Ухвала
від 01.02.2018 по справі 201/952/18
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/952/18

Провадження № 1-кс/201/1817/2018

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2018 року Жовтневий районний суд

м. Дніпропетровська

у складі:

головуючого слідчого судді ОСОБА_1

з секретарем ОСОБА_2

за участю:

прокурора ОСОБА_3

захисника ОСОБА_4

підозрюваної ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпро внесене під час досудового розслідування кримінального провадження № 42017040000000688 від 07.06.2017 клопотання слідчого в ОВС першого СВ СУ прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_6 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади стосовно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Підгороднє Дніпропетровського району Дніпропетровської області, громадянки України, працюючої на посаді начальника юридичного відділу правового забезпечення Дніпровської (Дніпропетровської) районної державної адміністрації Дніпропетровської області, раніше не судимої, із вищою освітою, розлученої, на утриманні малолітніх та неповнолітніх дітей немаючої, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до суду з клопотанням погодженим з прокурором про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади стосовно ОСОБА_5 .

Досудовим розслідуванням встановлено, що у провадженні першого слідчого відділу слідчого управління прокуратури Дніпропетровської області перебуває кримінальне провадження № 42017040000000688, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07.06.2017 із попередньою кваліфікацією за ч. 2 ст. 364 КК України.

29.0.2018 у вказаному провадженні повідомлено про підозру у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України, ОСОБА_5 .

Під час досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 , перебуваючи відповідно до Розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації №382-к від 23.02.2007 в період 2007 року до теперішнього часу на посаді начальника юридичного відділу Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, та, достовірно знаючи про обов`язок діяти в межах Конституції України та законів України, вчинила умисний службовий злочин у сфері службової діяльності за наступних обставин.

Відповідно до ст. 40 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», перші заступники та заступники голови, інші посадові особи місцевих державних адміністрацій здійснюють функції і повноваження відповідно до розподілу обов`язків, визначених головами місцевих державних адміністрацій, і несуть відповідальність за стан справ у дорученій сфері перед головою місцевої державної адміністрації, органами виконавчої влади вищого рівня.

Згідно посадової інструкції начальника юридичного відділу айдержадміністрації, затвердженої розпорядженням голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 27.02.2009, ОСОБА_5 відповідно до покладених на неї завдань:

1. здійснює керівництво діяльністю відділу, розподіляє обов`язки між працівниками, очолює та контролює їх роботу;

2. забезпечує дотримання вимог законодавства під час підготовки проектів розпоряджень та доручень голови райдержадміністрації;

3. забезпечує організацію роботи з правових питань;

4. приймає участь в підготовці проектів розпоряджень голови райдержадміністрації згідно компетенції відділу та вживає заходів в межах повноважень райдержадміністрації щодо їх скасування в разі, коли розпорядження голови райдержадміністрації суперечать Конституції України, Законам України та іншим актам законодавства;

5. та інші.

Таким чином, начальник юридичного відділу Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області ОСОБА_5 обіймає у період часу із 23.02.2007 посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, та, відповідно до п. 1 примітки до ст. 364 та п. 2 примітки до ст. 368 Кримінального кодексу України остання була, на момент вчинення злочину, службовою особою, яка займає відповідальне становище.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень і у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі охорони земель належать: забезпечення реалізації державної політики щодо використання та охорони земель; участь у розробленні та забезпеченні виконання загальнодержавних і регіональних (республіканських) програм у галузі використання та охорони земель; економічне стимулювання раціонального використання та охорони земель відповідно до закону; установлення обмежень (обтяжень) у використанні, тимчасова заборона (зупинення) чи припинення використання земельної ділянки громадянами та юридичними особами в разі порушення ними вимог законодавства в галузі охорони земель.

Згідно ст. 21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», місцева державна адміністрація в галузі використання та охорони земель, природних ресурсів і охорони довкілля розробляє та забезпечує виконання у встановленому порядку програм раціонального використання земель, лісів, підвищення родючості грунтів, що перебувають у державній власності; розпоряджається землями державної власності відповідно до закону; вживає заходів до відшкодування шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону довкілля підприємствами, установами, організаціями і громадянами, тощо.

Статтею 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» голови місцевих адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством.

Досудовим розслідуванням встановлено, що земельній ділянці площею 23,8108 га кадастровий номер 1221455800:01:082:0002, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області присвоєно адресу: АДРЕСА_2 . Згідно з даними державного земельного кадастру, вказана земельна ділянка за основним цільовим призначенням належить до категорії - землі житлової та громадської забудови.

Розпорядженням голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 24.11.2011 № 2555-р погоджено звіт з експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 23,8108 га кадастровий номер 1221455800:01:082:0002 по АДРЕСА_2 ; затверджено ціну продажу, без урахування ПДВ, яка складає 12 560 197,00 (дванадцять мільйонів п`ятсот шістдесят тисяч дев`яносто сім гривень) на підставі звіту з експертної грошової оцінки від 01.10.2011 та взаємною згодою сторін; надано дозвіл на укладання угоди про розірвання договору оренди земельної ділянки, який укладений між райдержадміністрацією та ТОВ «Град Строй Сістем» від 24.11.2006; надано дозвіл на продаж товариству з обмеженою відповідальністю «Епіцентр К», ЄДРПОУ 32490244, юридична адреса: м. Київ, вул. Братиславська, б. 11 земельної ділянки площею 23,8108 га кадастровий номер 1221455800:01:082:0002 на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області за межами населеного пункту для комерційного використання.

На частині цієї земельної ділянки площею 5,8 га розташовані будівлі та споруди торгівельно-розважального комплексу, які належать ТОВ «Епіцентр К» згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого Ювілейною селищною радою Дніпропетровського району Дніпропетровської області від 17.02.2011, що підтверджує витяг про державну реєстрацію прав Комунального підприємства Дніпропетровського району «Бюро технічної інвентаризації» від 17.02.2011 № 29043477. На іншій частині зазначеної земельної ділянки будь-які об`єкти нерухомості відсутні.

У ході досудового розслідування призначено та проведено експертизу з питань землеустрою та оціночно-земельну експертизу, відповідно до висновків якої встановлено невідповідність розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 24.11.2011 № 2555-р вимогам чинного законодавства.

Так, згідно ст. ст. 116, 118, 123, 124, 134, 186 Земельного кодексу України, ст. ст. 25, 50, 56 Закону України Про землеустрій (в редакціях, чинних до 2012 року), громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах іх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону, на підставі відповідних проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право на земельну ділянку.

При цьому, проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок підлягають затвердженню органами, які надали дозвіл на їх розроблення.

Згідно ст. 5, ч.13 ст.21, ст.23 Закону України Про державний земельний кадастр, ст. ст. 1, 25 Закону України Про землеустрій, п.п.1 п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру, п.п.15 п.24, п.50 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051, результати робіт із землеустрою та оцінки земель, в тому числі документація із землеустрою, оформлюються у паперовій та електронній форміі перевіряються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, на відповідність встановленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик щодо розроблення такого документа.

Аналогічні норми були передбачені Тимчасовим порядком ведення державного реєстру земель, затвердженим наказом Держкомзему від 02.07.2003 №174 (чинний в період з 05.08.2003 по 20.08.2012). При цьому, згідно Порядку №174, до 20.08.2012 (дата втрати чинності), здійснення процедури перевірки та приймання обмінного файлу належало до повноважень Центру державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах та його структурних підрозділів.

Отже, документація із землеустрою набуває статусу офіційного документа після її затвердження відповідним органом (у випадках, передбачених законодавством), або після перевірки обмінного файлу відповідним органом (у випадках, якщо документація із землеустрою не підлягає затвердженню).

Технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку та продажу земельної ділянки у власність ТОВ Епіцентр К для комерційного використання на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області, на підставі якої сформовано земельну ділянку кадастровий номер 221455800:01:082:0002, площею 23,8108 га (далі Технічна документація №002), затверджена розпорядженням Голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 26.09.2011 №2115-р.

Вказана документація розроблена на підставі розпорядження Голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 28.05.2010 №2356-з, термін дії якого продовжено розпорядженням голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 06.07.2011 №1525-р.

Згідно ст.122, п.12 розділу Х Земельного кодексу України, в період з 28.05.2010 по 26.09.2011, надання земельних ділянокза рахунок земель за межами населених пунктів (крім земель приватної власності та земель, на яких розташовані державні підприємства, господарські товариства, у статутних капіталах яких державі належать частки (акції, паї), об`єкти незавершеного будівництва, законсервовані об`єкти та об`єкти, що підлягають приватизації) для будівництва об`єктів, пов`язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району, зокрема, підприємств торгівлі, належало до повноважень відповідних районних державних адміністрацій.

Відповідно до ст. 29 Закону України Про землеустрій, відповідністю документації із землеустрою вимогам законодавства є відповідність її складу, змісту і правил оформлення відповідній нормативно-технічній докментації з питань здійснення землеустрою.

Станом на 26.09.2011 вимоги до складу технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, були визначені ст. 56 Закону України про землеустрій, відподвіно до п.Г якої, документація із землеустрою має включати матеріали польових геодезичних робіт і план земельної ділянки, складений за результатами кадастрової зйомки, які у матеріалах Технічної документації №002 відсутні та, крім того, відсутні матеріали, складені за результатами тахеометричного знімання, передбачені п.п.7.4.13 п.7.4 Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500, затвердженої наказом Укргеодезкартографії від 09.04.1998 №56.

Також, п.2.8 Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом держкомзему України від 18.05.2010 №376 було встановлено, що станом на 26.09.2011 акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання включається до документації із землеустрою після виконання робіт із встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками.

Згідно п.2.1 Інструкції №376 та ст. 186 Земельного кодексу України, станом на 26.09.2011 акти прийомки-передачі межових знаків на зберігання повинні були включатись до документації із землеустрою, в тому числі до технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, до затвердження цієї документації відповідним органом.

Технічна документація №002 затверджена розпорядженням голови Дніпропетровської райдержадміністрації від 26.09.2011 №2115-р. Разом із тим, в складі технічної документації наявні акт відновлення меж земельної ділянки в натурі та передачі на зберігання межових знаків від 25.10.2011 та акт перенесення на місцевість меж зон обмежень від 25.10.2011. Таким чином, вказаним розпорядженням затверджено технічну документацію із землеустрою до проведення польових робіт по визначенню меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Крім того, технічна документація №002 розроблена із метою визначення меж та продажу земельної ділянки, яка станом на 26.09.2011 (дату затвердження) перебувала у оренді ТОВ Град Строй Сістем на підставі договору оренди землі від 24.11.2006. У складі технічної документації наявна нотаріальна згода вказаного підприємства на вилучення із його користування вказаної земельної ділянки, надана 28.09.2011.

Статтею 141 Земельного кодексу України визначено, що однією із підстав припинення права користування земельною ділянкою, у тому числі на умовах оренди, є добровільна відмова від права користування земельною ділянкою.

Згідно ст. 31 Закону України Про оренду землі та ст. ст. 525, 651 Цивільного кодексу України, у разі добровільної відмови від права користування земельною ділянкою на умовах оренди, договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін або за рішенням суду в порядку, встановленому законом.

Таким чином, розпорядженням голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 26.09.2011 №2115-р затверджено Технічну документацію №002 ще до надання ТОВ град Строй Систем згоди на вилучення з користування товариства земельної ділянки.

Крім того, у пояснювальній записці, що є невід`ємною частиною Технічної документації №002 зазначено, що ...площа земельної ділянки зменшилася та становить 23.8108 га забудованих земель, що використовуються для комерційних цілей...

Відповідно до розділу 3 Збірника укрупнених показників вартості відтворення функціональних об`єктів-аналогів для оцінки малоповерхових будинків, будівель та споруд (додаток 2 до п.2 наказу Фонду Держмайна України та Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23.12.2004 №2929/227), забудованою площею земельних ділянок вважається площа, зайнята всіма будівлями; забудованою слід також вважати площу під заглибленими (підземними) спорудами, під арками будинків.

Відповідно до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом Держкомстату України від 05.11.1998 №377 (втратив чинність 01.01.2016), забудованими землями, наданими для комерційного використання, є землі, які використовуються головним чином комерційними, торговими і відповідними службами торговими центрами, комерційними банками, автозаправними станціями, ремонтними майстернями, готелями, ресторанами, барами, їдальнями, торговими складами та будівлями органів управління ними.

Натомість, Актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом земельної ділянки від 13.09.2017 №253-ДК/261/АП/09/01-17 встановлено, що забудованою є частина земельної ділянки кадастровий номер 1221455800:01:082:0002 площею 5,8 га.

Те, що частина земельної ділянки кадастровий номер 1221455800:01:082:0002 площею 18,0101 га на час розроблення та затвердження Технічної документації №002 була не забудованою, підтверджується також відомостями Публічної кадастрової карти, яка згідно ст. ст. 1, 2, 35, 36 Закону України Про Державний земельний кадастр є офіційними відомостями Державного земельного кадастру.

Таким чином, вказані відомості про площу забудови земельної ділянки кадастровий номер 1221455800:01:082:0002 у пояснювальній записці, що долучена до Технічної документації №0002, є такими, що не відповідають дійності.

Згідно статті 134, 135 Земельного кодексу України (в редакції на час винесення розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 24.11.2011 № 2555-р) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті, а саме розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Відповідно до ч.1 ст. 79 Земельного кодексу України, земельна ділянка це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про землеустрій, межування земель комплекс робіт із встановлення чи відновлення в натурі (на місцевості) меж адміністративно-територіальних одиниць, меж земельних ділянок власників, землекористувачів, у тому числі орендарів, із закріпленням їх межовими знаками встановленого зразка.

Відповідно до п.1.3 Інструкції №376 в редакції, чинній станом на 26.09.2011, межа земельної ділянки сукупність ліній, що утворюють замкнений контур і розмежовують земельні ділянки.

Технічна документація №0002 розроблена з метою, зокрема, продажу земельної діялнки державної власності, на частині якої розташовано об`єкти нерухомого майна, що перебувають у власності ТОВ Епіцентр К на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 17.02.2011 серії НОМЕР_1 .

Вказані об`єкти нерухомого майна було побудовано на земельній ділянці площею 23,8523 га, яка на час будівництва об`єктів перебувала у оренді ТОВ Гар Строй Систем на підставі договору оренди землі від 24.11.2006 та суборенді ТОВ Епіцентр К на підставі договору суборенди від 21.03.2007. Згідно технічної документації №0002, площа земельної ділянки становить 23,8108 га тобто менше від первинної площі на 0,0415 га.

В пояснювальній записці, що є невід`ємною частиною Технічної документації №0002 зазначено, що Межі земельної ділянки приведені у відповідність до розробленого та затвердженого проекут землеустрою щодо визначення розмірів і меж водоохоронної зони та смуги відведення магістрального каналу ФЗС в районі ТРК ТОВ Епіцентр К на териорії Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району. В зв`язку з цим площа земельної ділянки зменшилась та становить 23,8108 забудованих земель, що використовуються для комерційних цілей.

Проект землеустрою щождо визначення розмірів і меж водоохоронної зони та смуги відведення магітрального каналу ФЗС в районі ТРК ТОВ Епіцентр К на території ювілейної селищної ради Дніпропетровського району затверджено розпорядженням голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 16.08.2011 №1906-р.

Таким чином, у зв`язку зі зміною меж земельної ділянки, на якій розташовані об`єкти нерухомого майна, що перебувають у власності ТОВ Епіцентр К, у зв`язку із визначенням розмірів і меж водоохоронної зони та смуги відведення магістрального каналу ФСЗ, на підставі Технічної документації №0002 сформовано нову земельну ділянку, відмінну по межах та площі від земельної ділянки, яка перебувала у оренді ТОВ Град Строй Систем та суборенді ТОВ Епіцентр К.

Таким чином, частина земельної ділянки загальною площею 23,8108 га, кадастровий номер 1221455800:01:082:0002, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області та якій у подальшому було присвоєно адресу: вул. Бабенка, 25, смт Слобожанське (Ювілейне) Дніпровського району Дніпропетровської області, що була вільна від забудови (площа вільної від забудови частини становить 18,0101 га), або право на неї, відповідно до статей 134, 135 Земельного кодексу України підлягали продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), та не могла бути продана ТОВ Епіцентр К на підставі розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 24.11.2011 № 2555-р.

Відповідно до висновків вказаної експертизи, ринкова вартість земельної ділянки площею 23,8108 га, кадастровий номер 1221455800:01:082:0002, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області та якій у подальшому було присвоєно адресу: АДРЕСА_2 станом на 24.11.2011 становить 19 680 014,00 грн.

Однак, начальник юридичного відділу Дніпропетровської районної державної адміністрації ОСОБА_5 , 26.09.2011 у робочий час, знаходячись на своєму робочому місці у приміщенні Дніпропетровської районної державної адміністрації, що знаходиться за адресою: смт. Слобожанське (колишня назва смт. Ювілейне), вул. Теплична, 5, Дніпровського (Дніпропетровського) району Дніпропетровської області, розглянувши вказану Технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку та продажу земельної ділянки у власність ТОВ Епіцентр К для комерційного використання на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області, на підставі якої сформовано земельну ділянку кадастровий номер 221455800:01:082:0002, площею 23,8108 га та документи, додані до неї, достовірно знаючи про відсутність правових підстав для затвердження вказаної Технічної документації через суттєві порушення законодавства, допущені при її виготовленні, грубо порушуючи вимоги ст. 19 Конституції України; ст. ст. 79, 122, 134, 135, 141, п.12 розділу Х Земельного кодексу України; ст. ст. 525, 651 Цивільного кодексу України; ст. ст. 15, 21, 40, 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»; ст. ст. 116, 118, 123, 124, 134, 186 Земельного кодексу України; ст. ст. 1, 25, 29, 50, 56 Закону України Про землеустрій; ст. 5, ч.13 ст.21, ст.23 Закону України Про державний земельний кадастр; ст. ст. 1, 25 Закону України Про землеустрій; ст. 31 Закону України Про оренду землі, а також діючи без урахування вимог п.п.1 п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру; п.п.15 п.24, п.50 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051; Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Держкомзему від 02.07.2003 №174 (чинний в період з 05.08.2003 по 20.08.2012); п.п.1.3, 2.1, 2.8 Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом держкомзему України від 18.05.2010 №376; Розділу 3 Збірника укрупнених показників вартості відтворення функціональних об`єктів-аналогів для оцінки малоповерхових будинків, будівель та споруд (додаток 2 до п.2 наказу Фонду Держмайна України та Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23.12.2004 №2929/227); Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом Держкомстату України від 05.11.1998 №377, підготувала та подала на підпис голові Дніпропетровської районної державної адміністрації ОСОБА_7 розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації від 24.11.2011 № 2555-р, який він того ж дня підписав, тобто видав, та яким незаконно надано дозвіл на продаж ТОВ «Епіцентр К» земельної ділянки площею 23,8108 га кадастровий номер 1221455800:01:082:0002 на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області за межами населеного пункту для комерційного використання, чим територіальній громаді Дніпропетровського району спричинено збитків на суму 19 680 014,00 грн., що більше, ніж у 250 разів перевищує розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Таким чином, у ході досудового розслідування даного кримінального провадження, встановлено достатньо підстав вважати, що право власності на земельну ділянку кадастровий номер 221455800:01:082:0002, площею 23,8108 га на території Слобожанської (Ювілейної) селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області набуто ТОВ Епіцентр К у результаті скоєння кримінального правопорушення, тобто у результаті зловживання службовим становищем ОСОБА_5 . В інтересах ТОВ Епіцентр К, та підлягає поверненню у власність держави за рішенням суду за результатами цивільного позову, який буде пред`явлено при направленні до суду обвинувального акта у даному кримінальному провадженні.

Оскільки ОСОБА_5 мала можливість вчинити злочин саме перебуваючи на вказаній посаді начальника відділу правового забезпечення Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської, використовуючи своє службове становище та владні повноваження в інтересах третіх осіб та всупереч інтересам служби, у слідчого та прокурора у даному кримінальному провадженні існують обґрунтовані підозри вважати, що ОСОБА_5 , продовжуючи обіймати вказану посаду, може продовжувати вчиняти аналогічні злочини.

Крім того, з метою уникнення відповідальності за скоєний злочин, ОСОБА_5 може знищити чи підробити речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, оскільки займає керівну посаду у Дніпропетровській РДА та має можливість завдяки цьому впливати на своїх підлеглих та колег, які володіють відомостями, важливими для розслідування та відтак, підлягають допиту як свідки, з метою схилити їх до дачі завідомо неправдивих свідчень; знищити речі чи документи, що знаходяться у Дніпропетровській РДА, до яких вона має необмежений доступ завдяки своїй посаді та які можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні.

Таким чином, існує необхідність у застосуванні до ОСОБА_5 заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади.

В клопотанні ставиться питання про застосування запобіжного заходу у відношенні ОСОБА_5 у вигляді відсторонення від посади у зв`язку з тим, що підозрювана вчинила тяжкий злочин, за який передбачене покарання у вигляді позбавлення волі строком до шести років, крім того, використовуючи службове становище може впливати на потерпілого та свідків, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав та просив суд його задовольнити посилаючись на наявність підстав вважати, що підозрюваний перебуваючи на займаній посаді може протиправно перешкоджати кримінальному провадженню.

Підозрювана та її захисник в судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечували.

Вислухавши думку сторін, дослідивши матеріали клопотання та надані суду матеріали кримінального провадження №42017040000000688, суд вважає, що клопотання є таким, що підлягає задоволенню. При цьому суд виходить з наступного.

Як вбачається із наданих суду матеріалів кримінального провадження ОСОБА_5 підозрюється у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Під час досудового слідства встановлено наявність ризику, передбаченого у п п. 3-5 ч. 1 ст.177 КПК України, а саме, те що ОСОБА_5 може, вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, або перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

У суду є наявні підстави вважати, що ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді, може незаконними засобами впливати на потерпілого та свідків у кримінальному провадженні та використовуючи своє службове становище, протиправно перешкоджати кримінальному провадженню.

На підставі викладеного, з метою забезпечення дієвості кримінального провадження, а також враховуючи потреби досудового розслідування та приймаючи до уваги тяжкість покарання, що загрожує підозрюваній у разі визнання її винною у кримінальному правопорушенні, вагомість наявних доказів, якими обґрунтовується повідомлення про підозру, суд вважає за доцільне вжити щодо підозрюваної ОСОБА_5 такий захід забезпечення кримінального провадження.

На підстави викладеного, керуючись ст.ст.131, 132, 154-157 КПК України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання - задовольнити.

Застосувати до підозрюваної ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , захід забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади на час проведення досудового розслідування.

Відсторонити підозрювану ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , займаної посади начальника відділу правового забезпечення Дніпровської (Дніпропетровської) районної державної адміністрації Дніпропетровської області, строком на 60 днів, тобто до 30 березня 2018 року.

Ухвала може бути оскаржена до апеляційного суду Дніпропетровської області протягом п`яти днів з моменту її проголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення01.02.2018
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу74080243
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —201/952/18

Ухвала від 01.02.2018

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Федоріщев С. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні