Постанова
від 16.05.2018 по справі 826/14966/16
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/14966/16 Суддя (судді) першої інстанції: Смолій І.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 травня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Кузьмишиної О.М.,

Суддів: Глущенко Я.Б.

Пилипенко О.Є.,

за участю секретаря судового засідання Пушенко О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства Київблагоустрій на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 березня 2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Осарт-Інвест до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства Київблагоустрій про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю Осарт-Інвест звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства Київблагоустрій , в якому просить:

визнати незаконними рішення та скасувати доручення Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 308/07-16 від 18.07.2016 року щодо демонтажу огорожі та бетонних плит та доручення № 338/07-16 від 27.07.2016 року щодо демонтажу п'ятиповерхової каркасної споруди, які були розміщені на приватній земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1;

визнати незаконними дії та скасувати приписи КП Київблагоустрій виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) №1611134 від 08.07.2016 року щодо демонтажу огорожі та бетонних плит та припису №1612124 від 23.07.2016 року щодо демонтажу п'ятиповерхової каркасної споруди, які були розміщені на приватній земельній ділянці за адресою АДРЕСА_1

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 березня 2018 року позов задоволено.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, відповідачами подано апеляційні скарги, в яких просять скасувати рішення суду першої інстанції та у задоволені позову відмовити.

У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції, на підставі Статуту ТОВ Осарт-Інвест між засновниками укладено договір співпраці при будівництві нежитлової будівлі, а саме кафе-магазину на АДРЕСА_1. Власником земельної ділянки, станом на 19.07.2016 року, згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 28.02.2014 року, являється Осарт-Інвест , дана ділянка внесена до статутного фонду товариства ОСОБА_3 (засновником товариства). Будівельні матеріали належать співвласнику товариства - ОСОБА_4, які також знесені до статутного фонду ТОВ Осарт-Інвест .

29 травня 2009 року на підставі витягу з протоколу засідання секції містобудування та архітектури архітектурно-містобудівної ради при Головному управлінні містобудування, архітектури та дизайну міського середовища схвалено та рекомендовано для подальшого розроблення і погодження архітектурне рішення проекту будівництва кафе-магазину за адресою: АДРЕСА_1 замовнику ОСОБА_5

07.10.2010 року ОСОБА_3 видано дозвіл на виконання підготовчих робіт від 07.10.2010 року № 2225-Св/С, відповідно до проекту виконання підготовчих робіт, який затверджений СПД-ФО ОСОБА_3 від 01.10.2010 року, що надало право власникам товариства облаштувати огородження будівельного майданчика.

На підставі цих документів, на належній товариству земельній ділянці зведено каркасну металеву споруду, яка була огороджена дерев'яною огорожею.

08.07.2016 року представником Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), було проведено перевірку правомірності встановлення (розміщення) огорожі складування будівельних та інших матеріалів за адресою: АДРЕСА_1 та винесено припис №№1611134, 1611136 та запропоновано надати проектно-дозвільну документацію.

23.07.2016 року представником Комунального підприємства Київблагоустрій (відповідач 2) було винесено припис №1612124 за адресою: АДРЕСА_1 про надання ПДД на споруду.

За результатами розгляду приписів було прийнято рішення у формі доручення Департаменту №308/07-16 від 18.07.2016 року, №338/07-16 від 27.07.2016 року.

Вважаючи вказані рішення та дії відповідачів протиправними та незаконним, позивач звернулася з даним позовом до суду.

Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що відповідачами не доведено правомірності прийняття ними рішень щодо вжиття заходів для примусового демонтажу споруди, за адресою: АДРЕСА_1, в частині, що стосуються такого майна, та про те, що, працівниками відповідачів не було вчинено всіх дій, передбачених Правилами благоустрою міста Києва, що в свою чергу свідчить про проведення демонтажу в примусовому порядку з порушенням норм чинного законодавства.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 13.2.3 Правил благоустрою м. Києва, затвердженими рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051 самовільно встановлені (розміщені) малі архітектурні форми та тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, підлягають демонтажу власником об'єкта (особою, яка здійснила встановлення (розміщення) об'єкта) за власні кошти у строки, визначені в приписі Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

У разі якщо власник малої архітектурної форми або тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (особа, яка здійснила встановлення (розміщення) об'єкта) не провів демонтажу відповідно до абзацу першого цього пункту, демонтаж об'єкта здійснюється в порядку, встановленому пунктом 13.3 цих Правил.

Пунктами 13.3.1-13.3.3 Правил передбачено, що у разі виявлення самовільно встановлених малих архітектурних форм, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вноситься припис його власнику (особі, яка здійснила встановлення) з вимогою усунення порушень шляхом демонтажу об'єкта протягом семи робочих днів, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, на демонтаж яких надається один робочий день. Власник (особа, яка здійснила встановлення) проводить демонтаж з обов'язковим відновленням благоустрою території.

Якщо власники (особи, які здійснили встановлення) об'єктів, зазначених у пункті 13.3.1 цих Правил, ухиляються від демонтажу в строки, визначені в приписі Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), демонтаж, перевезення, зберігання таких об'єктів здійснюється Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та районними в місті Києві державними адміністраціями на підставі рішень, зазначених в пункті 13.3.3 цих Правил.

Рішення про демонтаж самовільно встановлених малих архітектурних форм, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за поданням районних в місті Києві державних адміністрацій.

Згідно приписів п. 13.3.3 Правил за фактом демонтажу складається акт зовнішнього огляду (акт демонтажу) малої архітектурної форми або тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, який підписується представниками Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), КП Київблагоустрій , представниками районних в місті Києві державних адміністрацій, а також власником (особою, яка здійснила встановлення) об'єкта (у разі його присутності).

Акт демонтажу (акт зовнішнього огляду) складається у трьох примірниках та має містити такі дані:

- дата та час проведення демонтажу, місце розташування тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, малої архітектурної форми, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі чи майданчика для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства і підстава для її демонтажу;

- прізвище, ім'я, по батькові та посада представників Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), КП Київблагоустрій ;

- посада, місце роботи, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка бере участь у демонтажі та перевезенні тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, малої архітектурної форми, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі чи майданчика для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства;

- опис тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, малої архітектурної форми, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі чи майданчика для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства (геометричні параметри, матеріал, наявність підключення до мереж електро- та водопостачання), перелік візуально виявлених недоліків, пошкоджень з обов'язковою фотофіксацією з усіх боків.

Акт зовнішнього огляду засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі додатково підписується представником міліції, який обов'язково має бути присутнім під час демонтажу таких засобів.

Відповідно до п. 19.2.1 Правил уповноважені працівники Головного управління контролю за благоустроєм мають право залучати спеціалістів структурних підрозділів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), комунальних підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань у сфері благоустрою території міста, вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України Про благоустрій населених пунктів і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Уповноважені працівники районних управлінь (відділів) контролю за благоустроєм виконавчих органів районних у м. Києві рад (районних у м. Києві державних адміністрацій) мають право вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України Про благоустрій населених пунктів і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Приписами п. 20.2.1 Правил встановлено, що якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов'язана скласти та видати офіційний документ - припис, який є обов'язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об'єктів благоустрою.

У приписі зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала припис, відомості про особу, на яку складений припис, та надаються пропозиції щодо усунення причин та умов, які спричиняють порушення благоустрою території.

Припис підписується особою, яка його склала, і особою, на яку він складений.

У разі відмови особи отримати припис в графі Припис одержав робиться про це запис.

У разі виявлення тимчасової споруди (малої архітектурної форми), встановлений (або невстановлений) власник (користувач) якої створив причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов'язана скласти та видати офіційний документ - припис з дотриманням вимог цього Положення. У такому випадку одна копія припису наклеюється на тимчасову споруду (малу архітектурну форму) поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності) або на фронтальній частині такої тимчасової споруди (малої архітектурної форми), а ще одна копія вручається особисто присутньому власнику (користувачу), надсилається власникові тимчасової споруди (малої архітектурної форми) поштою (цінним листом з описом вкладення) за адресою, зазначеною в Ордері на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності). Посадова особа, яка винесла припис, здійснює фотофіксацію наклеєного припису поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (малої архітектурної форми) у випадку його наявності або на фронтальній частині тимчасової споруди (малої архітектурної форми). При цьому щонайменше на одній з фотографій має бути чітко та розбірливо видно інформацію про номер та дату складення припису.

Матеріали фотофіксації долучаються до припису, про що в приписі робиться відповідний запис, а власник (користувач) тимчасової споруди (малої архітектурної форми) вважається повідомленим про винесення припису належним чином.

Колегією суддів встановлено, що 08.07.2016 провідним інспектором у зв'язку із встановленням порушень п. 15.3.21 і 20.1.1 Правил благоустрою міста Києва за адресою: АДРЕСА_1, та на підставі Правил благоустрою міста Києва винесено приписи №№ 1611136, 1611134.

Приписами було запропоновано усунути порушення шляхом надання дозвільної документації на розміщення тимчасової споруди протягом однієї доби. В разі відсутності дозвільної документації демонтувати тимчасову споруду власними силами. Попереджено, що в разі невиконання умов припису, будуть вжиті заходи згідно чинного законодавства.

Судом першої інстанції звернуто увагу на те, що в приписах відсутній адресат, власник об'єкта незавершеного будівництва або співвласник ТОВ Осарт-Інвест ОСОБА_3 Тобто, відсутня назва будь-якої організації, якій адресувався цей припис.

Оскаржуваний припис не містить графи Припис одержав , як це передбачено п. 20.2.1 Правил. У приписі також відсутня інформація з приводу того, яку конкретно частину норми п. 20.1.1 Правил благоустрою міста Києва порушено власником тимчасової споруди.

Крім того, як вірно вказав суд першої інстанції в порушення вимог п. 20.2.1 Правил, в матеріалах справи відсутні фотозображення до моменту його демонтажу, а тому суд не може встановити розміщення (наклеювання) посадовою особою контролюючого органу примірників приписів. Також в приписах відсутня відмітка про долучення до нього будь-яких матеріалів фотофіксації.

Однак, саме у зв'язку з невиконанням вимог цих приписів та на підставі доручення Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища КМДА № 308/07-16 від 18.07.2016, КП Київблагоустрій демонтувало складування будівельних та інших матеріалів та огорожу за адресою: АДРЕСА_1, про що складено акти проведення демонтажу №№ К-49, К-50 і додаток до них Опис майна .

23.07.2016 року Комунальним підприємством Київблагоустрій було винесено ще один припис №1612124 за адресою: АДРЕСА_1 про надання ПДД на споруду. За результатами розгляду припису було прийнято рішення у формі доручення Департаменту №338/07-16 від 27.07.2016 року.

Також, 23.07.2016 року провідним інспектором КП Київблагоустрій Керімовим Р.С. у зв'язку із встановленням порушень п. 20.1.1 Правил благоустрою міста за адресою: АДРЕСА_1, та на підставі Правил благоустрою міста Києва винесений припис № 1612124 стосовно гр. ОСОБА_5

Так, приписом було запропоновано усунути порушення шляхом надання дозвільної документації на розміщення тимчасової споруди протягом однієї доби. В разі відсутності дозвільної документації демонтувати тимчасову споруду власними силами. Попереджено, що в разі невиконання умов припису, будуть вжиті заходи згідно чинного законодавства.

Разом з тим, у приписі відсутня інформація з приводу того, яку конкретно частину норми п. 20.1.1 Правил благоустрою міста Києва порушено власником тимчасової споруди.

В порушення вимог п. 20.2.1 Правил з фотозображення споруди позивача до моменту його демонтажу не вбачається розміщення (наклеювання) посадовою особою контролюючого органу примірника припису № 1612124 від 23.07.2016 року.

Крім того, в приписі № 1612124 від 23.07.2016 року відсутня відмітка про долучення до нього будь-яких матеріалів фотофіксації споруди. Припис не містить найменування Споруда , як зазначено в актах демонтажу, наданих відповідачем до суду.

З матеріалів справи вбачається, що враховуючи невиконанням вимог припису № 1612124 від 23.07.2016 та на підставі доручення Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища КМДА № 338/07-16 від 27.07.2016, КП Київблагоустрій демонтувало споруду за адресою: АДРЕСА_1, про що складений акт проведення демонтажу № 1612-08-0 НО-151/У-1, - 2, - 3, -4 і додаток до нього Опис майна .

Матеріали справи також містять копію фотозображення споруди з одного боку на асфальтовому майданчику по АДРЕСА_1 у м. Києві (до моменту демонтажу), копії фотозображень вказаного асфальтового майданчику після демонтажу споруди.

В описі об'єкта (споруди), що перевірявся, який є додатком до вказаного акту відсутні відомості про наявність/відсутність підключення до мереж електро та водопостачання, перелік візуально виявлених недоліків та/або пошкоджень. Тобто опис є неповним.

Більше того, з акту проведення демонтажу, вбачається, що він, в порушення п. 13.3.4 Правил, був складений за відсутністю представника міліції, який, відповідно до зазначеної вище норми Правил, повинен бути додатково ним підписаний та який обов'язково має бути присутнім під час демонтажу таких засобів.

У відповідності до пп. 15.1.1 п. 15.1 Правил благоустрою міста Києва підставою на порушення існуючого благоустрою та його відновлення у місті Києві є контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою. Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення на період виконання земляних і монтажних робіт, пов'язаних з прокладанням, перекладанням, ремонтом, у тому числі ліквідації аварій інженерних мереж і споруд, будівництвом і ремонтом будинків, транспортних магістралей, доріг, площ, інженерних вишукувань, благоустроєм та озелененням територій, надається на підставі письмового звернення замовника (забудовника), в якому повинні бути вказані адреса, назва та характеристика виконуваних робіт. До листа додається заявка встановленої форми (інформація про виконавця робіт і замовника).

Підпунктом 15.1.3. п. 15.1 Правил благоустрою міста Києва встановлено, що Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є органом, який здійснює видачу контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою при виконанні земельних, будівельних та інших робіт та капітальних ремонтів на території м. Києва без будь-яких погоджень та затверджень Київським міським головою та іншими посадовими особами виконавчого органу Київради.

Приписами пп. 15.3.9. п. 15.3 Правил до основних видів робіт, на які потребують оформлення контрольної картки відносяться встановлення тимчасових огорож (для утримання земельної ділянки в належному санітарному стані та її охорони), відповідно подаються такі документи як: - документ на право землекористування; - топоплан в М 1:500 (при наявності); акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Згідно матеріалів справи, 07.10.2010 року ОСОБА_3, як засновнику ТОВ Осарт-Інвест було видано дозвіл на виконання підготовчих робіт на встановлення тимчасової огорожі.

Власником земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, станом на 19.07.2016 року, згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 28.02.2014 року, булоТОВ Осарт-Інвест .

Таким чином, суд першої інстанції вірно зазначив, що земельна ділянка, на якій була розміщена будівля, являється приватною власністю, а не територією міста .

Каркасна будівля, яка збудована за кошти та з матеріалів позивача, яка знаходиться на його земельній ділянці не являється безхазяйним майном, самовільно розміщеною тимчасовою спорудою та елементом благоустрою, рекламним носієм, покинутими будівельними матеріалами і конструкціями, транспортним засобом.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищенаведене, доводи апеляційних скарг висновків суду першої інстанції не спростовують.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційні скарги без задоволення, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 229, 243, 244, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційні скарги Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства Київблагоустрій залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 березня 2018 року залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя: О.М. Кузьмишина

Судді: Я.Б.Глущенко

О.Є.Пилипенко

Повний текст постанови виготовлено 17 травня 2018 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2018
Оприлюднено21.05.2018
Номер документу74074366
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14966/16

Ухвала від 14.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 15.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 26.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 07.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 16.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Рішення від 21.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні