В задоволенні клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області щодо не затвердження ліквідаційного балансу та неприйняття рішення про припинення (закриття) провадження у справі відмовляється.
Розглянувши наданий звіт ліквідатора, уточнення до звіту станом на 02.05.2018 та матеріали справи, суд вважає, що підстави для відкладення судового розгляду відсутні, ліквідатором вжито всіх встановлених Законом "Про відновлення платоспроможності..." заходів по здійсненню та завершенню ліквідаційної процедури.
Згідно з матеріалами справи та документами, що підтверджують проведену ліквідаційну процедуру, зокрема матеріалами інвентаризації майна банкрута, інформаційними довідками реєстраційних органів, в тому числі інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, витягом з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, витягом з ЄДРЮОФОПтаГФ, довідками Держархбудінспекції, Держгеокадастру, Держпродспоживслужби, регіонального сервісного центру в Запорізькій області МВСУ, НКЦПФР, Укртрансбезпеки, Державної служби зайнятості, органів ДВС, відомостями з офіційної бази даних Укрпатенту в мережі Інтернет та інш., майно, немайнові права за боржником не зареєстровані, виконавчі документи на виконанні в органах ДВС не перебувають, розрахункові рахунки закриті, корпоративні права відсутні.
До фондів соціального страхування боржник заборгованості не має, про що свідчать довідки фондів.
Виявлені грошові кошти в касі боржника в розмірі 600,00 грн. використані на певні витрати у ліквідаційній процедурі (отримання інформації з державних реєстрів, тощо).
Проведеною ліквідатором роботою встановлено, що майно банкрута, за рахунок якого можливо було б погасити кредиторську заборгованість, відсутнє і це підтверджено матеріалами ліквідаційної процедури.
Кредиторські вимоги залишилися непогашеними в зв'язку з відсутністю майна боржника, за рахунок якого було б можливе задоволення вимог.
Суд вважає, що виконана ліквідатором робота та заходи, які вживались для виявлення та розшуку майна боржника, дали можливість належним чином сформувати актив та пасив боржника, встановити недостатність ліквідаційної маси для погашення вимог кредиторів.
Оцінивши звіт, що відповідає вимогам ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності…" та ліквідаційний баланс, матеріали, що стосуються здійснення ліквідаційної процедури, вислухавши представника боржника, суд дійшов висновку про наявність підстав для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.
Згідно з ч 4 ст.83 Закону України "Про відновлення платоспроможності…" вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
За таких викладених вище обставин, враховуючи що за результатами ліквідаційного балансу у банкрута не залишилось майна для здійснення статутної діяльності ТОВ Карвонтмашлімітед , слід ліквідувати, провадження у справі закрити.
Відповідно до ч.5 ст.45 Закону України "Про відновлення платоспроможності… " вимоги не задоволені за недостатністю майна вважаються погашеними.
Керуючись ст.ст. 2, 9, 46, 48, п.6 ч.1, ч.4 ст.83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VІ, ст.ст.3, 12, 20, 233-235 Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VІІІ, суд
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих.№598/8-01-10-06 від 06.04.2018) та щодо зобов'язання ліквідатора здійснити закриття всіх рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, які підтверджують інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість) та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 2014 року по момент надання інформації про їх відновлення, відмовити.
В задоволенні клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих.№ 597/8-01-10-06 від 06.04.2018) щодо не затвердження до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення (закриття) провадження у справі про банкрутство ТОВ „Карвонтмашлімітед" - відмовити.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - товариства з обмеженою відповідальністю „Карвонтмашлімітед" (код ЄДРПОУ: 40569554; 69006, м.Запоріжжя, пр.Металургів, буд.30) затвердити.
Банкрута - товариство з обмеженою відповідальністю „Карвонтмашлімітед" (код ЄДРПОУ: 40569554; 69006, м.Запоріжжя, пр.Металургів, буд.30) ліквідувати.
Провадження у справі закрити.
Вимоги не задоволені за недостатністю майна вважати погашеними.
Ліквідатору передати до архіву фінансово-господарські документи банкрута.
Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Копії ухвали надіслати кредитору, банкруту, ліквідатору, відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради, Головному управлінню статистики у Запорізькій області, ГУ ДФС у Запорізькій області.
Ухвала господарського суду набирає законної сили негайно після її оголошення, відповідно до ст. 235 ГПК України.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 10 днів з дня її проголошення за правилами, визначеними ст.ст. 254-259 ГПК України, шляхом подання апеляційної скарги наразі через господарський суд Запорізької області.
Повний текст ухвали буде складено протягом двох днів.
Повний текст ухвали, відповідно до ст.233 ГПК України, складено 18.05.2018.
Суддя Р.А.Ніколаєнко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2018 |
Оприлюднено | 18.05.2018 |
Номер документу | 74057126 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Ніколаєнко Р.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні