Рішення
від 23.04.2018 по справі 804/2046/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2018 року Справа № 804/2046/18

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу "Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа інтернат зі спеціальним відділенням для дітей, які потребують корекції розвитку - центр розвитку дитини "Гармонія" Кам`янської міської ради про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ :

21.03.2018 Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (далі позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального закладу "Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа інтернат зі спеціальним відділенням для дітей, які потребують корекції розвитку - центр розвитку дитини "Гармонія" Кам`янської міської ради (далі відповідач), в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єктів, а саме: будівлі 1 корпусу, будівлі 2 корпусу, будівлі 3 корпусу, будівлі 4 корпусу за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. 9 Травня, 5а Комунального закладу "Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа інтернат зі спеціальним відділенням для дітей, які потребують корекції розвитку - центр розвитку дитини "Гармонія" Кам`янської міської ради (код СДРПОУ - 21945673), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначених об'єктів.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем допущені порушення пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, які викладені в акті перевірки від 14.12.2017 № 383. Зазначені порушення у добровільному порядку відповідачем не усунуті, в зв'язку із чим, подальша експлуатація об'єктів, а саме: будівлі 1 корпусу, будівлі 2 корпусу, будівлі 3 корпусу, будівлі 4 корпусу за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. 9 Травня, 5а Комунального закладу "Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа інтернат зі спеціальним відділенням для дітей, які потребують корекції розвитку - центр розвитку дитини "Гармонія" Кам`янської міської ради, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об'єкта із вказаними порушеннями пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, у зв'язку із чим, є нагальна потреба у вжитті заходів реагування шляхом повного зупинення експлуатації (роботи) вказаного об'єкта до повного усунення порушень.

Ухвалою суду від 26.03.2018 відкрито провадження у цій адміністративній справі та надано відповідачу п'ятнадцятиденний строк з дня отримання цієї ухвали для надання суду письмового відзиву проти заявленого позову.

Позивач про відкриття спрощеного провадження за цим адміністративним позовом був повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою про отримання ухвали суду, яка міститься в матеріалах справи.

Відповідач про відкриття провадження був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось до суду та міститься в матеріалах справи.

04.04.2018 до суду від відповідача надійшов письмовий відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позовної заяви, у зв'язку з тим що ряд встановлених порушень було усунуто, а саме: переоформлено паспорт потенційно-небезпечного об'єкта, розміщено пожежні кран-комплекти у вбудованих або навісних шафах в 1, 2, 3, 4 корпусах, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання; доукомплектовано приміщення 1, 2, 3, 4 корпусів первинними засобами пожежогасіння, а саме: бочками з водою та покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу; у 4 корпусі перемикач на вході в підвал встановлено на негорючу основу; у 4 корпусі проведено ремонт розетки в приміщенні костюмерної; у 4 корпусі світильники з лампами розжарювання в приміщенні підвалу обладнано захисним суцільним склом (ковпаками). Усунення НВК Гармонія вищезазначених недоліків підтверджується актом № 27, складеним за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки з 26.02.2018 року по 27.02.2018 року. Щодо забезпечення працівників у повному обсязі засобами радіаційного та хімічного захисту придбано 280 масок Пелюстка (респіраторів). Крім того, зазначає, що перед початком кожного навчального року комісією, до складу якої входить, зокрема, представник Кам'янського міського відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, проводиться приймання загальноосвітніх учбових закладів до роботи в новому навчальному році, за результатами якого складається відповідний акт. Зазначений акт є дозвільним документом компетентних органів на здійснення освітнього та виховного процесу протягом поточного навчального року. Акти приймання НВК Гармонія до роботи в: новому 2017- 2018 навчальному році, новому 2016-2017 навчальному році, новому 2015-2016 навчальному році, новому 2014-2015 навчальному році, новому 2013-2014 навчальному році, новому 2012-2013 навчальному році, новому 2011-2012 навчальному році, новому 2010-2011навчальному році не містять будь-яких зауважень до стану будівель відповідача, застережень щодо умов їх експлуатації представник ДСНС до даних документів не вносив. Щодо порушень в частині відсутності системи протипожежного захисту та необхідності забезпечити будівлю установкою від прямого попадання блискавки та її вторинних проявів, відповідач пояснив, що відсутність протипожежної системи не є порушенням норм протипожежної безпеки, а виконання блискавкозахисту є необґрунтованим, оскільки при введенні в експлуатацію будівель відповідача встановлення блискавкозахисту не передбачалось та за час експлуатації блискавка жодного разу в будівлю не влучала. В закладі функціонує дієва система цивільного захисту, яка передбачає навчання персоналу та вихованців діям на випадок надзвичайних ситуацій різного характеру, у тому числі техногенної та пожежної безпеки. Періодично, два рази на рік, відбуваються об'єктові тренування з евакуації, зокрема, за участі представників і транспорту Кам'янського міського відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області

Також, 04.04.2018 до суду від відповідача надійшло клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 16.04.2018 в задоволенні клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження відмовлено.

Згідно з ч. 2 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Згідно з ч. 4 цієї статті за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах:

1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом;

2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;

3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності;

4) щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

З урахуванням викладеного, суд розглянув дану справу у спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін (у письмовому провадженні).

Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного. судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Судом встановлено, що в період з 12.12.2017 по 14.12.2017 на підставі наказу від 02.10.2017 № 7 та посвідчення на проведення перевірки від 27.11.2017 №397 здійснено позапланову перевірку додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Комунального закладу "Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа інтернат зі спеціальним відділенням для дітей, які потребують корекції розвитку - центр розвитку дитини "Гармонія" Кам`янської міської ради, а саме територію будівлі 1 корпусу, будівлі 2 корпусу, будівлі 3 корпусу, будівлі 4 корпусу за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. 9 Травня, 5а.

За результатами зазначеної перевірки складено акт від 14.12.2017 № 393, яким встановлено ряд порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, а саме:

- не забезпечено працівників закладу засобами радіаційного та хімічного захисту у повному обсязі згідно вимог чинного законодавства;

- не переоформлено паспорт потенційно-небезпечного об'єкта;

1 корпус:

- не обладнано приміщення корпусу системами протипожежного захисту відповідно до Держаних будівельних норм України Системи протипожежного захисту ДБН В. 2.5-56:2014 (далі - ДБН В. 2.5-56:2014), а саме: системою пожежної сигналізації та системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням (п 7.4. таблиці А. 1. Додатку А, п. 5.2. таблиці Б. 1. Додатку Б ДБН В. 2.5-56:2014);

- не виконано захист будівлі корпусу зовнішньою установкою від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до національних стандартів України Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд ДСТУ Б В. 2.5-38:2008 (п. 15. Додатку А ДСТУ Б В. 2.5- 38:2008);

- не розміщено пожежні кран-комплекти у вбудованих або навісних шафах, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання;

- не доукомплектовано приміщення корпусу первинними засобами пожежогасіння, а саме: бочками з водою та покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу.

2 корпус:

- не обладнано приміщення корпусу системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В. 2.5-56:2014, а саме: системою пожежної сигналізації та системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням (п 7.4. таблиці А. 1. Додатку А, п. 5.2. таблиці Б. 1. Додатку Б ДБН В. 2.5-56:2014);

- не виконано захист будівлі корпусу зовнішньою установкою від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до національних стандартів України Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд ДСТУ Б В. 2.5-38:2008 (п. 15. Додатку А ДСТУ Б В. 2.5- 38:2008);

- не розміщено пожежні кран-комплекти у вбудованих або навісних шафах, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання;

- не доукомплектовано приміщення корпусу первинними засобами пожежогасіння, а саме: бочками з водою та покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу.

3 корпус

- не обладнано приміщення корпусу закладу системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В. 2.5-56:2014, а саме: системою пожежної сигналізації та системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням (п 7.4. таблиці А. 1. Додатку А, п. 5.2. таблиці Б. 1. Додатку Б ДБН В. 2.5-56:2014);

- не виконано захист будівлі корпусу зовнішньою установкою від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до національних стандартів України Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд ДСТУ Б В. 2.5-38:2008 (п. 15. Додатку А ДСТУ Б В. 2.5- 38:2008);

- не розміщено пожежні кран-комплекти у вбудованих або навісних шафах, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання;

- не доукомплектовано приміщення корпусу первинними засобами пожежогасіння, а саме: бочками з водою та покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу.

4 корпус

- не обладнано приміщення корпусу системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В. 2.5-56:2014, а саме: системою пожежної сигналізації та системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням (п 7.4. таблиці А. 1. Додатку А, п. 5.2. таблиці Б. 1. Додатку Б ДБН В. 2.5-56:2014);

- не виконано захист будівлі корпусу зовнішньою установкою від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до національних стандартів України Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд ДСТУ Б В. 2.5-38:2008 (п. 15. Додатку А ДСТУ Б В. 2.5- 38:2008);

- не розміщено пожежні кран-комплекти у вбудованих або навісних шафах, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання

- не доукомплектовано приміщення корпусу первинними засобами пожежогасіння, а саме: бочками з водою та покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу;

- перемикач на вході в підвал встановлено на горючу основу;

- дозволяється експлуатація пошкодженою розеткою в приміщенні костюмерної;

- світильники з лампами розжарювання в приміщенні підвалу не обладнано захисним суцільним склом (ковпаками).

Примірник акту перевірки від 14.12.2017 № 383 отримано заступником директора Комунального закладу "Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа інтернат зі спеціальним відділенням для дітей, які потребують корекції розвитку - центр розвитку дитини "Гармонія" Кам`янської міської ради ОСОБА_2 про що свідчить його особистий підпис. Зауваження або заперечення до акту перевірки з боку Комунального закладу "Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа інтернат зі спеціальним відділенням для дітей, які потребують корекції розвитку - центр розвитку дитини "Гармонія" Кам`янської міської ради відсутні.

Таким чином, з огляду на наявність вказаних порушень, на думку позивача, подальша експлуатація вказаних об'єктів, а саме: будівлі 1 корпусу, будівлі 2 корпусу, будівлі 3 корпусу, будівлі 4 корпусу за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. 9 Травня, 5а Комунального закладу "Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа інтернат зі спеціальним відділенням для дітей, які потребують корекції розвитку - центр розвитку дитини "Гармонія" Кам`янської міської ради із виявленими порушеннями пожежної та техногенної безпеки створює загрозу життю і здоров'ю людей, в тому числі як працюючого персоналу, так й іншим громадянам, дітям, а також особам, які будуть здійснювати гасіння пожежі.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 року №5403 VI та Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 року №877 (далі - Закон України №877).

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до статті 1 Кодексу цивільного захисту України, даний правовий акт регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, ОСОБА_1 міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до статей 64, 65 та 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та планових перевірок відповідно до закону. Такий нагляд уповноважений здійснювати і позивач у справі - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області.

Згідно з п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Частиною 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

В силу приписів ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Частиною 2 ст. ст. 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

З аналізу викладених положень видно, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

Згідно з п.п. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, затвердженого наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 04.02.2013 №3, Головне управління, відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Як зазначено відповідачем у відзиві на позов ним частково усунуто виявлені порушення, а саме переоформлено паспорт потенційно-небезпечного об'єкта, розміщено пожежні кран-комплекти у вбудованих або навісних шафах в 1, 2, 3, 4 корпусах, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання; доукомплектовано приміщення 1, 2, 3, 4 корпусів первинними засобами пожежогасіння, а саме: бочками з водою та покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу; у 4 корпусі перемикач на вході в підвал встановлено на негорючу основу; у 4 корпусі проведено ремонт розетки в приміщенні костюмерної; у 4 корпусі світильники з лампами розжарювання в приміщенні підвалу обладнано захисним суцільним склом (ковпаками).

Проте, значну частину порушень відповідачем не усунуто.

Відповідно до ч.1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ст.ст.73-76 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Судом встановлено, що станом на дату розгляду справи в суді, відповідачем не надано суду достатніх доказів повного усунення виявлених порушень у сфері техногенної, пожежної безпеки та цивільного захисту, які зафіксовані в акті перевірки від 14.12.2017 №383, та створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Таким чином, суд погоджується з позицією позивача, що подальша експлуатація об'єктів, а саме: будівлі 1 корпусу, будівлі 2 корпусу, будівлі 3 корпусу, будівлі 4 корпусу за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. 9 Травня, 5а Комунального закладу "Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа інтернат зі спеціальним відділенням для дітей, які потребують корекції розвитку - центр розвитку дитини "Гармонія" Кам`янської міської ради (код СДРПОУ - 21945673) із порушеннями пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту створює загрозу життю та здоров'ю людей, як працюючого персоналу, так й іншим громадянам, дітям, а також особам, які будуть здійснювати гасіння пожежі в разі її виникнення, оскільки:

- при відсутності або невідповідність захисту будівлі від прямих ударів блискавки та захисту від вторинних дій блискавки у випадку удару блискавки в будівельні конструкції виникає небезпечне іскріння, полум'я та електричний струм, що виник у результаті виносу високої напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів, сприяє виникненню пожежі з її небезпечними факторами та розповсюдженням їх до шляхів евакуації та місць перебування людей, та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

- відсутність автоматичної системи пожежної сигналізації та системи оповіщення призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв'язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.

Отже, обставини, які стали підставою для звернення до суду з даною позовною заявою, не перестали існувати та в повному обсязі не усунуті.

З урахуванням викладеного, враховуючи той факт, що виявлені порушення під час позапланової перевірки об'єкту створюють загрозу життю та здоров'ю людей (дітей, працюючого персоналу тощо), і на даний час у суду відсутні докази усунення виявлених порушень, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню в повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.03.2018 Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області відстрочено сплату судового збору за подання адміністративного позову до ухвалення судового рішення у справі.

Враховуючи той факт, що на день розгляду справи судовий збір за подання адміністративного позову до суду не сплачено позивачем, судовий збір у розмірі 1762, 00 грн. підлягає стягненню з позивача за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст. ст. 72-77, 133, 139, 242-246, 255, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (вул. Короленка, 4, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 38598371) до Комунального закладу "Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа інтернат зі спеціальним відділенням для дітей, які потребують корекції розвитку - центр розвитку дитини "Гармонія" Кам`янської міської ради (вул. 9 травня, 5А, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, 51933, код ЄДРПОУ 21945673) про застосування заходів реагування задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єктів, а саме: будівлі 1 корпусу, будівлі 2 корпусу, будівлі 3 корпусу, будівлі 4 корпусу за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. 9 Травня, 5а Комунального закладу "Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа інтернат зі спеціальним відділенням для дітей, які потребують корекції розвитку - центр розвитку дитини "Гармонія" Кам`янської міської ради (код СДРПОУ - 21945673), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначених об'єктів.

Стягнути з Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Державного бюджету України (р/р отримувача № 31210206784008 УДКСУ у Чечелівському районі м. Дніпра, код ЄДРПОУ 37989253 банк отримувача ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір в розмірі 1762,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення23.04.2018
Оприлюднено21.05.2018
Номер документу74092601
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування

Судовий реєстр по справі —804/2046/18

Рішення від 23.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні