ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 жовтня 2009 року справа №А26/324-07
Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду,
у складі: головуючого судді: Коршуна А.О. (доповідач)
суддів: Бишевської Н.А., Дадим Ю.М.
при секретарі : Гулая О.Г.
розглянула у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу
Приватного підприємства «Агро-Ленд4»
на постанову Господарського суду Дніпропетровської області
від 27.11.2007р. у справі №А26/324-07
(категорія статобліку – 6.6.2)
за позовом:
Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська
до:
про:
Приватного підприємства «Агро-Ленд4», м. Дніпропетровськ
припинення юридичної особи
ВСТАНОВИЛА:
10.10.2007р. Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Дніпропетровська ( далі ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська ) звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Приватного підприємства «Агро-Ленд4» (далі – ПП «Агро-Ленд4») про припинення юридичної особи /а.с. 4/.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 22.10.2007р. відкрито провадження в адміністративній справі №А26-324-07 за вищезазначеною позовною заявою та справа призначена до судового розгляду / а.с. 1/.
Позивач – ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська, посилаючись у позовній заяві на те, що у єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є запис про відсутність юридичної особи ПП «Агро-Ленд4» за адресою її місцезнаходження, яка зазначена у статутних документах, а це є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, просить суд припинити юридичну особу – ПП «Агро-Ленд4».
Постановою Господарського суду Дніпропетровської області від 27.11.2007р. у справі №А26/324-07 припинено юридичну особу – ПП «Агро-Ленд4», ЄДРПОУ 33338047 (суддя Камша Н.М.) / а.с. 17/.
Відповідач – ПП «Агро-Ленд4», не погодившись з вищезазначеною постановою суду, подав апеляційну скаргу, у якій посилаючись на те, що судом першої інстанції під час розгляду даної справи не було з’ясовано усі обставини, які мають суттєве значення для розгляду справи, та зроблено висновки, які суперечать фактичним обставинам справи, що призвело до ухвалення судом першої інстанції у даній справі рішення з порушенням норм чинного матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову суду першої інстанції від 27.11.2007р. у даній адміністративній справі та ухвалити у справі нове рішення, яким відмовити у задоволені заявлених позовних вимог у повному обсязі.
Позивач – ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська, у письмових запереченнях на апеляційну скаргу, посилаючись на те, що судом першої інстанції об’єктивно та повно з’ясовано усі обставини справи та ухвалено законне та обґрунтоване рішення без порушень норм чинного законодавства, просить апеляційну скаргу ПП «Агро-Ленд4» залишити без задоволення, постанову Господарського суду Дніпропетровської області від 27.11.2007р. у даній адміністративній справі залишити без змін / а.с. 95-96/.
Особи, які беруть участь у розгляді справи, про день, годину та місце розгляду даної адміністративної справи повідомлені належним чином / а.с. 90-94/.
Позивач у письмових заперечення на апеляційну скаргу просив суд розглянути дану справу у відсутність його представника / а.с. 95-96/.
Представник відповідача з’явився у судове засідання, але у зв’язку з тим, що ним не було надано суду доказів на підтвердження повноважень стосовно представництва інтересів відповідача, представника не було допущено до участі у судовому засіданні.
За таких обставин колегія суддів вважає можливим розглянути дану справу у відсутність представників осіб, які беруть участь у розгляді справи.
Перевіривши у судовому засіданні доводи апеляційної скарги та матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
ПП «Агро-Ленд4» зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 24.12.2004р, внесено до Єдиного державного реєстру підприємств, установ та організацій України з присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи 33338047, зазначені обставини підтверджуються наданими суду позивачем у справі ксерокопією довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, ксерокопією свідоцтва про реєстрацію юридичної особи. / а.с. 5,6,10,11/.
Як вбачається з наданої суду позивачем разом з позовною заявою ксерокопії статуту відповідача / а.с. 11-12/ адреса місцезнаходження підприємства відповідача – м. Дніпропетровськ, 49064, вул. Качалова 1 .
25.07.2007р. державним реєстратором виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців внесено запис №4 про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи ПП «Агро-Ленд4» за адресою місцезнаходження, зазначені обставини підтверджуються наданими суду як позивачем та і відповідачем довідками з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців / а.с. 5-6/, яка була надана позивачем суду разом з позовною заявою.
Частина 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначає підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи , зокрема є:
? визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;
? провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
? невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону;
? неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
? наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Частина 4 ст. 50 КАС України встановлює, що громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень:
1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян;
2) про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян;
3) про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України;
4) про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо);
5) в інших випадках, встановлених законом.
Як передбачено ч. 1 п. 4 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднанні державні податкові інспекції здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи, за наявністю торгових патентів.
Права органів державної податкової інспекції закріплені ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», зокрема, п. 17 ч. 1 ст. 11 встановлює право органів державної податкової служби звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності .
За вимогами ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідний обов’язок закріплює і ч. 1 ст. 13 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», відповідно до якої посадові особи органів державної податкової служби зобов'язані дотримувати Конституції і законів України, інших нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій, забезпечувати виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та повною мірою використовувати надані їм права.
Таким чином, аналіз вищенаведених норм чинного законодавства дає можливість зробити висновок про те, що у ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська відсутні правові підстави звертатись до суду з позовом про припинення державної реєстрації юридичної особи , оскільки п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу України» податковому органу надано право звертатись до суду з позовом про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності .
Враховуючи вищезазначені обставини, колегія суддів приходить до висновку про те, що судом першої інстанції під час розгляду даної адміністративної справи було порушено вищенаведені норми процесуального та матеріального права, а тому постанова суду від 27.11.2007р. у даній адміністративній справі підлягає скасуванню.
Вирішуючи по суті заявлені позивачем у даній адміністративній справі позовні вимоги про припинення юридичної особи ПП «Агро-Ленд4», колегія суддів враховуючи обставини, які були встановлені судом у судовому засіданні під час розгляду даної адміністративної справи та вищенаведені норми чинного законодавства, приходить до висновку про те, що заявлені позивачем у даній адміністративній справі позовні вимоги не ґрунтуються на законі та вважає необхідним позивачу у задоволені позову відмовити.
На підставі викладеного, керуючись ч. 3 ст. 160, ст.ст. 196,198,202,205,207 КАС України, колегія суддів , -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Приватного підприємства «Агро-Ленд4» - задовольнити.
Постанову Господарського суду Дніпропетровської області від 27.11.2007р. у справі №А26/234 -07– скасувати .
В позові відмовити.
Постанова суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у місячний строк до Вищого адміністративного суду України шляхом подання касаційної скарги.
Повний текст виготовлено – 19 10.2009р.
Головуючий суддя: А.О. Коршун
суддя: Н.А. Бишевська
суддя Ю.М. Дадим
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2009 |
Оприлюднено | 26.07.2010 |
Номер документу | 7408605 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Коршун Анатолій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні