Постанова
від 17.05.2018 по справі 204/1554/18
КРАСНОГВАРДІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

справа № 204/1554/18

провадження № 3/204/650/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 квітня 2018 року суддя Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська Некрасов О.О., розглянувши справу про адміністративне правопорушення у відношенні:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, директора ТОВ Віта-Пак , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1,

про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В :

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 100 від 21 лютого 2018 року, за результатами позапланової документальної перевірки ТОВ Віта-Пак (код ЄДРПОУ 38197831), розташованого за адресою: АДРЕСА_1, було виявлено порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку, а саме: директором підприємства ОСОБА_1 порушено п. 138.1.1 п. 138.1 ст. 138 ПК України, ТОВ Віта-Пак занижено податок на прибуток за 2014 рік у сумі 59 143 грн.; п. 185.1 ст. 185, п. 198.3 ст. 198, п. 201.1, п. 201.2, п. 201.6, п. 201.7 ст. 201 ПК України ТОВ Віта-Пак занижено податок на додану вартість всього у сумі 65 715 грн. у тому числі за березень 2014 року у сумі 65 715 грн., за що передбачена відповідальність ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

ОСОБА_1 у судове засідання не з'явився, про час та місце слухання справи був повідомлений належним чином, причин неявки суду не повідомив. Однак через канцелярію суду надав пояснення в яких зазначив, що дане податкове рішення оскаржується в судовому порядку. В якості доказу надав копію ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16 квітня 2018 року про прийняття позову до розгляду.

Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-1 КУпАП виходячи з наступного.

Адміністративним правопорушенням (проступком), як визначено ст. 9 КУпАП, визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Крім того, статтею 14 КУпАП передбачено, що посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв'язані з недодержанням установлених правил у сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи, здоров'я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов'язків.

Частина 1 ст. 163-1 КУпАП передбачає відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Таким чином, відповідальність за ст. 163-1 КУпАП може наставати як за відсутність податкового обліку, так і за порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку.

Згідно п. 14.1.175 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку встановленому цим Кодексом.

Згідно ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Вимоги ст. 280 КУпАП зобов'язують суддю при розгляді справи про адміністративне правопорушення з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

З матеріалів справи вбачається, що єдиним доказом, долученим до протоколу про адміністративне правопорушення № 100 від 12 лютого 2018 року на підтвердження вини ОСОБА_1 є витяг з акту перевірки від 19 січня 2018 року за № 1694/04-36-14-22/38197831.

У судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1, як директор ТОВ ВІТА-ПАК , 10.04.2018 року звернувся з адміністративним позовом до Дніпропетровського окружного адміністративного суду і ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16 квітня 2018 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 804/2606/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ВІТА-ПАК до Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення.

Таким чином, на цей час триває процедура адміністративного оскарження.

Відповідно до п. 56.4 ст. 56 ПК України під час процедури адміністративного оскарження обов'язок доведення того, що будь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом у випадках, визначених цим Кодексом, або будь-яке інше рішення контролюючого органу є правомірним, покладається на контролюючий орган.

Пунктом 56.15 ст. 56 ПК України передбачено, що протягом строку від дня подачі до контролюючого органу скарги до дня закінчення процедури адміністративного оскарження податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов'язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.

Виходячи з наведеного, до остаточного вирішення спору в порядку адміністративного судочинства між податковим органом і платником податку, складені працівниками податкового органу акт та відповідні податкові повідомлення-рішення відображають лише позицію однієї з сторін спору, а тому не можуть бути підставою для висновку про наявність в діях посадової особи платника податку вини в формі умислу або необережності, і відповідно бути підставою для притягнення її до адміністративної відповідальності.

Враховуючи викладене вважаю, що висновки головного державного ревізора - інспектора відділу аудиту податків території обслуговування Нікопольської ОДПІ управління аудиту Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ткачової О.О., викладені в протоколі про адміністративне правопорушення № 100 від 12.02.2018 року щодо наявності події порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку, до завершення процедури адміністративного оскарження акту перевірки ТОВ Віта-Пак та прийнятих на його підставі податкових повідомлень-рішень, є передчасними.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин, як відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Аналізуючи докази по даній справі з точки зору їх допустимості, об'єктивності та достатності, суд дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, а тому провадження у справі підлягає закриттю.

На підставі викладеного та керуючись ч. 1 ст.163-1, ст. ст. 247,283,284 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП. закрити у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п'ятою статті 7 та частиною першою статті 287 КУпАП.

Суддя О.О. Некрасов

СудКрасногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення17.05.2018
Оприлюднено21.05.2018
Номер документу74058303
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —204/1554/18

Постанова від 25.04.2018

Адмінправопорушення

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Некрасов О. О.

Постанова від 17.05.2018

Адмінправопорушення

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Некрасов О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні