Рішення
від 18.05.2018 по справі 806/1037/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 травня 2018 року м. Житомир

справа № 806/1037/18

категорія 10.2.4

Житомирський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Горовенко А.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження у приміщенні суду за адресою: 10014, місто Житомир, вул. Мала Бердичівська, 23, адміністративну справу за позовом Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області в інтересах держави до Іванківської сільської ради Андрушівського району Житомирської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмету спору, на стороні відповідача - Дошкільний навчальний заклад "Казка", про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії,-

встановив:

Бердичівська місцева прокуратура Житомирської області звернулась до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Іванківської сільської ради Андрушівського району Житомирської області щодо не оформлення права власності на будівлю дошкільного навчального закладу "Казка", яка розташована по вулиці Ковальова, 5-а, село Іванків, Андрушівський район, Житомирська область;

- зобов"язати Іванківську сільську раду Андрушівського району Житомирської області вжити заходів щодо оформлення права власності на будівлю дошкільного навчального закладу "Казка", розташованого по вулиці Ковальова, 5-а, село Іванків, Андрушівський район, Житомирська область.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що Бердичівською місцевою прокуратурою встановлено достатні підстави для представництва в суді інтересів держави, у зв'язку з тим, що відповідачем протягом тривалого часу не здійснено оформлення та державну реєстрацію права власності на будівлю дитячого дошкільного навчального закладу. Оскільки відповідно до інформації від Іванківської сільської ради приміщення дошкільного навчального закладу «Казка» (далі - ДНЗ "Казка") перебуває в комунальній власності та знаходиться на балансі сільської ради. Проте, згідно з відомостями реєстру прав власності на нерухоме майно, відомості про реєстрацію права власності на вказане майно відсутні. Стверджує, що Іванківська сільська рада не вжила необхідних заходів для оформлення права власності на будівлю дитячого садка, розташованого за адресою: вулиця Ковальова, 5-а, села Іванків, Андрушівського району, Житомирської області, адже відповідач, являючись суб'єктом, який здійснює управління ДНЗ "Казка", відповідає за його матеріально-технічне забезпечення, не виконав покладених на нього законами України повноважень, чим допустив протиправну бездіяльність.

Відповідно до ухвали Житомирського окружного адміністративного суду від 02.03.2018 провадження у справі відкрито, справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження.

Згідно з протокольною ухвалою суду від 22.03.2018 розгляд підготовчого судового засідання відкладено у зв"язку з неявкою відповідача.

Протокольною ухвалою суду від 13.04.2018 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 11.05.2018.

У визначений день та час прокурор прибув до суду, проте перед початком судового засідання, через канцелярію суду подав клопотання від 11.04.2018 (за вх.№9698/18) про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Від відповідача 10.05.2018 надійшло клопотання про відкладення розгляду справи з тих підстав, що Регіональним управлінням ФДМУ в Житомирській області не надано довідки з єдиного реєстру об"єктів держмайна на будівлю Іванківського ДНЗ "Казка". Однак доказів неможливості прибуття свого повноважного представника в судове засідання не надав.

З огляду на викладене, суд дійшов до висновку про відмову в задоволенні клопотання відповідача та розгляд справи за відсутності його представника.

Третя особа свого повноважного представника до суду не направила, про дату, час і місце судового розгляду повідомлена належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надсилала.

Зважаючи на подане клопотання, неявку представників інших учасників справи та керуючись приписами ч.9 ст.205 та ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд переходить до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Суд зазначає, що судове рішення у справі, постановлене у письмовому провадженні, складено у повному обсязі відповідно до ч.4 ст.243 КАС України, з врахуванням положень ст.193 КАС України - не пізніше закінчення строків розгляду справи за правилами загального позовного провадження протягом розумного строку, але не більше дев"яноста днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно з ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Судом встановлено, що згідно з рішенням №104 від 13.11.2009 виконкому Іванківської сільської ради зареєстровано статут Іванківського дошкільного навчального закладу «Казка» (а.с.32).

Відповідно до пункту 1.3 Статуту ДНЗ «Казка», затвердженого виконкомом Іванківської сільської ради 13.11.2009 та погодженого відділом освіти Андрушівської райдержадміністрації 25.12.2009, засновником ДНЗ "Казка" є Іванківська сільська рада (а.с.18-27).

Листом від 22.01.2018 №13 Іванківська сільська рада Андрушівського району Житомирської області повідомила Заступника керівника місцевої прокуратури, що ДНЗ "Казка" перебуває в комунальній власності та знаходиться на балансі сільської ради, свідоцтво про право власності на будівлю ДНЗ "Казка" відсутнє, проте в лютому-березні 2018 року планується оформити відповідні документи на право власності на приміщення ДНЗ "Казка" та на земельну ділянку, на якій розташована дана установа (а.с.14).

Окрім того в листі від 11.01.2018 №6 Іванківська сільська рада Андрушівського району Житомирської області повідомила Заступника керівника місцевої прокуратури, що у ДНЗ "Казка" правовстановлюючі документи на земельну ділянку відсутні і кошти на них не виділялися (а.с.28).

Вважаючи, що відповідачем не виконано визначені законом обов"язки, керівник Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області звернувся до суду із вказаним позовом в інтересах держави.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини другоїстатті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Згідно зістаттею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"(зі змінами та доповненнями) сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесеніКонституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Статтею 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень"визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до частин 1 та 2статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об'єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов'язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Згідно з ч.1 ст.5 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.

Відповідно до Інструкції про порядок державної реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 09.06.1998 №121, яка діяла до 06.08.2012, державній реєстрації в бюро технічної інвентаризації підлягають об'єкти нерухомості, розташовані на всій території України (населених пунктах, військових містечках, військових частинах, аеропортах, річкових і морських портах, заповідниках, заказниках, на дорогах, полігонах і т.п.). Державна реєстрація права власності на об'єкти нерухомого майна в бюро технічної інвентаризації є обов'язковою для власників, незалежно від форм власності.

Положеннями ч.1 ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.

Згідно із ч.2 ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб'єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Зважаючи на викладене, суд дійшов до висновку, що право власності та інші речові права на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування підлягають обов'язковій державній реєстрації.

Відповідно до пункту 1.3 Статуту ДНЗ «Казка» затвердженого виконкомом Іванківської сільської ради 13.11.2009 та погодженого відділом освіти Андрушівської районної адміністрації 25.12.2009, засновником ДНЗ "Казка" є Іванківська сільська рада, засновник здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво та ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

У пункті 9.1 Статуту ДНЗ «Казка» зазначено, що відповідно до рішення виконавчого комітету Іванківської сільської ради №104 від 13.11.2009 ДНЗ "Казка" в оперативне управління передано земельну ділянку, будівлю і споруди. (а.с.26).

Згідно з інформацією, наданою Іванківською сільською радою у листах №13 та №6 від 22.01.2018 та 11.01.2018 відповідно, форма власності дошкільного навчального закладу - комунальна; свідоцтво про право власності на будівлю та земельну ділянку ДНЗ «Казка» за адресою: вулиці Ковальова, 5-а, села Іванків, Андрушівського району, Житомирської області, не оформлялось та державна реєстрація права власності не проводилась.

Крім того, відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна станом на 25.01.2018 відомості щодо реєстрації права власності на нерухоме майно, яке знаходиться за адресою: вулиця Ковальова, 5-а, село Іванків, Андрушівський район, Житомирська область - відсутні.

Відповідачем були надані копії технічного паспорту та інвентарної картки обліку основних засобів в бюджетних установах по дитячому садочку, який знаходиться за адресою: вулиця Ковальова, 5-а, село Іванків, Андрушівський район, Житомирська область (а.с. 50-60, 35-36)

Проте,відповідно доНаказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України "Про затвердження Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна" № 127 від 24.05.2001, Інструкція визначає порядок та методику проведення технічної інвентаризації збудованих (реконструйованих) будинків, допоміжних будівель та споруд з метою: визначення їх фактичної площі та об'єму (щодо проектних); обстеження та оцінки технічного стану наявних об'єктів; установлення вартості об'єктів.

Інвентаризаційна справа формується і ведеться на кожен об'єкт нерухомого майна на весь час його існування та зберігається в органі державної реєстрації прав за місцезнаходженням такого об'єкта.

На підставі матеріалів технічної інвентаризації складаються інвентаризаційні справи та технічні паспорти, які скріплюються підписом керівника та печаткою суб'єкта господарювання, а також підписом виконавця робіт.

Тобто, технічний паспорт є документом, який відображає фактичний стан об'єкта нерухомості. Технічний паспорт виготовляється як на всю будівлю, так і на його частини.

З огляду на викладене, технічний паспорт не є правовстановлюючим документом, що засвідчує право власності на об'єкт нерухомості, він підтверджує лише існування та характеристику об'єкта нерухомого майна.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Доказів щодо оформлення права власності на будівлю ДНЗ "Казка" відповідачем до суду не надано.

Отже, суд дійшов до висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення правовстановлюючих документів на будівлю Іванківського дошкільного навчального закладу "Казка", а тому позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності Іванківської сільської ради щодо не оформлення права власності на будівлю дитячого садочка, розташованого за адресою: вулиця Ковальова, 5-а, село Іванків, Андрушівський район, Житомирська область, та, як наслідок, зобов'язання відповідача вжити заходи щодо оформлення права власності на вказану будівлю, підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 2статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 4, 6, 7, 8, 9, 32, 77, 90, 139, 242-246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський окружний адміністративний суд,-

                                                            вирішив:

Позов Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області (вул.Вінницька, 23, м.Бердичів, 13300) в інтересах держави до Іванківської сільської ради Андрушівського району Житомирської області (вул.Ковальова,1, с.Іванків, Андрушівський район, Житомирська область, 13410, код ЄДРПОУ 04346899), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмету спору, на стороні відповідача - Дошкільний навчальний заклад "Казка" (вул. Ковальова, буд.5-а, с.Іванків, Андрушівський район, Житомирська область, 13410, код ЄДРПОУ 36532832), про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії, - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Іванківської сільської ради Андрушівського району Житомирської області (код ЄДРПОУ 04346899) щодо не оформлення права власності на будівлю Дошкільного навчального закладу "Казка" (код ЄДРПОУ 36532832), розташованого за адресою: вулиця Ковальова, 5-а, село Іванків, Андрушівський район, Житомирська область.

Зобов'язати Іванківську сільську раду Андрушівського району Житомирської області (код ЄДРПОУ 04346899) вжити заходи щодо оформлення права власності на будівлю Дошкільного навчального закладу "Казка" (код ЄДРПОУ 36532832), розташованого за адресою: вулиця Ковальова, 5-а, село Іванків, Андрушівський район, Житомирська область.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складення повного судового рішення.

Суддя                                                   А.В. Горовенко

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2018
Оприлюднено23.05.2018
Номер документу74072387
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/1037/18

Рішення від 18.05.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Ухвала від 02.03.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні