РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я і м е н е м У к р а ї н и 08 травня 2018 року м. Рівне №817/822/18 Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Жуковської Л.А. за участю секретаря судового засідання Ілюк Ю.О. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник не прибув, відповідача: представник не прибув, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Сарненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області до Сільськогосподарського приватного підприємства "Промінь" про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, В С Т А Н О В И В: 20.03.2018 Сарненське об'єднане управління Пенсійного фонду України Рівненської області звернулося до суду з позов до Сільськогосподарського приватного підприємства "Промінь" про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату пільгових пенсій за грудень 2017 - лютий 2018 року у розмірі 13 474, 68 грн. Позовну заяву позивач обґрунтовує тим, що ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" №1788-ХІ від 05.11.1991 визначені категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах, до таких категорій згідно пунктом "ж" віднесено жінок, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховували п'ятеро і більше дітей. Зазначає, що відповідач як підприємство працівники якого були зайняті на роботах включених до списку №2 та вийшли на пенсію на пільгових умовах, зобов'язаний сплачувати Пенсійному фонду витрати на виплату та доставку таким працівникам пільгової пенсії. Відповідно до надісланих відповідачу розрахунків фактичних витрат на виплату пільгових пенсій відшкодуванню Пенсійному фонду України за грудень 2017 - лютий 2018 включно підлягає 13 474, 68 грн. Вказує на те, що 08.11.2017 та 11.01.2018 сільськогосподарському приватному підприємству "Промінь" направлялися розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до ст. 13 "Про пенсійне забезпечення" з листопада 2017 року, з січня 2018 року. Лист від 08.11.2017 отримано відповідачем 10.11.2017, лист від 11.01.2018 відповідачем не отримано про що свідчить поштова відмітка. Просить суд, стягнути з сільськогосподарського приватного підприємства "Промінь" заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату пільгових пенсій за грудень 2017 - лютий 2018 року у розмірі 13 474, 68 грн. Ухвалою суд від 23.04.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та розгляд справи здійснювати у порядку спрощеного провадження з повідомленням учасників справи. У встановленні судом строки відповідач відзив на позовну заяву не подав. В судове засідання призначене на 08.05.2018 представник позивача не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином. Проте, 03.05.2018 через ВДЗ (канцелярію) суду представником позивача було подано клопотання про розгляд справи за відсутності представника управління (а.с.86). В судове засідання призначене на 08.05.2018 представник відповідача не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, у відповідності до ч.8 ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України). Про причини своєї неявки суд не повідомив. Згідно матеріалів справи, судова кореспонденція (повістка про виклик до суду, ухвала про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі) відповідачу направлялась на адресу, яка вказана в позовній заяві та відповідає витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, проте на адресу суду повернувся конверт з судовою повісткою з відміткою "адресат відмовився" (а.с. 84). Відповідно до ст. 128 КАС України разі відмови адресата від одержання повістки особа, яка її доставляє, робить відповідну відмітку на повістці, засвідчує її власним підписом і негайно повертає до адміністративного суду. Особа, яка відмовилася одержати повістку, вважається такою, що її повідомлено про дату, час і місце судового засідання. Судом не визнавалася обов'язковою участь відповідача в судовому засіданні. Враховуючи викладене, відповідно до п.1 ч.3 ст.205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача на підставі наявних доказів. Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Розглянувши позовну заяву, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими у доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення повністю. Статтею 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" №1788-XI від 05.11.1991 визначені категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах. До таких категорій, згідно з пунктом "ж" статті 13 даного Закону, віднесено жінок, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, - незалежно від віку і трудового стажу, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. В редакції до 17.02.2000 року вказана стаття крім визначення категорій працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах, регулювала порядок внесення підприємствами та організаціями плати до Пенсійного фонду, що покривали витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до підпунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" №1788-XI від 05.11.1991. Законом України "Про внесення змін до деяких законів України" №1461-III від 17.02.2000 року, порядок внесення плати на покриття фактичних витрат на виплату і доставку пенсій змінено шляхом виключення зі ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" №1788-XI від 05.11.1991 відповідної регулюючої норми, а порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій було врегульовано шляхом введення окремого виду збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у Закон України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" №400/97-ВР від 26.06.1997. Згідно з абз. 4 п. 1 ст.2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" №400/97-ВР від 26.06.1997, фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" №1788-XII від 05.11.1991 до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст. 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-IV від 09.07.2003, визначені в якості об'єкта оподаткування для усіх суб'єктів, які використовують працю найманих працівників, крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у пп. 4 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України. За даними Реєстру платників єдиного податку, що містяться на офіційному сайті ДФС України Сільськогосподарське приватне підприємство "Промінь" (ЄДРПОУ 30569956) не є зареєстрованим платником єдиного податку четвертої групи. Згідно з абз. 3 п. 1 ст. 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" №400/97-ВР від 26.06.1997, ставка збору на обов'язкове державне пенсійне страхування встановлена на рівні 100 % від об'єкта оподаткування. Підпунктом 6.4 пункту 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, що затверджена Постановою Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року №21-1, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за №64/8663, встановлено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій. Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом місяця з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії (пункт 6.5 Інструкції). Підпунктом 6.7 пункту 6 даної Інструкції передбачено, що Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Судом встановлено, що позивачем направлено відповідачеві розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", в частині пенсій, призначених відповідно до підпунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з листопада 2017 року, з січня 2018 року, якими визначено місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (а.с.19,21). Наявними у матеріалах справи доказами підтверджується, що зазначеним в розрахунку працівникам відповідача призначено пенсію за віком на пільгових умовах з підстав, визначених п. "ж" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". За даними обліку позивача, відповідачем не внесено до Пенсійного фонду України фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій за грудень 2017 року – лютий 2018 року в загальній сумі 13 474, 68 грн. Станом на час розгляду справи доказів сплати відповідачем зазначеної заборгованості суду не надано. В силу вимог пункту "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 року №1788-XII, право на пенсію за віком на пільгових умовах незалежно від місця останньої роботи мають жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, незалежно від віку і трудового стажу в порядку, що визначаються Кабінетом Міністрів України. За змістом Постанови Кабінету Міністрів України "Про призначення пенсії на пільгових умовах жінкам, які працюють в сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей" від 16.05.1992 року №244, жінки, жінкам, які працюють в сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро або більше дітей до 14-річного віку, в тому числі усиновлених, пенсії на пільгових умовах призначаються незалежно від віку та наявного трудового стажу. Право на пенсію на вказаних у пункті І цієї постанови пільгових умовах мають жінки, які зайняті на постійній роботі у сільськогосподарському виробництві у колгоспах, державних господарствах, міжгосподарських підприємствах, кооперативах, орендних колективах, а також в фермерських та інших господарствах незалежно від форм власності та господарювання. Обчислення заробітку, призначення та виплата таких пенсій провадяться відповідно до чинного законодавства. Отже, працівники відповідача мають право на пенсію за віком на пільгових умовах, яка відшкодовується за рахунок коштів роботодавця. Згідно з пп. 6, 9 п. 4 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах, що затверджене Постановою правління Пенсійного фонду України від 22.12.2014 року №28-2, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 15.01.2015 року за №41/26486, взаємодіє з органами Державної фіскальної служби України, Державної служби України з питань праці та іншими державними органами з питань легалізації зайнятості населення та заробітної плати, погашення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших платежів та здійснює стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум страхових внесків та інших платежів. За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, тому підлягають до задоволення повністю. Частиною 1 статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Позивач, як суб'єкт владних повноважень, обґрунтував обстатини на яких ґрунтуються його вимоги. Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України судові витрати по справі на користь сторін не присуджуються. Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд В И Р І Ш И В : Адміністративний позов задовольнити повністю. Стяггути з сільськогосподарського приватного підприємства "Промінь" (34263, с.Борове, Рокитнівський район, Рівненська область, ЄДРПОУ 30569956) на користь Сарненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області (34500, вул. Суворова, 8, м.Сарни, Рівненська область, ЄДРПОУ 41249821) заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату пільгових пенсій за грудень 2017 року - лютий 2018 року у розмірі 13 474, 68 грн. (тринадцять тисяч чотириста сімдесят чотири гривні шістдесят вісім копійок). Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Повний текст рішення складено 14 травня 2018 року. Суддя Жуковська Л.А.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2018 |
Оприлюднено | 23.05.2018 |
Номер документу | 74073580 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Жуковська Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні