Ухвала
від 21.02.2018 по справі 201/1474/18
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/1474/18

Провадження № 1-кс/201/2078/2018

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2018 року м. Дніпро

у складі:

головуючого слідчого судді ОСОБА_1

з секретарем ОСОБА_2

за участю:

прокурора ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду, в м. Дніпро клопотання у кримінальному провадженні №42017040000001324 від 20.10.2017 року, старшого слідчого першого СВ СУ прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 , погодженого з прокурором відділу процесуального керівництва прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 про призначення позапланової перевірки,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором, про призначення позапланової перевірки.

В обґрунтування заявленого клопотання слідчий посилався на те, що 20.10.2017 року прокуратурою Дніпропетровської області до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості за фактом зловживання службовими особами ГУ ДФС у Дніпропетровській області вимог Податкового Кодексу України, своїми службовими повноваженнями, що спричинило тяжкі наслідки.

Під час досудового розслідування встановлено, що гр-н ОСОБА_5 1974 р.н., діючи з метою мінімізації податкових зобов`язань підконтрольних підприємств та ухилення від сплати податків, а також отримання послуг з конвертації безготівкових коштів в готівку за сприянням службових осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області, організував злочинну групу, з розподілом ролей та яка здійснює виготовлення, зберігання та збут фальсифікованих лікарських засобів (спирт медичний) під виглядом продукції ТОВ «ДКП «Фармацевтична фабрика» (код ЄДРОПУ 32744083), ТОВ «Фарма Черкас» (код ЄДРПОУ 38031098), ТОВ ВКФ «Біо-фарма лтд» (код ЄДРОПУ 34315041) з метою подальшої реалізації до закладів охорони здоров`я та аптечних мереж України.

З цією метою гр-н ОСОБА_5 заснував ряд комерційних структур, а саме: ТОВ «Алпекс ЛТД» (код ЄДРПОУ 35395271), ТОВ «Біонік» (код ЄДРПОУ 38120926), ТОВ «Септомакс» (код ЄДРПОУ 40734808), ТОВ «Біо-Продукт лтд» (код ЄДРПОУ 33383147), ТОВ «Ніка-інтернейшнл» (код ЄДРПОУ 30166057), ТОВ «Вишал индастриз» (код ЄДРПОУ 35397429) де за допомогою бухгалтера ОСОБА_6 та підконтрольних керівників вказаних СПД здійснює легалізацію походження фальсифікованих лікарських засобів, шляхом проведення безтоварних операції.

Виробництво, зберігання та підготовка фальсифікованої продукції для відправлення клієнтам, здійснюється у складських приміщеннях, які розташовані на території м. Дніпропетровська та Дніпропетровської області, та належать на підставі права власності гр-ну ОСОБА_5 .

Крім цього встановлено, що згідно розподілених ролей, гр-н ОСОБА_7 організовує перевезення та зберігання фальсифікованих лікарських засобів, а згідно розподілених ролей, гр-ки ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 виконують роль торгових представників та займаються пошуком клієнтів, з числа мереж аптечних закладів та закладів охорони здоров`я.

Поставка товарів клієнтам здійснюється за допомогою служби доставки «НОВА ПОШТА», «Інтайм», «Делівері», на підставі договорів з ТОВ «Алпекс ЛТД». Безпосереднє перевезення фальсифікованої продукції зі складу до служб кур`єрскої доставки входить до повноважень гр-на ОСОБА_11 , який здійснює перевезення за допомогою автомобілю ФОРД ТРАНЗИТ д/н НОМЕР_1 та вантажного автомобілю ТАТА д/н НОМЕР_2 .

За даними ДФС з початку 2017 року комерційними структурами, які підконтрольні гр.-ну ОСОБА_5 було реалізовано продукції на загальну суму близько 3 млн. грн., але основний об`єм реалізації здійснюється в готівковій формі, шляхом перерахування грошових коштів на картки відкриті на учасників злочинної групи в ПАТ «КБ Приват Банк», на загальну суму близько 10 млн. грн.

Реалізуючи злочинну схему, підприємства-дистриб`ютори здійснюють закупівлю фальсифікованих лікарських засобів за готівку у підприємств-виробників. З метою легалізації обігу вказаних фальсифікованих лікарських засобів підприємства-дистриб`ютори купують фіктивний податковий кредит, внаслідок чого, забезпечується утворення податкових зобов`язань у вигляді лікарських засобів, які в подальшому реалізовуються суб`єктам підприємницької діяльності, які здійснюють роздрібну торгівлю лікарськими засобами.

Також здійснюються операції з придбання товарів та послуг, невластиві для заявлених видів підприємницької діяльності цих підприємств, чим завдається вплив на об`єкт оподаткування з ПДВ з метою його мінімізації. Окрім того, враховуючи, що по операціям з постачання медичних препаратів (розчину для зовнішнього застосування (етилу та спирту етилового), на відміну від операцій з придбання товарів та послуг за основною ставкою ПДВ (20%), застосовується ставка ПДВ у розмірі 7 %, такі дії учасників протиправної схеми призводять до фактичного ненадходження до бюджетів та цільових фондів грошових коштів в особливо великих розмірах.

Крім того, користуючись корупційними зв`язками в органах державної влади та місцевого самоврядування, учасники злочинної схеми систематично перемагають на тендерних торгах на постачання фальсифікованої продукції закладам охорони здоров`я, які фінансуються з державного або місцевого бюджету, що призводить до привласнення бюджетних коштів в особливо великих розмірах.

Службові особи підприємств-дистриб`юторів, здійснюючи реалізацію продукції, яка має ознаки фальсифікації, вносять завідомо неправдиві відомості до договорів купівлі-продажу лікарських засобів, тобто вчиняють службове підроблення, яке може спричинити тяжкі наслідки.

У ході санкціонованих обшуків за адресами: АДРЕСА_1 ; АДРЕСА_2 ; Дніпропетровська область, м. Павлоград, с. Межиріч, вул.. Молодіжна, буд. 1-А, 1-Б та 1-В було виявлено та вилучено обладнання для розливу та маркування ємкостей (без маркування), продукцію для фасування та маркування продукції спирту етилового, в тому числі флакони об`ємом по 100 мл., кришки червоного кольору з маркуванням (ВФК «Біо-фарма ЛТД» та «Біонік Україна»), етикетки «СПИРТ ЕТИЛОВИЙ 96% 100мл».

Таким чином, на даний час у ході досудового розслідування необхідно провести позапланову перевірку ТОВ «АЛПЕКС ЛТД» (ЄДРПОУ 35395271) ТОВ «Біонік» (код ЄДРПОУ 38120926), ТОВ «Септомакс» (код ЄДРПОУ 40734808), ТОВ «Біо-Продукт лтд» (код ЄДРПОУ 33383147), ВФК «Біо-фарма ЛТД» (код ЄДРПОУ 34315041), ТОВ «Фарма Черкас», (код ЄДРПОУ 38031098), ТОВ «Ніка-інтернейшнл» (код ЄДРПОУ 30166057), ТОВ «Вишал индастриз» (код ЄДРПОУ 35397429), з метою перевірки здійснення ними виробництва, реалізації(торгівлі) та використання (споживання) лікарських засобів (препаратів) на предмет відповідності умовам провадження даної господарської діяльності відповідно до умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами» за період з 2016 по 2017 роки.

На підставі викладеного, слідчий для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, просив суд надати дозвіл на проведення позапланової перевірки співробітниками Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Дніпропетровській області суб`єктів господарювання ТОВ «АЛПЕКС ЛТД» (ЄДРПОУ 35395271) ТОВ «Біонік» (код ЄДРПОУ 38120926), ТОВ «Септомакс» (код ЄДРПОУ 40734808), ТОВ «Біо-Продукт лтд» (код ЄДРПОУ 33383147), ВФК «Біо-фарма ЛТД» (код ЄДРПОУ 34315041), ТОВ «Фарма Черкас», (код ЄДРПОУ 38031098), ТОВ «Ніка-інтернейшнл» (код ЄДРПОУ 30166057), ТОВ «Вишал индастриз» (код ЄДРПОУ 35397429) щодо додержання ними вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами за період з 2015 по 2017 роки.

В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання, просив суд задовольнити в повному обсязі.

Заслухавши думку прокурора, оглянувши та перевіривши надані матеріали клопотання, дослідивши докази по даних матеріалах, суд вважає, що клопотання підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до ч. ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до п. п. «в», «б» п.12Прикінцевих положень Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 року у КПК України виключено п. 4 ч. 2 ст.40та п. 6 ст.36 КПК України щодо повноважень слідчого і прокурора призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом. Таким чином, згідно з положеннями чинного законодавства України, слідчий або прокурор у кримінальному провадженні не можуть самостійно ініціювати питання про призначення відповідної перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб-підприємців.

При цьому, відповідно до положень п. 21 ч. 2 ст.36, п. 9 ч. 2 ст.40 КПК України, прокурор, слідчий уповноважені здійснювати інші повноваження, передбачені КПК України.

Зокрема, відповідно до ст. ст.91,93 КПК України передбачено обставини, які підлягають доказуванню та порядок збирання доказів. Пунктом 3 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до Податкового Кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 року встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб підприємців контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами КПК України.

Окрім того, відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13.08.2014 року, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

З огляду на ці законодавчі приписи в їх взаємозв`язку з ч. 2 ст. 8 КПК, а також із рішенням Європейського суду з прав людини від 25 липня 2017 року в справі «Хлебік проти України», немає жодних сумнівів щодо наявності у слідчого судді повноважень на розгляд клопотань про надання дозволу на проведення позапланових документальних перевірок.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 13.08.2014 року № 408 про «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» у зв`язку із запровадженням статтею 31 Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами Кабінет Міністрів України постановив: 1. Установити, що надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами за переліком згідно з додатком (за винятком перевірок стану підготовки до роботи енергетичних об`єктів суб`єктів електроенергетики та суб`єктів відносин у сфері теплопостачання) здійснюється шляхом прийняття відповідного розпорядження; 2. Надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України; 3. Міністерствам з урахуванням європейського досвіду опрацювати питання стосовно зменшення кількості контролюючих органів, усунення дублювання, скорочення обсягу та децентралізації функцій і контрольно-наглядової роботи та подати до 1 вересня 2014 р. Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства пропозиції для їх узагальнення та внесення Кабінетові Міністрів України в установленому порядку відповідних проектів актів законодавства.

Враховуючи обставини вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанні прокурора, правове обґрунтування клопотання, яке ґрунтується на вищевказаних положеннях закону, приходжу до висновку про наявність правових підстав для проведення у кримінальному провадженні № 42017040000001324 позапланової виїзної позапланової перевірки співробітниками Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Дніпропетровській області суб`єктів господарювання ТОВ «АЛПЕКС ЛТД» (ЄДРПОУ 35395271) ТОВ «Біонік» (код ЄДРПОУ 38120926), ТОВ «Септомакс» (код ЄДРПОУ 40734808), ТОВ «Біо-Продукт лтд» (код ЄДРПОУ 33383147), ВФК «Біо-фарма ЛТД» (код ЄДРПОУ 34315041), ТОВ «Фарма Черкас», (код ЄДРПОУ 38031098), ТОВ «Ніка-інтернейшнл» (код ЄДРПОУ 30166057), ТОВ «Вишал индастриз» (код ЄДРПОУ 35397429) щодо додержання ними вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами за період з 2015 по 2017 роки.

Крім того, суд вважає, що клопотання є обґрунтованим, оскільки отримана в процесі здійснення перевірки інформація може мати суттєве значення для встановлення істини у кримінальному провадженні, та необхідна для визначенням збитків завданих державі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8, 36, 40, 91, 93 КПК України,

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Дозволити проведення позапланової перевірки співробітниками Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Дніпропетровській області суб`єктів господарювання ТОВ «АЛПЕКС ЛТД» (ЄДРПОУ 35395271) ТОВ «Біонік» (код ЄДРПОУ 38120926), ТОВ «Септомакс» (код ЄДРПОУ 40734808), ТОВ «Біо-Продукт лтд» (код ЄДРПОУ 33383147), ВФК «Біо-фарма ЛТД» (код ЄДРПОУ 34315041), ТОВ «Фарма Черкас», (код ЄДРПОУ 38031098), ТОВ «Ніка-інтернейшнл» (код ЄДРПОУ 30166057), ТОВ «Вишал индастриз» (код ЄДРПОУ 35397429) щодо додержання ними вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами за період з 2015 по 2017 роки.

Тривалість проведення вказаної позапланової документальної перевірки за даною ухвалою не повинна перевищувати строку 30 діб з дня її оголошення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення21.02.2018
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу74080285
СудочинствоКримінальне
Сутьпризначення позапланової перевірки

Судовий реєстр по справі —201/1474/18

Ухвала від 21.02.2018

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Федоріщев С. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні