Рішення
від 15.05.2018 по справі 812/1016/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

3.7.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

15 травня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1016/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Свергун І.О.,

за участі секретаря судового засідання - Карча В.М.,

представника позивача - ОСОБА_1 (посвідчення від 31.12.2015 № 038414),

розглянувши в відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Шульгинської сільської ради Старобільського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Шульгинська загальноосвітня школа I-III ступенів Старобільської районної ради Луганської області, про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

10.04.2018 до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області (далі - позивач, прокурор) до Шульгинської сільської ради Старобільського району Луганської області (далі - відповідач, Шульгинська сільська рада), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Шульгинська загальноосвітня школа I-III ступенів Старобільської районної ради Луганської області (далі - третя особа, Шульгинська ЗОШ I-III ступенів), в обґрунтування якого позивач послався на таке. Бездіяльність відповідача з питання забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій до території Шульгинської ЗОШ I-III ступенів ставить під загрозу закріплені статтями 3, 27, 49, 53 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров'я та загальнодоступність освіти, грубо порушує вимоги Законів України «Про автомобільні дороги» , «Про місцеве самоврядування в Україні» , «Про дорожній рух» , «Про охорону дитинства» . Тому просив визнати бездіяльність відповідача щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Шульгинської ОСОБА_2 ступенів, яка розташована за адресою: вул. Садова, 10 А, с. Шульгинка, Старобільського району, Луганської області, протиправною; зобов'язати відповідача вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Шульгинської ОСОБА_2 ступенів, шляхом обладнання ділянки автодороги, прилеглої до Шульгинської ОСОБА_2 ступенів, яка розташована за адресою: вул. Садова, 10А, с. Шульгинка, Старобільського району, Луганської області, у обох напрямках руху, дорожнім знаком 1.33 Діти та 7.2.1 Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33 .

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 16.04.2018 відкрито провадження у справі, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Шульгинську ЗОШ I-III ступенів, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

02.05.2018 на адресу суду від третьої особи надійшла заява, в якій остання підтримала позовні вимоги в повному обсязі та просила розглядати справу без її участі.

14.05.2018 від відповідача на адресу суду надійшла заява, в якій Шульгинська сільська рада позовні вимоги визнала в повному обсязі та просила розглядати справу без її участі.

У судовому засіданні представник позивача підтримала позов, просила задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, надала пояснення, аналогічні викладеному в позовній заяві.

Представник відповідача та представник третьої особи в судове засідання не прибули, просили розглядати справу без їх участі.

Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшов такого.

Відповідач - Шульгинська сільська рада (ідентифікаційний код 04337593), є юридичною особою, місцезнаходження: 92764, Луганська область, Старобільський район, с. Шульгинка, вул. Театральна, буд. 1-Д (арк. спр. 38).

Старобільською місцевою прокуратурою перевірено забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів по вулиці Садова в с. Шульгинка Старобільського району (де знаходиться Шульгинська ЗОШ I-III ступенів) (арк. спр. 11-12).

Листом від 05.03.2018 № 146 Шульгинська сільська рада повідомила позивача, що дорога по вулиці Садовій перебуває у комунальній власності Шульгинської сільської ради та вказана дорога не обладнана дорожніми знаками та розмітками (арк. спр. 13).

Відповідно до акта оприбуткування доріг по вулицях села Шульгинка та інвентарної картки обліку основних засобів у бюджетних установах (дорога по вулиці Садовій) автодорога по вул. Садовій с. Шульгинка перебуває в комунальній власності та знаходиться на балансі Шульгинської сільської ради (арк. спр. 16-17).

Розпорядженням сільського голови Шульгинської сільської ради від 27.03.2018 № 05а призначено комісію для обстеження під'їздів до Шульгинської ЗОШ I-III ступенів (арк. спр. 14).

Актом від 27.03.2018 комісією в складі сільського голови ОСОБА_3, спеціаліста-землевпорядника сільської ради ОСОБА_4, директора Шульгинської ЗОШ I-III ступенів ОСОБА_5 проведено обстеження під'їздів до Шульгинської ЗОШ I-III ступенів та виявлено, що знаки 1.33 «Діти» не встановлені (арк. спр. 15).

Листом від 27.03.2018 № 70 Шульгинська ЗОШ I-III ступенів повідомила позивача, що дорога по вулиці Садовій, на якій розташована школа та прилегла до школи територія дорожніми знаками не обладнана (арк. спр. 18).

Відповідно до статуту Шульгинської ЗОШ I-III ступенів остання згідно з рішенням Старобільської районної ради від 28.11.2001 № 18/7 Про прийняття до спільної власності територіальних громад району будівель сільських установ освіти передана в районну комунальну власність, зареєстрована в Шульгинській сільській раді рішенням сільської ради від 30.12.2003 № 14. Юридична адреса загальноосвітнього навчального закладу: 92764, Луганська область, Старобільський район, с. Шульгинка, вул. Садова, буд. 10А (арк. спр. 19-36).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Згідно з частиною першою статті 16 Закону України «Про автомобільні дороги» вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

Статтею 17 Закону України «Про автомобільні дороги» встановлено, що управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони знаходяться.

Згідно зі статтею 19 Закону України «Про автомобільні дороги» основними обов'язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є, зокрема, забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.

Частиною 1 статті 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження: організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).

Відповідно до пункту другого Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 198 від 30.03.1994, ремонт і утримання дорожніх об'єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо-експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями.

Статтею 7 Закону України «Про дорожній рух» передбачено, що до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить:

забезпечення виконання вимог законодавства та рішень центральних органів виконавчої влади з питань дорожнього руху і його безпеки;

розробка, затвердження та виконання місцевих програм безпеки дорожнього руху;

створення позабюджетних фондів для додаткового фінансування заходів щодо безпеки дорожнього руху;

організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки;

сприяння створенню на території відповідного населеного пункту підприємств і організацій для надання платних послуг, пов'язаних з підготовкою та підвищенням кваліфікації водіїв, технічним обслуговуванням і ремонтом транспортних засобів;

сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об'єктами сервісу;

прийняття рішень про розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування транспортних засобів та стоянок таксі на вулицях і дорогах населених пунктів, здійснення контролю за дотриманням визначених правилами паркування транспортних засобів вимог щодо розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування;

сприяння організації та здійсненню медичної допомоги потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах та інших заходів щодо медичного забезпечення безпеки дорожнього руху;

проведення серед різних соціально-вікових груп населення профілактичних заходів щодо безпеки дорожнього руху;

навчання населення Правил дорожнього руху;

здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.

Відповідно до п.п. 1.33 п. 1 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, та п. 10.3.34 ДСТУ 4100-2002 «Знаки дорожні» . Загальні технічні умови. Правила застосування» , знак 1.33 «Діти» повинен встановлюватись перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги. Знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1, на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу.

У свою чергу, відповідно до п. 1.3. Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 54 від 14.02.2012, дорожні знаки вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.

Таким чином, необхідність вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території підлеглій до Шульгинської ЗОШ I-III ступенів, шляхом обладнання на території, яка розташована за адресою, с. Шульгинка, вул. Садова, 10А, Старобільського району, Луганської області в обох напрямках руху, дорожнім знаком 1.33 «Діти» та 7.2.1 «Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33» відноситься до компетенції Шульгинської сільської ради.

Відповідачем не надано доказів вжиття ним заходів, спрямованих на належне забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Шульгинської ЗОШ I-III ступенів, шляхом обладнання дорожнім знаком 1.33 «Діти» та 7.2.1 «Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33» , а тому позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності Шульгинської сільської ради щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Шульгинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області» , яка розташована за адресою: вул. Садова, 10А, с. Шульгинка, Старобільського району, Луганської області, слід задовольнити.

Також суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов'язання відповідача вжити заходи щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Шульгинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області, шляхом обладнання ділянки автодороги, прилеглої до Шульгинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області, яка розташована за адресою: вул. Садова, 10А, с. Шульгинка, Старобільського району, Луганської області, у обох напрямках руху, дорожнім знаком 1.33 «Діти» та 7.2.1 «Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33» .

Відповідно до частини першої статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог (частина четверта статті 189 КАС України).

Позов визнано відповідачем у повному обсязі.

Питання про розподіл судового збору не вирішується, оскільки відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Питання ж щодо повернення судового збору у відповідності до КАС України може бути вирішено за наявності відповідного клопотання.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Шульгинської сільської ради Старобільського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Шульгинська загальноосвітня школа I-III ступенів Старобільської районної ради Луганської області, про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Шульгинської сільської ради Старобільського району Луганської області щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Шульгинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області , яка розташована за адресою: вул. Садова, 10А, с. Шульгинка, Старобільського району, Луганської області.

Зобов'язати Шульгинську сільську раду Старобільського району Луганської області вжити заходи щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Шульгинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області, шляхом обладнання ділянки автодороги, прилеглої до Шульгинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області, яка розташована за адресою: вул. Садова, 10А, с. Шульгинка, Старобільського району, Луганської області, у обох напрямках руху, дорожнім знаком 1.33 Діти та 7.2.1 Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33 .

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 21 травня 2018 року.

Суддя ОСОБА_6

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2018
Оприлюднено21.05.2018
Номер документу74093281
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1016/18

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Рішення від 15.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Рішення від 15.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні